وب

۱۵ کتابخانه جالب جاوا اسکریپت و CSS در سال ۲۰۱۸ – سری دوم

در سری دوم این مقاله نیز قصد داریم تا ۱۵ تا از جالب ترین کتابخانه های جاوا اسکریپت و CSS در سال ۲۰۱۸ را براتون معرفی کنیم.

Direction Reveal

Direction Reveal

این پلاگین مسیری که مکان نما وارد یک بلوک میشود یا آن را ترک میکند را شناسایی میکند و به شما اجازه میدهد تا افکت های بسیار جذاب و متحرک رو اعمال کنید.انیمیشن های چندگانه CSS را ارائه میدهد و شما میتوانید انیمیشن اختصاصی خود را ایجاد کنید.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

Carbon

Carbon

کربن به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر زیبایی از کد خود ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید. تنها کافی است که کد خودتان را در ویرایشگر پیست کنید یا آن را خودتان بنویسید. شما می توانید با تغییر استایل های تصاویر نظیر فونت ،تم ویرایشگر ، رنگ متون یا حتی تغییر دکمه های پنجره تصاویر خودتان را سفارشی سازی کنید.

Аxios

Аxios

Аxios یک روش نوین و مدرن جاوا اسکریپت برای مدیریت درخواست های HTTP ارائه میدهد. یک API مبتنی بر Promise دارد که هنگام کار با فراخوان های async کد شما را سازمان یافته تر میکند. این کتابخانه میتواند در مرورگر و همچنین محیط Node.js کار کند.

Jarvis

Jarvis

یک مرورگر هوشمند مبتنی بر داشبورد Webpack است که تمام اطلاعات مهمی که از ساختمان Webpack نیاز دارید را به شما نشان می‌دهد.این کتابخانه نحوه اجرای شما در ۱۲ نوع اتصال مختلف و اندازه تمام بسته‌ها (bundles) در پروژه‌یتان را نشان می‌دهد و دارای یک خروجی خطای زیبا می‌باشد.

Toast UI Editor

Toast UI Editor

Toast UI Editor یک ویرایشگر markdown و WYSIWYG است که به شما اجازه می‌دهد تا هنگام کدنویسی به راحتی بین حالت markdown و WYSIWYG سوئیچ کنید.یک پیش‌نمایش لحظه‌ای از HTML، بررسی خطاهای نحوی فوری و همگام‌سازی اسکرول بین حالت markdown و حالت پیش‌نمایش را ارائه می‌دهد. همچنین این ویرایشگر از افزونه های قدرتمندی مانند color picker ، chart code block ،UML code block و غیره پشتیبانی میکند.

Micron.js

Micron.js

micron کتابخانه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد تا انیمیشن‌های متفاوت و قدرتمند CSS را به عناصر DOM اضافه کنید. تعاملات میتوانند با استفاده از ویژگی های داده HTML یا توسط زنجیره متدهای جاوا اسکریپت برای تنظیم سرعت، سبک‌سازی و گزینه‌های دیگر کنترل شوند. از تعاملات مختلف مانند تکان دادن ، محو شدن ، پرش ، نوسان و موارد دیگر پشتیبانی میکند.

lit

lit

lit یک کتابخانه ریسپانسیو و کم حجم CSS است. این کتابخانه شامل ۱۲ ستون ریسپانسیو ، استایل های مختلف تایپوگرافی ، ورودی‌های سفارشی , سه نوع دکمه‌ و تمام ویژگی‌هایی است که یک فریم ورک CSS باید ارائه کند. در همه مرورگرهای مدرن و همچنین برخی از مرورگر های قدیمی‌تر مثل IE11 کار می‌کند.

Minimal Mistakes

Minimal Mistakes

Minimal Mistakes یک تم دو ستونه انتعطاف پذیر Jekyll است که میتواند برای سایت های شخصی ، وبلاگ ها و سایت های portfolio مورد استفاده قرار گیرد. کاملا قابل سفارشی سازی و تنظیم بوده و ۱۰۰% ریسپانسیو و بهینه شده برای موتورهای جستجوگر میباشد.۹ تغییر رنگ مختلف، چند طرح ریسپانسیو و تعدادی اجزای داخلی و آماده دارد.

Tachyons

Tachyons

با Tachyons تقریبا بدون استفاده از CSS میتوانید رابط های کاربری بسیار زیبا و ریسپانسیو را ایجاد کنید. استفاده و سفارشی سازی آن آسان است. مناسب گوشی های همراه بوده و به خوبی با فریم ورک های React، Ember، Angular کار میکند. علاوه براین ، بسیار کم حجم است و مستندات بسیار دقیقی دارد که شما را قادر میسازد تا هرچیزی که نیاز دارید را پیدا کنید.

Wiki.js

Wiki.js

Wiki.js یک برنامه wiki قدرتمند است که بر روی Node.js ، Git و Markdown ساخته شده‌ است . شما می‌توانید از ویرایشگر توکار آن برای نوشتن محتوای خود در فرمت Markdown استفاده کنید که به طور خودکار با مخزن Git همراه می‌شود. این برنامه دارای یک کنترل دسترسی یکپارچه و مدیر اجزا بوده و برای کار با منابع ضعیف CPU طراحی شده‌است .

Phaser

Phaser

یک فریم‌ورک سریع و open source برای توسعه بازی‌های HTML5 برای مرورگرهای موبایل و دسکتاپ است. می‌توانید بازی‌ها را برای iOS،  Android و برنامه‌های بومی متفاوت بسازید. یک توسعه‌دهنده API مناسب با پشتیبانی عالی دارد و به طور فعال توسعه و نگهداری می‌شود.

SweetAlert 2

SweetAlert 2

SweetAlert 2 کتابخانه‌ای برای ساخت باکس‌های popup زیبا و ریسپانسیو می‌باشد. با قابلیت سفارشی‌سازی بالا، ۱۰۰% ریسپانسیو و با ظاهری زیبا روی تمام سایز صفحه نمایش‌ها همراه است. با این کتابخانه می‌توانید انواع مختلف باکس‌های popup با استایل‌های شگفت‌انگیز، جلوه‌ها و انیمیشن‌ها را بسازید.

Rekit

Rekit

Rekit ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های وب ریسپانسیو شگفت‌انگیز را با React، Redux و React-router ایجاد کنید. این فریم‌ورک دو ابزار قدرتمند برای کار با فریم‌ورک، IDE با ویژگی‌های کامل به نام Rekit Studio، و یک رابط خط فرمان وسیع برای کار با ترمینال ارائه می‌دهد.

Nerd Fonts

Nerd Fonts

مجموعه‌ای از فونت‌ها و آیکون‌های محبوب است. شامل ۳۹ فونت است و بیش از ۱۳۰۰ علامت و آیکون از مجموعه آیکون‌های محبوب مثل Font Awesome، Devicons، Octicons و غیره می‌باشد. تمام فونت‌ها با لینوکس، macOS و ویندوز سازگار هستند.

Kutt.it

Kutt.it

Kutt.it یک کتابخانه رایگان و open-source است که می‌توانید از آن برای کوتاه کردن URLها، مدیریت لینک‌ها و تنظیم دامین‌های سفارشی استفاده کنید. یک API با کاربری آسان دارد که به شما اجازه می‌دهد تا URLها را ایجاد و حذف کرده و آن‌ها را با آمار دقیق دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا