انیمیشن و سه بعدی

یادگیری ترفندهای افترافکت به زبان ساده

عده ای معتقدند یادگیری ترفندهای افترافکت ( موشن گرافیک ) بسیار دشوار است. عده ای نیز عقیده دارند که به طور کلی ترفندهای افترافکت برای افراد حرفه ای است و یک فرد نوپا نمی تواند از این نرم افزار استفاده کند. وجود این عقیده ها سبب می شود که عده ای به طور کلی از افترافکت فاصله بگیرند؟ نظر شما چیست؟ آیا شما نیز فکر می کنید که افتر افکت ( آموزش موشن گرافیک ) دارای فضایی بسیار پیچیده است که یادگیری آن زمان زیادی تلف می کند؟

راستش را بخواهید قصد داریم مهم ترین ترفندهای افترافکت را در این مقاله بررسی کنیم همگی به این نتیجه برسیم که نرم افزار افترافکت آنقدرها هم سخت نیست. با ما همراه باشید.

ترفندهای افترافکت برای جابجایی سریع یک شی

می دانیم که نرم افزار افترافکت آمده است تا مسیر ساخت ویدیو را آسانتر نماید. این نرم افزار بسیار قدرتمند است و هیچ چیز جلودارش نیست. یادگیری آن اگرچه برای یک فرد تازه کار سخت است اما بررسی ترفندهای افترافکت سبب می شود که بتوانید زودتر به خلق آثار بپردازید.

در ساخت یک ویدیو شی های مختلفی وجود دارد که قرار است حرکت کنند، پرتاب شوند، با هم حرف بزنند و به طور کلی پویایی داشته باشند، در واقع در تمامی این اهداف قرار بر این است که موقعیت شی از نقطه ای به نقطه دیگر برود بنابراین شی ها باید بتوانند جابجا شوند. یکی از آپشن های بسیار قدرتمندی که در نرم افزار افترافکت وجود دارد و در لیست ترفندهای افترافکت نیز قرار گرفته است ” hand” است. هند به معنی دست است و قرار است که مانند دست انسان عمل کند. فکر می کنید چگونه؟ در واقع وقتی بر روی این آپشن کلیک کنید و شی مورد نظر را از مبدأ به مقصد هدایت نمایید. به همین آسانی. کلید H یک میانبر برای این کار محسوب می شود که سبب می شود بتوانید به سادگی به هدف خود دست یابید. حال اگر هدف اصلی شما سوییچ بین دو شی است باید سعی کنید با استفاده از کلید فاصله این کار را انجام دهید. از این آسانتر نمی شود!

ترفندهای افترافکت
ترفندهای افترافکت

آموزش پیشنهادی برای شما :  افترافکت بیسیک

ترفندهای افترافکت در پیش نمایش RAM

RAM از بخش های مهم در ساخت یک ویدیو است. در نظر داشته باشید که رم ها باید بتوانند به طور دقیق یک سری مسیر را دنبال دنبال و پیش نمایش درستی داشته باشند این کار به نوبه خود و از روش های اصلی بسیار دشوار است اما استفاده از ترفندهای افترافکت سبب می شود که به سادگی به نتیجه دلخواه دست یابیم. در این مسیر در ابتدا باید از کلید CNTR+0 استفاده کنید و این کلید را همزمان فشار دهید.

شاید با خود بگویید که در نرم افزارهای ویرایش ویدیو پیش نمایش به سادگی و با کلید فاصله صورت می گیرد اما در افتر افکت اینطور نبوده و به این سادگی نیست. در واقع در نرم افزار افترافکت در ابتدا باید فایل های پیش نمایشی را رندر نمایید و اجازه دهید که فرآیند پیش نمایش RAM به درستی صورت پذیرد. در صفحه اصلی نرم افزار افترافکت بخشی به اسم RAM preview وجود دارد که به نوعی یک پیش نمایش عالی از فیلم محسوب می شود. از این تکنیک برای پیش نمایش های صوتی نیز می توان استفاده کرد و نتیجه گرفت.

ترفندهای افترافکت

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

ترفندهای افترافکت در بخش کیفیت رندر

در نظر داشته باشید که در گروه ترفندهای افترافکت بخشی برای کیفیت رندر نیز اختصاص داده شده است و سبب می شود که بتوانید در منوی composition panel به سادگی کیفیت رندر را تغییر دهید.

رندر کردن امر بسیار زمانبری است اگر پروژه شما دارای لایه های مختلفی بوده و یا افکت های خاصی در آن استفاده شده باشد استفاده از مسیر استاندارد رندر کردن بسیار زمانبر است و بهترین انتخاب تغییر کیفیت رندر می باشد. در نظر داشته باشید که به طور کلی در نرم افزار افترافکت کیفیتی که برای رندر در نظر گرفته شده است به صورت پیش فرض در بالاترین کیفیت قرار دارد شما می توانید از بخش گفته شده کیفیت را به یک سوم، یک چهارم و یا رقمی ما بین این دو گزینه برسانید. حال حتماً سوال اینجاست که اگر کیفیت در زمان رندر کاهش یابد پروژه در وضعیت خروجی با کیفیت خوبی نمی باشد؟ نه اینطور نیست، فرقی نمی کند که پروژه شما با چه کیفیتی رندر شده است در زمانی خروجی پیش نمایش با بهترین کیفیت ارائه خواهد شد.

اگر پروژه شما به صورتی طراحی شده است که نیاز به کپی کردن زیاد دارد می توانید از ترفندهای آسان افترافکت استفاده کرده و از کلید های CNTR+ D استفاده نمایید. در واقع این گزینه سریع ترین روش ساخت برای لایه ها محسوب می شود و سبب می شود که افکت ها به طور دقیق جانمایی شده و دیگر نیاز به ساخت مجدد لایه ها نخواهد بود.

ترفندهای افترافکت
ترفندهای افترافکت

ترفندهای افترافکت برای خروجی

در صورتی که قصد دارید از یک گرافیک خروجی بگیرید و خروجی شما به صورتی باشد که در نرم افزارهای دیگر مورد استفاده قرار بگیرد بهترین گزینه برای شما تبدیل کلیپ به کانال های آلفا است. پیکسل ها به طور کلی دارای سه کانال سبز و قرمز و آبی رنگ هستند اما در نرم افزار افترافکت بخشی برای شفافیت وجود دارد که از آن به نام کانال های آلفا یاد می شود.

در این مقاله همانطور که متوجه شدید یادگیری ترفندهای افترافکت سبب می شود که بتوانید از دشواری های مسیر کمتر کنید و پیشرفت بهتری داشته باشید. هر یک از ترفندهای افترافکت گفته شده دارای ویژگی های خاصی هستند و به نوعی دارای سیستم های پیش فرض می باشد. در نظر داشته باشید که آموزش ترفندهای افترافکت برای افراد مبتدی و همینطور افرادی که به صورت پیشرفته در این زمینه فعالیت می کنند سبب می شود که در زمان صرفه جویی نمایند. در نظر داشته باشید به طور کلی اگر شما قصد دارید بهترین نتیجه از پروژه خود داشته باشید باید این موضوع را در نظر بگیرید که بخشی از پروژه شما در طول مسیر تکمیل می شود.

 

منبع : تولید محتوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا