طراحی و گرافیک

اینفوگرافیک بد را بشناسیم

اگر اینفوگرافیک بد را نشناسیم، اینفوگرافیک خوب پدیدار نمی شود! شاید برایتان عجیب باشد که چرا این مقاله را به بررسی اینفوگرافیک بد اختصاص داده ایم، اما باید متذکر شویم که به طور کلی در صورتی که تعریف درستی از بد و خوب بودن اینفوگرافیک نداشته باشیم، قطعاً به مشکل بر می خوریم در این مقاله قصد ما است که به یک تعریف واحد در خصوص اینفوگرافیک بد برسیم.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

مشخصه های اینفوگرافیک بد

خوشبختانه فرهنگ استفاده از اینفوگرافیک در عصر امروز رو به گسترش است، این روند سبب می شود که افراد بتوانند با هزینه کم به تبلیغ قابل قبول خود دست یابند.

اما چرا برخی از اینفوگرافیک ها در دسته بد قرار می گیرند؟

یکی از بدترین مشکلات که در دسته اینفوگرافیک غیر استاندارد قرار می گیرد، انتخاب رنگ های نامناسب است، بارها دیده شده است که استفاده از رنگ یکسان برای پس زمینه و فونت سبب ناخوانایی متن شده و این موضوع سبب می شود که در نهایت داده نمای بد داشته باشید. دقت نمایید زمانی که کاربر دلزده شود دیگر زمان کافی برای جلب اعتماد وی وجود نخواهد داشت.

عده ای گمان می کنند که اگر از ایده ای که قبلاً به نتیجه رسیده استفاده کنند قطعاً نتیجه می گیرند، به جرأت می توان گفت که کپی از ایده های دیگر اینفوگرافیک ها یک قاتل برای طرح شما محسوب می شود، همیشه اولین طرحی که در مسیر اینفوگرافیک قرار دارد، بهترین نتیجه را به همراه دارد و پس از آن هرگونه کپی به منزله از بین رفتن رتبه برای سایت شما محسوب می شود.

اگر فکر می کنید تا به حال از اینفوگرافیک غیر استاندارد استفاده می کردید، همین حالا به فکر اصلاح باشید.

اینفوگرافیک بد
اینفوگرافیک بد

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش ساخت اینفوگرافیک در پاورپوینت

 

المان های مهم اینفوگرافیک بد

بهتر است در ابتدا بدانید که قرار است چه اینفوگرافیکی تولید کنید؟ چرا قرار است این طراحی صورت پذیرد؟ شاید باورش کمی دشوار به نظر برسد، اما طراحی اینفوگرافیکی که ارزش به اشتراک گذاری ندارد هرگز نمی تواند نتیجه مفیدی به همراه داشته باشد. بنابراین اگر شما از طرح های بی هدف و بی معنی برای این کار استفاده کرده اید در واقع اینفوگرافیک بد را به اسم خود ثبت کرده اید.

به اعداد بیشتر توجه کنید، این موضوع را می توان در قالب یک مثال نیز توضیح داد، بهتر است که نمایش اعداد بسیار ریز در فضای کوچک را به طور کل فراموش کنید، گاه دیده می شود که یک طرح بسیار زیبا است اما سبب فشردگی بیش از حد اعداد می شود، بهتر است از این فضا فاصله بگیرید.

فرق اینفوگرافیک با اکسل را به طور دقیق بدانید، شما قرار نیست یک جدول اکسل به مشتری نشان دهید و این کار بارها دیده شده است که از دسته اقدام های نامناسب از سوی افراد مختلف محسوب می شود و سبب می شود به طور کلی نتیجه عکس به همراه داشته باشد.

اینفوگرافیک بد
اینفوگرافیک بد

 

اینفوگرافیک بد با اغراق نمایی بدتر می شود

شاید فکر کنید هدف اصلی داده نما ایجاد اغراق است، در صورتی که این دید اگر یکطرفه باشد هیچ معنی نخواهد داشت. در نظر داشته باشید که شما قرار است داده های خود را به مرحله گرافیک برسانید، اگر از اغراق نمایی هایی زیاد و یک طرفه استفاده کنید مخاطب را فریب داده اید و مخاطب به سادگی متوجه اغراق نمایی شما می شود. بهتر است دید منطقی داشته باشیم.

فکر می کنید بدترین محتوا در اینفوگرافیک کدام است؟ به هر روی شما باید برای بخش داده نمای خود از اطلاعات مناسبی استفاده کنید که نامش را محتوا می نامیم. یکی از بدترین تصمیم ها که منجر به اینفوگرافیک بد می شود اطلاعات گمراه کننده است که به نوعی سبب شود مخاطب شما دچار اشتباه شود. بهتر است خیلی به نوشته های ویکی پدیا اکتفا نکنید و به سراغ منابعی بروید که به روزتر و موفق تر هستند.

موضوعات کسل کننده را کنار بگذارید، سعی کنید از اطلاعات قدیمی و تاریخ گذشته که حدس می زنید به طور کلی دستخوش تغییر است دوری کنید. فراموش نکنید که هر نوع داده نمایی که با اشتباهات املایی و یا نگارشی عجیب و غریب همراه باشد در لیست اینفوگرافیک بد قرار می گیرد.

اینفوگرافیک بد
اینفوگرافیک بد

اینفوگرافیک بد با شما چه می کند

بهتر است قبل از هر نوع اشتباهی از عواقب آن مطلع شویم. در صورتی که اینفوگرافیک بد داشته باشید کسب و کار شما به کل خراب می شود و مخاطبان دیگر به سمت شما نمی آیند.

در صورتی که از برند و یا طرح تجاری استفاده می کنید، احتمال اینکه طرح شما را در لیست لغو اشتراک قرار داده و شما را دنبال نکنند بسیار دیده می شود.

به طور کلی اینفوگرافیک بد سبب می شود که تصور اشتباه در خصوص کار و حرفه ای که دارید فراهم شود و این موضوع سبب می شود که از نظر مالی بسیار متضرر شوید. در نظر داشته باشید که جبران زمان و هزینه انجام شده بسیار دشوار است بنابراین بهتر است کمی دقیق تر باشید.

در صورتی که صاحب سایت باشید، اینفوگرافیک بد سبب کاهش ترافیک وب سایت شما از طریق شبکه های اجتماعی می شود و این موضوع سبب از بین رفتن مخاطبان شما در این مسیر خواهد شد.

اینفوگرافیک بد
اینفوگرافیک بد

کلام آخر

بهتر است نظاره گر مرگ تدریجی کسب و کار خود نباشیم! برای دوری از اینفوگرافیک بد از افراد خبره کمک بگیرید، یک طراحی خوب و بی نقص داشته باشید و به محتوا و تأثیرگذار اهمیت دهید. در نظر داشته باشید که اینفوگرافیک بد یک شبه شما را به صفر می رساند و این تهدید به قیمت از دست رفتن روزها تلاش شما صورت گرفته است.

در این مقاله اینفوگرافیک بد را معرفی کردیم تا هر بار این موارد را دیدید به طور کلی فاصله خود را حفظ کنید، به این ترتیب داشتن یک اینفوگراف خوب می تواند بسیار لذت بخش شود.

 

منبع : تولید محتوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا