انیمیشن و سه بعدی

سبک های خلق موشن گرافیک

خلق موشن گرافیک آسان نیست! به هر روی این یک واقعیت است، شما در مسیر خلق موشن گرافیک بارها و بارها وارد رقابت های دشواری می شوید که در برندسازی با موشن گرافیک بسیار این امر دیده شده است. برای اینکه خلق موشن گرافیک درست پیش برود باید مشتری مداری چاشنی آن شود، شاید با خود بگویید ارتباط این دو مورد چیست؟ به هر روی افراد می بایست یک سری شرایط مهم برای خلق موشن گرافیک ( آموزش موشن گرافیک )برای تبدیل شدن به یک برند را یاد بگیرند.

خلق موشن گرافیک به سبک نوآورانه

سبک نوآورانه همه آن چیزی است که برای خلق موشن گرافیک باید رعایت شود. فرض کنید شما قرار است داستانی را به تصویر بکشید که ارتباط مستقیمی با مشکلات مردم دارد، مشکلات روزانه ای که در جامعه اتفاق می افتد و قطعاً بسیار دردناک است، در این مسیر می توانید سبک های مختلف را باهم ترکیب نمایید و یک سبک نوآورانه ارائه دهید. به عنوان مثال می توانید از شخصیت های کارتونی برای این کار کمک بگیرید و اجازه دهید کاراکترهای نمایشی شما مشکلات مردم در جامعه را توضیح دهند. . راستش را بخواهید ما ترکیب انواع مختلفی از نرم افزارهای موشن گرافیک خوشبین نیستیم، شاید در نهایت بتوانیم با ترکیب انواع و اقسام نرم افزار حرفه ای و نیمه حرفه ای، خلق موشن گرافیک زیبایی داشته باشیم اما هزینه و زمان زیادی از ما گرفته می شود که اصلاً منطقی به نظر نمی رسد، ترجیح ما این است که انواع نرم افزار را بر اساس امکانات و شرایط بسنجیم و سپس بهترینه گزینه را انتخاب کنیم.

خلق موشن گرافیک باید با نیاز مشتری تنظیم باشند و باید نشان دهد که چطور توانسته با استفاده از ابزارهای موجود مشکلات را به خوبی نمایش داده و حتی حل کند. فرض کنید برای یک محصول که نیاز به دفترچه راهنما صد صفحه ای دارد از شما خواسته شده یک موشن گرافیک دو دقیقه ای خلق کنید تا تمامی موارد دفترچه راهنما را پوشش بدهد. کمی عجیب و غریب به نظر می رسد اما  شما به عنوان یک طراح باید بتوانید از پس این مورد برآیید، اینجاست که سبک های نوآورانه به شما کمک می کند.

خلق موشن گرافیک

تبدیل موضوعات پیچیده به المان های واضح با خلق موشن گرافیک

حال فرض کنید شما یک موشن گرافیک بسیار حرفه ای خلق کرده اید و استفاده از هیچ نوع افکتی را برای تولید آن دریغ نکرده اید اما ۹۹ درصد از مردم از آن سر در نمی آورند، به نظر شما نمره موشن گرافیک شما چند خواهد بود؟ قطعاً نمره خوبی نمی گیرد. به هر روی واقع بینی برای خلق موشن گرافیک بسیار مهم است. هدف اصلی در موشن گرافیک ارائه یک سری اصول مهم است که باید در بخش های مختلف موشن گرافیک دیده شود و قرار بر این است که محصول نهایی شما شفاف باشد، شفاف بودن بخش جدانشدنی موشن گرافیک محسوب می شود.

باید قبول کنیم که برای خلق موشن گرافیک در رقابت طاقت فرسایی قرار گرفته ایم و باید فکر کار سازی داشته باشیم.

محصولی که در یک موشن گرافیک در معرض نمایش قرار می گیرد دارای بخش بندی های مختلفی است که باید رعایت شود، در واقع در ابتدای امر مشتری به محض دیدن محصول باید متوجه شود که موارد استفاده آن چیست و تصور مشتری نیز وارد خلق موشن گرافیک شود. همیشه یادمان باشد برای خلق موشن گرافیک با کاربران واقعی روبرو هستیم و قرار نیست توضیحاتی که در موشن گرافیک قرار می دهیم از نظر ساختار و منطق غیر قابل قبول به نظر برسد. موضوعی که شاید بررسی آن خالی از لطف نباشد. متن بندی است که برای ویدیو و پیام های صوتی مورد استفاده قرار بگیرد، ادبیات به کار برده شده در این متن ها بسیار مهم است، در واقع نوع ادبیات متن به کار رفته باید به صورتی باشد که مخاطب از معتبر بودن محصول اطمینان حاصل نماید.

آموزش پیشنهادی برای شما :        آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

خلق موشن گرافیک
خلق موشن گرافیک

نیاز به تلفیق در خلق موشن گرافیک

در واقع المان های ترکیبی موشن گرافیک است که سبب می شود مزیت این روش نسبت به روش های دیگر مشخص شود. روانشناسی آدمها برای خلق موشن گرافیک بسیار به ما کمک می کند. در نظر داشته باشید که عده ای از مخاطبان اغلب اطلاعات را از طریق چشم دریافت می کنند و علاقه ای به استفاده از گوش خود ندارند، موشن گرافیک باید بتواند این موضوع را به خوبی گوشش دهد.

عده دیگری از افراد به طور کلی به خواندن علاقمند هستند، در این مسیر متن و اعداد مختلفی می تواند وارد خلق موشن گرافیک شود که این دسته از افراد را پوشش دهد.

افرادی هستند که به گوش خود بسیار اعتماد دارند و باید سیگنال های صوتی را در خلق موشن گرافیک به طور دقیق اعمال نماییم. در نظر داشته باشید که ترکیب تمامی موارد بالا سبب می شود که پیامی که به مخاطب می رسد یک دست و منسجم باشد و دیگر نیازی به تجزیه و تحلیل از سوی وی نباشد.

در واقع سبک ترکیب و تلفیق است که اجازه می دهد در مورد موارد مالی و همینطور بزرگترین برندهای دنیا اطلاعات قابل قبولی ارائه دهیم.

به جرأت می توانیم بگوییم که اگر زمان محدود است فرقی نمی کند موضوع و محصول مورد نظر چه باشد، موشن گرافیک بهترین گزینه در این مسیر محسوب می شود. فرقی نمی کند این ویدیو قرار است در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و یا در یوتیوب به هر روی محبوبیتی که موشن گرافیک می تواند برای یک محصول ایجاد نماید به مراتب بیشتر از روش های دیگر است.

هیچ گاه این موضوع را از یاد نبرید که برندینگ به کمک موشن گرافیک توانسته خود را بالا بکشد و علم و هنر موشن گرافیک است که سبب می شود یک محصول روش های میانبر برای شهرت و فروش را پیدا کند. شما می توانید ترکیبات استفاده شده در موشن گرافیک ارتقا دهید. خلق موشن گرافیک در عین پیچیدگی، بسیار شیرین است.

خلق موشن گرافیکمنبع : تولید محتوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا