انیمیشن و سه بعدی

بررسی مهم ترین اصطلاحات موشن گرافیک

دانستن اصطلاحات موشن گرافیک سبب می شود که بتوانید به صورت گام به گام برای یادگیری طراحی موشن گرافیک پیش بروید. در این مقاله مهم ترین اصطلاحات موشن گرافیک ( آموزش موشن گرافیک ) را مورد بررسی قرار می دهیم.

معنی ردگیری دوربین در اصطلاحات موشن گرافیک

به طور کلی در لیست اصطلاحات موشن گرافیک ردگیری دوربین بارها و بارها وجود دارد. این لغت به دو شکل معنی می شود. در واقع در ابتدا باید مشخص شود که منظور شما حرکت خود دوربین است و یا قرار است که حرکات دوربین را تجزیه و تحلیل نمایید.

می دانیم که ردگیری دوربین یعنی ما به حرکات دوربین به سمت داخل و یا بیرون اشاره داریم و البته جهت های چپ و راست و بالا و پایین نیز در این مسیر مهم هستند.

گاهی نیز از نرم افزار برای ردگیری دوربین استفاده می شود و سبب می شود که موقعیت دوربین به طور دقیق مشخص شود. اینطور که شواهد نشان می دهد ردگیری طبق تنظیمات باید انجام شود تا ویدیوی ساخته شده کاملاً واقعی به نظر برسد.

از دیگر اصطلاحات موشن گرافیک collapse است که در واقع نقش یک کلید را ایفا می کند به محض زدن این کلید یک سری افکت و ویژگی ها به تمام لایه ها اعمال می شود. اگر مادامی که در حال طراحی موشن گرافیک هستید این کلید را فعال نگه دارید می توانید شرایط ترکیب تعامل بین لایه ها را به درستی دنبال نمایید. در نظر داشته باشید که عناصر موجود در این بخش اغلب در وضعیت متحرک قرار دارند.

لایه های داخلی می توانند فعال بوده و یا در وضعیت غیر فعال قرار بگیرد.

اصطلاحات موشن گرافیک

معنی افکت ها در اصطلاحات موشن گرافیک

در اصطلاحات موشن گرافیک واژه سل وجود دارد که در واقع کوتاه شده سلولوید است. سل ه همان برگه های شفاف پلاستیکی هستند که قرار است انیمیشن ها بر روی آنها طراحی شود.

از دیگر اصطلاحات موشن گرافیک cineware است، این گزینه یکی از افکت های مهم در در طراحی ویدوی های مختلف محسوب می شود و مانند یک پل عمل می کند. تمرکز اصلی این گزینه بر روی رنگ است. در واقع رنگ ها تنها یکبار بیرون از افترافکت اعمال شده و سبب می شود که کار سریعتر پیش برود.  این آپشن سبب می شود که ویژگی ها سریع تر ادغام شده و به نوعی استخراج ویژگی ها نیز آسانتر باشد.

در اصطلاحات موشن گرافیک به گزینه dependencies برخوردیم که معنی لغوی آن روابط است. منظور از روابط طول منابعی است که بیرون از برنامه قرار می گیرد. این گزینه اجازه می دهد تا بتوانیم عملکردهای مختلف را وارد طول فیلم کنیم و به سادگی ان را در بخش های دقیق از پروژه مان به کار ببریم. از سوی دیگر اجازه می دهد که همه فایل ها در یک مکن بهتر سازماندهی شده و دسترسی به آنها راحت تر باشد.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

اصطلاحات موشن گرافیک

معرفی ترکیب در اصطلاحات موشن گرافیک

ترکیب کردن در موشن گرافیک در واقع همان ادغام چندین تصویر محسوب می شود که در نهایت منجر به ایجاد یک تصویر کمی شود. در نظر داشته باشید که لایه گذاری هایی که برای موشن گرافیک در نظر گرفته می شود همگی از یک مسیر نقطه گذاری شروع می شوند. صفحاتی که در ویدیو ها پشت سر هم قرار می گیرند در ابتدا مانند گرافیک های پیکسلی طراحی می شوند این گزینه تا زمانی است که بخش ادغام در موشن گرافیک غیر فعال است، در صورت فعال بودن، لایه برداری می تواند بسیار واضح پیش برود و توازن و یا جابه جایی دقیقی برای آن اعمال می شود. با استفاده از متد ترکیب می توانید تسلط بیشتری بر روی لایه های مختلف داشته باشید و این گزینه به شما اجازه سازگاری دقیق تر با گزینه های مختلف را می دهد.

از دیگر اصطلاحات موشن گرافیک می توان به Ease اشاره کرد. این آپشن به دو بخش شتاب تدریجی و کندسازی تدریجی تقسیم شده است که هر یک بر اساس هدف پروژه مشخص می شود. در واقع این آپشن در موشن گرافیک اعمال شده است تا از سریع شدن یکباره و همینطور کند شدن یکباره حرکت شی در موشن گرافیک کاسته شده روند ویدیو به صورت کاملاً طبیعی پیش برود. این قانون با استفاده از یک کلید خاص اعمال می شود و سبب می شود که برنامه ریزی برای حرکت شی ها به درستی دنبال شود.

اصطلاحات موشن گرافیک

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی و انیمیت کارکتر در افترافکت

رایج ترین اصطلاحات موشن گرافیک

در لیست اصطلاحات موشن گرافیک پریست و افکت نیز از موارد مهم و رایج محسوب می شود. این مسیر به این صورت است که شما می توانید پیکربندی هایی اعمال نمایید که سبب تنظیم بهتر در طول فیلم شود و با استفاده از افکت ها درجه رنگ را کم و زیاد کنید. پریست در واقع به تعداد زیادی افکت گفته می شود که به صورت لایه ای با هم ترکیب شده اند و از فریم های کلیدی برای طراحی آنها استفاده می شود که در نهایت سبب می شود طراحی جداگانه برای لایه ها نیاز نباشد.

در دنیای اصطلاحات موشن گرافیک واژه expression بسیار مهم است، این واژه وظیفه محاسبه ارزش یک لایه را در زمانی مشخص دارد. در واقع وجود این آپشن در موشن گرافیک ها سبب می شود که بسیاری از بخش ها به صورت ساده و خودکار طراحی شوند. به عنوان مثال اگر قرار است شی ای به تعداد مشخصی در زمان مشخصی حول محوری بچرخد این واژه بسیار عالی و کارآمد است و دیگر نیاز به طراحی به صورت دستی نخواهد بود.

اگر می خواهید در موشن گرافیک به صورت قدرتمند ظاهر شوید باید اصطلاحات موشن گرافیک را به طور دقیق بدانید و همیشه سعی در به روز رسانی اصطلاحات موشن گرافیک داشته باشید. ابزارهای قدرتمندی که در موشن گرافیک در اختیار شما قرار می گیرد دشواری های فضای طراحی دستی را تا حد زیادی کم می کند. در نظر داشته باشید همیشه برای افرادی که قصد دارند از موشن گرافیک ها استفاده نمایند این اصطلاحات مهم است که نقش حیاتی دارد.

 

منبع : تولید محتوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا