انیمیشن و سه بعدی

قوانین طراحی لایه های موشن گرافیک

چقدر لایه های موشن گرافیک و ساختاری که برای تولید آن نیاز است را می شناسید؟ شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا برای طراحی موشن گرافیک نیز باید از ساختار نامگذاری و یا لایه بندی مشخصی استفاده شود؟ در نظر داشته باشید که همیشه یک سری از قوانین در طراحی موشن گرافیک ( آموزش موشن گرافیک )به روز می شود و یک طراحی حرفه ای باید خود را با شرایط جدید هماهنگ دهد.

نامگذاری لایه های موشن گرافیک

این نکته را در همین ابتدا در ذهن خود داشته باشید که فرقی نمی کند شما با چه برنامه ای کار کنید به هر روی نیاز اس که ساختار مشخصی در این مسیر داشته باشید و آن را به درستی دنبال نمایید. هرچه لایه بندی موشن گرافیک بیشتر شود و تشکیل فایل نهایی دشوارتر است و پیچیدگی های موجود بیشتر خودنمایی می کند. اگر شما نتوانید برای لایه های موشن گرافیک نامگذاری صحیحی را اعمال نمایید قطعاً در حجم زیادی از لایه ها غرق خواهید شد و این روند سبب می شود که در زمان تعیین شده کار را به اتمام نرسانید.

ایجاد لایه های بی مصرف را فراموش کنید، صرفه جویی در طراحی موشن گرافیک یک اصل مهم است، اینکه به خواهید انواع لایه های موشن گرافیک را طراحی کنید به صورتی که هرگز قرار نیست از آن استفاده کنید سبب دور شدن از هدف واقعی شما می شود. لایه های موشن گرافیک باید به درستی انتخاب و با معنی نامگذاری شود به صورتی که به محض دیدن نام لایه مورد نظر بتوانید هر آنچه که داخل لایه به کار رفته را به یاد بیاورید. این موضوع در رسیدن شما به هدفتان نقش بسیار مهمی دارد. از طرفی نیز سبب می شود که اگر روزی محصول نهایی خود را به فرد دیگری بدهید او به سادگی می توانند از شرایط طراحی شما مطلع شود و به نوعی سازماندهی دقیق شما را تحسین خواهد کرد، این موضوع برای برنامه نویسان نیز وجود دارد و برنامه نویسی که دارای کدهای منظم تر است در واقع نشان می دهد که حرفه ای تر عمل کرده است.

لایه های موشن گرافیک

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

صرفه جویی در افکت لایه های موشن گرافیک

می دانیم که وقتی صحبت از موشن گرافیک می شود در واقع افکت های سه بعدی جز جدانشدنی محسوب می شوند. در صورتی که از نظر زمانی شما را عقب می اندازند. این اصل را به خاطر بیاورید که افکت های سه بعدی از دسته موارد الزام در لایه های موشن گرافیک نیستند و نباید تأکید بی مورد در این زمینه داشته باشید. قطعاً یک طراح می تواند افکت هایی خارق العاده با سیستم های قدرتمند و پویا بسازد اما آیا این افکت ها واقعاً برای لایه های موشن گرافیک نیاز است؟ می دانیم که افکت های سه بعدی زمان قابل توجهی را از افراد می گیرد.

اگر برنامه زمانی فشرده ای داردی بهتر است از فکت های پر زرق و برق سه بعدی دوری کنید، افکت های دو بعدی جایگزین بسیار خوبی هستند و به شما کمک می کنند. برنامه افکت بصری مانند افترافکت به سادگی می تواند در لایه های موشن گرافیک به کار رفته و متقاعد کننده هم باشد.

در نظر داشته باشید که اگر نیاز یک موشن گرافیک افکت های سه بعدی است باید اعمال شود اما تأکیدی به این امر برای همه لایه های موشن گرافیک وجود نداشته و افراد می توانند از افکت های دو بعدی نیز استفاده نمایند.

انتخاب سبک استاندارد در لایه های موشن گرافیک

داشتن یک سبک ثابت در سراسر لایه های موشن گرافیک امری حیاتی محسوب می شود. شما باید بیننده را مشغول کار خود کنید و داشتن یک سبک ثابت در این مسیر به شما کمک می کند. می دانیم که موشن گرافیک دارای برش های مختلفی است اما نباید برای هر برش یک پالت رنگی متفاوت داشته باشید. این موضوع برای گروه های متنی نیز باید رعایت شود در واقع نیازی به سبک های متفاوت برای هر بخش محتوایی وجود ندارد استفاده از سبک های پیچیده و متفاوت سبب می شود که لایه های موشن گرافیک ناپیوسته به نظر برسد و به این ترتیب فهم نهایی موشن گرافیک دشوار می شوند.

لایه های موشن گرافیک

ناگفته نماند که قبل از شروع طراحی باید با مشتری خود در مورد سبکی که قرار است در کل پروژه اعمال شود صحبت کنید. پیشنهاد ما این است که به جای توضیح دادن سبک خود به مشتری( فرض ما این است مشتری در زمینه موشن گرافیک آنطور که باید سررشته ندارد) بهتر است چند نمونه کار مفید به او نشان دهید و اعلام کنید که پیشنهاد شما نیز سبکی است که در این نمونه کارها وجود دارد به این ترتیب به مشتری قدرت تجسم داده است و بهتر نتیجه می گیرید. نمونه ها می توانند چندین طرح ساده باشند که دارای رنگ های مناسب هستند.

لایه های موشن گرافیک

لایه های موشن گرافیک با شفاف سازی کنید

نکاتی که در این بخش گفته می شود در واقع ادامه بخش قبلی است و به نوعی به شدت به بخش قبل وابسته است. در صورتی که سبک خود را انتخاب کردید باید در ابتدا مطمئن شوید آنچه که قرار است از سبک شما به مشتری نشان داده شود واضح است. وضوح در لایه های موشن گرافیک بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که به طور کلی فرقی نمی کند که شما قرار است یک انیمیشن لوگوی ساده داشته باشید و یک روایت یک داستان پیچیده، به هر روی قرار است که هدف شما از طریق لایه های موشن گرافیک بیان شود و در این مسیر آنچه که برای مشتری در نظر گرفته شده است باید شفاف سازی شده باشد.

دقت کنید اگر آنچه که به بیننده نشان می دهد شفاف نباشد هرچه چقدر هم از افکت های پیچیده و پر زرق و برق استفاده شود نمی تواند تأثیر مثبتی بگذارد. سادگی در لایه های موشن گرافیک امری بسیار مهم است. تأثیر ماندگار بر روی مخاطب هدف مهم در طراحی موشن گرافیک محسوب می شود.

 

منبع : تولید محتوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا