انیمیشن و سه بعدی

نگاهی به پیش نیازهای موشن گرافیک

آیا می دانید رعایت پیش نیازهای موشن گرافیک در موفقیت شما نقش مهمی دارد؟ وقتی قرار است حرفه ای را شروع کنیم باید قوانین و شرایطی که پیش از هر اقدامی نیاز است باید به طور دقیق بررسی شود در این مسیر قصد داریم این مقاله را به بررسی پیش نیازهای آموزش موشن گرافیک بپردازید. ناگفته نماند که رعایت پیش نیازهای موشن گرافیک به نوعی نیمی از راه است، از اهمیت این موضوع غافل نشوید.

گام های اولیه پیش نیازهای موشن گرافیک

برای اینکه بتوانید یک طراحی خوب از موشن گرافیک داشته باشید اندکی پیش بینی و دید باز داشته باشید. مثلاً یکی از مهم ترین پیش نیازهای موشن گرافیک ساخت داستان های مصور است حال می خواهد هرچقدر ابتدایی و بچه گانه به نظر برسد. در این مسیر شما می توانید ارتباط معنایی بسیار شخصیت های داستانی را به طور دقیق متوجه باشید. در نظر بگیرید که همیشه برای ساختن موشن گرافیک ها نیاز است که یک سری دیدگاه های اولیه به مرحله تثبیت برسد.

اگر دیدگاه و یا نیاز شما در طول پروژه تغییر کرد نباید سعی کنید کارهای سخت را همیشه آخر بگذارید، در واقع در لیست پیش نیازهای موشن گرافیک بررسی میزان سختی هر کار نقش مهمی دارد.

از دیگر پیش نیازهای موشن گرافیک انتخاب ابزارهای مناسب برای اینکار است، قرار نیست در همین ابتدای راه به سراغ ابزارهای گران قیمت بروید و این موضوع سبب شود که نگران باشید نکند به نتیجه نرسید. به شما پیشنهاد می کنید از adobe after Effects و apple motion شروع کنید این دو گزینه بهترین ها برای افزودن لایه و حتی المان های سه بعدی محسوب می شوند. با وجود این ابزار می توانید حرکت های لازم و ابتدایی را به محتوای خود ببخشید. در این مسیر باید همیشه به جذابیت کار نهایی فکر کنید، باید بدانید که هرچه بسازی به هر حال از یک محتوای غیر پویا تأثیرگذارتر است( البته به شرطی که خیلی به خودتان تخفیف ندهید!)

پیش نیاز موشن گرافیک

پیش نیازهای موشن گرافیک به همه جنبه ها اهمیت می دهد

باید بپذیریم که سلایقی که بین سازندگان محتوا و مصرف کنندگان وجود دارد متفاوت است و اگر تنها سلیقه خود را برای ساخت موشن گرافیک اعمال نمایید شکست می خورید.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

از طرفی هر چیزی در فضای اینترنت خیلی سریعتر از جاهای دیگر به نتیجه می رسد و به نوعی در هر حرکت هستند همینطور موضوع سبب شده است که محبوبیت موشن گرافیک در فضای اینترنت بیشتر باشد. موشن گرافیک آمده است تا کمک کند که ویدیوها کم حجم تر و جذاب تر باشند و در صرفه جویی زمان و هزینه کاربر نیز نقش پررنگی دارند.

به آمار و ارقام توجه کنید، طبق بررسی هایی که از سوی سایت Invodo صورت گرفته است مشخص شده است که کاربران اینترنت در حدود ۱۹ ساعت از یک ماه خود را مشغول به تماشای ویدیوهای اینترنتی هستند. اگر این عدد و رقم را نمی دانستیم قطعاً به میزان محبوبیت موشن گرافیک توجه ای نداشتیم.

موشن گرافیک یک ایده جدید در بین ویدیوهای زنده طولانی و همینطور محتوای استاتیک است و به نوعی یک کلید حل مشکل بی نظیر برای کاربران بی حوصله محسوب می شود.

وقتی پیش نیازهای موشن گرافیک را مرور می کنید چندین بار با خود بگویید که موشن گرافیک همه آن چیزی که یک بازاریابی محتوایی می توانست داشته باشد را در خود جای داده است.

پیش نیاز موشن گرافیک

به پیش نیازهای موشن گرافیک فراتر نگاه کنیم

موشن گرافیک ها فراتر از ارائه اطلاعات هستند، در واقع قرار است یک تجربه قوی انا کوتاه با کاربران به اشتراک گذاشته شود. این محتوا می بایست مهیج باشد و از استانداردهای لازم نیز برخوردار باشد، از یاد نبرید که موشن گرافیک شما دهان به دهان خواهد چرخید، بنابراین باید به خوش ساخت بودن آن دقت ویژه ای شود.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی و انیمیت کارکتر در افترافکت

رعایت پیش نیازهای موشن گرافیک سبب می شود که این هنر به عنوان بخشی از زندگی روزمره فرد تبدیل شود.

بپذیرید که موشن گرافیک تنها یکی از روش های بازاریابی محسوب می شود و قرار نیست با یک طرح ساده محصول مورد نظر برای همیشه برند باشد. حتماً جمله ” محتوا پادشاه است” را شنیده اید، این جمله اخیراً کمی اصلاح شده است و به جمله ” محتوی یک قلمرو است” تغییر کرده است. بررسی هایی که در خصوص موشن گرافیک وجود دارد این است که آینده این ابزار متغیر است اما با توجه به استقبالی که شده است می توان حدس زد که نتیجه خوبی در بر دارد.

رعایت پیش نیازهای موشن گرافیک به نوبه خود بسیار تأثیرگذار است، در واقع شاید برخی از پیش نیازها بسیار ساده و یا بی اهمیت به نظر برسد اما اگر این روند به درستی دنبال نشود نتیجه خوبی نخواهد داشت.

پیش نیاز موشن گرافیک

چطور پیش نیازهای موشن گرافیک را رعایت کنم

این سوال بارها و بارها پرسیده شده است که البته به نوبه خود سوال خوبی است! عده ای نگران هستند که چطور می توان پیش نیازهای موشن گرافیک را که ظاهراً هم تعدادشان زیاد است رعایت کرد؟ در واقع آیا می شود تمامی نکات گفته شده در یک طراح وجود داشته باشد؟ دقت نمایید که برخی از نکاتی که در این مقاله گفته شده است در طول مسیر و پس از تکرار و تمرین تحقق می یابد، در نظر داشته باشید که تکرار و تمرین نیز نوعی پیش نیاز است بنابراین نگران نباشید که در همین ابتدای مسیر خیلی از مهارت هایی که در لیست پیش نیازهای موشن گرافیک قرار دارد را بلد باشید.

شما باید بتوانید هر روز نسبت به روز قبل پیشرفت کنید، فرقی نمی کند این پیشرفت چقدر جزیی است. از بررسی ایده های خود نترسید، از این که شخصی و یا گروهی به ایده شما بخندد، بررسی های اخیر نشان می دهد که ایده هایی که به ظاهر ساده لوحانه به نظر می رسند توانسته اند با رعایت و هدف گذاری صحیح بهترین نتیجه را به همراه بیاورند.

 

منبع : تولید محتوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا