انیمیشن و سه بعدی

بررسی برترین سبک های موشن گرافیک

آیا می دانید سبک های موشن گرافیک به چند دسته تقسیم می شوند و هر دسته شامل په مواردی هستند؟ در این مقاله قصد داریم در خصوص بهترین سبک های موشن گرافیک صحبت کنیم. در نظر داشته باشید که هر یک از سبک های موشن گرافیک ( آموزش موشن گرافیک )دارای فضای کاری قابل قبولی هستند که در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

مهم ترین سبک های موشن گرافیک

می دانیم که موشن گرافیک در واقع همان گرافیک انیمیشنی محسوب می شود که قرار است فیلم ویدیویی تهیه شود که دارای سیستم های ارتباطی خاصی است. سبک های موشن گرافیک سبب شده است که ابزارهای ارتباطی در این مسیر بیشتر شود.

در نظر داشته باشید که به طور کلی موشن گرافیک ها بسیار کوتاه تر از فیلم های انیمیشنی هستند. در واقع در سبک های موشن گرافیک تأکیدی به شخصیت محوری نخواهد بود. یکی از سبک های موشن گرافیک ، موگراف نام دارد که در واقع خطی بین مشون گرافیک و همینطور انیمیشن ایجاد نموده است. این سبک در cinema 4D دیده می شود.

از دیگر سبک های موشن گرافیک می توان به محو کردن متحرک اشاره کرد که شاید برای شما کمی عجیب به نظر برسد. در واقع motion Blur به فضایی گفته می شود که قرار است در یک تصویر محو شود و البته این کار باید خیلی طبیعی صورت می گیرد. از طرفی سرعت محو شدن بسیار مهم است و باید به صورتی تنظیم شود که از رگه رگه شدن جلوگیری شود.

محو شدگی در موشن گرافیک برای فیلم های سریع بسیار مهم بوده و سبب می شود که در نهایت محصول بسیار طبیعی تر جلوه دهد.

در نظر داشته باشید که طراح موشن گرافیک باید قطعاً هنرمند باشد حتی اگر این واژه برای او خردمندانه به نظر نرسد.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

سبک های موشن گرافیک

بهترین سبک های موشن گرافیک

یکی از سبک های بسیار جالب در تولید موشن گرافیک ترکیب تو در تو است. در واقع در این مسیر قرار است که سه سطح داشته باشیم که هر یک از سطح ها می خواهند به درستی با سطح دیگر ترکیب شوند طوری که این ترکیب برای مخاطب منطقی به نظر برسد. اگر سطح کمتر از ۳ مورد باشد نمی توان گفت که ترکیب تو در تو داریم.

از دیگر سبک های زیبای موشن گرافیک بخش تهی یا Null است که در واقع قرار است که نتیجه ای که به مخاطب نمایش داده می شود اصلاً پدیدار نباشد. البته که این موضوع قابل درک نبوده و از بخش های پیچیده در طراحی موشن گرافیک محسوب می شود. در واقع لایه تهی درست در زمانی تنظیم می شود که قرار است مخاطب را شگفت زده کنیم.

در نظر داشته باشید که در ساخت camera rig از سبک تهی بسیار استفاده می شود.

استفاده از Onion skinning از دیگر سبک های موشن گرافیک است که برای ساخت ویدیو های سنتی گزینه بسیار خوبی است. در واقع این گزینه سبب می شود که سکانس تهیه شده بسیار زیبا و خاص باشد. این آپشن به شما اجازه می دهد که چندین فریم را در زمانی مشخص ببینید و به نوعی تفسیر نهایی مطلب برای شما بسیار آسانتر خواهد بود.

ابزارهای خودکار در موشن گرافیک باید جدی گرفته شود. به عنوان مثال یکی از ابزارهای پر کاربرد Pen است که در واقع برای نقطه گذاری استفاده می شود و در نهایت منجر به ایجاد منحنی های جالبی می شود که طراحی موشن گرافیک را آسانتر می کند. شکلی که در نهایت ساخته شده است سبب می شود که انتخاب آسانتر باشد.

در طراحی شکل ها ایزوله کردن بسیار مهم است و در واقع جسم های انیمیشنی در این مسیر بسیار می توانند روح بگیرند.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی و انیمیت کارکتر در افترافکت

سبک های موشن گرافیک

پرکاربردترین سبک های موشن گرافیک

یکی از کاربردی ترین سبک های موشن گرافیک که در ویدیو های مختلف دیده می شود انطباق است. این سبک برای نمایش های صحنه ای استفاده می شود و سبب می شود که تصویر به صورتی از بیننده دور و نزدیک شده که بیننده متوجه این تفاوت فاصله نشود. وقتی از انطبقا استفاده می کنید تصاویری که به نوعی از نظر فاصله نزدیک تر هستند سریعتر حرکت می کنند و تصاویری که سبب ایجاد عمق می شوند به نوعی صحنه های انیمیشنی را بهتر دنبال می نمایند.

از دیگر سبک های مهم موشن گرافیک می توان به parenting اشاره کرد. این سبک در واقع سبب می شود که لایه ها به هم مرتبط باشند. در واقع لایه های بالاتر والد لایه های پایین تر محسوب می شوند.

Path در موشن گرافیک به طور کلی شامل یک سری بخش ها و رأس ها است. بخش ها می بایست به صورت منحنی نمایش داده شوند و رأس ها قرار است که با نقاط مختلف به هم وصل شوند.

چنین شرایطی سبب می شود که ساخت شکل ها در انیمیشن آسانتر باشد. و شما بتوانید بهترین شرایط را فراهم سازید.

سبک های موشن گرافیک

پیش پرداخت در سبک های موشن گرافیک چیست

این سوال بارها پرسیده شده است. در واقع پیش پرداخت به روندی گفته  می شود که لایه های متعددی که به هم چسبیده شده اند می توانند وارد یک ترکیب جدید شده و نمایش داده شوند.

ابزار پاپت برای طراحی موشن گرافیک بسیار مناسب هستند و در این مسیر پین ها و فریم ها به طور دقیق در کنار هم قرار می گیرند. در واقع این پیش پرداخت ها هستند که ساخت تصاویر دو بعدی را بسیار آسانتر می کنند.

Rending از دیگر گزینه هایی است که در سبک های موشن گرافیک جایگاه ویژه ای دارد. در واقع خروج تصاویر از نرم افزار اصلی پدیده ای به نام rending است.

سکانس از پرکاربردترین سبک های موشن گرافیک محسوب می شود. در نظر داشته باشید که سکانس های مجموعه ای در موشن گرافیک در واقع از دسته گزینه هایی هستند که سبب می شود پس زمینه ها بسیار شفاف و استانداردتر نشان دهد.

سبک های موشن گرافیکمنبع : تولید محتوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا