انیمیشن و سه بعدی

نحوه تغییر رنگ نور در فضای بیرون با استفاده از افترافکت

منظور از نحوه تغییر رنگ نور در فضای بیرون با استفاده از افترافکت چیست؟

یکی از جلوه های افتر افکت / After Effects کار با رنگ ها و نور هاست، که تاثیر فوق العاده ای بر تصویر و فیلم ( موشن گرافیک ) می گذارد. در این مقاله آموزشی، نحوه تغییر رنگ روشنایی لوکیشن با استفاده از افترافکت ( آموزش موشن گرافیک ) توضیح داده می شود.

احتمالا متوجه افزایش استفاده از نور با تُنِ (tone) نئون در فیلم های مدرن شده اید. (به عنوان مثال به صحنه آغازین تریلر فیلم جان ویک: فصل ۳ نگاه کنید.) این نوع نور پردازی به نظر می رسد که برای پروژه های شما قابل دسترس نباشد، درست است؟ با این حال، با چند اثر پایه ای در افترافکت، به راحتی می توانید یک شات فضای بیرون معمولی را به چیزی شبیه فیلم های هالیوود تبدیل کنید.

افترافکت

در این آموزش افترافکت، نگاهی می کنیم به استفاده از اثر رنگ و اشباع / Hue & Saturation effect با ماسک های ساده، تا رنگ روشنایی فضای بیرون را تغییر دهیم. این تکنیک می تواند به هماهنگی شاتِ ایجاد شده در فضای بیرون و کل پروژه، کمک واقعا بزرگی می کند. (که یک روش عالی برای استفاده در royalty free footage فیلم ها است.)

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

آماده ایجاد یک تغییر رنگ روشنایی فضای بیرون بیرونی برای رسیدن به ظاهر و تنِ نئون برای لوکیشن هستید؟ بیایید شروع کنیم!

(این asset ها برای استفاده در هر پروژه شخصی یا تجاری آزاد است. با دانلود این asset ها، باید موافقت کنید که به فروش یا توزیع مجدد آن ها نپردازید.)

افترافکت

موارد استفاده از شات ایده آل در افترافکت

اگر قصد استفاده از این افکت در پروژه خود را دارید، چند مورد استفاده از شات ایده آل وجود دارد. بهترین استفاده آن در شات های فضای بیرون و در شب، به ویژه drone aerials و یا stationary city skylines است. برای شات های nighttime drone، حداقل حرکت را انجام دهید و تنها در یک جهت حرکت کنید. این کار به طرز چشمگیری masking و keyframing را که باید انجام دهید، ساده می کند. همچنین می توانید این اثر را در شات های داخلی تاریک که کنتراست زیادی دارند استفاده کنید. (به این فکر کنید که نور لامپ پس زمینه و یا روشنایی دیوار از سوژه شما، دور می شود.)

افترافکت

افترافکت و نکاتی برای فیلم برداری

اگر شما شات های فضای بیرون را دارید، در این جا مواردی وجود دارد که می توانید شات های خود را آسان تر ویرایش کنید. اول، شات های خود را با یک تعادل یا اصطلاحا بالانس گرم تر یا سردتر فیلم بگیرید. این کار باعث ایجاد یک “شستشو” ی  نارنجی یا آبی در منطقه ای که با نور روشن شده است، می شود. این موضوع باعث می شود که تنظیم تُن رنگ آسان تر شود. سپس، مطمئن شوید که صحنه شما دارای کنتراست بالایی است. شما می توانید با یک پروفایل تصویر، که کنتراست بیشتری دارد فیلم بگیرید یا این که می توانید با استفاده از یک اثر مانند Curves یا Lumetri Color، کنتراست را به پُست اضافه کنید. در نهایت، داشتن نویز کمتر در فیلم ها، ساده ترین چیز در پُست خواهد بود. توصیه می شود فیلم برداری را با ISO پایین تر انجام دهید، البته مشخص است که این کار همیشه برای صحنه های شب امکان پذیر نیست. بنابراین گاهی لازم است که نویز فیلم در پست را از بین ببرید یا اصطلاحا آن را de-noise کنید. (یک پلاگین محبوب برای این کار که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد، Neat Video است.)

افترافکت

نور های Masking در افترافکت

ابتدا، شما باید منطقه نوری را که می خواهید رنگ آن را تغییر دهید، در افترافکت ماسک کنید. یک لایه تنظیم ایجاد کنید، سپس با استفاده از ابزار قلم، برای ماسک کردن اطراف ناحیه نور بر روی اولین فریم فیلم، استفاده کنید. امتداد لبه ی جایی که نور به طور طبیعی از آن خارج می شود را، دنبال کنید. توصیه می شود که با استفاده از “RotoBezier” آن را بررسی کنید، اما گاهی ممکن است لازم باشد که برای شات هایی با تعداد زیادی ساختمان و لبه های مستقیم موضوع را بررسی کنید.

افترافکت

افترافکت – رنگ و اشباع / Hue & Saturation

در مرحله بعد، اثر رنگ و اشباع / Hue & Saturation  را به لایه تنظیم، اعمال کنید. برای شروع تغییر رنگ روشنایی در افترافکت، باید Master Hue  را بچرخانید. از آنجا، می توانید سطح پوشش ماسک را تنظیم کنید. (می توان پوشش ماسک را بین ۲۰ تا ۶۰ پیکسل قرار داد.) در صورت لزوم، می توانید اشباع رنگ را با تنظیم کشویی Master Saturation افزایش دهید. برای تاثیر بیشتر، پس از اثر Hue & Saturation می توانید رنگ Lumetri را اعمال کنید و یک برجسته سازی انجام دهید یا در اصطلاح هایلایت ایجاد کنید.

Keyframing در افترافکت

در نرم افزار افترافکت، اثر نورپردازی Keyframing نسبتا ساده است. در فریم اول فیلم، یک keyframe برای Mask Path ایجاد کنید. سپس به فریم نهایی حرکت کنید و بر روی لبه ماسک دوبار کلیک کنید. در این مرحله، یک خط مربع خاکستری در اطراف ماسک ظاهر می شود. ماسک را برگردانید و به قسمت روی نور حرکت دهید. (نقاط مختلف را در صورت لزوم تنظیم کنید.) این کار باید به طور خودکار یک keyframe ثانویه برای ماسک شما ایجاد کند. در این مرحله، بر روی جدول زمانی افترافکت حرکت کنید (یا در اصطلاح اسکراب کنید) تا مطمئن شوید که ماسک به درستی روی شات شما حرکت می کند. در صورت لزوم تنظیمات را در مناطق میانی انجام دهید.

افترافکت

افترافکت و نکات نهایی ترکیب

هنگامی که در افترافکت ظاهر نور خود را تکمیل کرده اید، حالا نوبت این رسیده است که یک لایه تنظیم بر روی تمام فیلم خود اضافه کنید و پس از آن، رنگ Lumetri را اعمال کنید. در حقیقت، باید برای تکمیل مراحل کار خود، این لایه را استفاده کنید. توصیه می شود برای بهینه سازی، اعمال نور و هایلایت را آن قدر تغییر دهید تا بهترین حالت ممکن بدست آید. شما حتی می توانید رنگ کلی اشباع را نیز تنظیم کنید. همچنین در افترافکت می توانید LUT را نیز با استفاده از رنگ Lumetri Color اعمال کنید و میزان شدت را تنظیم کنید تا ببینید که چگونه به نور های مختلف واکنش نشان می دهد. اگر هنوز هم در تصویر، مشکل نویز را دارید، می توانید از پوشش grain در فیلم، برای خنثی کردن آن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا