انیمیشن و سه بعدی

یادگیری موشن گرافیک به چه ابزاری نیاز دارد و چه مزایا و کاربردهایی دارد؟

ورود به دنیای رنگی و پول‌ساز موشن گرافیک

امروزه تقاضا برای یادگیری موشن گرافیک بسیار زیاد است. در واقع موشن گرافیک یکی از داغ‌ترین رشته‌های طراحی است که می‌توانید هم اکنون یاد بگیرید. کار کردن در این حرفه نه تنها سرگرم کننده بلکه کاملاً  پول ساز و در نهایت بسیار جالب است. در این مقاله، ما توضیح خواهیم داد که چرا باید موشن گرافیک را یاد بگیرید و چگونه آموزش ببینید.

موشن گرافی چیست؟

موشن گرافی هنر استفاده از اصول طراحی گرافیک برای ایجاد قطعات نسبتاً ساده انیمیشن، برای وب، تلویزیون یا فیلم است. این امر ممکن است مربوط به ساخت یک سکانس برای یک نمایش تلویزیونی یا فیلم باشد. یا می‌تواند یک فیلم تجاری و مینیمالیستی برای تبلیغ باشد، یا یک قطعه انیمیشن در یک وب سایت که توجه کاربر را به خود جلب کند.

با این حال باید توجه کنید یادگیری موشن گرافیک و طراح بودن در این حوزه  از یک انیماتور یا یک هنرمند VFX متمایز است. در عوض، این رشته بین طراحی گرافیکی (ایستا) و انیمیشن (کامل) قرار دارد و عناصر هر دو را با هم ترکیب می‌کند. این به معنای مهارت در انیمیشن های ۲D و ۳D با استفاده از نرم افزارهایی مانند افتر افکت، فتوشاپ ، سینما ۴D ، فاینال کات پرو و پریمیر حرفه‌ای است. اما طراحی موشن گرافی فقط به تسلط بر فناوری و نرم افزار نیست. علاوه بر آن داشتن دید هنری نیز شرط است. بنابراین مهم است که اصول اساسی طراحی گرافیک و انیمیشن را مطالعه و درک کنید.

مزایای یادگیری موشن گرافیک

چرا باید موشن گرافی را یاد گرفت و مزایای این کار چیست؟ بیایید رک و پوست کنده پاسخ این سوال را بررسی کنیم: از آنجا که طراحی حرکت به مهارتهایی از دو رشته جداگانه احتیاج دارد، برای کسی که می‌خواهد در یک حرفه خلاق کار کند، ساده‌ترین گزینه نیست. اما نکات مثبت در مورد یادگیری این هنر و حرفه کم نیست که مهمترین آنها عبارتند از:

بازار کار گسترده و فرصت‌های شغلی فراوان

افراد زیادی این کار را انجام نمی‌دهند، یعنی اگر اگر شما برای یادگیری موشن گرافیک اقدام کنید، یافتن کار در طیف وسیعی از شرکت‌های مختلف از جمله: آژانس‌های تبلیغاتی، آژانس‌های طراحی، توسعه وب، استودیوهای انیمیشن، شرکت‌های سازنده بازی‌های ویدیویی، شرکت‌های تلویزیونی و استودیوهای فیلم و هر شرکت مربوط به دنیا دیجیتال است آسان‌تر می‌شود. بنابراین زمان بسیار خوبی است که این رشته را بیاموزید و گزینه های خود را برای دستیابی به کاری که همیشه آرزو داشتید را گسترش دهید.

تقویت مهارت‌ها و دید خلاقانه

از آنجایی که یادگیری هنر موشن گرافیک به معنای تسبط به ابزارهای مختلف و ترکیب چند رشته گرافیکی مختلف است؛ این امر باعث تقویت مهارت‌های شما در رشته‌های مختلف خواهد شد. همچنین تقویت دید خلاقانه شما را نیز به همراه دارد تا در بازار کار به عنوان یک متخصص حرفه‌ای معرفی شوید.

ابزار لازم برای یادگیری موشن گرافیک

شاید این سوال پیش بیاید که چگونه می‌توان موشن گرافیک را یاد گرفت؟ آیا شما فارغ التحصیل هستید که می‌خواهید در حرفه خلا خود جایگاهی پیدا کنید؟ یا شاید شما قبلاً یک تصویرگر یا طراح گرافیک مستقر بوده‌اید که می‌خواهید مجموعه مهارت های خود را گسترش دهید؟ در هر صورت فرقی ندارد، یادگیری هنر موشن گرافیک از طریق آموزشها و فیلمهای  آنلاین کاملاً امکان پذیر است.

به همین دلیل سایت آموزش تک نیز در یک اقدام بی‌سابقه پکیج آموزش موشن گرافیک از صفر تا صد را ارائه داده است. در این پکیج که با پشتیبانی کامل مدرس همراه است شما تمام آموزش‌های لازم را خواهید دید و با ابزارهای لازم آشنا خواهید شد، تا به راحتی وارد دنیای موشن گرافیک شوید. چه زمینه فعالیت شما طراحی گرافیک باشد و چه انیمیشن، این دوره به شما آموزش لازم برای تسلط بر هنر موشن گرافیک را می‌دهد.

یادگیری موشن گرافی به صورت تخصصی

اگر قصد دارید تا موشن گرافیک را به صورت تخصصی یاد بگیرید و در این زمینه صفر هستید، بهتر است ابتدا کار خود را با طراحی روی کاغذ شروع کنید. شاید این امر ابتدائی و ساده به نظر برسد اما نقطه شروع کار همینجاست. پکیج یادگیری موشن گرافیک به زبان ساده نیز برای آغاز کار از بیس انتخاب بسیار خوبی است

بعد از این مرحله بهتر است به سراغ یادگیری نرم افزارهای مرتبط با این حوزه بروید که به نوعی ابزار این امر تلقی شود. از جمله نرم‌افزارهایی که یاد گرفتن آنها به شما در یادگیری هنر موشن گرافیک به صورت تخصصی و حرفه‌ای کمک بسیار زیادی خواهد کرد؛ افتر افکت، پریمیر و مواردی از این دست است. این ابزارها تسلط شما به کار را بالا خواهد برد و در نتیجه تبدیل به یک طراح موشن گرافیک حرفه‌ای خواهید شد که در بازار کار برایش سر و دست می‌شکنند.

ملزومات یادگیری موشن گرافیک

از آنجایی که هنر موشن گرافیک ترکیبی از چندین هنر است، ابزارها و ملزوماتی برای این کار لازم است از جمله سیستم مناسب، نرم افزارهای این کار و مواردی از این قبیل. با این وجود مهمترین و اصلی‌ترین ابزار و در واقع ملزومات یادگیری موشن گرافیک صبر و حوصله است. شما برای دستیابی به این هنر باید تمرین و ممارست را همراه هم داشته باشید. بدون شک با یک آموزش ساده و بدون تمرین مکرر یادگیری ممکن نخواهد شد. در واقع اینجاست که فرق شما با بقیه مشخص خواهد شد.

در واقع یادگیری این هنر نیز چون هر رشته کاری و هنری نیاز دارید تا زمان کافی برای اتود زدن، پیاده کردن ایده‌ها، ادیت ایده‌ها و … داشته باشید. اگر اولین طرح شما خوب نشد، ناامید نباشید با سماجت و ممارست هر روزه به نتیجه هم خواهید رسید.

سخن پایانی

هنر موشن گرافیک دنیای تبلیغات را متحول کرده است و دیگر کمتر جایی را می‌توان یافت که این هنر در آن نفوذ نکرده باشد. به همین دلایل است که یادگیری موشن گرافیک به عنوان یک شغل تأثیرگذار و درآمدزا می‌تواند دریچه‌ای به دنیایی کاملاً متفاوت را به روی شما باز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا