انیمیشن و سه بعدی

درآمد طراحی موشن گرافیک چقدر است و چه عواملی بر آن موثر خواهند بود

بازار کسب و کار طراحان موشن گرافیک

در هر کجای اینترنت که پا بگذارید کمتر سایتی را میابید که حداقل یک یا دو طرح جذاب موشن گرافیکی را در صفحه اول خود استفاده نکرده باشد. اگر به این موضوع شک دارید پس حتما در تعریف موشن گرافیک اشتباه می‌کنید. در دنیای دیجیتال هر اطلاعاتی که ظاهر انیمیشینی داشته باشد زیرمجموعه موشن گرافیک قرار می‌گیرد. از این‌رو بازار خوبی در انتظار طراحان موشن گرافیک است. در این مطلب به طور خاص به درآمد طراحی موشن گرافیک پرداخته‌ایم و به بازار جهانی آن اشاره خواهیم کرد.

شغلی به نام طراحی موشن گرافیک

به طور کلی موشن گرافیک (Motion Graphic)  یعنی جان بخشیدن به طرح‌های گرافیکی که در آن نقاشی‌های بی‌روح و ثابت شروع به حرکت کردن و ایجاد تکاپو در خود می‌کنند. از تیزرهای برنامه‌های تلویزیون گرفته تا نمایان شدن آرم ِ برند یک شرکت معروف بر روی صفحه گوشی شما همگی از دستاوردهای طراحان موشن گرافیک هستند. برای آنکه با دنیای گسترده موشن گرافیک بهتر آشنا شوید به مثال‌هایی که در ادامه آورده‌ایم حتما دقت کنید.

استفاده از تصویر به جای کلام

برای آنکه در شغل طراحی موشن گرافیک موفق شوید و از درآمد بالایی برخوردار شوید بایستی در کمترین زمان ممکن هرآنچه را که می‌خواهید به مخاطب خود القا کنید. هر ثانیه تولید موشن گرافیک کاری بسیار  طاقت‌فرسا و هزینه‌بر خواهد بود. لذا درآمد طراحی موشن گرافیک شما به استعداد خودتان در زمینه انتقال اطلاعات در کمترین زمان بستگی دارد.

تحقیقات نشان داده است که بیش از ۶۵ درصد از افراد تمایل بیشتری به نگاه کردن به یک تصویر متحرک (موشن گرافیک) دارند تا خواندن یک متن چند پاراگرافی. پس اگر شما می‌خواهید در کار خود موفق شوید و درآمد خوبی کسب کنید باید بتوانید به جای استفاده از کلام از تصاویر و المان‌های مختلف در موشن گرافیک خود استفاده کنید تا بیننده ترغیب شود تا پایان ویدیو شما را دنبال کند.

خلاقیت رمز افزایش درآمد طراحی موشن گرافیک

شرکت‌ها به دنبال جذب طراحانی هستند که بتوانند از ابزارهای موجود بیشترین استفاده را ببرند. برای مثال برای خلق یک موشن گرافیک بسیار عالی نیازی نیست که از طرح از گرافیک بالایی برخوردار باشد. مادامی که بتوانید احساسات بیننده را برانگیزید و محصول یا خدمات شرکت را با ظریف‌ترین اَشکال معرفی کنید می‌توانید از درآمد طراحی موشن گرافیک بالایی برخوردار شوید.

جسارت به خرج دهید

یکی دیگر از فاکتورهایی که بر درآمد طراحی موشن گرافیک بسیار موثر است، شکستنِ خط فکری و حرکت در خلاف جهت بازار است. این مسئله به آن معنی است که اگر می‌خواهید درآمد خوبی از طراحی موشن گرافیک کسب کنید بایستی یک مرحله از طراحی‌های موجود جلوتر باشید و برای خود اصطلاحا امضای کاری خلق کنید.

درآمد طراحی موشن گرافیک

همانطور که گفته شد برای داشتن درآمد عالی از طراحی موشن گرافیک شما مستلزم استفاده صحیح از بستری هستید که در اختیار شما قرار گرفته است که برخی از این ویژگی‌ها را با شرکت کردن در دوره‌های آموزش موشن گرافیک به صورت آکادمیک فرا خواهید گرفت.

اما به طور کلی اگر می‌خواهید به صورت انفرادی (Freelancer) و مستقل کار کنید، باید بدانید که نرخ طراحی شما با توجه به تجربه کاری و مهارتتان تعیین خواهد شد. از مزایای کار به صورت فریلنسری می‌توان به داشتن وقت آزاد بیشتر و دورکار بودن آن اشاره کرد. و از معایب آن می‌توان به بی‌ثباتی در جذب مشتری و گاهی بستن قراردادهای نامناسب اشاره کرد. در پکیج‌های آموزش مدون موشن گرافیک به این دو مسئله نیز پرداخته خواهد شد تا هرچه بیشتر بتوانید در جذب مشتری موفق شوید و برای کار با شرکت‌ها قراردادهای بهتری را تنظیم کنید.

درآمد طراحی موشن گرافیک خارج از ایران

همانطور که متوجه شدید، موشن گرافیک در اکثر محتوای تولید شده در بستر اینترنت به صورت مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد. از این‌رو می‌توان گفت با یادگیری موشن گرافیک به صورت آکادمیک هیچگاه بیکار نخواهید ماند.

به طور میانگین درآمد طراحی موشن گرافیک و کسی که محتوای موشن گرافیستی تولید می‌کند در آمریکا به ۷۰ هزار دلار می‌رسد. این رقم در اروپا ۶۰ هزار یورو در سال و در استرالیا نزدیک به ۶۵ هزار دلار استرالیا می‌باشد. که از این‌رو یکی از مشاغل پردرآمد و سطح بالا درنظر گرفته می‌شود.

علت ذکر درآمدهای خارج از ایران به این دلیل است که اگر بتوانید در این شغل بدرخشید و دست به تولید ویدیوهای بسیار حرفه‌ای بزنید، می‌توانید به صورت دورکار در پروژه‌های برون مرزی شرکت کنید و حقوق به دلار و یا یورو دریافت کنید. کمتر شغلی در ایران یافت می‌شود که بتوان از آن به این صورت درآمدزایی کرد.

درآمد طراحی موشن گرافیک داخل ایران

در داخل ایران برای هر یک دقیقه موشن گرافیک معمولی نرخ‌های متفاوتی ارائه می‌شود که کمترین آن ۵ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود. برخی از موشن گرافیست‌های ایرانی که دست به تولید محتوای حرفه‌ای می‌زنند، تا ۲۵ میلیون تومان در ماه هم حقوق دریافت می‌کنند.

اما باید در نظر داشت که همین یک دقیقه تولید موشن گرافیک ممکن است دو الی سه هفته شما را درگیر خود کند. برای طراحی‌های بسیار ساده نرخ‌هایی به مراتب ارزان‌تر (مثلا ۵۰۰ هزارتومان) در نظر گرفته می‌شود. اما باید توجه داشت که وقت کمتری از شما (مثلا یک الی سه روز) خواهند گرفت. پس اگر دستمزد هر پروژه معمولی را ۵۰۰ هزارتومان در نظر بگیریم و وقت مورد نظر برای تولید آن را هم دو روز بدانیم در ماه حدود ۷٫۵ میلیون تومان درآمد شما خواهد بود.

مزایای استفاده از دوره‌های آموزش موشن گرافیک سایت آموزش تک

در دوره‌های آموزش موشن گرافیک ما، نه تنها به امر آموزش مدون و گام‌به‌گام پرداخته‌ایم بلکه برای بازاریابی و جذب مشتریان نیز راهکارهایی ارائه داده‌ایم که در ایران کاری بی‌نظیر است. در این دوره‌ها شما را برای داشتن یک درآمد طراحی موشن گرافیک عالی آموزش می‌دهیم که نه تنها در ایران بلکه در خارج از ایران نیز بتوانید به شغل خود ادامه دهید.

تمامی ِ ویژگی‌هایی که بر درآمد طراحی موشن گرافیک تاثیر گذار خواهد بود را می‌توانید با شرکت کردن در دوره‌های آموزش موشن گرافیک سایت آموزش تک کسب کنید. در اولین فرصت به سایت آموزش تک سر بزنید و از پکیج‌های آموزشی ما استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا