وب

آموزش آپدیت و بروزرسانی وردپرس به صورت جامع

بروزرسانی وردپرس عاملی است که باعث افزایش امکانات و بهره‌ وری بهترین سیستم مدیریت محتوا می‌شود که دارای موارد و انواع بسیار زیادی است. در صورتی که شما به تازگی از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای سایت خود استفاده می کنید و می خواهید اطلاعات کافی در زمینه بروزرسانی وردپرس به دست بیاورید این مقاله از آموزش طراحی سایت می تواند کمک بسیار زیادی به شما عزیزان کند.

در هر نوع سیستم با هر نوع محتوایی آپدیت و بروز رسانی یکی از ارکان اساسی آن سیستم تلقی می گردد دلیل این امر این است که هیچ سیستم و یا نظامی که توسط بشر ساخته شده باشد را در دنیا پیدا نخواهید کرد که بدون عیب و نقص و کامل باشد این امر باعث می شود تا قسمت آپدیت و بروز رسانی در هر سیستم به یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن سیستم بدل گردد به گونه ای که اگر از سیستم مورد نظر به صورت دوره ای و منظم آپدیت نگردد مشکلات امنیتی و ناسازگاری و اختلال های بسیار زیادی در این سیستم به وجود خواهد آمد.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز از این قاعده مستثنا نبوده و همواره بروزرسانی وردپرس و اپدیت قسمت‌های مختلف این سیستم نقش بسیار زیادی در افزایش کاربری و بهره وری از این سیستم ایفا می کند. پیش از آن که بخواهیم در مورد به روز رسانی قسمت های مختلف وردپرس صحبت کنیم بهتر است به معرفی وردپرس و امنیت به کار رفته در آن و همچنین به بررسی بروزرسانی وردپرس بپردازیم.

وردپرس و امنیت آن

سیستم مدیریت محتوای وردپرس ابتدا یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که امکانات بسیار خوبی در اختیار کاربران خود قرار می دهد اما با گذشت زمان و پیشرفت هایی که در این سیستم مدیریت محتوای متن باز به صورت کاملا رایگان ارائه می گردد به وجود آمدن این سیستم توانست برای انواع مختلف وبلاگ ها و سایت ها خدمات‌رسانی کند به گونه ای که امروزه بیش از ۳۰ درصد از وب سایت های موجود در دنیا از طریق سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی می شود و از این سیستم استفاده می‌کنند.

موضوع قابل توجه در مورد سیستم وردپرس این است که این تعداد بسیار زیاد از سایت ها در سراسر دنیا با استفاده از این سیستم راه اندازی شده و در حال فعالیت هستند وقتی که به انواع مختلف این سایت ها نگاه می کنیم مشاهده می‌کنیم که هیچ یک از آن سایت ها شبیه به یکدیگر نیستند و از امکانات و قابلیت های متفاوتی برخوردار می‌شوند که این امر می‌تواند یکی از دلایل آن بروزرسانی وردپرس به صورت اصولی و صحیح و کارآمد باشد.

از دیگر دلایل آن اپن‌سورس بودن وردپرس می باشد در حال حاضر چیزی در حدود ۵۰ هزار پلاگین و افزونه و همچنین پوسته های بسیار متفاوت و جذاب که در دو نوع پولی و رایگان توسط توسعه دهندگان و طراحان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند در سیستم مدیریت محتوای وردپرس وجود دارد که با استفاده از این امکانات هر سایت با هر موضوع و زمینه ای می تواند به خوبی به فعالیت در زمینه مورد نظر مشغول گردد.

آپدیت وردپرس

آپدیت وردپرس

امنیت یکی از مواردی است که در سیستم مدیریت محتوای وردپرس به آن توجه ویژه‌ای از سمت سازندگان شده و همواره با ارائه به‌روزرسانی‌های دوره ای و منظم سعی می شود بهترین سطح امنیت برای این سیستم مدیریت محتوا ایجاد گردد.

باید بگویم که امنیت در هر چیزی حالت نسبی دارد و نمی توان گفت که هیچ چیزی هم دارای امنیت صد درصد می باشد سخنی که شاید زیاد در مورد آن به شما این است که می‌گویند وردپرس سیستم امنیتی نیست اما باید بگویم اصلا این چنین نیست چرا که اگر این سیستم از امنیت خوبی بهره می برد به هیچ وجه چیزی در حدود ۳۰ درصد از وب سایت های موجود در کل دنیا که تعداد بسیار زیادی از آنها وبسایت های مورد استفاده برای بزرگترین گروه های تجاری و غیره در کل دنیا می باشند از این سیستم بهره می بردند.

به عبارتی می توان گفت یک چهارم و یا بیشتر از کل سایت های موجود در دنیا از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند اما چیزی که مشخص است و نمی‌توان آن را کتمان کنیم این است که سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز مانند هر سیستم دیگری دارای یکسری ضعف ها می باشد که سازندگان این سیستم تلاش می کنند هر روزه نسبت به بهتر کردن و به روز کردن از بین بردن این ضعف ها اقدام نموده و همواره با ارائه به روزرسانی های منظم سعی در برطرف کردن این حفره ها و چالش های امنیتی در این سیستم دارند.

همچنین امروزه پلاگین ها و افزونه های بسیار زیادی در زمینه امنیت هر چه بیشتر سیستم مدیریت محتوای وردپرس را ارائه می گردد که به صورت بسیار ساده و بدون دردسر به حل مشکلات امنیتی در سیستم مدیریت محتوای وردپرس پرداخته می شود.

انواع بروزرسانی وردپرس

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در منوی پیشخوان موجود در وردپرس قسمت بروزرسانی وردپرس وارد شده باشید و در این قسمت مشاهده می کنید که تعداد زیادی بروزرسانی وردپرس هرچند کل دسته کلی تقسیم شده اند وجود دارد و هر کدام از این دسته ها مواردی هستند که در زیر به آنها خواهیم پرداخت. برای انجام این بروزرسانی وردپرس دو حالت کلی وجود دارد حالت اول حالت بروزرسانی وردپرس به صورت اتوماتیک و خودکار می باشد و همچنین در صورتی که مدیر سایت بخواهد می تواند سیستم مدیریت محتوای وردپرس را به صورت دستی آپدیت نمایید.

بروزرسانی وردپرس در قسمت هسته

وردپرس سیستم جهانی و بزرگ در کل دنیا شناخته می شود و توسعه دهندگان زیادی در سراسر دنیا در حال فعالیت بر روی این سیستم مدیریت محتوای می‌باشد از همین رو تعداد بسیار زیادی پوسته و قالب برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس به وجود آمده که هر روز تعداد این پوسته ها در حال افزایش می باشد.  پوسته ها و قالب های ارائه شده برای وردپرس انواع مختلفی دارند که می توان از پوسته ی وبلاگی های مختلف پوسته های تاپ و بسیاری موارد دیگر که شامل پوسته های مختلف وردپرس می گردد.

متاسفانه استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس و توسعه آن در کشور عزیزمان ایران با چند سال تاخیر شروع شد و استارت خورد اما با توجه به گذشته در همین مدت زمان کم ته و قالب های بسیار جذاب و فوق العاده ای هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی در انواع مختلف مردهای ایرانی قابل دسترسی بوده و همچنین توسعه دهندگان این پوسته ها همواره به ارائه به‌روزرسانی‌های بسیار مناسب برای این پوسته ها اقدام کرده‌اند. بهترین منبع و معتبرترین آن برای دریافت انواع مختلف قالب و پوسته برای این سیستم مدیریت محتوایی مخزن وردپرس می باشد که از نظر اعتبار در بالاترین سطح قرار دارد.

بروزرسانی وردپرس

بروزرسانی کردن وردپرس

در حالت کلی بعد از گذشت چند مدت یک آپدیت و نگارش جدید و بروزرسانی وردپرس توسط سایت سازنده انتشار پیدا می‌کند که شما می توانید بروزرسانی وردپرس را در قسمت بروزرسانی وردپرس مشاهده نمایید و به آسانی و با زدن چند کلیک به روز رسانی لازم را بر روی سیستم مدیریت محتوای خود اعمال نمایید و از امکانات و آپشن های جدید اضافه شده به وردپرس استفاده لازم را ببرید.

چیزی که مشخص است این است که زمانی که بروزرسانی وردپرس منتشر می‌شود تغییرات بزرگی در وردپرس را شاهد خواهیم بود و پیشنهاد ما به شما این است در صورتی که تداخلی با پوسته و افزونه های فعلی نصب شده بر روی سیستم تان با به روزرسانی جدید وردپرس ایجاد نگردد حتماً به‌روزرسانی وردپرس را بر روی سیستم خود اعمال نمایید. اما موردی که باید به آن اشاره کنم این است که معمولاً مقدار زیادی زمان میبرد تا قالب ها و افزونه های استفاده شده بر روی سیستم تان خود بتوانند بروزرسانی وردپرس که جدیدا اعمال شده سازگاری کامل پیدا کند و از این رو پیشنهاد می شود بعد از پیدایش بروزرسانی وردپرس از نوع جدید مدت زمان صبر کرده سپس نسبت به نصب این بروزرسانی وردپرس اقدام نمایید.

همچنین پیشنهاد می شود قبل از اینکه بخواهید بر روی سیستم مدیریت محتوای خود بروزرسانی را اعمال نمایید حتما از اطلاعات موجود بر روی سایت خود یک فایل پشتیبان یا همان بک آپ تهیه کرده در صورتی که برای قسمت های مختلف سایت در هنگام انجام بروزرسانی وردپرس مشکل به وجود آمد بتوانید به آسانی با استفاده از فایل پشتیبان مشکل خود را برطرف نمایید.

انجام بروزرسانی وردپرس از نوع امنیتی

یکی از انواع بروزرسانی وردپرس به روز رسانی های امنیتی می باشند که معمولاً بروزرسانی وردپرس که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند به صورت کاملاً خودکار بر روی سیستم مدیریت محتوای شما نصب می گردند. اما در صورتی که توسط مدیر کاربر در فایل کانفیگ در روت وردپرس تغییرات ایجاد شده باشد نصب خودکار بروزرسانی وردپرس از نوع امنیتی غیر فعال خواهد شد.

نحوه آپدیت وردپرس
نحوه آپدیت وردپرس

اما در حالت کلی پیشنهاد ما به شما این است که تحت هر شرایطی بروزرسانی وردپرس را حتماً بر روی سیستم خود نصب نمایید اما باز هم مانند مورد قبل پیشنهاد ما به شما در قبل از اقدام به نصب این نوع بروزرسانی وردپرس حتما از سایت مورد نظر خود یک فایل بکاپ و پشتیبان به صورت کاملا اصولی و صحیح تهیه نمایید از جمله مهمترین مزیت ها و پیشرفت هایی که در نتیجه انجام بروزرسانی وردپرس از نوع به روز رسانی های امنیتی شامل می‌گردد و برطرف شدن انواع مختلف خطا و باگهای به وجود آمده در سیستم می باشد.

انجام بروزرسانی وردپرس در قسمت پلاگین ها

یکی دیگر از قسمت های بسیار پر کاربرد و امنیت در سیستم مدیریت محتوای وردپرس قسمت افزونه ها و پلاگین ها می باشد که این قسمت نیز شامل آپدیت هایی توسط توسعه دهندگان و طراحان سیستم می شوند از جمله مهمترین مزایای آپدیت در این قسمت از انواع دیگر قسمتها به وجود آمدن نسخه جدید و همچنین اضافه شدن انواع مختلف آپشن ها و امکانات جدید در قالب این به روزرسانی ها خواهد بود.

آموزش بروزرسانی وردپرس

انجام این بروزرسانی ها نیز می‌توان به قسمت بروزرسانی پلاگین ها مراجعه نموده و در صورت نیاز هر کدام از این ها و افزونه های مورد نظر را آپدیت و بروزرسانی نماید. همچنین پیشنهاد می گردد حتماً قبل از اقدام به روز رسانی یک بکاپ کامل از سایت خود تعیین نمایید تا در صورت هرگونه مشکل بتوان با استفاده از بکاپ سایت خود را بالا بیاورید.

انجام بروزرسانی وردپرس به صورت دستی

مواردی نیز پیش می آید که در نتیجه آن انواع مختلف مشکلات سروری و مشکلات خود سایت به وجود آمده و در نتیجه نمی توانیم به صورت اتوماتیک و خودکار به بروزرسانی وردپرس اقدام نماییم در این جاست که لازم است از بروزرسانی وردپرس به صورت دستی استفاده نموده و خودمان شخص نسبت به آپدیت وردپرس اقدام نماییم. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که جای هیچ گونه نگرانی نیست انجام این کار بسیار ساده و بدون دردسر می باشد که ما در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

نکته ای که در اینجا تاکید بسیار زیادی داریم این است که مانند آموزش هایی که در بالا به آن اشاره کردیم در این قسمت نیز حتماً قبل از آنکه بخواهید به انجام به روز رسانی به صورت دستی مشغول شوید حتماً از تمامی فایل ها و اسناد موجود بر روی سایتتان همچنین دیتا به سایتتان یک بک آپ کامل و جامع تهیه نمایید در صورتی که به مشکل برخوردید بتوانید با استفاده از آن بکاپ سایت خود را بالا برده و زمان کمتری از شما صرف کردند.

نحوه بروزرسانی وردپرس

بعد از آنکه به درستی و به صورت تمام و کمال از فایلها و دیتابیس سایت خود نسخه پشتیبان تهیه نمودید کافی است تا به سایت مرجع وردپرس وارد شده و آخرین نسخه از این سیستم مدیریت محتوای وردپرس را دانلود نمایید بعد از دانلود یک فایل زیپ در اختیار شما خواهد بود که لازم است آن را باز کرده و فایل ها و پوشه های wp-config.Php و.Htaccess و پوشه wp-content را از آن فایل زیپ به صورت تمام و کمال پاک نمایید.

سپس بقیه فایل ها و فولدر هایی که به جز پوشه نام برده شده یعنی wp-config.Php و.Htaccess و پوشه wp-content باقی می ماند را درون قسمتی که وردپرس قرار است بر روی آن نصب شده و وردپرس در آن قرار دارد پاک کرده و سپس فایل زیپ جدید که نسخه به روز رسانی شده بر وردپرس می باشد را در آن قسمت بارگذاری نموده ده تا کار تمام شود. برای انجام نصب لازم است تمامی پوشه های موجود در فایل زیپ را از حالت زیپ خارج کرده و سپس به بارگذاری آن فایل ها بپردازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا