طراحی و گرافیک

دوره های آموزش موشن گرافیک | ویژگی‌هایی که از پکیج آموزش موشن گرافیک انتظار می‌رود

دوره آموزش موشن گرافیک | هزینه یا سرمایه‌گذاری

آیا می‌خواهید با دوره های آموزش موشن گرافیک وارد بازار کار شوید؟ آیا طرح‌های متنوعی در ذهن خود دارید که می‌خواهید به صورت متحرک به اجرا در بیاورید؟ آیا از موشن گرافیک هیچ اطلاعاتی ندارید اما دوست دارید با یک آموزش جامع تمامیِ راه و چاه این علم را بدست آورید؟ ما در این متن به ویژگی‌های دوره های آموزشن موشن گرافیک پرداخته‌ایم و شما را با یکی از بهترین پکیج‌های این رابطه آشنا می‌کنیم.

از یک دوره آموزش موشن گرافیک چه انتظاراتی می‌رود

یک دوره آموزش موشن گرافیک کاربردی باید دارای ویژگی‌هایی باشد که پس از اتمام آن شما به عنوان محصل بتوانید از هر آنچه که آموخته‌اید استفاده کنید و به راحتی وارد بازار کار شوید.

با توجه به این موضوع که موشن گرافیک در هیچ دانشگاهی تدریس نمی‌شود و با توجه به نیاز روزافزون جامعه به تیزر، تبلیغات و پویانمایی‌هایی که از طریق Motion Graphic تولید می‌شوند، پکیج‌های مختلفی در وب وجود دارند که به آموزش موشن گرافیک پرداخته‌اند. در ادامه با ویژگی‌های دوره های آموزش موشن گرافیک آشنا می‌شوید تا هرچه سریع‌تر بهترین دوره را انتخاب کرده و به یادگیری موشن گرافیک بپردازید.

شیوه تدریس در دوره های آموزش موشن گرافیک باید چگونه باشد؟

در این دوره ها، مطالب باید از صفر تا صد به صورت کاملا ساده و روشن تدریس شوند و همه جزئیات موشن گرافیک بایستی بررسی شوند. سوالات زیادی در ذهن فراگیر به وجود خواهد آمد که در طی دوره باید به آنها جواب قانع کننده‌ای داده شود.

از آنجاییکه پایه یادگیری تمامی نرم افزارهای تخصصی، پروژه محور بودن آنها است، پکیج مورد نظر باید با مثال‌های فراوان همراه شود و دانش آموز را با چالش‌های عملی مواجه کند.

کسب تجربه چگونه به دانش آموز منتقل خواهد شد؟

برای اینکه دانش آموز نه تنها از نظر تئوری بلکه از نظر عملی نیز با موشن گرافیک آشنا شود، مدرس بایستی پس از پایان هر جلسه یک Task برای فراگیر در نظر بگیرد تا دروس به صورت عملی در ذهن او بنشیند. همچنین در پایان دوره شرکت در آزمون نهایی هم به صورت کتبی و هم به صورت عملی بسیار کمک خواهد کرد.

دوره های آموزش موشن گرافیک باید شامل چه سرفصل‌هایی باشند؟

مهم‌ترین نرم افزاری که در دوره‌ های آموزش موشن گرافیک استفاده می‌شود، افتر افکت (After Effect) است. این نرم افزار توانایی بالقوه‌ای در متحرک سازی تصاویر دارد که در تولید تبلیغات تلویزیونی، تیزر فیلم‌ها و سریال‌ها و همچنین انیمیشن‌های کوتاه استفاده شده است.

اما تنها با کار کردن در این نرم افزار از شما یک موشن گرافیک تمام عیار نخواهد ساخت. برای اینکه به یک طراح موشن گرافیگ زبده تبدیل شوید بایستی این علم را از پایه و اصولی آموزش ببینید. در تولید یک تصویر متحرک سی ثانیه‌ای عناصر مختلفی از جمله صداگذاری، رنگ‌شناسی و داستان‌سرایی دخیل هستند. از این‌رو کار آموزش موشن گرافیک نمی‌تواند تنها به یادگیری نرم افزار قلمداد شود، بلکه مانند سایر علوم بایستی از پایه و از صفر مطلق تدریس شود.

هنر و رنگشناسی

اولین گام در این دوره مربوط خواهد شد به تعاریف مبانی و تئوریک هنر؛ به این معنا که از شما می‌خواهیم تعریف خودتان را از هنر شرح دهید و در ادامه علوم مربوط به رنگ‌شناسی آغاز خواهد شد. در اولین گام هیچ اشاره‌ای به نرم افزار نمی‌شود و تمام ذهنیت دانش آموز به هنر و مباحث رنگ‌شناسی معطوف خواهد شد.

آشنایی با نرم افزارهای موشن گرافیک

از آنجایی که دوره های آموزش موشن گرافیک باید از صفر شروع شوند تا هیچ ابهامی در روند آموزش پیش نیاید، ابتدا بایستی فراگیر را با نرم افزارهای مورد نیاز آشنا کرد. در اینجا ابتدا به سراغ نرم افزار ایلاستریتور (Illustrator) خواهیم رفت و شما را با این نرم افزار بسیار توانا در حوزه طراحی آشنا می‌کنیم. از این نرم افزار به عنوان مکمل افترافکت یاد می‌شود.

حالا که با ایلوستریتور آشنا شدید و توانایی خلق گرافیک‌های جذاب را پیدا کردید، به سراغ برنامه اصلی موشن گرافیک یعنی افترافکت (After Effect) خواهیم رفت. افترافکت کامل‌ترین برنامه در خلق تصویرسازی‌های موشن گرافیکی است و در آن می‌توانید نقاشی‌ها و طرح‌های بی‌جان خود را به حرکت درآورید. پس آموزش دقیق و گام به گام این نرم افزار بخش اصلی در دوره های آموزش موشن گرافیک خواهد بود.

ایده‌پردازی کلید پیشرفت شما است

در گام بعدی به شما مفاهیم عمیق‌تری از موشن گرافیک آموزش داده خواهد شد. در این مرحله به عناصری که یک طراح موفق موشن را از دیگری متمایز می‌کند پرداخته خواهد شد. ایده‌های جدید، استفاده از سناریو‌های متنوع، دکوپاژهای چشم‌نواز و روایت داستان به شیوه کاملا نوین و ده‌ها مفهوم دیگر عناصری هستند که توجه به آنها می‌تواند کسب و کار شما در موشن گرافیک را توسعه بخشد.

نکات مهم در قرار دادنویسی

حالا که با تمامیت علم موشن گرافیک آشنا شدید و می‌توانید دست به خلق طراحی‌های متحرک بزنید، وقت آن است که در پایان کار، شما را با شیوه درست کاریابی در این مقوله آشنا کنیم. در این فصل به شما چندین نکته آموزش داده خواهد شد که برخی از آنها به شرح زیر هستند.

  • چگونه به عنوان یک فریلنسر (Freelancer) مشغول به کار شویم
  • چگونه با یک شرکت قرارداد ببندیم
  • آشنایی با مفاد مهم در متن قرارداد
  • چگونه استودیوی خودمان را تاسیس کنیم

سخن پایانی درباره دوره های آموزش موشن گرافیک

این مطلب برای آن دسته از کسانی که در تهیه پکیج و دوره های آموزش موشن گرافیک به مشکل برخورده‌اند بسیار مفید خواهد بود. با خواندن این مطلب شما با ویژگی‌های یک دوره موفق آموزش موشن گرافیک آشنا خواهید شد و به دنبال آن دسته از پکیج‌هایی خواهید رفت که تمامی خصوصیات ذکر شده در این مطلب را رعایت کرده باشند.

شما با شرکت کردن در دوره های آموزش موشن گرافیک آموزش تک نه تنها به صورت مدون به امر یادگیری موشن گرافیک خواهید پرداخت بلکه به شما چگونگی پیدا کردن شغل و بازاریابی را هم آموزش می‌دهیم. از این‌رو دوره های آموزش موشن گرافیک سایت آموزش تک را می‌توان بسیار مقرون به صرفه دانست و به هزینه دوره به چشم یک سرمایه‌گذاری نگاه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا