انیمیشن و سه بعدی

معرفی کامل اصطلاحات پیشرفته افترافکت

اصطلاحات پیشرفته افترافکت (موشن گرافیک ) را با هم مرور می کنیم. امید است بتوانیم بخشی از سختی یادگیری این نرم افزار را برطرف کنیم.

در مقاله ای در زمینه پرکاربردترین اصطلاحات افترافکت ( آموزش موشن گرافیک ) صحبت کردیم در این مقاله قصد داریم کمی تخصصی تر بررسی کنیم و اصطلاحات پیشرفته افترافکت را مورد تحلیل قرار دهیم. در نظر داشته باشید که کسانی که مدتی با این نرم افزار کار کنند نیاز است که با اصطلاحات پیشرفته افترافکت آشنا شده و بتوانند در یادگیری اصطلاحات پیشرفته افترافکت ثابت قدم باشند.

آموزش پیشنهادی برای شما :  افترافکت بیسیک

اصطلاحات پیشرفته افترافکت در زمینه Layers

لایه ها در نرم افزار افترافکت حکم یک ابزار بسیار قدرتمند را ایفا می کنند که اگر نباشند در واقع نرم افزار افترافکت هیچ ارزشی نخواهد داشت و کاربردی ندارد. افرادی که با نرم افزارهای فتوشاپ کار کرده اند می دانند که لایه چیست  و چه مفهومی دارد. در این روند عموماً نیاز است که یک سری شرایط به طور دقیق اعمال شود. موشن گرافیک ها اغلب در نرم افزار افترافکت ساخته می شود. در این بین نیاز است که بتوانیم با مفهوم لایه ها به طور دقیق آشنا باشیمو یک لایه می تواند هر نوع شکل گرافیکی و یا متن و افکت را در بر بگیرد. این در حالی است که قرار گرفتن لایه ها بر روی یکدیگر در نهایت سبب ساخت یک کامپوزیشن زیبا می شود. در نظر داشته باشید که برای طراحی موشن گرافیک پیچیده عموماً این لایه ها هستند که در تعداد بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و به شکل خاصی طراحی می شود.

تنظیم لایه ها بخش مهم در لیست اصطلاحات پیشرفته افترافکت محسوب می شود که البته این موضوع بستگی به میزان خلاقیت طراح دارد. در نظر داشته باشید که تنظیم لایه ها به این معنی است که چندین افکت بتوانند به سادگی بر روی چندین لایه و البته در زمانی مشخص به کار برند. این موضوع را با یک مثال شفاف سازی می کنیم. فرض کنید شما چندین لایه طراحی کرده اید و هنوز وارد بخش تنظیم لایه ها نشده اید. در این بین اگر تغییر ایجاد شود تنها بر روی یک لایه اعمال می شود، ال فرض کنید شما ده ها و یا صدها لایه دارید و قصد دارید که بر روی بخشی از لایه ها یک نوع تغییر ایجاد نمایید در این بین نیاز است که وارد تنظیم لایه شما شوید و یک بار نوع تغییر لایه ها تنظیم کنید و سپس به سادگی تغییر ایجاد شده بر روی لایه مورد و تمامی لایه های زیرین آن اعمال خواهد شد. در نظر داشته باشید که تنظیمات برای لایه های زیرین بوده و بر روی لایه های بالاتر هیچ تاثیری نمی گذارد.

اصطلاحات پیشرفته افترافکت

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

اصطلاحات پیشرفته افترافکت در زمینه لایه های سه بعدی

به طور کلی  وارد شدن به بخش های سه بعدی در این نرم افزار کار افراد حرفه ای است و اصطلاحات پیشرفته افترافکت نیز در این زمینه به کار می رود. به عنوان مثال برای ساختن موشن گرافیک ها در نرم افزارهای مانند افترافکت باید عناصر گرافیکی که مورد استفاده قرار می گیرد دارد لایه های دو بعدی باشند به صورتی که در وضعیت مسطح قرار دارد. در روند ساخت ویدیوهای سه بعدی یک لایه نیز به صورت جداگانه دارای وضعیت سه بعدی است که البته این گزینه نیز یک لایه مسطح محسوب می شود. در این بخش نیاز است که یک سری موقعیت های مکانی به طور دقیق اضافه شود و البته مقیاس و چرخش به طور دقیق اعمال شود. لایه های سه بعدی در افترافکت در واقع یک القاکننده برای لایه های دو بعدی هستند یعنی از روش هایی در این مسیر استفاده می شود که در واقع مخاطب فکر می کند از روند سه بعدی استفاده شده است اما به طور دقیق تر لایه های دو بعدی با روشی خاص استفاده می شود. در لیست مهمترین اصطلاحات پیشرفته افترافکت لایه های سه بعدی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند و این موضوع سبب می شود که یادگیری اصطلاحات پیشرفته افترافکت کمی پیچیده تر به نظر برسد.

اصطلاحات پیشرفته افترافکت

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی و انیمیت کارکتر در افترافکت

اصطلاحات پیشرفته افترافکت در زمینه keyframes

فریم ها کلیدی همان نقاط خاص در نرم افزار افترافکت هستند و به نوعی به زمانی خاص اختصاص می یابند. در نظر داشته باشید که در این کلید ها تغییرات در وضعیت قابل توجهی قرار دارد. به طور کلی در موشن گرافیک فریم های کلیدی دارای لحظه شروع و پایان برای یک افکت هستند و تعیین کننده دقیقی از حرکات انیمیشنی می باشند. در این مسیر ورود یک قطعه متن به کامپوزیشن و همینطور چرخش و یا حرکت های اشکال گرافیکی همگی گزینه های مناسبی محسوب می شود. برای اینکه افکت های های ایجاد شده به طور دقیق اعمال شود نیاز به دو فریم کلیدی می باشد. عموماً اولین فریم برای زمانی از نقطه آغاز و فریم شماره دو برای زمانی است که دومین بخش حرکت صورت می گیرد. در واقع یک صفر تا صد تعیین می شود که طبق آن فریم های اصلی نقش ابتدا و انتهایی دارند. در نظر داشته باشید که همه چیز بستگی به پیچیدگی پروژه دارند و گاهاً صدها فریم اصلی نیاز است که حرکات به خوبی جانمایی شوند.

عموماً هر یک از شخصیت های داستان نیاز به یک کی فریم دارند. در تصویر دقت نمایید که دو توپ دیده می شود که برای توپ اول کی فریم شماره یک و برای توپ دوم کی فریم شماره دو در نظر گرفته شده است این تصویر در واقع نشان می دهد یک توپ در ویدیو نمایش داده خواهد شد اما ما برای هر صحنه از توپ یک کی فریم جداگانه و یا یک توپ جداگانه در نظر گرفته ایم و تمامی بخش های طراحی در نرم افزار افترافکت به همین صورت است. اصطلاحات پیشرفته افترافکت نیاز به تمرین و تکرار دارد نیاز است که بتوانیم دقت ویژه و نگاه ریزبینانه به این بخش ها داشته باشیم و به این ترتیب خوب است که روند کاری به طور دقیق پیش برود. در نظر داشته باشید که پرکاربردترین اصطلاحات پیشرفته افترافکت می تواند یک شروع خوب محسوب شود.

اصطلاحات پیشرفته افترافکت

منبع :موشن گرافیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا