انیمیشن و سه بعدی

آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ به زبان ساده

چرا  آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ ؟

یکی از راه های آموزش موشن گرافیک ، آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ است . شما به واسطه این نرم افزار قدرتمند ادوبی قادر خواهید بود تا برخی از قسمت های موشن گرافیک را در نرم افزار فوتوشاپ بسازید. البته فوتوشاپ ویژگی های قدرتمندی را در ساخت موشن گرافیک به شما عرضه می نماید که در کنار سایر نرم افزار های ادوبی از جمله افتر افکت ، ترکیب فوق العاده و حرفه ای ایجاد می شود.

آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ مفهوم تازه ای به شمار نمی آید و متحرک سازی همواره در نرم افزار فتوشاپ وجود داشته است اما در طی چند سال اخیر با رشد و استقبال چشمگيري روبرو شده است. امروزه این برنامه برای افرادی که در حوزه موشن گرافیک فعالیت دارند از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که قابلیت های بسیاری به این نرم افزار افزوده است.

از این میان در  آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ می توان به:

بازنگری در پانل Timeline و افزایش لایه های ویدیویی که قابلیت ایجاد فریم های کلیدی (Keyframe) در ساخت انیمیشن را در اختیار کاربر می گذارند اشاره کرد. با افزوده شدن این قابلیت ها به نرم افزار فتوشاپ این نرم افزار دوباره به میدان رقابت راه پیدا کرده است.

اگرچه نرم افزار فتوشاپ در مقایسه به نرم افزار After Effect خروجی هایی با کیفیت بسیار پایین تر تولید می کند و کارایی لازم برای ساخت انیمیشن های سینمایی با کیفیت را ندارد اما ابزار های قدرتمنی را در اختیار کاربر میگذارد تا بتواند انیمیشن های پیچیده ای را در فضای آشنای فتوشاپ تولید کند و خود را برای یادگیری نرم افزار های جدید که رابط کاربری کاملا متفاوتی دارند به زحمت نیندازد و از آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ  لذت ببرید.

چگونه در آموزش موشن گرافیک از فوتوشاپ استفاده نماییم؟

اگر شما به تازگی قدم در دنیا موشن گرافیک گذاشته اید احتمالا زمانی که با تعداد بسیار زیادی از نرم افزار های موشن گرافیک روبرو می شود از یادگیری این هنر دلسرد می شوید. چرا که ما هر ماه شاهد حضور نرم افزار های جدیدی در این زمینه هستیم که با وعده های خوش آب رنگ خود

شما را در انتخاب نرم افزار مناسب دچار سردرگمی خواهند کرد.

در واقع شما برای آنکه به ریز و بم یک نرم افزار جدید تسلط پیدا کنید به ماه ها و شاید سال ها وقت نیاز خواهید داشت. تصورش را بکنید چه اتفاقی می افتد اگر شما نرم افزار نامناسبی را برای یادگیری موشن گرافیک انتخاب کنید.

آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ

برای آنکه شما را از این سردرگمی های خسته کننده نجات دهیم آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ را به شما پیشنهاد می دهیم تا در خلال کار در محیطی آشنا با جزییات این هنر آشنایی بهتری پیدا کنید. چرا که برای یک موشن کار حرفه ای تسلط به فضای نرم افزار فتوشاپ در بسیاری از موارد می تواند راهگشای بسیار خوبی به حساب بیاید.

ویژگی های  آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ چیست ؟

یکی از ویژگی های بسیار کاربردی نرم افزار فتوشاپ در  آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ این ویژگی است که با بسیاری از دیگر نرم افزار های موشن گرافیک مانند Adobe همخوانی بی نظیری دارد و شما به سادگی می توانید کارهای خود را از محیط فتوشاپ به برنامه Adobe After Effect  انتقال دهید و افکت های تکمیلی را روی اثر هنری خود اعمال کنید. در حقیقت هیچ یک از این دو برنامه بدون وجود دیگری کامل نمی شود و همپوشانی های بسیار ی را در حین کار مشاهده خواهید کرد و در عین حال نقایص یکی با ویژگی های نرم افزار دیگر جبران می شود.

اگر در رابطه با  آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ شک دارید باید بگوییم که جالب است بدانید که حرفه ای های موشن گرافیک برای شروع یک پروژه پیچیده ابتدا از نرم افزار فتوشاپ استفاده می کنند و بعد به سراغ برنامه های Adobe می روند. در جهان امروز ما شاهد افزایش بسیار زیاد تقاضا در زمینه موشن گرافیک هستیم. موشن گرافیک می تواند برای تهیه یک ویدیوی تبلیغاتی در یک وب سایت استفاده شده باشد و یا ویدیویی که به معرفی یک محصول جدید می پردازد.

در این آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ می آموزیم که:

گرچه امکانات ویرایشی موجود در نرم افزار  فتوشاپ برای ویرایش یک ویدیوی طولانی منابسب نمی باشند اما امکانات این نرم افزار برای ساخت تصاویر گرافیکی متحرک با کیفیت بسیار بالا و کارهای کوتاه بسیار کارآمد است.

آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ

در این آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ به شما خواهیم گفت که نرم افزار فتوشاپ برای تولید کردن یک محتوای حرفه ای که اصول اولیه متحرک سازی را در خود داشته باشد بسیار مناسب است. شما مسلما برای انجام پروژه های کوتاه خود اگر از برنامه ای مانند فتوشاپ کمک بگیرید که از تجربه کار با آن بهره مند هستید و با اصول و امکانات موجود در آن نیز آشنایی دارید کار خود را با سرعت بسیار بالاتری انجام خواهید داد.

ساخت تصاویر متحرک در چشم برهم زدنی

تصورش را بکنید که با آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ شما می توانید در چشم برهم زدنی ساخت تصاویر متحرک را در نرم افزاری با محیطی کاملا آشنا بیاموزید. این نکته که فضای نرم افزار فتوشاپ برای اکثر کاربران آشنا می باشد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اگر شما جزو آن دسته از کسانی هستید که هیچ آشنایی با فضای این نرم افزار ندارید ما باز هم به شما آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ را پیشنهاد می دهیم چرا که با توجه به فضای کاربری ساده و در دسترس بودن تمام ویژگی ها این نرم افزار برای کسانی که هیچ تجربه ای در تصویرسازی و انیمیشن سازی ندارند هم جذابیت بسیاری خواهد داشت.

آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ برای کسانی طراحی و در نظر گرفته شده است که می خواهند بدون اینکه وقت خود را صرف یادگیری نرم افزار هایی مانند After Effect  Adobe و Apple Motion که در مقایسه با فتوشاپ محیطی کاملا بیگانه دارد تلف کنند قادر باشند تا در کمترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه در دنیای موشن گرافیک تبحر کافی را بدست بیاورند و دست به خلق تصاویر متحرکی بی نظیری از قبیل گیف ها بزنند.

ساخت گیف ها در  آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ

اگر شما هم مدت ها به دنبال آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ در سطح اینترنت گشته باشید مسلما با گیف هایی مواجه شده اید که توجه شما را جلب کرده اند. گیف ها نمونه هایی از موشن گرافیک هستند و می توان گفت این گیف های جذاب و سرگرم کننده تنها حاوی یک فایل ساده عکس می باشند که با ویژگی های تصاویر متحرک تلفیق شده است و در نهایت این طور به نظر می رسد که شما در حال تماشای تصویری متحرک هستید.

در واقع می توان گفت گیف ها تصاویری هستند که حد فاصل میان یک عکس و یک فیلم را به خود اختصاص می دهند چرا که نه به اندازه یک عکس فاقد حرکت و ثابت هستند و نه به اندازه یک فیلم دارایی پویایی می باشند و در  آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ مورد استفاده قرار می گیرند.

در این آموزش می آموزیم که :

چرا گیف ها از اهمیت بالایی در افزایش سودآوری تجارت ها برخوردارند؟ گیف ها به راحتی و بدون هیچ واسطه ای در اختیار مصرف کنندگان قرار داده می شوند و به شیوه ای کاملا نوین توجه مخاطب را به خود جلب  می کنن.

به همین دلیل در بسیار از موارد شاهد وابستگی عاطفی افراد به گیف ها هستیم چرا این گیف ها غالبا در برگیرنده رنگهای جذاب و تصاویری دلچسب که توجه هر بیننده ای را به خود را جلب می کند. از اینها گذشته در دنیای امروز که افراد مدام بدنبال یادگیری میانبرها، مطالعه خلاصه فیلم ها و کتاب ها هستند کمتر کسی وقت خود را صرف تماشای یک تیزر تبلیغاتی طولانی و خسته کننده تلویزیونی خواهد کرد.

با توجه به این حقیقت که ما انسان ها دوست داریم چیزهایی که توجهمان را جلب می کنند با یکدیگر به اشتراک بگذاریم به اهمیت گیف ها در دنیای امروز پی می بریم. بهترین ویژگی گیف ها این است که خود شما به راحتی می توانید به واسطه  آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ یک گیف بسازید.

اگر به فتوشاپ دسترسی دارید و اندکی هم وقت آزاد در اختیار دارید می توانید به سادگی و در کمترین زمان ممکن اولین گیف خود را بسازید و معجزه ی این نرم افزار را از نزدیک لمس کنید. ما به شما این قول را می دهیم که تجربه آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ، این نرم افزار نام آشنا برای شما بسیار جذاب و دلگرم کننده خواهد بود.

تفاوت میان افترافکت و فوتوشاپ در آموزش موشن گرافیک

شاید برای شما این سوال مطرح شود که آیا بهتر است برای یادگیری موشن گرافیک به سراغ یادگیری After Effect بروم و یا فتوشاپ؟ برای پاسخ باید به شما بگوییم که این موضوع کاملا به این بستگی دارد شما قصد تولید چه محتوایی را دارید.

اما همانطور که قبل از این هم اشاره کردیم حتی حرفه ای ترین طراحان موشن گرافیک هم آثار پیچیده ی خود را در فتوشاپ آغاز میکنند و بعد به سراغ نرم افزار های دیگر می روزند چراکه قابلیت هایی در نرم افزار فتوشاپ وجود دارد که همچنان آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ را در صدر لیست آموزش های موشن گرافیک قرار می دهد.

در این آموزش ما سعی کرده ایم تا به اختصار به برخی از مزایا و معایب بکارگیری موشن گرافیک در فتوشاپ اشاره کنیم و امیدواریم که شما با استفاده از اطلاعات ارائه شده و پشتکار و ممارست و به پشتوانه ی خلاقیت مثال زدنی خود دست به خلق آثاری دیدنی در زمینه موشن گرافیک بزنید.

مزایای استفاده از آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ برای خلق تصاویر موشن گرافیک

  • در فتوشاپ شما به راحتی می توانید لایه ها را حرکت دهید، آنها را محو کنید، بچرخانید و یا نسبت ها به سادگی تغییر دهید.
  • در نرم افزار فتوشاپ شما می توانید به هر تغییری که در یک Smart object ایجاد کرده اید جان ببخشید و آن را متحرک سازیم.
  • با استفاده از یادگیری موشن گرافیک در فتوشاپ  شما این توانایی را در اختیار دارید تا چندین فایل ویدیویی و صوتی در موشن گرافیک خود انجام دهید.
  • برای کاربران فتوشاپ این امکان وجود خواهد داشت که دانش قبلی خود در رابطه با فتوشاپ را د ر  آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ به کار گیرند. تنها کاری که این افراد باید انجام دهند این است با پنل تازه ای در فتوشاپ آشنایی پیدا کنند و بعد با سیل ایده های جذابی که در سر می پرورانند به خلق تصاویر موشن گرافیک بپردازند. این افراد در حین کار می توانند با کمک تکنیک هایی از قبیل افکت گذاری ها، پوشاندن، اصلاح، تغییر سایز و برش تصویر که به واسطه مدت ها کار با نرم افزار فتوشاپ فرا گرفته اند کار موشن گرافیک را با راحتی بیشتری به انجام برسانند.
  • تمام چیزهایی که در آموزش موشن گرافیک در فتوشاپ می آموزید از قبیل نحوه استفاده از فریم کلیدی در نرم افزاری مانند After Effect هم کاربرد دارد.

معایب استفاده از موشن گرافیک در نرم افزار فتوشاپ

  • در موشن گرافیک در این نرم افزار شما این امکان را نخواهید داشت که سرعت متحرک سازی طبیعی را کاهش دهید ( مگر اینکه برای هر فریم  کلید فریم جداگانه ای ایجاد کنید) و این یکی از اساسی ترین نقاط ضعف در اعمال موشن گرافیک در فضای فتوشاپ است.
  • با یادگیری موشن گرافیک در فتوشاپ نمی توانید متحرک سازی را در مورد فیلتر ها به کار ببرید. البته شما می توانید از این فلتر ها در موشن گرافیک خود استفاده کنید و اما نمی توانید آن را به نحوی تنظیم کنید که در طول ویدیو تغییر کند (مگر اینکه برای هر فریم کلید فریم جداگانه ای ایجاد کنید). در فتوشاپ شما می توانید یک فیلتر را روی دو لایه اعمال کنید و بعد این فیلتر را در لایه اصلی محو کنید، اما این افکت درست مانند مات سازی جذابیت بصری چندانی نسبت به اجرای همین افکت ها در After Effect   ندارد.
  • با یادگیری موشن گرافیک در فتوشاپ  کنترل زیادی روی صداگذاری ها ندارید و اختیارات شما محدود می شود به، قطع کردن صدا، تغییر در میزان بلندی صدا، بتدریج بلندتر شدن صدا و بتدریج کاهش یافتن صدا که برای تمام بخش های کلیپ صوتی شما اعمال می شود. در این قسمت شما قادر نخواهید بود تا برای هر فریم کلید فریم جداگانه ای ایجاد کنید.
  • با یادگیری موشن گرافیک در فتوشاپ شما میتوانید به صورت دستی کلمات و یا بریده هایی از متن را متحرک کنید اما نمی توانید متحرک سازی را برای حرف به حرف و یا کلمه به کلمه همانطوری که در دیگر برنامه یی نظیر After Effect   و پاورپوینت تجربه می کنید طراحی کنید.
در نهایت باید بگوییم که :

آموزش موشن در نرم افزار فتوشاپ یکی از ضرورت های ساخت موشن گرافیک است و شما در بسیاری از موارد نیاز به فوتوشاپ برای ساخت موشن گرافیک خواهید داشت. در واقع یک طراح ماهر موشن گرافیک کسی است که از تمامی ابزار ها به جا و به خوبی استفاده نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا