وب

۸ پلاگین وردپرس برای ترجمه وبسایت‌های وردپرسی

در دنیای وب هیچ مرزی وجود ندارد، بازدید کنندگان با زبان‌های متفاوت با وبسایت شما تعامل برقرار میکنند. براساس این حالت، بهتر است محتوای‌تان را درچندین زبان مختلف ارائه دهید. شما حتی می‌توانید سایت چند زبانه را به عنوان یک گزینه برای بهتر کردن قابلیت دسترسی پذیری انتخاب کنید.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

گزینه‌های زیادی برای ساخت سایت چندزبانه‌تان وجود دارد. برای مثال برخی از پلاگین‌های وردپرس به صورت خودکار محتوا را برای شما ترجمه می‌کنند. اگر شما ترجیح می‌دهید این کار را به صورت دستی انجام دهید، پلاگین‌های دیگری نیز وجود دارند که این کار را راحتتر انجام خواهند داد.

Google Website Translator WordPress Plugin

 

Google Website Translator

گوگل مالک همه‌ی اطلاعات است، و شامل همه‌ی زبانهای ترجمه می‌شود. مترجم گوگل این اجازه را به شما می‌دهد این قدرت را از طریق یک ابزارک ساده یا شورت‌کد تحت کنترل خود درآورید. آیا نمی‌خواهید یک آیتم خاص ترجمه شود؟ این پلاگین به شما این امکان را می‌دهد تا موارد همانطور که تعریف شده‌اند باقی بمانند.

 

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

 

Polylang WordPress Plugin

Polylang

polylang یک رویکرد متفاوت برای ترجمه کردن وبسایت ارائه می‌دهد. این پلاگین به شما این قابلیت را می‌دهد تا به صورت اختیاری بخش‌هایی که می‌خواهید ترجمه کنید را تعریف نمایید. برای مثال شما می‌توانید فقط یک دسته‌بندی، برگه و یا یک رشته از پوسته یا پلاگین را ترجمه کنید‍.

WPML WordPress Plugin

WPML

WPML شاید مشهورترین پلاگین ترجمه باشد، این افزونه چندین ویژگی قدرتمند را ارائه می‌دهد. دارای ۴۰ زبان و سازگار با چندین پلاگین محبوب است. شما می‌توانید کاربران خاص را به عنوان مترجم برای کسی که می‌تواند کارهای مبتنی بر ترجمه انجام دهد را تعیین کنید. همچنین یک پنل ترجمه دستی وجود دارد، که متن را از طریق تم‌ها و پلاگین‌ها وارد میکند. WPML یک افزونه‌ی تجاری است که وبسایت‌ها را در هر مقیاسی پشتیبانی می‌کند.

 

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

Weglot Translate WordPress Plugin

Weglot Translate

Weglot Translate محتویات شما را به صورت خودکار به بیش از ۶۰ زبان ترجمه می‌کند. پلاگین را نصب کنید و کلید API منحصر به فردتان را دریافت کنید (نسخه‌ی رایگان نیز موجود است میتوانید آن را امتحان کنید). زبانی که می‌خواهید استفاده کنید را انتخاب کرده، و در نهایت ابزارک و تنظیمات را وارد نمایید. محتویات ترجمه شده‌ شما دارای آدرس منحصر به فردی است که این امکان را برای بهتر کردن سئو میدهد.

 

TranslatePress WordPress Plugin

TranslatePress

TranslatePress چندین ویژگی را برای ترجمه‌ی محتوای سایت‌تان ارائه میدهد. شما میتوانید بخش‌های ترجمه را به صورت دستی یا خودکار انتخاب کنید (از API گوگل استفاده کنید). همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید نتایج را به صورت بلادرنگ مشاهده کنید. با استفاده از یک شورت‌کد نیز میتوانید قابلیت تغییر زبان در وبسایت را پیاده‌سازی کنید. این افزونه از Woocommerce نیز پشتیبانی می‌کند.

 

Say What? WordPress Plugin

Say What?

این یک پلاگین ترجمه‌ی سنتی نیست، say What? قادر است رشته‌های متن را از طریق تم‌ها و پلاگین‌ها دریافت و سپس ویرایش کند. رشته متنی را که برای ترجمه میخواهید وارد کرده، سپس تغییراتی که می‌خواهید ایجاد کنید را وارد نمایید. از این افزونه میتوان برای ترجمه‌ی آیتمه‌ای خاصی به زبان دیگری نیز استفاده کرد.

 

WP Multilang WordPress Plugin

WP Multilang

WP Multilang افزونه کاربردی است که باعث ایجاد یک سایت چند زبانه می‌شود. باید دقت داشته باشید که این افزونه ترجمه را به صورت خودکار برای‌تان انجام نمی‌دهد. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا محتوای زبان‌هایی که انتخاب میکنید را مدیریت کنید. محتوای شما به صورت منظم در پنل مدیریتی سازماندهی شده است.   

 

یک نکته‌ی دیگر: ترجمه بدون پلاگین

آیا میخواهید زمان و پول خود را صرف یک پلاگین ترجمه نکنید؟ گوگل به شما یک ابزارک افزونه‌ی ترجمه سریع و رایگان ارائه می دهد. البته باید بدانید که این ابزار مانند افزونه‌های بالا کامل نیست، گاهی اوقات شما واقعا نیاز دارید که قابلیت چندزبانه بودن به وبسایت‌تان را اضافه کنید.

Google Website Translator Widget

مزیت یک سایت چند زبانه –نتیجه گیری–

وقتی که کاربران وارد وبسایت می‌شوند ما دقیقا نمی‌دانیم که زبان موجود وبسایت برای کاربران قابل فهم است یا نه! به عنوان یک طراح وب باید این را بدانیم که راهکارهای ساده‌ای برای حل این مشکل وجود دارد. میتوان با کمی تلاش سایت‌مان را برای کسانی که به زبان‌های مختلف حرف ‌می‌زنند قابل دسترس‌تر بکنیم. نه تنها این کار اعتماد بیشتری ایجاد می‌کند، بلکه برای تجارتمان هم بسیار خوب است.

 

 

   

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا