وب

۱۰ پلاگین برتر طراحی جدول در جی کوئری – بخش اول

به دنبال راهی برای ایجاد جداول با ویژگی های متنوع هستید؟ در این مقاله، ۱۰ پلاگین جدول برای جی کوئری آورده شده است که به شما این امکان ایجاد جداول و … را می دهد!(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

جداول در متن ها و طرح بندی های وب، برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر، و در این زمانه ی مدرن، طرح بندی مبتنی بر جدول عمدتا از دور خارج شده است و رویکرد کمی تغییر کرده است.

با گذشت زمان، مفهوم جدول ها تغییرات زیادی کرده است. جدول های سازگار با موبایل، اکنون بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. مسائل بسیار دیگری وجود دارد که امروزه مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان بخش بزرگی از HTML، جداول به طور کلی برای طرح های با محوریت موبایل، مناسب نیستند؛ و معمولا هیچ کارایی پیشرفته ی خارج از چارچوبی را ارائه نمی دهند. جداول اساسا برای نشان دادن اطلاعات و برای کاربرد های دیگری طراحی می شوند.

با این حال، در بیشتر موارد می خواهید که جداول را با ظاهر سازگار برای موبایل، و با ارائه ی یک طرح واکنش گرا و یا با ارائه ی وظایف اضافی نظیر جستجو، فیلتر کردن، مرتب سازی و یا سایر ویژگی های پیشرفته، به کار ببرید. از این رو، در این مقاله، چندین پلاگین جی کوئری، برای ایجاد، گسترش و بهبود انواع جدول، معرفی می شوند.

جی کوئری

بهترین پلاگین های رایگان برای طراحی جدول در جی کوئری

در این جا ۱۰ پلاگین منبع باز برتر برای ایجاد جدول جی کوئری، که می توانید در صفحات وب اجرا کنید جمع آوری شده اند، امیدواریم این مقاله به شما کمک کند و شما آن را دوست داشته باشید! بیایید به سراغ پلاگین ها برویم و بهترین پلاگین های جدول جی کوئری را کشف کنیم.

جی کوئری

پلاگین جی کوئری Dynatable

پلاگین جی کوئری Dynatable به شما امکان کنترل شرایطِ ایجاد یک جدول را می دهد؛ این افزونه، قطعا ارزش توجه را دارد. در بعضی موارد، زمانی که شما کاملا به جاوا اسکریپت / جی کوئری می روید، برخی از نمونه ها یا مستندات ممکن است شما را بترساند! بنابراین، با استفاده از پلاگین Dynatble شما می توانید همه چیز را برای استفاده کاملا آماده کنید و دیگر نیازی به نگرانی نیست. همه چیز می تواند کاملا تنظیم شود و شما می توانید از پلاگین با استفاده از تنظیمات پیش فرض، به خوبی استفاده کنید و مهمتر از همه، برای انتشار جدول، نیازی به هیچ سفارشی ساز / customizer ندارید.

هر چند این پلاگین نسبتا قدیمی است، اما هنوز هم به خوبی کار می کند و امکانات و ویژگی های بسیاری را ارائه می دهد. علاوه بر این، این افزونه ۷۰۵۷۲ بار دانلود شده و اسناد دقیقی نیز ارائه می دهد.

پلاگین جی کوئری Dynatable این امکان را فراهم می کند تا کاربران آن را برای جدول های تک یا چند ستون، مرتب سازی هوشمند خارج از چارچوب استفاده کنند؛ همچنین می توانید یک هدر ایجاد کنید که با یک بار کلیک، صعودی، و با کلیک دوباره، نزولی شود، و با کلیک بعدی، مرتب سازی بر اساس آن ستون را متوقف کند. این قابلیت می تواند یک راه حل عالی برای بر آورده کردن اهداف شما باشد.

ویژگی ها: کوئری سفارشی و مرتب سازی سفارشی

دریافت پلاگین: وب سایت و GitHub.

Bootstrap Table

کد CSS هنوز هم بسیار محبوب است و بوت استرپ به عنوان یکی از چارچوب های پیشرو CSS است. پلاگین جدول بوت استرپ یک افزونه ی جدول غنی و سبک است که به شما امکان می دهد تا تمام ویژگی های مورد نیاز برای انجام را با کمترین کار با dev داشته باشید.

جداول بوت استرپ جی کوئری
جداول بوت استرپ جی کوئری

یکی از مهمترین ویژگی های این افزونه ی جی کوئری، قدرت آن است و محدوده ی پلاگین بسیار شگفت انگیز است؛ زیرا شما می توانید جداول خود را اصلاح کنید تا آن ها به طور کامل، واکنش گرا باشند. علاوه بر این، می توانید عملکرد های بیشتری مانند فیلتر کردن، جستجو، نمایش مشروط ستون ها و غیره را نیز اضافه کنید. همچنین می توانید ستون ها را پنهان کنید تا جدول کاملا ساده شود.

این پلاگین جی کوئری توسط هزاران نفر از کاربران و هزاران مرتبه استفاده شده است. توسعه ی این پلاگین یک فرآیند مداوم است و این افزونه، یک پروژه منبع بازِ در حال تکامل است.

این افزونه ی جی کوئری از لحاظ پیشینه، در ارائه ی پشتیبانی به کاربران آن بسیار عالی بوده است و به طور مداوم برای آن، مجددا یک محصول بهتر ارائه شده است. انتخاب این افزونه می تواند یک گزینه ی عاقلانه برای شما باشد. این افزونه همچنین تعداد زیادی اکستنشن ارائه می دهد که برای موارد زیادی از کاربرد ها مفید خواهد بود.

ویژگی ها: Extension های غنی و کاربردی. ایجاد خروجی CSV و JSON

دریافت پلاگین: وب سایت و نسخه ی نمایشی.

jQuery Table Sorter

جدول جی کوئری Sorter یک افزونه ی جدول جی کوئری است که جدول HTML با برچسب THEAD TBODY می سازد و بدون بازنشانی صفحه، قابل مرتب شدن است.

جدول جی کوئری Sorter
جدول جی کوئری Sorter

این پلاگین می تواند تجزیه و مرتب سازی بسیاری از انواع داده ها از جمله داده های مرتبط به سلول ها را انجام دهد. ویژگی های زیادی برای افزونه ی Table Sorter وجود دارد که اجازه می دهد مرتب سازی چند ستون و چند tbody را انجام دهید.

یکی از مهم ترین جنبه های این پلاگین جی کوئری، سازگاری با انواع مرورگر است و به این معنی است که به طور همزمان با IE، FF، Safari، Opera و غیره سازگار است. همچنین می توانید یک سیستم ویجت با استفاده از این افزونه داشته باشید که کابرد و قابلیت استفاده از آن را گسترش می دهد.

این پلاگین می توانید از این سایت ببینید و آن را از Github دریافت کنید.

DataTables

این مورد، یک پلاگین گسترده است که شما را قادر به ایجاد عملکرد های اضافی برای جدول می کند؛ مانند مرتب سازی، فیلتر کردن، صفحه بندی و سفارشی سازی. این پلاگین متفاوت از سایر افزونه ها است و مقدار زیادی مستندات را ارائه می دهد تا بتوانید روی ایجاد جدول خود کار کنید.

Data Tables Plugin
Data Tables Plugin

ویژگی های گسترده و سفارشی سازی پلاگین، بسیار کاربر پسند است. این پلاگین جی کوئری نه تنها قابلیت های چند منظوره ارائه می دهد، بلکه مستندات قابل اطمینانی را فراهم می کند. ادغام آن با چارچوب CSS برای تغییر ظاهر پلاگین، نسبتا عالی است.

یکی از بخش های جالب افزونه، سیستم پشتیبانی پریمیوم آن از طریق گزارشات اشکالات GitHub یا ارتباط مستقیم با Dev از طریق انجمن پشتیبانی می باشد. علاوه بر این، اگر می توانید DataTables را با یک سیستم enterprise و یا موارد دیگر، ادغام کنید. در این صورت می توانید لایسنس enterprise را خریداری کنید که مستقیما از توسعه دهندگان پشتیبانی می کند.

در یک رویکرد کلی، می توان گفت که Data Tables ویژگی های توسعه ای را با ویژگی های اختیاری پشتیبانی و دستیاری ارائه می دهد.

دریافت پلاگین: وب سایت و نسخه ی نمایشی.

Sortable – jQuery Plugin

پلاگین جی کوئری Sortable یکی از برجسته ترین افزونه های جی کوئری است که اساسا برای مرتب سازی جداول کاربرد دارد. اگر می خواهید هر گونه قابلیت مرتب سازی را اضافه کنید، فقط باید این پلاگین جی کوئری را اضافه کنید و همه چیز انجام خواهد شد!

پلاگین Sortable – jQuery
پلاگین Sortable – jQuery

این پلاگین یک افزونه ی جی کوئری منبع باز است که بر اساس جاوا اسکریپت و کتابخانه ی CSS است. مسئولیت اصلی این پلاگین مرتب سازی جداول است. شما می توانید هر اسکریپت و استایلی را با ۶ تم بسیار زیبا با استفاده از افزونه ایجاد کنید.

این پلاگین همچنین برای موبایل مناسب است و دارای footprint ریز و بدون وابستگی است. این افزونه با انواع مرورگر سازگار است و می تواند همزمان با IE، فایرفاکس، Chrome، Safari و Opera نیز اجرا شود.

برای اجرای افزونه در محیط مورد نظر خود، فقط باید استایل ها و اسکریپت سورس را در نظر بگیرید. برای درک بهتر، یک کد نمونه در ادامه آورده شده است.

سپس، ویژگی قابل مرتب شدن را به جدول و برخی از کلاس ها اضافه کنید.

اکنون می توانید جدول خود را بدون بارگذاری مجدد صفحه مرتب کنید.

دریافت پلاگین: وب سایت و GitHub.

برای دیدن افزونه های جی کوئریِ دیگر، به بخش دوم این مقاله، مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا