انیمیشن و سه بعدی

کاربرد موشن گرافیک در تبلیغات

کاربرد موشن گرافیک بسیار وسیع است. متدهای مختلفی وجود دارد تا بتوانید تبدیل به یک طراح موشن گرافیک حرفه ای شوید و در این بین مجموعه های بسیاری نیز پیش روی شما قرار می گیرد، قصد ما این است که در این مجموعه کوچک در خصوص کاربرد موشن گرافیک ( آموزش موشن گرافیک )در جنبه های مختلف تبلیغات صحبت کنیم.

کاربرد موشن گرافیک در درآمدزایی تبلیغات

می دانیم صنعت تبلیغات همیشه رونق خود را حفظ کرده است و روز به روز شاهد پیشرفت روز افزون در عرصه تبلیغات هستیم. در نظر داشته باشید که وجو تبلیغات نقش بسیار بزرگی در جهان موشن گرافیک ایفا کرده است که هرگز نمی شود از آن چشم پوشی کرد. می دانیم که عصر امروز ، عصر بصری و سمعی است یعنی افراد به چشم و گوش خود بسیار اعتماد دارند و استفاده از این عضوها روز به روز بیشتر می شود، به این ترتیب اضافه کردن انیمیشن به محتوا و متون یکی از بهترین تصمیماتی است که سبب می شود مخاطبان بیشتر از کار تأثیر بگیرند و به نوعی سبب مشارکت بیشتر مخاطبان می شود.

شرکت های تبلیغاتی می دانند که ظرفیت بخش موشن گرافیک چقدر است و در زمینه پیشرفت یک محصول در برند شدن چقدر قدرت دارد همین موضوع سبب شده است که شاهد سرمایه گذاری کلان از سوی شرکت های مختلف در زمینه طراحی های متحرک و انیمیشن سازی به صورت موشن گرافیک هستیم.

از طرفی ویدیوهای موشن گرافیک در شبکه های اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی و همینطور شبکه های یوتیوب سهم بزرگی را به خود اختصاص داده اند و توانستند تا به امروز ، بر روی افکار عمومی تأثیر گذاشته و به نوعی نگاه ها را به سمت خود جلب نمایند.

اگر دقت کرده باشید زمانی که بخواهید یک ویدیو در آپارات و یا یوتیوب تماشا کنید ۵ ثانیه اول برای تبلیغات در نظر گرفته شده است و اگر بر روی کلید Skip کلیک نکنید راهی به جز دیده تبلیغات نخواهید داشت بنابراین تبلیغات بخش جدانشدنی در تجارت محسوب می شوند. شاید از نظر شما ۵ ثانیه بی معنی و یا کم تأثیر به نظر برسد اما آمار نشان می دهد که همین زمان کوتاه بر روی تمایل بازدیدکنندگان بسیار پر اهمیت هستند. کاربرد موشن گرافیک در تبلیغات باید جدی گرفته شود.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

کاربرد موشن گرافیککاربرد موشن گرافیک در روند تولید تبلیغات

اگر کمی بیشتر دقت کنیم افرادی که به عنوان یک طراحی در زمینه موشن گرافیک تخصص دارند و یا در صنعت تبلیغات اطلاعات به روزی دارند اغلب معتقد هستند رشد موشن گرافیک بسیار عجیب و غریب است.

به طور کلی سازمان و شرکت های مختلف اغلب به دنبال سفارشهای فوری هستند و همیشه زمانشان برای تحویل بسیار محدود است و عموماً می خواهند طبق مهلتی که اعلام کرده اند سفارش خود را تحویل بگیرند، یکی از بهترین کاربرد موشن گرافیک سرعت در تحویل است و سبب می شود که خوش قول باشیم.

البته ناگفته نماند که شرکت های بزرگ اغلب دارای تعداد مشخصی پروژه در ماه هستند و هدفشان این است که از نظر مالی به هدفشان برسند و به همین دلیل است که مهلت اعلام شده از سوی شرکت ها برای طراحی موشن گرافیک کوتاه است.

بارها دیده شده است که مشتریان فکر می کنند برای طراحی موشن گرافیک یک هفته زمان کافی است و به این ترتیب سفارش خود را به روزهای پایانی موکول می کنند. همه این موارد در روند تولید تبلیغات قرار دارد و البته بسیار آزار دهنده است اما تنها ابزاری که می تواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد طراحی موشن گرافیک است. کاربرد موشن گرافیک به قدری است که اجازه می دهد خود را در تنگنای زمانی قرار دهید و سعی کنید از همه زمان خود برای تکمیل کار استفاده نمایید.

باید این نکته را در نظر بگیریم که صنعت تبلیغات تولید محور است، یعنی سازمان های مختلف معتقد هستند باید همیشه یک ایده برای تولید وجود داشته باشد تا بتوانند بهترین بازخورد را کسب کنند.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی و انیمیت کارکتر در افترافکت

کاربرد موشن گرافیک

کاربرد موشن گرافیک در قدرت فروش

از دیگر موارد کاربرد موشن گرافیک می توان به قدرت فروش اشاره کرد که موضوع بسیار مهم در تبلیغات محسوب می شود. هیچگاه از قدرت ویدیوهای زنده برای تبلیغات غافل نشوید، این نکته را مدنظر قرار دهید که ویدیوهای زنده از دید مخاطبان همان دنیای واقعی هستند در واقع مخاطب شما نمی داند که در این مسیر از شبیه سازی استفاده شده است و فکر می کند گروه نورپردازی، گروه ضبط و … به کار گرفته شده است تا یک موشن گرافیک ساخته شود، همینجاست که کاربرد موشن گرافیک مشخص می شود.

کاربرد موشن گرافیک در برند شدن بسیار اهمیت دارد، اگر موشن گرافیکی که برای یک برند خاص طراحی می شود متمایز از سایر برندها باشد همیشه در کاربر نقش می بندد، یادمان باشد هرچند کاربران نمی دانند روال طراحی موشن گرافیک چگونه است اما بسیار باهوش هستند، آنها به خوبی تشخیص می دهد کدام حرکت در یک ویدیو صرفاً جنبه تبلیغ دارد و کدام یک با هدف خاصی طراحی شده است.

از دیگر کاربرد موشن گرافیک در ترکیب شکل، رنگ و تزریق احساس است به طوری که با سلیقه تیپ های فکری مختلف سازگار باشد، در این بین اگر برنامه ریزی درستی صورت بگیرد نام برند شما همیشه در ذهن ها نقش می بندد.

کاربرد موشن گرافیک

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

مثال مهم کاربرد موشن گرافیک در تبلیغات

در نظر داشته باشید که یکی از مثال های بارز برای داشتن یک موشن گرافیک استاندارد استفاده از یک لوگوی خوش ساخت در انتهای موشن گرافیک است که برای برند خاصی مطرح است، این لوگو از لحظه ای که کاربران آن را تماشا می کند تا طولانی ترین زمان ممکن هر جا که دیده شود یادآور برند مورد نظر خواهد بود. حرفه ای بودن یکی از مهم ترین کاربرد موشن گرافیک محسوب می شود. در واقع موشن گرافیک اجازه می دهد در زمانی کم، شکل، لوگو، متدهای نمایش، صدا و روایت داستان را به طور دقیق دنبال نمایید.

در نظر داشته باشید که موشن گرافیک در فروش یک محصول و یا ارائه یک خدمت نقش بسیار پر رنپی ایفا می کند.

کاربرد موشن گرافیک
کاربرد موشن گرافیک

منبع : تولید محتوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا