وب

آموزش وردپرس | برای شروع کار با وردپرس چه مواردی را باید یاد بگیریم

وردپرس؛ راهی آسان برای داشتن یک سایت جذاب

آیا به دنبال آموزش وردپرس و ساخت وب سایت هستید؟ سهولت استفاده یکی از بهترین نکات در مورد وردپرس است که آن را به محبوب‌ترین سازنده وب سایت در جهان تبدیل می کند. یادگیری وردپرس به زمان و هزینه زیادی احتیاج ندارد. می‌توانید این کار را به تنهایی و با سرعت خودتان انجام دهید و سپس هنگام کار بر روی آن کار کنید. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه وردپرس را به صورت راحت یاد بگیرید. هدف این است که به شما کمک کند با وردپرس آشنا شوید و بتوانید به تنهایی وب سایت بسازید.

چرا آموزش وردپرس اهمیت دارد؟

وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوای متن باز جهان است. این سیستم، در واقع روشی راحت است که می‌گوید به شما امکان می‌دهد هر نوع وب سایتی را ایجاد کنید. وردپرس بیش از ۳۹ درصد از کل وب سایت‌های موجود در اینترنت را تأمین می‌کند. هزاران فرصت شغلی در سراسر جهان ایجاد می‌کند و میلیون‌ها وب سایت با استفاده از وردپرس کسب درآمد می کنند. وردپرس به غیر از فرصت‌های اقتصادی، مردم را قادر می سازد تا داستان‌ها، ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند و پیشرفت کنند.

همچنین برای حضور كسب و كارهای كوچك در اینترنت بسیار ایده‌آل است. در عین حال آموزش وردپرس و استفاده از آن نیز، از نظر اقتصادی به صرفه خواهد بود که برای کسب و کارهای نوپا و دارای محدودیت بودجه قابل چشم‌پوشی نیست.

وردپرس همچنین محبوب‌ترین پلتفرم تجارت الکترونیکی به نام ووکامرس WooCommerce را در اختیار متقاضیان برای راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی قرار می‌هد. در اصل برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین (بدون نوشتن کد) می‌توانید از وردپرس استفاده کنید. گسترش وردپرس با تعداد زیادی افزونه و تم آسان است و به شما امکان می‌دهد هر نوع وب سایتی را تصور کنید، داشته باشید.

با این تفاسیر می‌توان گفت که وردپرس یکی از ارزان‌ترین راه‌ها و در عین حال روش‌های مطمئن برای راه‌اندازی یک سایت به شمار می‌رود. به ویژه اینکه قابلیت‌های فراوانی نیز دارد. بهتر است این امکانات گسترده، دلهره‌ای ایجاد نکند و با خیال راحت به سراغ آموزش بروید. فقط فراموش نکنید تنها راه بهره‌مندی از این مزایا یادگیری اصولی، صرف زمان مناسب برای آموزش و در نهایت طی کردن مراحل این کار به ترتیب است.

برای شروع کار با وردپرس چه مواردی را باید یاد بگیریم

یادگیری وردپرس آسان است به شرطی که بخواهید و در برنامه روزانه خود ساعات مشخصی را به صورت ثابت برای این‌ کار اختصاص دهید. شما با وردپرس برای کدنویسی یک وب سایت نیازی به دانستن HTML یا سایر زبان‌های برنامه نویسی نیست. یادگیری آنها در آینده مفید خواهد بود، اما نیازی به آنها برای ایجاد وب سایت با استفاده از WordPress به عنوان مبتدی ندارید. شاید جالب باشد بدانید که اکثر کاربران وردپرس مهارت‌های کدنویسی یا برنامه نویسی را ندارند، با وجود این سالهاست با طی کردن مراحل زیر از وردپرس استفاده می‌کنند و تنها یک دوره آموزش جامع به آنها اعتماد به نفس مدیریت این سیتم محتوا را داده است.

دانلود این سیستم محتوا

اکنون که متعهد به آموزش وردپرس هستید، ابتدا باید این سیستم محتوا را دانلود کنید بیایید شروع کنیم. برای این کار به سایت WordPress.org مراجعه کنید، این سایت به شما امکان دسترسی به تمام ویژگی‌های وردپرس را می‌دهد.

انتخاب دامنه و میزبان وب

مرحله بعدی انتخاب دامنه و میزبانی وب است. دامنه شما آدرس وب سایتی است که کاربران برای بازدید از سایت شما تایپ می‌کنند. مرحله بعدی انتخاب میزبانی وب است. این میزبان جایی است که تمام پرونده‌های وب سایت شما ذخیره می‌شود. به طور معمول، هر دامنه هزینه مشخص سالانه دارد.

نصب وردپرس

پس از ثبت نام برای نام دامنه و حساب میزبانی، دیگر زمان نصب وردپرس فرا رسیده است. وردپرس به دلیل نصب آسان مشهور است، با این وجود بهتر است یک پکیج آموزش وردپرس داشته باشید که مرحله به مرحله این کار را به شما توضیح داده به شما کمک خواهد تا به صورت دقیق کار نصب را به سرانجام برسانید.

یادگیری اصول کار با وردپرس

 بعد از نصب وردپرس، نوبت به آشنایی با این سیتم سیستم می‌رسد. با مرور گزینه‌هایی در نوار سمت چپ می‌توانید این کار را انجام دهید. با این حال، شما ممکن است همچنان به راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از هر یک از مواردی که در داشبورد وردپرس مشاهده می‌کنید، نیاز داشته باشید. بهترین راه برای شروع پکیج آموزش طراحی قالب وردپرس مجموعه آموزش تک است که به صورت ویدیویی راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه می‌دهد.

این پکیج گزینه‌های در دسترس در داشبورد وردپرس را بررسی کرده و به شما نحوه افزودن تصاویر، فیلم‌ها، صدا و … را نشان می‌دهد. توصیه می‌کنیم هنگام کار در وب سایت خود، از این آموزش استفاده کنید.

 در مرحله بعدی یادگیری وردپرس زمان آن رسیده که با ویرایشگر آن آشنا شوید. این نقطه همان جایی است که بیشترین هزینه به لحاظ انرژی و زمان را نیاز دارد و مربوط به ایجاد محتوا برای وب سایت است. با پکیج آموزش وردپرس مفاهیم کلیدی در این رابطه آموزش داده خواهد شد و بعد از مرور تمام بخش‌های آموزش از ایجاد صفحات گرفته تا دسته‌بندی‌ها، سئو، برچسب‌ها و نحوه افزودن تصاویر در وردپرس به خوبی از پس مدیریت وردپرس برخواهید آمد.

همچنین در این پکیج نحوه استفاده از تم‌ها و افزونه‌های وردپرس نیز آموزش داده خواهد شد. تم‌ها جذابیت سایت شما را تضمین می‌کنند، با این وجود قدرت واقعی وردپرس در افزونه‌ها است. آنها به شما امکان می‌دهند ویژگی‌های جدیدی مانند افزودن فرم‌های تماس، درباره ما، ایجاد فروشگاه در وب‌سایت، استفاده از المنتور و … را به وب سایت خود اضافه کنید. بیش از ۵۸۰۰۰+ افزونه رایگان فقط در مخزن رسمی افزونه وردپرس موجود است. این فراوانی افزونه ها برای مبتدیان بسیار طاقت فرسا است. به همین دلیل شما باید به کمک پکیج‌ها و دوره‌های آموزش وردپرس نحوه انتخاب بهترین‌ها در مورد قالب و افزونه‌ها را بیاموزید.

سخن پایانی

امیدواریم این مقاله به شما در نحوه شروع یادگیری وردپرس و استفاده از آن کمک کرده باشد. همچنین بهتر است در صورت عدم اطلاع کافی زمان لازم برای دیدن یک دوره و پکیج آموزش وردپرس را صرف کنید. زمان لازم برای این آموزش را به چشم یک سرمایه‌گذاری طولانی نگاه کنید که شما را به دنیای وب سایت فارسی معرفی خواهد کرد. وردپرس کسب و کار و ایده شما را بال و پر خواهد داد، تا به راحتی به آنچه در ذهن دارید برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا