ما را بیابید

نشانی
خیابان ۱۲۳
نیویورک، نیویورک ۱۰۰۰۱

ساعت کاری
شنبه تا چهارشنبه: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
پنجشنبه و جمعه: ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر

انیمیشن و سه بعدی

۵ ابزار انیمیشن سازی کاراکتر برای افتر افکت

ابزار انیمیشن

۵ ابزار انیمیشن سازی کاراکتر برای افتر افکت

یکی از کاربرد های افتر افکت، ساخت انیمیشن شخصیت یا کاراکتر است. در این مقاله سعی داریم به برخی از منابع عالی برای یادگیری انیمیشن سازی کاراکتر ها در افتر افکت بپردازیم، و تمرکز ما بر روی ابزار هایی است که می توانید برای انیمیشن های شخصیت خود استفاده کنید. چندین ابزار در دسترس وجود دارد، و هر ابزار که ارائه شده است ایده بهتری برای طراحی انیمیشن و استفاده در طراحی کاراکتر به شما می دهد.

افتر افکت

طراحی کاراکتر متحرک در افتر افکت با ابزار RubberHose 2

ابزار Rubber hose animation اشاره به تکنیک قدیمی انیمیشن شخصیت دارد که قدمت آن به ۲۰ سال می رسد و در آن شخصیت ها دارای دست و پا هایی شبیه به لوله های لاستیکی هستند.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم :آموزش طراحی و انیمیت کارکتر در افترافکت

پلاگین اصلی RubberHose برای افتر افکت در ابتدا، در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. یکی از موضوع هایی که در مورد پلاگین اصلی جالب و مورد علاقه ی بسیاری از کاربران است، سهولت استفاده از آن است. موتور RubberHose طوری ساخته شده است که به راحتی و بدون این که در انبوهی از ویژگی های مختلف فرو رفته باشد در افتر افکت قابل استفاده است. این ابزار واقعا در مورد نقاط انیمیشن در لایه های شکل با تعدادی ابزار برای ایجاد انیمیشن هایی است که خیلی خوب به نظر می رسند.

در نسخه ی دوم، RubberHose قوی تر است در حالی که سهولت استفاده از آن همچنان حفظ شده است، و این یک امتیاز بسیار خوب برای کار در افتر افکت است. ویژگی های جدید باعث ایجاد کنترل بیشتر، انعطاف پذیری و سرعت بیشتر می شود.

RubberHose 2 با یک استایل لوله ای شکل پیشرفته همراه است. با استفاده از این ابزار می توانید قسمت های مختلف بدن را به صورت جالب تری در افتر افکت ایجاد کرده و با آن کار کنید. شما همچنین می توانیدpreset  ها را برای استفاده های بعدی در افتر افکت ذخیره کنید، و می توانید قسمت های مختلف طراحی را به لایه هایی از Illustrator یا فتوشاپ وصل کنید.

ویژگی های RubberRig و RubberPin جدید، کار انیمیشن کردن لایه ها در افتر افکت را، آسان می کند. RubberRig یک حالت از دو لایه متمرکز در یک comp را با فشار یک دکمه ایجاد می کند. به این حالت فکر کنید که مثلا می خواهید، دو پا را بین دو موقعیت، در افتر افکت انیمیشن سازی کنید.

پیشرفت های زیادی، به آن چه که احتمالا قبلا ساده ترین سیستم برای انیمیشن سازی شخصیت در افتر افکت بوده است، اضافه شده است. و این پلاگین فقط ۴۵ دلار است، که برای طراحانی که به طور منظم با طراحی کاراکتر سر و کار دارند، چندان زیاد نیست.

افتر افکت

ساخت انیمیشن کاراکتر در افتر افکت با DUIK

ابزار DUIK  برای افتر افکت، در حال حاضر با نسخه ی  ۱۶ ام خود، منتشر شده است و یکی از جامع ترین ابزار های انیمیشن برای افتر افکت است. این ابزار در ابتدا در سال ۲۰۰۸ به عنوان یک ابزار انیمیشن اولیه ساخته شد و در طول سال های بعد، به یکی از استاندارد های پیشرو در صنعت انیمیشن شخصیت تبدیل شده است.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم :آموزش جامع دوئیک 

انتشار آخرین نسخه با موفقیت انجام شده است، که اجازه ی توسعه ی پیشرفته تر را نیز می دهد. یک نکته ی مثبت در مورد DUIK این است که برای کاربران کاملا رایگان است. بنابراین، اگر از DUIK استفاده می کنید، می توانید به اهدای کمک به توسعه دهندگان یا حمایت از کمپین ها بپردازید.

DUIK دارای یک منو برای ابزارهای متحرک است. یکی از این ابزار ها عبارت است از Autorig، که یک ویژگی خودکار است که یک rig ساده برای بسیاری از کاراکتر ها ایجاد می کند. Autorig شامل اتصالات برای سر، بازوها و پاها است. شما می توانید به راحتی نقاط لنگر / anchor را برای درست کردن شخصیت خود در افتر افکت تنظیم کنید.

Bones یک ابزار قوی است که puppet pin های افتر افکت را با لایه های “bones”، جایگزین می کند. این موضوع برای هر طراحی که با شخصیت های سه بعدی کار می کند کمک می کند، و کاملا مفید است. نسخه DUIK 16 همچنین شامل چندین کنترل انیمیشن داینامیک برای خودکار کردنِ کنترل های خسته کننده ی انیمیشن می باشد.

کاربرد ها و موارد استفاده و کارایی DUIK بسیار زیاد است و به همین دلیل است که سایت DUIK دارای تعداد زیادی از آموزش ها و دوره های ویدئویی است. و همه ی آن ها رایگان نیز هستند. اما اگر بیشتر تمایل به خواندن کتاب دارید، شما می توانید راهنمای چاپی DUIK 15 را خریداری کنید.

اگر به طور جدی در زمینه ی انیمیشن کاراکتر در افتر افکت کار می کنید، باید DUIK را به عنوان یکی از گزینه های ابزار ضروری داشته باشید.

افتر افکت

انیمیشن کاراکتر در افتر افکت و ابزار Joysticks ‘n Sliders

در حالی که نام این پلاگین کمی شیبه به یک ابزار بازی، به نظر می رسد، اما در واقع یک پلاگین بسیار مفید برای ساختن انیمیشن شخصیت در افتر افکت است. قبل از این که به این موضوع بپردازیم باید توجه داشت که joystick ها و slider ها همچنین می تواند به غیر از انیمیشن شخصیت، برای طراحی های موشن گرافیک دیگر در افتر افکت نیز مفید باشند.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم : انیمیت کارکتر با اسکریپت joysticks n sliders در افترافکت

Joysticks ‘n Sliders نه تنها یک ابزار مفید بلکه یک ابزار سرگرم کننده است که باعث می شود کار ساخت انیمیشن، بیشتر شبیه به یک بازی باشد. نحوه ی کارکرد joysticks  به صورت یک مجموعه از حالت های مختلف است. کاربر می تواند مجموعه ای از موقعیت های بالا، پایین، چپ و راست را ایجاد کند و سپس آن ها را به یک جوی استیک / joystick متصل کند.

جوی استیک فقط یک کنترل است که مانند حالتی عمل می کند که شما یک نقطه را در اطراف یک باکس مانند یک جوی استیک بلغزانید. همانند حالتی که کاربر این کار را در محیط افتر افکت انجام می دهد، پلاگین هم، در بین حالت ها هماهنگی ایجاد می کند تا یک انیمیشن شخصیت را بسازد. هنگامی که عناصر خود را به هم متصل کردید، می توانید یک شخصیت را شکل دهید، و با حرکت دادن جوی استیک، حول باکس، آن را به سمت چپ بکشید، و سپس به مرکز حرکت کنید، و … .

افتر افکت

بخش slider  در plug-in مشابه است اما بر اساس انواع مختلفی از استایل ها است. با استفاده ازslider  ها، یک کاربر می تواند مجموعه ای از حالت های و موقعیت ها را در افتر افکت ایجاد کند و برای هر تغییر در حالت ها، یک slider  ایجاد کند. به عنوان مثال، انیمیشن یک دست را در نظر بگیرید. هر انگشتی با حرکت هر انگشت دیگری، حرکت داده می شود. پس از متصل شدن، یک slider برای هر انگشت ایجاد می شود و کاربر می تواند هر انگشت را به صورت جداگانه به هر محدوده ای از خم شدن کامل تا راست شدن کامل، حرکت دهد. و مانند عملکرد یک جوی استیک، عملکرد slider  نیز برای درک کردن، آسان است و کار با آن نیز سرگرم کننده است.

نکته ی کلیدی در استفاده از Joysticks ‘n Sliders دانستن این نکته است که چطور می توانید rig ها را در افتر افکت تنظیم کنید. قبل از شروع به کار با این ابزار، بهتر است کمی وقت خود را صرف یادگیری آن کنید. ابزار Joysticks ‘n Sliders با هزینه ی ۳۹٫۹۵ دلار در aescripts.com در دسترس است و یک نسخه آزمایشی رایگان از آن نیز وجود دارد تا اگر می خواهید آن را به صورت آزمایشی استفاده کنید. پس از استفاده از این ابزار، به این نتیجه خواهید رسید که این ابزار می تواند برای بسیاری از شرایط، صرفه جویی در زمان را به دنبال داشته باشد.

 

افتر افکت

ایجاد انیمیشن کاراکتر در افتر افکت با استفاده از ابزار Puppet Tools 3

Puppet Tools یک اسکریپت افتر افکت است که نباید با ابزار Puppet در افتر افکت اشتباه گرفته شود. با این حال، این ابزار با این نام ساخته شده است به دلیل این که برای کار با ویژگی های افتر افکت بوده و استفاده از آن را آسان تر می کند.

ابزارPuppet  افتر افکت مجموعه ای از ویژگی های ساخته شده برای در اصطلاح ریگینگ / rigging کاراکتر ها در افتر افکت است. اما این ابزار، ساده ترین ابزار برای استفاده در افتر افکت نیست، به همین دلیل است که چندین ابزار دیگر نیز برای این منظور همراه با آن وجود دارد. سازنده ی ابزار AE Puppet Tool یعنی Greg Gunn، تصمیم گرفته است تا آن را مفید تر و ساده تر کند به طوری که درک آن آسان تر باشد. و کاربران بتوانند در زمان کار با افتر افکت و استفاده از این ابزار برای انیمیشن سازی کاراکتر، بهترین استفاده را در حین آسانی کار، ببرند.

بزرگترین ویژگی Puppet Tools 3 ویژگی Pins To Nulls آن است. این ویژگی، پین های AE Puppet Tool را می گیرد تا آن ها را به لایه های Null تبدیل کند. سپس هر لایه Null می تواند با کنترل موقعیت یا کشیدن لایه برای انیمیشن سازیِ آسان تر، حرکت کند.

برخی از گزینه های اضافی در ویژگی Pins To Null به شما اجازه می دهد که null ها را به صورت parent در آورده و به ترتیب قرار داده یا یک master null  ایجاد کنید تا به عنوان parent برای بقیه قرار گیرد. شما همچنین می توانید اندازه ی Null را برای rig خود تنظیم کنید.

جدیدترین نسخه ی ابزار Puppet ، دارای ویژگی IK یا سینماتیک معکوس / inverse kinematics است. به طور خلاصه، سینماتیک راهی است که اتصالات شخصیت ها، نسبت به یکدیگر، واکنش نشان می دهند. افتر افکت با سینماتیک رو به جلو / forward  حرکت می کند که در آن، یک مفصل شانه، یک مفصل آرنج را حرکت می دهد و مفصل آرنج، یک مفصل دست را حرکت می دهد. اما با سینماتیک معکوس در افتر افکت، حرکت مفصل دست نیز، آرنج و شانه را هم به دنبال آن حرکت می دهد.

البته فقط لازم است که ۳ نقطه ی اتصال را انتخاب کنید و با کلیک کردن بر روی یک دکمه، حالت سینماتیک معکوس ابزار Puppet را در افتر افکت تغییر دهید.

مانند ابزار Joysticks ‘n Sliders، ابزار Puppet Tools 3 نیز در آدرس aescripts.com در دسترس است. قیمت این اسکریپت ۳۹٫۹۵ دلار است و اگر چه ممکن است به نظر برسد که ویژگی های زیادی ندارد، اما جزو ابزار هایی است که اگر با ابزار Puppet Tool موجود در افتر افکت کار می کنید، حتما باید این ابزار را نیز داشته باشید.

افتر افکت

ساخت انیمیشن کاراکتر در افتر افکت با Adobe Character Animator

ادوبی / Adobe برای مدتی بر روی سیستم طراحی انیمیشن سازی شخصیت کار کرده است که برای ساخت انیمیشن شخصیت، راحت تر از همیشه طراحی شده است. در نسخه های اخیر افتر افکت، یک نسخه ی پیش نمایش قرار داده شده است که می توانید با آن کار کنید. و در آخرین نسخه ی افتر افکت، Animator Character Beta نیز وجود دارد. اما، این فقط یک آماده سازی برای استفاده ی انبوه و توزیع انبوه و به طور بالقوه در میان انیماتور ها و کاربران افتر افکت است.

Character Animator از تکنولوژی تشخیص چهره استفاده می کند تا به شما اجازه دهد که انیمیشن سازیِ چهره ی کاراکتر خود را با تقلید حرکت از وب کم، ایجاد کنید. ابتدا لایه های خود را وارد می کنید و برای کاراکتر خود با استفاده از ابزار ساخته شده، یک rig را ایجاد کنید. هنگامی که شخصیت شما شکل گرفت، می توانید با اضافه کردن کنترل های ماوس، حرکات صورت کاراکتر را بر اساس حرکات صورت خود، انیمیشن سازی کنید. همچنین می توانید این حرکات را در زمان واقعی / real time در افتر افکت ذخیره کنید.

هنگامی که از انیمیشن کاراکتر خود راضی بودید، می توانید انیمیشن شخصیت خود را به افتر افکت منتقل کنید، و در آن جا، همه چیز بر اساس فریم های کلیدی و در نوار زمان / timeline تبدیل خواهد شد.

این ابزار جدید ساخته شده توسط ادوبی، امیدوار کننده است. احتمالا کمی وقت خواهد برد تا واقعا یاد بگیرید که چگونه حداکثر استفاده از آن را داشته باشید و حتی ممکن است اسکریپت ها و افزونه های بیشتری از فروشندگان شخص ثالث وجود داشته باشند که با استفاده از آن ها بتوانید طراحی انیمیشن کاراکتر در افتر افکت را بهتر انجام دهید. البته ادوبی ادعا می کند که ابزار انیمیشن را به حداکثر توانایی خود می رساند، و این یک نمونه عالی از این موضوع است که چگونه فناوری ها، به صورت جالب تر و آسان تری برای کار طراحی، ایجاد می شوند.

از آنجا که Adobe Character Animator، با ادوبی افتر افکت همراه است، پس از خرید اشتراک Adobe Creative Cloud، دیگر نیازی به پرداخت هزینه ی اضافی برای ادوبی کاراکتر انیماتور ندارید. یک اشتراک کامل Creative Cloud در ماه ۴۹٫۹۹ دلار است و یک اشتراک فقط برای افتر افکت (با Character Animator) 19. 99 دلار در ماه است.  بنابراین سعی کنید پلنی را برای خرید اشتراک انتخاب کنید که در عین کاربردی بودن، از نظر اقتصادی نیز، به صرفه باشد.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم :آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت 

اگر با نرم افزار افتر افکت به هر منظوری کار می کنید، احتمالا آشنا شدن با انیمیشن سازی شخصیت، یک ایده ی خوب و عالی است. علاوه بر این، انیمیشن سازی شخصیت می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. اما همچنین می تواند مشکل نیز باشد، و استفاده از ابزار های مناسب نیز بسیار دشوار است. بنابراین بهتر است هنگامی که انیمیشن شخصیت را در پروژه ی بعدی خود ایجاد می کنید، همه ی موارد بالا را بررسی کنید.

آموزش تک
نویسندهآموزش تک

دیدگاهتان را بنویسید