وب

سئو در وردپرس چه نقشی دارد – نکات مهمی که در این زمینه باید بدانید

سئو و وردپرس

در ابتدا برای اینکه بتوانید سئو در وردپرس را درک کنید، باید نقش آن‌ها را به طور جداگانه بدانید. سئو (SEO) عاملی است که در سایت شما قرار گرفته و در صورت خوب بودن یا بالا بودن آن، سایت شما بازخورد بیشتری خواهد داشت و در مقابل نیز اگر سئو بد و یا پایینی داشته باشید، بازخورد آن بسیار ضعیف خواهد بود. وردپرس (WordPress) نیز یک پلتفرم ساخت سایت است که در آن شما می‌توانید سایت خود را شخصی سازی کرده با سلیقه خود تغییرات لازم را اعمال کنید.

حالا می‌توانید سئو در وردپرس را درک کنید که در سایت‌های وردپرسی نقش بسیار مهمی دارد. در ادامه این مطلب از سایت آموزش تک با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از سئو در وردپرس به دست آورید.

بهترین افزونه سئو در وردپرس کدام است

برای سئو در وردپرس افزونه‌هایی وجود دارد که برای همین کار ساخته شده است. بهترین افزونه سئو که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است، افزونه یوست سئو (Yoast SEO) می‌باشد. جالب است بدانید که این افزونه رکورد بیشترین نصب در سایت‌های فعال تحت وردپرس را از آن خود کرده است. شما می‌توانید افزونه یوست را به صورت رایگان از وردپرس مارکت دانلود کردن و بر روی سایت تحت وردپرس خود نصب کنید.

اگر مایل به نصب این نرم افزار نیستید، به شما نرم افزار آل این وان سئو پک (All in One SEO Pack) را معرفی می‌کنیم که سرعت بسیار خوبی دارد. در مقایسه این دو افزونه باید گفت که هر کدام مزایا و معایبی دارند، اما به طور کلی یوست سئو عملکرد بهتری را از خود نشان داده است.

چک لیست سئو وردپرس چیست؟

برای اینکه سئوی سایت شما بهتر شود، باید به سراغ چک لیست‌های وردپرس بروید که بسیار زیاد هستند، اما در ادامه به مهم‌ترین و تاثیرگذارترین آن‌ها در سئو در وردپرس اشاره می‌کنیم. توجه داشته باشید که رعایت یک یا دو مورد است موارد زیر، باعث بهتر شدن سئوی سایت شما نمی‌شود و شما باید همه آن‌ها را اجرا کنید.

  • عنوان صفحه شما باید مناسب با موضوع سایت باشد و حتما باید از یک کلمه کلیدی استفاده کنید
  • پیوند یکتا از دیگر عواملی است که در سئوی سایت تاثیر دارد
  • اگر یک متخصص وردپرس باشید، می‌دانید که ثبت سایت در کنسول گوگل بسیار تاثیر گذار است
  • رابط کاربری سایت شما باید بسیار ساده باشد، نه خیلی سردرگم که کاربر فرار کند
  • سرعت هاست از دیگر موارد تاثیر گذار در سئو در وردپرس است که با سرعت لودینگ مرتبط می‌باشد
  • نصب افزونه‌های سئو برای درج محتوا را فراموش نکنید
  • ایجاد یک صفحه با ارور ۴۰۴ برای در دسترس نبودن سایت بسیار مهم است
  • شما باید یک منو در قالب سایت داشته باشید که کلمه کلیدی در آن وجود داشته باشد
  • در محتواهای خود باید حداقل از یک تگ H1 و حداقل ۳ تگ H2 استفاده کنید
  • استفاده از ویدئو و تصاویر مناسب می‌تواند نرخ بسته شدن سایت شما را کاهش دهد
  • ۱۰۰ کاراکتر اول محتوای شما باید به طوری سئو شود که کلمه کلید در آن دیده شود
  • ایجاد حداقل یک لینک خارجی و حداقل یک لینک داخلی در محتوا ضروری است
  • در زمان قرار دادن لینک داخلی به اصول لینک بیلدینگ دقت کنید

موارد گفته شده برای ساختار سئوی داخلی سایت بود که تاثیر نسبتا خوبی دارد. اما اگر می‌خواهید سئوی در سطح بالا داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که سئوی خارجی سایت خود را نیز ساختار بندی کنید.

سایت خود را امن نشان دهید

شرکت بزرگ گوگل مدتی قبل اعلام کردن که نصب و یا دارا بودن گواهینامه امنیتی اس اس ال (SSL) به یکی از فاکتورهای بهبود سئوی سایت تبدیل شده است. همین امر باعث شد تا بسیاری از سایت‌های کلاهبرداری دستشان رو شود و سایت‌هایی که کارشان درست است، به عنوان یک سایت امن شناخته شوند. با توجه به این موضوع اگر در سایتی گواهینامه اس اس ال فعال باشد، پروتکل‌ها و الگوریتم‌های گوگل این سایت را امن دانسته و سایت از پیش آدرس (Http) به (Https) تغییر می‌یابد. در کنار این تغییرات آیکون یک قفل نیز در کنار آدرس نمایان می‌شود که نشان دهنده امن بودن سایت است.

با توجه به نمودار حرکتی سایت‌های (Https)، این موضوع بسیار واضح می‌شود که دیر یا زود همه‌ی سایت‌ها باید گواهینامه امنیت (SSL) را بر روی سایت خود نصب کنند تا کاربران به آن‌ها اعتماد داشته باشید. سایت‌هایی که این گواهینامه را ندارند، از سمت گوگل به عنوان یک سایت ناامن شناخته شده و قبل از ورود به سایت، به کاربر هشدار نا امن بودن سایت را می‌دهد.

توجه کنید که نصب این گواهینامه نشان از امن بودن سایت شما نیست و برای اینکه سایت امنی داشته باشید، باید اقدامات لازم را انجام دهید. کمترین اقدام امنیتی که می‌توانید انجام دهید، جلوگیری از ورود هکرها به سایت و حفاظت از اطلاعات کاربران است که این امر یکی از موارد تاثیر گذار سئو در وردپرس برای از چشم گوگل است. به این نکته توجه کنید که در صورت پایین بودن امنیت سایت شما، سئو سایت از طرف گوگل کاهش چشمگیری خواهد یافت.

سخن پایانی

به طور کلی وردپرس ۵۰ درصد یا حتی بیشتر از مراحل ساخت یک سایت امن و پر ویژگی را رفته است و مقدار باقی مانده را شما باید طی کنید که بسیاری از آن مربوط به سئو است. در این مطلب از سایت آموزش تک به شما نکاتی درباره سئو در وردپرس گفتیم که می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر کار با وردپرس را بلد نیستید، جای نگرانی نیست، زیرا سایت آموزش تک می‌تواند آموزش‌های لازم را در این زمینه به شما ارائه دهد که با قرار دادن چند ساعت از وقت خود می‌توانید هر موضوعی را یاد بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا