طراحی و گرافیک

اصلی ترین تفاوت های اینفوگرافیک خوب و بد

اینفوگرافیک خوب و بد و چه تفاوت هایی باهم دارد؟ آیا بررسی و تشخیص اینفوگرافیک خوب از بد آسان است؟ قطعاً برای اینکه بتوانید در برند خود موفق باشید نیاز است که اینفوگرافیک خوب را از بد تشخیص دهید، در نظر داشته باشید که داده نماهای خوب می توانند تأثیر مستقیمی بر روی کیفیت کار شما داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تفاوت های داده نمای خوب از بد را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

اهمیت اینفوگرافیک خوب

بسیاری از طراحان علاقمند هستند که در سفارش اینفوگرافیک ، گزینه ای را دریافت نمایند که از نظر ساختاری در وضعیت مطلوب قرار داشته باشد و البته از نظر فنی نیز این روند به طور دقیق رعایت شود. این افراد نمونه های مختلفی از اینفوگرافیک خوب و بد را در سایت می بینند اما شاید به سادگی نتوانند این دو مورد را از هم تشخیص دهند. باید یک سری نکات به طور دقیق رعایت شود تا یک داده نمای خوب در نهایت برای کاربر فراهم شود.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش ساخت اینفوگرافیک در پاورپوینت

اینفوگرافیک خوب
اینفوگرافیک خوب

ویژگی های اینفوگرافیک خوب

یکی از مهم ترین و اساسی ترین موضوعاتی که برای تشخیص یک اینفوگرافیک خوب مهم است بررسی عنصر رنگ است. در واقع استفاده از رنگ های نابجا و بدون مناسب سبب می شود که داده نمای به دست آمد در وضعیت نامطلوب قرار بگیرد، در واقع رنگ پردازی یکی از بهتری پایه های یک اینفوگرافیک خوب محسوب می شود.

مورد بعدی عدم استفاده از ایده های تکراری است. یک داده نمای خوب به هیچ عنوان از ایده های تکراری استفاده نمی کند و این موضوع سبب می شود که به طور کلی اعتماد کاربر به داده های تصویری شما کمتر شود، به عنوان مثال وقتی برای هر نوع اینفوگرافیک از یک ایده تکراری استفاده شود آلارم کاربر روشن می شود و متوجه خواهد شد که به طور کلی برای تهیه این داده نما زحمتی کشیده نشده است و این موضوع بسیار مشکل ساز خواهد بود.

موضوع سوم و در عین حال مهم در خصوص تشخیص اینفوگرافیک خوب استفاده از اطلاعات درست است، گاهاً تنها برای زیبایی و به نوعی تأثیرگذاری بیشتر از اطلاعات نادرست استفاده می شود که باعث غیر واقعی بودن و همینطور اغراق آمیزی افراطی می شود که اگر کاربر کمی هوشیار باشد هرگز چنین طرحی را مناسب نمی داند.

 

اینفوگرافیک خوب
اینفوگرافیک خوب

 المان های انتخاب اینفوگرافیک خوب

قطعاً سوالی که پیش می آید به این صورت است که چطور می توان یک داده نمای خوب را انتخاب کرد و باید به صورت علمی به چه آیتم هایی دقت نمود؟ اولین و مهم ترین اصل برای انتخاب یک داده نمای خوب تصویر سازی داده ها است. در نظر داشته باشید که به طور کلی داده ها باید به صورت ساده و در عین حال مشخص تصویرسازی شود، بنابراین طرح های مبهم و پیچیده در دسته داده نمای خوب قرار نمی گیرد.

تنوع رنگی مناسب از دیگر مسایل بسیار مهم است، در واقع استفاده از یک طیف رنگ تکراری سبب می شود که مشتری از شما دور شود، اینطور به نظر می رسد که رنگ ها در دسته می بایست در وضعیتی قرار داشته باشند که از دید چشمی نیز استاندارد به نظر برسد. موضوعی که شاید این روز ها دیده می شود استفاده از رنگ های ترکیبی و به نوعی متضاد در داده نما است که تا حد بسیاری توانسته تأثیرات خود را اعمال نماید.

برای انتخاب یک اینفوگرافیک استاندارد باید ابعاد مناسبی را مدنظر قرار دهید، ابعاد مناسب در این مسیر از ارزش ویژه ای برخوردار است، اینطور به نظر می رسد که افراد به اینفوگرافیک های سایز خیلی کوچک و همینطور سایز خیلی بزرگ تمایل چندانی نشان نمی دهند.

اینفوگرافیک خوب
اینفوگرافیک خوب

با اینفوگرافیک خوب برند شوید

شاید باورش کمی سخت باشد اما اینفوگرافیک خوب به طور کلی سبب می شود که از شما یک برند غیر تکراری ساخته شود، در واقع استفاده از اینفوگرافیک خوب سبب تجاری سازی ساده می کند و در صورتی که داده نمای شما با موضوع محصول و یا خدمتتان سازگاری واضحی داشته باشد سبب القای حس مثبت به مخاطب خواهد شد.

از متن ها می بایست در اینفوگرافیک به طور دقیق استفاده شود و وجود غلط املایی مسیر اینفوگرافی را به طور کلی مشکل تر می سازد و سبب می شود که از دید کاربر بیفتید، در نظر داشته باشید که به طور کلی وقت و هزینه ای که برای این کار از سوی گرفته می شود به صورتی است که می بایست در ابتدا برنامه ریزی صحیحی داشته باشد.

بهتر است هنر اینفوگرافیک خوب را به طور دقیق بلد باشید و بتوانیم فکری به حال اطلاعات پیچیده و همینطور محتواهای زیاد داشته باشیم. خوشبختانه داده های متنی در این مسیر در وضعیت مطلوبی قرار دارد و به فرد کمک می کند بهترین کارآمدی را کسب کند.توجه به خواص ذاتی یک داده برای داشتن یک اینفوگرافیک خوب بسیار مهم است و از مهم ترین مسائل در خصوص تفاوت های داده نمای خوب و بد خواهد بود.

اینفوگرافیک خوب
اینفوگرافیک خوب

جمع بندی

به طور کلی دانستن تفاوت های اینفوگرافیک بد و خوب سبب می شود که شما بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. گاهی اوقات احساس می شود که استفاده افراطی از رنگ و عنصر سبب می شود که رویه اینفوگرافیک به خوبی پیش برود در صورتی که این تصور اشتباه است. در نظر داشته باشید که رعایت ابعاد و همینطور بررسی های دیگر در خصوص کارآمد بودن داده نما به نوبه خود سبب می شود که مسیر پیشرفت هموارتر شود.

برای داشتن یک اینفوگرافیک خوب می بایست از رویکردهای هوشمندانه استفاده کرد این رویه سبب می شود که به طور کلی کاربران متوجه شوند که شما برای اینکه ارتباط و تعامل بهتری با آنها برقرار نمایید یک سری اصول را به طور دقیق رعایت کرده اید و برای مشتری وقت گذاشته اید. یک داده نمای خوب از شما یک امضای شخصی می سازد به طوری که همه جا امضای شما دیده خواهد.

منبع:تولیدمحتوا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا