وب

طراحی سایت با وردپرس

اگر می خواهید یک سایت برای خود بسازید طراحی سایت با وردپرس یک راه آسان و قابل دسترس  برای شماست و با استفاده از آن مشکلات کمتری خواهید داشت. ۲۸درصد کل سایت های موجود در اینترنت از این سیستم انعطاف پذیر و قدرتمند مدیریت محتوا (CMS) بهره می برند.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

خوشبختانه، یادگیری طراحی سایت با این پلتفرم بسیار ساده است. با یک معرفی مختصر از این روش شما می توانید در عرض ۵ دقیقه یک سایت خوب را برای خودتان بسازید. علاوه بر این می توانید سایت خود را مناسب با اهداف و خواسته هایتان سفارشی سازی کنید.

در ادامه ی این مقاله به  معرفی سریع از این سیتم مدیریت محتوا می پردازیم و خواهیم گفت که وردپرس دقیقا چیست و چه چیزی آن را خاص و کاربردی کرده است. هم چنین درباره ی کاربردهای این پلتفرم نیز بحث خواهیم کرد.

 

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

 

طراحی سایت با وردپرس
طراحی سایت با وردپرس

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) و یک پلتفرم است که شما با آن می توانید یک سایت را بدون داشتن هیچ دانشی از کد نویسی طراحی و مدیریت کنید. این نرم افزار به شما اجازه می دهدکه هر کدام از بخش های سایت خود را سفارشی سازی کنید.

اولین نسخه از این پلتفرم در سال ۲۰۰۳ توسط مک مالونوگ و مایک لیتل ساخته شد. این پلتفرم ابتدا به عنوان یک پلتفرم ساده برای کسانی که می خواستند برای خود وبلاگ پایه ای بسازند و آن ها را در اینترنت به اشتراک بگذارند. پس از گذشت زمان این پلتفرم پیشرفت کرد و به ابزاری قدرتمند و انعطاف پذیر برای طراحی هر نوع سایت تبدیل شد.

قبل از شروع طراحی سایت با وردپرس باید مطمئن شویم که در صفحه ی درستی هستیم. wordpress.com با wordpress.org متفاوت است. Wordpress.comیک ابزار برای طراحی سایت است که شما می توانید با استفاده از آن به صورت رایگان سایت خود را بسازید و آن را به اشتراک بگذارید. استفاده از این پلتفرم بسیار ساده است اما محدودیت هایی نیز دارد.  Wordpress.org برای طراحی وب سایت بسیار قدرتمند تر و انعطاف پذیر تر است. بنا براین در ادامه ی این مقاله روی این روش تمرکز کرده و آن را شرح می دهیم.

 

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

طراحی سایت با وردپرس
طراحی سایت با وردپرس

چه کارهایی می توان در طراحی سایت با وردپرس انجام داد؟

وردپرس به عنوان یک ابزار کوچک برای وبلاگ سازی شروع به کار کرد. این بدان معنی است که این پلتفرم ویژگی های بسیار زیادی را به وبلاگ ها می دهد و احتمالا بهترین راه حلی است که شما می توانید برای طراحی این نوع سایت ها پیدا کنید. از ویژگی های این پلتفرم می توان به ویرایش ساده ی محتوای سایت ، استفاده کاربردی از نظرات و موارد دیگر اشاره کرد.

با این حال دیگر وردپرس فقط برای طراحی وبلاگ ها استفاده نمی شود. شما می توانید از این پلتفرم برای طراحی هر نوع سایتی که می شود تصور کرد استفاده کنید. در ادامه چند مورد کوچک از انواع سایت که می توان با این پلتفرم قدرتمند طراحی کرد را معرفی می کنیم.

  • صرافی آنلاین: با استفاده از تم درست و مناسب همراه با افزونه های بانکی و مالی، شما می توانید توانایی ها و مهارت های خود در امور مالی را به نمایش بگذارید.
  • وب سایت های بازاریابی: اگر می خواهید یک وب سایت بازاریابی وابسته ( یا هر نوع سایتی که می خواهید از آن کسب درآمد کنید) را طراحی کنید، انجمن وردپرس راه های ویژه ای را به شما پیشنهاد می دهد.
  • سایت خبری: فرمت وبلاگ این پلتفرم برای مقالات خبری بسیار کاربردی است. و ویژگی های آن هم برای سایت های خبری و هم برای وبلاگ ها قابل استفاده است.
  • فروشگاه های اینترنتی: اگر در حال راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید یا می خواهید در آینده یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید، ابزار زیادی برای ساده سازی این کار در داشبورد وردپرس وجود دارد.
  • انجمن ها: با استفاده از این پلتفرم شما به راحتی می توانید انجمن ها، سایت های طرفداری، پایگاه های آموزشی، ویکی ها و یا هر انجمنی که مردم بتوانند به صورت آنلاین در آن شرکت کنند را بسازید
  • سایت های کسب و کار: با هر کسب و کاری که دارید می توانید اطلاعات فعالیت های خود را بر روی سایت خود قرار دهید، پل های ارتباطی مناسبی بین خود و مشتریان ایجاد کنید، و با ایجاد یک نام و برند تجاری محبوب به رقابت در دنیای وب بپردازید.
طراحی سایت با وردپرس
طراحی سایت با وردپرس

اگر هنوز مطمئن نیستید که چه نوع سایتی می خواهید بسازید، می توانید از یک سایت کوچک شروع کنید و با گذشت زمان آن را توسعه دهید. شروع کردن طراحی یک وبلاگ با وردپرس کار بسیار ساده ای است. شما می توانید با طراحی یک وبلاگ کار خود را آغاز کنید و آن را به یک وب سایت خبری، بازاریابی و یا هر نوع وب سایتی که مایلید تغییر دهید. هم چنین شما می توانید سایتی را طراحی کنید که نقش های مختلفی داشته باشد، به عنوان مثال یک وب سایت کسب و کار که به ویترین محصولات شما متصل است و می توانید از طریق آن محصولات و یا خدمات خود را به فروش برسانید.

داشبورد وردپرس، یک مرکز کنترل کامل

در حالی که بسیاری از  سایت های نام برده شد با استفاده از ویژگی های وردپرس مانند تم ها پلاگین ها و سایر ابزار آن طراحی شده، باز هم نمی توان گفت این ها کل ویژگی هایی هایی است که این پلتفرم  برای طراحی باکس های سایت به شما پیشنهاد می دهد. داشبورد کاربر پسند وردپرس مرکز انجام این کار ها است. این پلتفرم دارای یک ناحیه ی مدیریت خصوصی است که می توانید با وارد شدن به آن تمام قسمت های سایت خود را در یک مکان کنترل کنید.

علاوه بر این ها، داشبورد وردپرس دارای یک ویرایشگر انعطاف پذیر است، که ایجاد محتوا را بسیار ساده و آسان می کند. با استفاده از این داشبورد شما به تنظیمات و گزینه های سفارشی بسیار زیادی دسترسی دارید که توسط آن ها می توانید سایت دلخواه خود را بسازید. هم چنین این پلتقرم به امنیت بالا، عملکردی قوی و  بهینه سازی موتور جستجو(SEO) مجهز است.

همانطور که مشاهده کردید وردپرس تعداد زیادی تم و پلاگین برای شخصی سازی سایت در اختیار شما قرار می دهد، که می توانید در اولین تجربه ی خود در طراحی سایت با وردپرس از آن ها استفاده کنید، و فضای سایت خود را همانطور که در ذهن داشتید بسازید.

منبع : طراحی سایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا