وب

قابلیت‌های وردپرس | چرا وردپرس محبوبترین سیستم مدیریت محتوای طراحی سایت است

با قابلیت‌های وردپرس آشنا شوید

سیستم مدیریت محتوا وردپرس که کار خود را از سال ۲۰۰۳ آغاز کرده است، محبوب‌ترین نرم افزار وبلاگ نویسی در بازار است. دلایل زیادی برای این محبوبیت وجود دارد که باعث شده هر ساله این سیستم مدیریت محتوا در جایگاه اول سیستم‌ مدیریت محتوا های طراحی سایت در بازار قرار بگیرید. در این مقاله قصد داریم در مورد بعضی از بهترین قابلیت‌های وردپرس توضیح دهیم و بگوییم که چرا باید از این سیستم مدیریت محتوا در طراحی سایت خود استفاده کنید.

آشنایی با قابلیت‌های وردپرس در آموزش تک

مزایای وردپرس

وردپرس یکی از بهترین و محبوبترین سیستم مدیریت محتوا ها در طراحی سایت است و دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

رایگان است

یکی از بهترین قابلیت‌های وردپرس این است که یک نرم افزار رایگان است. این بدان معناست که شما در دانلود، نصب‌، استفاده و اصلاح آن متناسب با نیازهای خود آزاد هستید.‌ این قابلیت به طور ویژه برای سایت‌هایی که تازه می‌خواهند فعالیت‌های خود را آغاز کنند اهمیت زیادی دارد. ‌با این حال در شرایطی که خود نرم افزار وردپرس رایگان است‌، برای نصب آن به یک نام دامنه و میزبانی وب نیاز دارید.

کاربرد آسانی دارد

بخش عمده ای از افرادی که از وردپرس استفاده‌ می‌کنند نه طراح وب هستند و نه برنامه نویس. در حقیقت‌، بیشتر افراد حتی بدون اطلاع قبلی از نحوه‌ی طراحی وب سایت‌‌، از وردپرس استفاده‌ می‌کنند. برای افراد بی‌اطلاع از علوم کامپیوتری، وردپرس گزینه‌ی بسیار مناسبی است. این سیستم مدیریت محتوا رابط کاربری بسیار خوبی دارد و تمام بخش‌های آن کاملاً واضح هستند و شما می‌توانید خیلی ساده به وسیله‌ی آنها یک سایت کامل را طراحی کنید.

وجود قالب‌ها و افزونه‌های زیاد

وجود هزاران قالب و افزونه‌ی رایگان و آماده نیز از دیگر قابلیت‌های وردپرس است که‌ می‌توانید از آنها استفاده کرده و کار را برای خود آسانتر از پیش کنید. قالب‌‌های وردپرس به راحتی قابل تنظیم هستند و گزینه‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند که امکان تغییر رنگ‌، بارگذاری لوگو، تغییر پس زمینه‌، ایجاد اسلایدرهای زیبا و… را‌ به شما می‌دهد که می‌توانید آنها را بدون نیاز به کدنویسی به صورت دلخواه تنظیم‌ ‌کنید.

آشنایی با مزایای استفاده از وردپرس در آموزش تک

در مورد استفاده از افزونه‌ها هم چنین است. بیشتر این افزونه‌ها برای این ساخته شده‌اند که کار با وردپرس را برای شما آسانتر از پیش کنند. شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌ها‌، عملکردهای سفارشی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید. افزونه‌های وردپرس مانند برنامه‌هایی برای وب سایت شما هستند که‌ می‌توانید از آنها برای افزودن ویژگی‌های پیشرفته مانند تجزیه و تحلیل‌، ایجاد فرم‌های تماس‌، عضویت، پرداخت و موارد دیگر استفاده کنید. مزیت استفاده از این افزونه‌ها این است که بسیاری از آنها رایگان و حتی به زبان فارسی هستند.

وردپرس برای اجرای اصول سئو سازگار است

وردپرس با استفاده از کدهای استاندارد و با کیفیت بالا نوشته شده و یک نشانه‌گذاری معنایی ایجاد‌ کرده است. به زبانی غیرتخصصی، این موضوع باعث‌ می‌شود گوگل و سایر موتورهای جستجو عاشق وردپرس باشند. به همین دلیل سایت‌های وردپرس در موتورهای جستجو رتبه بالاتری نسبت به سایرین دارند و این یکی دیگر از قابلیت‌های وردپرس است. از نظر طراحی‌، وردپرس برای سئو بسیار سازگار است و برای بهینه سازی بیشتر، می‌توانید از افزونه‌های WordPress SEO نیز استفاده کنید.

مدیریت آسان وردپرس

وردپرس دارای سیستم مدیریت به روزرسانی داخلی است و شما می‌توانید افزونه‌ها و مضامین خود را از داخل داشبورد مدیریت وردپرستان به روز کنید. همچنین در صورت وجود نسخه‌ی جدیدی از وردپرس به شما اطلاع‌ داده می‌شود‌، بنابراین‌ می‌توانید تنها با کلیک کردن روی یک دکمه، سایتتان را به روز کنید. برای محافظت از اطلاعات خود در برابر هرگونه حادثه یا هک شدن،‌ می‌توانید به راحتی از یک افزونه پشتیبان گیری وردپرس استفاده کنید تا به صورت خودکار نسخه‌ی پشتیبان برایتان تهیه کرده و ذخیره کند. همچنین‌ می‌توانید با استفاده از برنامه‌های موبایلی وردپرس، سایت خود را به صورت سیار هم مدیریت کنید و این یکی دیگر از فوق‌العاده‌ترین قابلیت‌های وردپرس است.

وردپرس ایمن است

وردپرس از نظر امنیت بسیار توسعه یافته است و به نظر‌ می‌رسد یک بستر بسیار ایمن برای مدیریت و اجرای وب سایت فراهم کرده است. با این حال‌، درست مثل دنیای واقعی‌، اینترنت‌ می‌تواند مکانی نامطمئن باشد. متجاوزانی هستند که‌ می‌خواهند تا آنجا که‌ می‌توانند سایت شما را در اختیار بگیرند. مدیریت امنیت وردپرس بسیار آسان است و شما می‌توانید از طریق چند کار ساده آن را انجام دهید.

بررسی قابلیت‌های وردپرس در وب‌سایت آموزش تک

مدیریت رسانه‌های مختلف در وردپرس‌

از دیگر قابلیت‌های وردپرس این است که فقط به نوشتن متن محدود نمی‌شود. شما می‌توانید انواعی از رسانه‌های مختلف مانند فیلم و تصویر را به در این سیستم مدیریت محتوا بارگذاری کنید. وردپرس از وب سایت‌های فعال شده oEmbed پشتیبانی‌ می‌کند به این معنا که‌ می‌توانید از YouTube video هم استفاده کنید و عکس‌های اینستاگرام‌، توییت‌ها و فایل‌های صوتی را فقط با رونوشت URL در ویرایشگر پست وردپرس خود بارگذاری کنید.

سرعت و کارایی بالا در وردپرس

اگر تصاویر و محتوای خود را آماده کنید می‌توانید یک سایت را به صورت کامل از صفر تا صد در وردپرس بسازید. این به خاطر سرعت بالای رابط کاربری در این سیستم مدیریت محتوا است.

قابلیت‌های وردپرس برای ارتقای سایت

آیا می خواهید تقویم رویدادها، گالری فیلم‌ها، صفحه‌ی توئیتر، باکس فیس بوک و موارد دیگر را به سایت خود اضافه کنید؟ وردپرس این امکان را با افزونه‌هایی فراهم می‌کند که اکثرشان رایگان هستند و یا قیمت آنها بسیار مناسب است. بنابراین شما می‌توانید با گسترش و رشد کسب و کار خود، وب سایتتان را نیز گسترش دهید.

بسته‌ی آموزش سایت وردپرس

سایت آموزش تک در راستای دسترسی شما به قابلیت‌های وردپرس، اقدام به ارائه‌ی یک بسته‌ی آموزشی بسیار کامل و جامع به نام بسته‌ی آموزش صفر تا صد وردپرس نموده است که در آن می‌توانید با این سیستم مدیریت محتوا بدون هیچ پیش زمینه‌ای آشنا شد و در آن تبحر پیدا کنید. در این بسته‌ با تمام ابزارهای وردپرس به شما آموزش داده شده و یاد می‌گیرید که چطور یک سایت را به صورت صفر تا صد با آنها طراحی کنید. قیمت این بسته بسیار مناسب است و می‌توانید آن را از طریق سایت گروه ما خریداری کنید. کلیه‌ی توضیحات هم به صورت تصویری و آموزشی هستند و هر سوالی که در حین آموزش برایتان پیش آمد را می‌توانید از طریق کارشناسان مجموعه برطرف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا