وب

سریعترین روش طراحی سایت را در چند گام ساده به خوبی یاد بگیرید

سریعترین روش طراحی سایت کدام است؟

دلایل زیادی برای طراحی سایت وجود دارد؛ از اهداف کسب و کاری گرفته که روز به روز به تعدادشان اضافه می‌شود تا سایت‌هایی که با اهداف آموزشی یا ‌تفریحی ایجاد می‌شوند. شاید شما هم بخواهید یکی از این سایت‌ها را داشته باشید و به دنبال سریعترین روش طراحی سایت می‌گردید تا بتوانید در کمترین زمان، صاحب یک وب‌سایت زیبا و کاربردی شوید. طراحی سایت کار چندان دشواری نیست و شما با هر سطح اطلاعاتی که داشته باشید، اگر از دستورالعمل‌های صحیح پیروی کنید می‌توانید این کار را انجام دهید. در این مقاله ما می‌خواهیم سریعترین روش‌ طراحی سایت را به شما معرفی کنیم.

طراحی سایت با وردپرس

سرعت در طراحی سایت موضوع مهمی است و روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. اما ساده‌ترین و سریعترین روش‌ طراحی سایت استفاده از وردپرس است. کافی است بدانید از کجا شروع کنید و آن وقت است که می‌توانید این کار را حتی در عرض یک ساعت انجام دهید! مراحل زیر به شما در انجام این کار کمک می‌کند.

انتخاب نام

اولین گام در طراحی سایت با وردپرس، انتخاب نام مناسب است. اگر فکر می‌کنید این کار خیلی راحت است سخت در اشتباهید؛ زیرا چندین میلیارد سایت در سراسر دنیا وجود دارد و انتخاب یک نام خاص که با هدف شما تناسب داشته باشد و تلفظ و نوشتنش هم راحت باشد، کار آسانی نیست. برای انتخاب نام مناسب چند قانون ساده وجود دارد:

  1. اسم بیش از حد طولانی نباشد.
  2. برای مخاطب قابل فهم باشد.
  3. در آن از خط تیره و عدد استفاده نشده باشد.
  4. اشاره‌ای به کسب و کار یا فعالیتتان داشته باشد.
  5. و…

بعد از این که نام دلخواهتان را انتخاب کردید، باید آن را با پسوندهای مختلف برای خودتان به ثبت برسانید تا فرد دیگری از آن استفاده نکند.

خرید دامنه و هاست

اطلاعات وب سایت شما، روی هاست ذخیره می‌شود. از این رو باید از هاست مطمئنی استفاده کنید. در انتخاب هاست مناسب باید ظرفیت رم، پهنای باند و انتقال اطلاعات، افزودن دامنه و ایمیل، امنیت و … مسائل دیگری را رعایت کنید.

نصب وردپرس

حالا که اسم و هاست مناسب را انتخاب کردید، نوبت به نصب سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. بعد از نصب و ورود به محیط وردپرس با یک پیشخوان، روبه‌رو می‌شوید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا و متن باز است که به زبان PHP نوشته شده است. این سیستم دارای امکانات و افزونه‌های مختلفی به صورت رایگان و پولی است. از آنجایی که محیط وردپرس به زبان فارسی است، کار با آن بسیار ساده است و با تمرین و تکرار خیلی زود بر آن مسلط می‌شوید.

وجود گزینه‌های بسیار زیاد و مناسب در پیشخوان وردپرس، استفاده از آن را به سریعترین روش طراحی سایت تبدیل کرده است. برای مثال در قسمت نوشته‌ها می‌توانید مقالات خود را منتشر کنید؛ در قسمت رسانه می‌توانید فیلم‌ها و تصاویر مربوطه را بارگذاری کنید، در قسمت برگه می‌توانید صفحه و زیر صفحه بسازید، در قسمت دیدگاه می‌توانید نظرات را مدیریت کنید و چندین برگه‌‌ی دیگر، که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. برای آنکه بتوانید با کار هر برگه بیشتر آشنا شوید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از آموزش وردپرس سایت آموزش تک استفاده کنید.

بعد از نصب وردپرس، باید یک سری تنظیمات اولیه را انجام دهید؛ مانند تنظیم پیوندهای یکتا، عمومی سازی آن و نشان دادنش در محیط گوگل، نوشتن عنوان، معرفی کوتاهی از وب سایت و فعال یا غیرفعال کردن نظرات کاربران. سپس نوبت به گام بعدی می‌رسد؛ اما این بخش پایان کار ما با وردپرس نیست و بعداً دوباره به آن نیاز پیدا خواهیم کرد.

انتخاب قالب

گام بعدی انتخاب قالب مناسب برای وب سایت است. برای آنکه بتوانید به سریعترین روش طراحی سایت خود را انجام دهید، می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده کنید. این قالب‌ها درواقع قالب‌هایی هستند که قبلاً کسی برای موقعیتی طراحی کرده است که ممکن است حالا برای شما نیز قابل استفاده باشد. این قالب‌ها مزایای زیادی دارند. مهمتر از همه ارزان هستند و اگر در شروع کسب و کار یا فعالیتتان قرار دارید یا موضوع هزینه برایتان خیلی مهم است، می‌توانند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشند.

کار با این قالب‌های ساده آسان است و همه چیز از قبل در آن آماده شده است و شما مجبور نیستید زمان زیادی صرف این کار کنید. طراحی قالب از اساس می‌تواند بسیار زمان بر باشد ( بین ۲۰ تا ۳۰ روز) و جزئیات زیادی دارد که باید در مورد هر کدام تصمیم گیری کنید. در قالب آماده کسی به جای شما وقت گذاشته و از قبل جزئیات لازم را در نظر گرفته و مشکلات طراحی را برطرف کرده است. از این رو می‌توانید مطمئن شوید که استفاده از قالبِ آماده، سریعترین روش طراحی سایت برای شما خواهد بود.

برای انتخاب قالب آماده باید زمان بگذارید تا بتوانید قالبی که به بهترین وجه به هدف سایت شما نزدیک است را انتخاب کنید. زیرا اگر انتخاب نادرستی داشته باشید و بخواهید قالبتان را عوض کنید، مجبور می‌شوید چیزهای زیادی را تغییر دهید. نکات زیادی در مورد انتخاب قالب مناسب وجود دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به سرعت بالای بارگذاری، جذابیت بصری، رعایت سادگی، و ریسپانسیو بودن آن اشاره کرد.

ساخت صفحه‌ی نخست سایت

حالا که قالب شما انتخاب شده، نوبت آن است که تصاویر یا اسلایدها و متون و عنوان صفحه‌ی نخست آن را مطابق با هدف سایتتان تغییر دهید. این کار را می‌توانید از طریق پیشخوان وردپرس انجام دهید.

تولید محتوا

سایت شما آماده است. دیگر نوبت به تولید محتوا و پر کردن سایت با مطالب دلخواهتان رسیده است. البته مرحله‌ی تولید محتوا کمی زمانبر است و قواعد خاص خود را دارد و شما نیاز دارید برای این بخش مهارت زیادی کسب کنید.

سخن پایانی

استفاده از وردپرس و قالب‌های آماده، سریعترین روش طراحی سایت است به شرطی که بدانید باید چه کار کنید و هر مرحله را طوری انجام بدهید که نیاز به اصلاح مجدد نداشته باشد. با پیروی از مراحل بالا یک سایت کاربردی خواهید داشت که می‌توانید آن را با محتواهای مدنظر خود پر کنید. در هر کدام از مراحل طراحی، باید سعی کنید در همان ابتدا به اندازه‌ی کافی وقت بگذارید تا انتخاب‌های درستی انجام دهید زیرا اگر بخواهید برای تصحیح آنها وقت بگذارید، دیگر مهم نیست از سریعترین روش طراحی سایت استفاده کنید یا خیر، زیرا همیشه در حال تغییر و اصلاح خواهید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا