وب

تجربه کاربری در وردپرس | با کمک تجربه کاربری در وردپرس مخاطب خودرا افزایش دهید

تجربه کاربری در وردپرس چیست

تجربه کاربری(User Experience) که به اختصارUX گفته می‌شود .تجربه کاربری در وردپرس به سری رفتارها و دیدگاه‌های افراد که در زمان استفاده از محصول یا یک سرویس انجام می‌دهند را گویند. مفهوم تجربه کاربری در سال ۱۹۹۰ توسط دونالد نورمان، مدیر بخش آزمایشگاه طراحی دانشگاه کالیفرنیا بیان شد.

در تجربه کاربری وردپرس زمانی که فرد درحال استفاده از خدمات سایتی است، اگر استفاده از خدمات برای آن فرد خوشایند باشد موجب افزایش تجربه کاربری در وردپرس می‌شود.

این تجربه دارای بخش‌های مختلفی از جمله حالات دیداری و احساسی بین انسان و محصول می‌باشد.

درنتیجه تجربه کاربری وردپرس همان افکار و خاطراتی که هستند که مخاطب هنگام استفاده از محصول و یا بعد از استفاده در یادش باقی می‌ماند.

تجربه کاربری در وردپرس

نقش تجربه کاربری در تولید سایت

تجربه کاربری می‌تواند در همه وسایلی که ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم اجرا شود. به طور مثال وقتی که با تلفن همراهتان کار می‌کنید یا از محصولی دیگر استفاده می‌کنید ، این محصول تولید شده که کارها را برای شما راحت و بدون مشکل کند و همچنین ظاهری ساده داشته باشد که هر کاربری توانایی استفاده از آن‌را داشته باشد و در استفاده به مشکلی برنخورد.

همچنین عواملی هستند که می‌توانند در در تجربه کاربری در وردپرس برروی محصولاتتان تأثیرگذارباشند، از جمله:

سایت برای کاربران باید قابل استفاده و مفید باشد

اگر سایتی مفید نباشد نباید انتظار داشت که کاربر از خدمات آن استفاده کند. همچنین سایتی که مفید نباشد، توانایی رقابت با حریفانی که محتوا و خدمات خوب و مفید را ارائه میدهند را ندارد.

در بخش دیگر زمانی که شما سایتی دارید و درآن کاربرانی دارید باید سایت شما به گونه ای باشد که برای هر فردی قابل استفاده باشد. به طور مثال اگر شما سایتی درباره بارگیری مقالات دارید باید بخش بارگیری به گونه‌ای باشد که کاربر در استفاده از آن راحت باشد، زمانیکه کاربر از مطالب شما به راحتی استفاده می‌کند نهایت لذت وخوشحالی را پیدا می‌کند.

سایت شما معتبر وقابل شناسایی باشد.

سایت شما باید در موتورهای جست و جو به راحتی پیدا شود که این فرآیند به سئو ربط داشته و تجربه کاربری وردپرس از جمله عوامل مهمی است که این توانایی را دارد نتایج جست و جوی سایت شما را بالا ببرد.

همچنین پیداکردن محصولات و خدماتتان در سایت باید آسان باشد و عنوان‌های مهم سایت مانند فهرست باید نسبت به دیگر متن‌ها برجسته‌تر باشند.

تجربه کاربری در وردپرس

دانش مورد نیاز طراح برای ایجاد تجربه کاربری در وردپرس

طراحی تجربه کابری وردپرس دارای پیش نیازهایی می‌باشد. این تجربه‌های کاربری عبارت اند از:

طراحی آرمانی

زمانی که شما طراحی را آغاز می‌کنید باید به فکر این باشید که کاربر شما انسان است و ممکن است از هر سن و تفکری باشد، پس طراحی باید به گونه ای باشد که کاربر به آسانی به‌تواند از آن استفاده کند.

به طور مثال وقتی که شما میخواهیداز سایتی چیزی را دریافت کنید اگر فرآیند دریافت کند باشد ، ممکن است شما دیگر علاقه ای به آن سایت پیدا نکنید و برای استفاده‌های بعدی دیگر از آن سایت استفاده نکنید.

همچنین باید طراحی که انجام می‌دهید ظاهری ساده داشته باشد ولی نباید طرح شما خیلی ساده باشد؛ زمانی که بیش از حد طرحتان ساده باشد کاربر دیگر علاقه ای به سایت نشان نداده و ممکن است کاربران سایت کاهش پیدا کنند ، پس برای طراحی ساده از رنگ‌ها و عکس‌هایی استفاده کنید که ضمن ساده بودن ظاهری زیبا و کاربردی را داشته باشند و از نظر کاربر خیلی ساده نباشد.

کاربردی بودن

یکی دیگر از راه‌های طراح تجربه کاربری در وردپرس کاربردی بودن آن است. سرویسی که شما آن‌را طراحی می‌کنید باید به صورتی باشد، وقتی که کاربر از خدمات شما استفاده می‌کند انتظارات کاربر برطرف شود. همچنین کیفیت خدمات به گونه‌ای باشد که کاربر در جهت رسیدن به نیازهای خود به تواند به راحتی از آن سرویس استفاده کند.

خلاقیت در معماری و تحقیق

شما باید توانایی این را داشته باشید که بتوانید اطلاعات را دسته بندی کنید تازمانی که کاربری از خدمات شما استفاده میکند دچار گمراهی نشده و مطلب اصلی که انتظار دارد را پیدا کند. همچنین در جهت رشد و افزایش خدمات بهتر باید خلاق باشید تا با ایجاد نظرسنجی‌ها و یا جست‌وجو در سرویس‌های مختلف انتظارات و نیاز‌های کابران را پیدا کرده و برای حل آن‌ها تلاش کنید.

تجربه کاربری خوب در وردپرس چه تأثیری در کسب وکار یک سایت دارد

تجربه کاربری در وردپرس در بازه‌های طولانی مدت می‌تواند نتیجه خوبی بر روی کسب وکار یک سایت داشته باشد. حال این تجربه کاربری در وردس پرس را شما باید رقم بزنید.

یکی از موارد این است که‌تر افیک سایت خودرا افزایش داده و همچنین‌تر افیک‌های قدیمی خودرا حفظ کنید. نیمی از کاربران سایت انتظار دارند که صفحات به سرعت بارگیری شده و فایل‌ها نیز به سرعت برایشان بارگیری شود، حال اگر اختلال یا تأخیری در روند بارگیری ایجاد شود ممکن است کاربران سایت خود را از دست بدهید و کاربران سایت رفته رفته کمترشود.

بخش دیگر، نظرات مثبت و خوب کاربران بوده که موجب این موفقیت تجربه کاربری در وردپرس می‌شود. اگر تمام بخش‌های تشکیل دهنده سایتتان در بخش درست خودشان قرار داده شوند، منجر می‌شود کاربران نظرات مثبتی را ثبت کنند که در روند سایت بسیار عالی بوده و می‌تواند سایت شمارا از رقیبانتان متمایزتر کند.

مطلوب سازی تجربه کاربری در وردپرس

عواملی هستند که با انجام آن‌ها تجربه کاربری در وردپرس مطلوب می‌شوند. این عوامل عبارت اند از:

  1. تحقیق کردن برای سایت

اگر قصد دارید که سایتتان را به مطلوبیت برسانید، باید بدانید که چه چیزی نیاز دارید تا تحلیل را شروع کنید و چه اطلاعاتی لازم دارید تا به مطلوب بودن برسید.

  1. افزایش دادن سرعت سایت

شما باید تلاش کنید که نیازات کاربر را به گونه‌ای برطرف کنید که کاربر منتظر نماند؛ حتی اگر چند ثانیه سرعت سایتتان پایین باشد و کاربرمنتظر بماند ،تجربه مطلوبی را نمی‌تواند از سایت کسب کند پس باید سایتتان را به اصطلاحی کم بارتر بکنید تا سرعت سایتتان افزایش پیدا کند.

  1. زیباسازی محتوا در سایت

تلاش کنید محتوا را خودتان تولید کنید تا ظاهری زیباتر و ساده‌تری داشته باشد.

  1. مطلوب سازی جهت تلفن همراه

شما باید سایتتان را به گونه‌ای طراحی کنید تا زمانی که مخاطب با تلفن همراهش به سایت شما مراجعه می‌کند دچار مشکل نشود و بتواند از تلفن همراه نهایت لذت استفاده از سایت را ببرد.

تجربه کاربری در وردپرس

از بین این همه گزینه کدام را انتخاب کنم

تمام موارد ذکر شده صرفاً جهت ارائه روش‌های ایجاد تجربه کابری بوده واز امورات تجربه کابری می‌باشد.

این‌را همیشه بدانید که برای کسب موفقیت باید کاربر در ذهنتان باشد یا خودتان را جای کاربر در نظر بگیرید و چیزی را طراحی کنید که از نظر کاربر عالی باشد.

اگر می‌خواهید بدانید که چطور سایت بسازید و تجربه کابری را افزایش بدهید،

به دوره صفرتا صد آموزش وردپرس در سایت آموزش تک سر بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا