وب

آموزش ساخت سایت رایگان

آموزش ساخت سایت رایگان

آموزش ساخت سایت رایگانمعرفی کسب‌وکار و به نمایش گذاشتن محصولاتی که در اختیاردارید، نقش بسزایی در پیشرفت کار شما خواهد داشت و یکی از بهترین شیوه‌هایی که می‌توانید از طریق آن به این هدف برسید، ساخت سایت رایگان گوگل بر بستر اینترنت است. شما می‌توانید با ایجاد سایت رایگان در گوگل، صفحه‌ی مختص به کار و فعالیت خود را بسازید و به برندسازی محصول خود از این طریق بپردازید. در این مقاله قصد داریم به آموزش ساخت سایت رایگان  ( دوره آموزشی طراحی سایت ) در گوگل بپردازیم، پس همراه ما باشید تا شیوه‌های متفاوت ساختن سایت رایگان در گوگل را بررسی کنیم.

سایت در انواع گوناگونی وجود دارد و شما می‌توانید متناسب با نیازی که دارید، یکی از آن‌ها را انتخاب و سپس به ساخت و طراحی آن بپردازید؛ از انواع سایت می‌توان به شرکتی، فروشگاهی، وبلاگ، شخصی و… اشاره کرد. همچنین می‌توان گفت برای ساخت یک سایت شیوه‌های متفاوتی وجود دارد که ساخت سایت رایگان، یکی از این شیوه‌ها محسوب می‌شود. یکی از موضوعاتی که قصد داریم تا به توضیح آن بپردازیم، ساخت سایت رایگان در گوگل است.

پیش از هر چیزی شما برای ساخت وب سایت رایگان در گوگل، نیاز به یک دامنه و هاست دارید که باید این دو را درازای پرداخت هزینه‌ی مشخصی به دست آورید. منظور از دامنه (دامین) نامی است که سایت شما با آن مشخص و شناخته می‌شود؛ از طرفی هاست به فضایی گفته می‌شود که اطلاعات مختلف سایت شما که شامل توضیحات، عکس، فیلم و هر چیز دیگری است را در خود ذخیره می‌کند و دارای یک حجم معین است. در این مقاله به آموزش ساخت سایت رایگان ir و همچنین آموزش ساخت سایت رایگان.com که دارای دو دامنه‌ی متفاوت هستند، می‌پردازیم.

لازم به ذکر است که شما باید درازای تهیه‌ی دامین و هاست موردنظرتان هزینه‌ای را پرداخت کنید که این هزینه‌ها نسبت به میزان فضای هاست و پسوند دامنه متغیر است؛ برای مثال زمانی که شما قصد خرید یک دامنه رادارید، می‌توانید پسوندهای متفاوتی برای آن انتخاب کنید که انتخاب شما در هزینه‌ای که باید پرداخت کنید، تاثیرگذار است.

البته ایجاد سایت رایگان در گوگل تنها برای معرفی کسب‌وکار و افزایش فروش محصولات نیست بلکه با استفاده از آن می‌توانید برای دیگر افرادی که نیاز به سایت دارند، کسب‌وکار آنلاین راه‌اندازی کنید و در قبال آن هزینه‌ی خوبی از آن‌ها دریافت کنید.

ساخت سایت رایگان با استفاده از کمک سایت‌های دیگر

یکی از شیوه‌های ساخت سايت رايگان در گوگل را می‌توان قرار گرفتن در زیرمجموعه‌ی سایت دیگران در نظر گرفت. این کار به معنای آن است که بسیاری از وب‌سایت‌ها که خود، طراحی سایتشان را با پرداخت هزینه‌های لازم انجام داده‌اند، اجازه می‌دهند که یک صفحه از سایتشان به فرد دیگری واگذار شود و آن صفحه توسط فرد دیگر مدیریت شود.

این روش می‌تواند برای تامین بسیاری از نیازها مناسب باشد، اما اگر قصد شما راه‌اندازی یک وب‌سایت قوی و در سطح بالا است، این شیوه نمی‌تواند برای شما مناسب و کارآمد باشد. لازم به ذکر است که در این شیوه، مدیریت ۱۰۰ درصد سایت در اختیار شما قرار نخواهد گرفت بلکه مدیر اصلی سایتی که شما در زیرمجموعه‌ی آن قرار دارید، امکان مدیریت کامل بر تمامی صفحات را دارد.

آموزش ساخت سایت رایگان

ساخت سایت رایگان در گوگل با استفاده از وردپرس و سایت سازها

یکی دیگر از شیوه‌های ساخت سایت رایگان را می‌توان استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا در نظر گرفت که این شیوه به شما کمک می‌کند، بتوانید یک سایت کاملا حرفه‌ای را بسازید؛ البته باید گفت که این شیوه از طراحی سایت، کاملا رایگان نیست و شما باید در طول این روش هزینه‌هایی را پرداخت کنید اما این هزینه بسیار اندک است. این بخش خود نیز به دو دسته تقسیم می‌شود که در ادامه به توضیح کامل هرکدام می‌پردازیم.

  • سایت سازها

استفاده از سایت سازهای مختلف خارجی و ایرانی به شما امکان ساخت سایت رایگان در گوگل و همچنین ساخت وب سایت رایگان خارجی را می‌دهد و جزو بهترین ابزارها برای طراحی سایت رایگان در گوگل و طراحی سایت رایگان خارجی به‌حساب می‌آیند و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به ساخت سايت رايگان ir و همچنین ساخت سایت رایگان com بپردازید. در این قسمت به شما برخی از سایت سازهای معروف و نحوه‌ی کار با آن‌ها را معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها در جهت ایجاد سایت رایگان با پسوند ir و ساخت وب سایت رایگان با پسوند com استفاده کنید.

  • سایت ساز WIX

کمپانی Wix یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های ساخت وب‌سایت ساز در جهان شناخته می‌شود که از طریق مرورگر وب در دسترس است. یکی از مزیت‌هایی که برای این سایت ساز می‌توان در نظر گرفت، امکان دسترسی به تمام بخش‌های سایت با استفاده از یک اکانت رایگان است. این کمپانی اخیرا برای آن‌که بتواند کاربران خود را راضی نگه دارد، ۵۰۰ مگابایت فضای هاست (Host) برای ذخیره‌سازی اطلاعات و یک دامین به همراه تبلیغات در نظر گرفته است. البته یک نکته وجود دارد که کاربران ایرانی باید از آن اطلاع داشته باشند و آن این است که امکان راست‌چین کردن در این سایت ساز وجود ندارد.

  • سایت ساز سایت بیلدر SiteBuilder

سایت بیلدر یکی از سایت سازهای آنلاین خارجی محسوب می‌شود که در چند وقت اخیر از آن استقبال خوبی به‌عمل ‌آمده است. یکی از ویژگی‌هایی که این سایت ساز دارد، برخورداری از قابلیت ادیتور Drag & Drop است. اگر بخواهیم یک نکته‌ی تکمیلی برای این سایت ساز در نظر بگیریم، می‌توانیم بگوییم که این سایت ساز در کمال سهولت در استفاده، امکان ارائه‌ی یک محیط باتجربه‌ی کاربری قوی در پنل کاربری برای کاربران را به ارمغان آورده است؛ این ویژگی‌ها سبب شده است که سایت بیلدر به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های اصلی شناخته شود.

  • سایت ساز بهسا وب

بهسا وب یکی از سایت سازهای ایرانی به‌حساب می‌آید که توانسته است جایگاه بالایی در میان کاربران پیدا کند. این سایت ساز از امکانات متفاوتی برای ساخت یک سایت برخوردار است و شرایط مناسبی را به کاربران خود داده است تا بتوانند امکانات موردنظر خود را پیدا کنند و آن را به ثبت برسانند. بهسا وب برای کاربران تازه‌وارد خود، امکان استفاده‌ی یک‌روزه از سایت را فراهم کرده است و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند یک تصمیم درست بگیرند.

 

در این قسمت ۳ سایت ساز آنلاین که بدون هیچ‌دانشی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید را معرفی کردیم، استفاده از این سایت‌ سازها رایگان است اما اگر می‌خواهید از قابلیت‌های پیشرفته‌تری بهره‌مند شوید باید هزینه‌ای را به این سایت سازهای آنلاین بپردازید که این هزینه نسبت به خدمات ارائه‌شده متفاوت است.

آموزش ساخت سایت رایگان ۲ وردپرس

بدون شک سیستم‌های مدیریت محتوا را می‌توان یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های ساخت و طراحی سایت دانست که وردپرس و جوملا در دسته‌ی این سیستم‌های مدیریت محتوایی قرار می‌گیرند. در این شیوه نیازی به پرداخت هزینه نیست و تنها باید دانش کار با آن را کسب کنید. کار با وردپرس بسیار آسان است و شما می‌توانید در مدت یک هفته از صفرتا صد آن را آموزش ببینید و سپس بتوانید از آن در ساخت سایت رایگان در گوگل استفاده کنید. شما امکان ساخت سایت رایگان با پسوند com را با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارید، همچنین قادر به ساخت سایت رایگان با دامنه ir هستید که وردپرس این کار را برای شما بسیار راحت می‌کند.

اکنون قصد داریم برای شما نحوه‌ی کار با وردپرس را در جهت ساخت یک سایت، موردبررسی قرار دهیم. همان‌طور که گفته شد، وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا برای ساخت وبلاگ رایگان در گوگل و همچنین ساخت سایت رایگان به‌حساب می‌آید. امروزه ساختن وبلاگ رایگان در گوگل بسیار پرمخاطب واقع‌شده است و افراد به دنبال نحوه‌ی یادیگری آن هستند. زبان برنامه‌نویسی که در این سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌شود php است که توسط MySQL مدیریت می‌شود.

یک فرد برنامه‌نویس علاوه بر کارهایی که باید در جهت طراحی سایت انجام دهد، باید مدیریت محتوا را نیز برای سایت شما در نظر بگیرد تا شما بتوانید سایت خود را مدیریت کنید. پروسه‌ی انجام این کار از شما وقت و هزینه‌ی زیادی را می‌گیرد، بنابراین باید به دنبال استفاده از برنامه‌ای بود که این مراحل را در زمان کمتر و با هزینه‌ی پایین‌تر انجام دهد. وردپرس برنامه‌ای است که شما برای تحقق این کار نیاز دارید.

با استفاده از وردپرس می‌توانید بدون کدنویسی انواع سایت‌ها را راه‌اندازی کنید و برای خودتان کسب‌وکار آنلاین راه بیندازید، البته اگر آموزش وردپرس را دیده باشید می‌توانید به‌عنوان طراح وب کسب درآمد کنید.

شما می‌توانید از وردپرس در جهت ساخت سایت رایگان با پسوند com در گوگل یا ساخت سایت کاملا رایگان با پسوند ir استفاده کنید که برای این کار در ابتدا باید دامنه‌هایی با این پسوندها را تهیه کنید و همچنین تهیه هاستی که از نسخه‌ی ۷٫۳ یا بالاتر php و MySQL نسخه‌ی ۵٫۶ یا بالاتر را پشتیبانی کند، حائز اهمیت است. پس از انجام شدن این عوامل، شما باید خود وردپرس را از وب‌سایت رسمی وردپرس تهیه کنید و سپس آن را از حالت زیپ خارج کنید و به نصب و راه‌اندازی آن بپردازید.

با توجه به توضیحاتی که برای شما گفته شد، شما متوجه وجود سایت سازهای مختلف ایرانی و خارجی در لیست سایت سازهای موجود شدید. سایت سازهای خارجی به برای شما امکاناتی در جهت ساخت سایت رایگان خارجی را فراهم می‌سازند، البته امکان اینکه شما بتوانید یک سایت ایرانی را در سایت سازهای خارجی طراحی کنید نیز وجود دارد.

 

تفاوت سایت سازها با سیستم مدیریت محتوا:

در بخش قبلی توضیحاتی در رابطه با سایت سازها و سیستم‌های مدیریت محتوا داده شد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید انواع سایت را طراحی و راه‌اندازی کنید؛ اما کدام‌یک بهتر هستند؟ آیا سایت سازها را باید انتخاب کرد و یا سیستم‌های مدیریت محتوا؟

پیشنهاد ما به شما استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوایی است که در راس آن وردپرس وجود دارد، این سیستم به شما اجازه می‌دهند تا ۰ تا ۱۰۰ دسترسی را در اختیار داشته باشید و هیچ فرد دیگری امکان مدیریت را نداشته باشد علاوه بر آن نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید، زیرا این سیستم‌ها کاملا رایگان هستند.

سایت سازها از شما اطلاعاتی دریافت می‌کنند و طبق آن سایت شمارا راه‌اندازی می‌کنند. سایت سازها نمی‌توانند به‌اندازه‌ی وردپرس حرفه‌ای باشند اما تنها مزیت آن را می‌توان عدم نیاز به آموزش و دانش دانست. قطعا آموزش وردپرس زمان زیادی نمی‌گیرد به همین دلیل پیشنهاد ما به شما استفاده از وردپرس است زیرا با وردپرس می‌توان انواع سایت‌ها را به‌صورت کاملا حرفه‌ای راه‌اندازی کرد.

ادامه دارد …

tinyurl   is.gd   v.gd   v.ht   clck.ru

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا