طراحی و گرافیک

طراحی هوشمندانه با هنر اینفوگرافیک

هنر اینفوگرافیک اطلاعات پیچیده و محتواهای زیاد را به صورتی خاص در اختیار شما قرار می دهد که شما تنها با نگاه به تصاویر موجود می توانید به فهم دقیق آن بپردازید. طراحان گرافیک در دنیای پیشرفته امروزه باید بتوانند به طور حرفه ای به هنر اینفوگرافیک توجه نمایند. در این مقاله قصد ما این است به خواص ذاتی هنر اینفوگرافیک آشنا شویم.

تبدیل داده های متنی به گرافیکی با هنر اینفوگرافیک

یکی از مسائلی که شاید بارها و بارها از سوی افراد در مکان های تحصیلی و همینطور کاری دیده می شود ارائه روزمه است.  فرض کنید شما یک طرح گرافیک هستید و قصد دارید رزومه خود را تبدیل به یک فضای تصویری نمایید به این ترتیب هنر اینفوگرافیک به کمک شما می آید. اما در چنین شرایطی می بایست داده نمای شما هوشمندانه عمل نماید. با استفاده از داده نمای پویا آمار خشک شما تبدیل به فضایی پویا می شود.

 

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش ساخت اینفوگرافیک در پاورپوینت

 

در چنین شرایطی می توانید از عناصر فانتزی رنگی و زیبایی استفاده نماید و با استفاده طبیعی از عوامل هنر اینفوگرافیک به طور دقیق از رزومه های سنتی فاصله بگیرید. اگر مسلط به زبان انگلیسی هستید می توانید از نمودار ۱۰۰ درصد گرافیکی برای نشان دادن این موضوع استفاده کنید و در صورتی که نمونه کار های خاص در زمینه گرافیک دارید می توانید از رویکردهای هوشمندانه مانند آیکون های نمایشی استفاده کنید تا مشخص شود در چه مسیری توانمندتر هستید.

هنر اینفوگرافیک
هنر اینفوگرافیک

تأکید هنر اینفوگرافیک به قدرت بصری

می دانیم که انسان ها به طور کلی از قدرت چشم خود زودتر و بهتر استفاده می کنند. در نظر داشته باشید که اگر متنی وجود داشته باشد و شما نیاز به اختصاص زمانی برای پردازش زمان آن داشته باشید قطعاً اگر تصویری در کنار آن باشد می توانید به سادگی و در زمانی کمتر تحلیل خود را انجام دهید.

فرض کنید شما قصد دارید در مقاله ای در خصوص عملکرد مکعب روبیک صحبت کنید، قطعاً پیچیدگی های این مکعب بسیار زیاد است و اگر بخواهید در خصوص آن توضیح دهید می بایست ساعت ها زمان گذاشته و متن آماده کنید و اصلا هم مشخص نیست که کاربر زمان کافی برای خواندن متن شما اختصاص خواهد داد یا خیر اما همینطور موضوع به کمک هنر اینفوگرافیک به سادگی مختصر شده و همینطور استفاده از المان های رنگارنگ و سرگرم کننده کاربر را میخکوب خواهد کرد. ما از دیدن فضای مکعب روبیک لذت بیشتری خواهیم برد تا مطالعه یک سری قوانین سریال و خشک، شما چطور؟

هنر اینفوگرافیک
هنر اینفوگرافیک

ذات هنر اینفوگرافیک جریان و پویایی است

هنر اینفوگرافیک ذاتاً جریان بصری را به دوش می کشد در واقع در این مسیر می بایست جذابیت های بصری از طریق طراحی فراهم شود. فرض کنید قرار است در خصوص فرآیند ساخت یک کفش صحبت کنید، قطعاً اگر فقط و فقط یک سری اطلاعات ارائه شود نمی تواند برای کاربر قابل درک باشد.

به این ترتیب بهتر است که در ابتدا یک شمای کلی از کفش ارائه شود و سپس فرآیند تولید آن به صورت مصور در حباب های مختلفی به نمایش گذاشته شود. نیازی به تأکید بر روی ارتباطات متنی زیادی ندارید و می توانید تمامی فرآیند را بسیار ساده نیز دنبال کنید.

هنر اینفوگرافیک
هنر اینفوگرافیک

 هنر اینفوگرافیک و احساسات طبیعی

باید این نکته را متذکر شویم که تصویربرداری خوب یک احساس و یک انتخاب داده را نشان می دهد.در واقع در این مسیر درک سریع اطلاعات انفورماتیک مشخص می شود. فرض کنید قرار است در خصوص مالکیت زمین در کشوری مشخص صحبت شود، به این ترتیب اگر بخشی از زمین به صورت اشتراکی وجود داشته باشد می بایست یک سری اطلاعات پیچیده را ارائه داد که شاید آنقدرها هم ارزشمند به نظر نرسد به این ترتیب استفاده از نمودارهای گرافیکی می تواند وضعیت آماری را بهبود بخشد.

شما می توانید برای راهنمایی بیشتر از آیکون ها کمک بگیرید استفاده از آیکون ها به نوبه خود نقش پررنگی در هنر اینفوگرافیک دارند و سبب می شود که اطلاعات در وضعیت مطلوبی ارائه شود.

در هنر اینفوگرافیک باید اطلاعات به صورت جذاب ساخته شود، در واقع ویژگی های عملی در داده نما از مسائل بسیار مهم محسوب می شود. فرض می کنیم که قرار است در خصوص تغییرات آب و هوا صحبت کنیم و به نوعی می بایست شرایط جوی را نشان دهیم به این ترتیب چه خوب است که از المان های تصویری مرتبط با آب و هوا استفاده کنیم. پالت های رنگی در هنر اینفوگرافیک بسیار ارزشمند هستند و هرگز نباید از این پالت ها غافل شد.

هنر اینفوگرافیک
هنر اینفوگرافیک

 نتیجه گیری

هنر اینفوگرافیک در بسیاری از فرم ها دیده می شود می تواند تصاویر، نمودارها و رنگ ها و همینطور متن و آیکون ها را به طور دقیق ادغام نماید. وجود هنر اینفوگرافیک سبب می شود که زیبایی سایت ها بیشتر شود و همینطور میزان جذابیت ها با حداقل هزینه موجود دنبال شود. از طرفی اینفوگرافیک از دسته ابزارهایی است که برای بصری سازی هر نوع نوشته ای قابل قبول است و سبب می شود که میزان بازدید از سایت افزایش یابد. در نظر داشته باشید که به طور کلی در مسیر داده نما باید یک سر پیروزی ها و همینطور شکست ها را بپذیرید.

شناسایی اینفوگرافیک موفق سبب می شود که در زمان و همینطور هزینه های موجود صرفه جویی شود، باید این اصل را به طور دقیق مورد بررسی قرار داد که اینفوگرافیک های پیچیده و پر از نقش و شکل هندسی اغلب در دسته ناموفق قرار می گیرد.

وجود جریان داده ای در اینفوگرافیک می توان نیمی از مسیر باشد، اینطور که مشخص شده است، افرادی که قصد دارند از المان های ساده تصویرسازی برای داشتن یک داده نمای مناسب بهرمند شوند در ابتدا باید شمای کلی در این مسیر را رعایت نمایند. در نظر داشته باشید که به طور کلی اینفوگرافیک ها همیشه می توانند گزینه ای مناسب باشد کافیست بدانیم هدف از استفاده آن چیست  قرار است چه موضوعی را منتقل نماید.

منبع : تولید محتوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا