دسته‌بندی نشده

ویدیو مارکتینگ چیست | چرا از آن برای کسب و کارها مختلف استفاده می‎‌شود؟

ویدیو مارکتینگ چیست

بسیاری از افراد با روند بازاریابی محتوا آشنا هستند و از تاثیر آن در تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات خود مطلع‌اند. روش‌های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد، از محتوای متنی، صوتی و تصویری گرفته تا ویدیوهای بسیار جذابی که هر کدام مزایا و جایگاه استفاده‌ی خود را دارند. در بین این روش‌های بازاریابی، ساخت ویدیوهای تبلیغاتی می‌تواند بسیار جذاب باشد. امروزه کاربران، طیف گسترده‌ای از ویدیوها را در رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب را مشاهده می‌کنند. از این رو یک فضای بازاریابی جدید بوجود آمده است که بازاریابان آن را، بازاریابی محتوای ویدیویی نامگذاری کرده‌اند. ویدیو مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی جدید است که هدف آن تولید و به اشتراک‌‌‌گذاری محتواهای ویدیویی مرتبط و سازگار برای گروه هدف شما به منظور تبلیغ محصولات و خدمات مختلف است.

نقش ویدیو مارکتینگ در کسب و کارها | آموزش تک

مزایای ویدیو مارکتینگ

چرا باید از ویدیو مارکتینگ استفاده کنیم؟ جدا از اینکه ویدیو مارکتینگ یک رسانه‌ی تصویری غنی است، به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتالیِ شما می‌تواند مزایای زیادی نیز داشته باشد که در ادامه بعضی از مهمترین آنها آمده است:

  • معرفی بهتر محصولات: با ساخت ویدیو شما می‌توانید به بهترین و بصری‌ترین شکل ممکن محصولات و خدمات خود را به مخاطبینتان معرفی کنید. این مزیت به طور ویژه برای کسب و کارهای آنلاین که مشتری نمی‌تواند محصول را از نزدیک ببیند اهمیت دارد.
  • تصمیم گیری بهتر مشتریان: ۹۰ درصد از مشتریان بیان کرده‌اند که بعد از دیدن تبلیغات ویدیویی بهتر می‌توانند در مورد محصولات مورد نظر خود تصمیم بگیرند. و آنها این نوع تبلیغات را به تبلیغات ایمیلی، خبرنامه‌ای، عکسی و … ترجیح می‌دهند.
  • افزایش درآمد: بر اساس تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که در شرکت‌هایی که از بازاریابی ویدیویی استفاده می‌کنند، به دلیل نمایش و معرفی بهتر محصول، درآمد شرکت تا ۴۹٪ افزایش پیدا می‌کند. این نتیجه یک نتیجه‌ی بسیار درخشان در مورد بازاریابی
  • بهبود جایگاه سایت‌ها در موتورهای جستجو: تحقیقات نشان داده است که استفاده از ویدیو مارکتینگ برای تبلیغ محصولات می‌تواند بازدید سایت شما را بهبود بخشیده و در نتیجه به سئوی سایت کمک کند. در وب سایت‌هایی که از ویدیو مارکتینگ به صورت موثر استفاده می‌کنند، احتمال قرار گرفتن در صفحه‌ی اول نتایج Google تا ۵۳ درصد افزایش می‌یابد. بعلاوه وجود این ویدیوها باعث افزایش ترافیک و افزایش بک لینک گیری می‌شود.
  • قابلیت کاربریِ‌ گسترده: شما می‌توانید فایل‌های ویدیویی را در طیف وسیعی از رسانه‌های اجتماعی از به اشتراک بگذارید و کاری کنید که حتماً دیده شوند.

مزایای استفاده از ویدیو مارکتینگ در آموزش تک

روش‌های ساخت ویدیوهای تبلیغاتی

روش‌های مختلفی برای ویدیو مارکتینگ وجود دارد. به طور کلی ویدیوها را می‌توان به دو طریق ایجاد کرد:

  • فیلم برداری واقعی: این روش قدیمی‌ترین روش ساخت ویدیوهای تبلیغاتی است و به تجهیزات بسیار زیادی نیاز دارد. از دوربین‌های فیلمبرداری بسیار پیشرفته گرفته تا بازیگران، بخش تدوین و … این ویدیوها می‌توانند بسیار هزینه‌بردار و زمانبر باشند و از این رو بسیاری از افراد از آنها استفاده نمی‌کنند.
  • استفاده از نرم افزارهای انیمیشن سازی: این روش، روش جدید ویدیو مارکتینگ است که نسبت به روش قبلی مزایای بسیار زیادی دارد و درنتیجه به سرعت جایگزین آنها شده است. که در ادامه بیشتر در مورد این مزایا توضیح می‌دهیم.

استفاده از موشن گرافی در ویدیو مارکتینگ

برای آنکه بتوانید از مزایای ذکر شده در بالا استفاده کنید، باید بتوانید ویدیوهای جذابی بسازید. جدا از نقش سناریو در ساخت فیلم‌های جذاب، استفاده از اِلمان‌های جذاب بصری نیز نقش بسیار زیادی دارد. نرم افزارهای موشن گرافی مانند افتر افکت یکی از بهترین نرم افزارها برای ساخت این ویدیوهای تبلیغاتی هستند. به واسطه‌ی این نرم افزارها شما می‌توانید انواعی از ویدیوهای جذاب و دیدنی را برای مخاطبین خود بسازید. بعلاوه خروجی این نرم افزارها برای طیف وسیعی از مخاطبین هدف نیز می‌تواند مفید باشد.

در حالی که ساخت یک ویدیوی حرفه‌ای به روش‌های قدیمی می‌تواند هزینه‌ی زیادی داشته باشد، استخدام یک موشن گرافیست بااستعداد برای ساخت یک تبلیغ انیمیشنی ساده ۱۵-۳۰ ثانیه‌ای می‌تواند با بودجه‌ی بسیاری از شرکت‌ها هماهنگ باشد از این رو روزانه گروه‌های بیشتری به سمت این روش بازاریابی جذب می‌شوند. به طور کلی مزایای استفاده از موشن گرافی در ویدیو مارکتینگ عبارتند از:

  • هزینه‌ی کمتر و سرعت بالای طراحی
  • دسترسی به طیف وسیعی از اِلمان‌های بصری جذاب
  • خروجی بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه‌تر
  • دسترسی به انواعی از جلوه‌های ویژه و بصری

چطور یک ویدیوی تبلیغاتی جذاب بسازیم؟

اگر می‌خواهید از موشن گرافی در ویدیو مارکتینگ استفاده کنید دو راه حل برایتان وجود دارد:

  • یا یک طراح موشن گرافی استخدام کنید.
  • یا خودتان آموزش‌های لازم را دریافت کنید.

برای استخدام یک موشن گرافیست حرفه‌ای می‌توانید از طریق سایت‌ها و روزنامه‌ها اقدام کنید. اما نکته جالب توجه این است که خودتان هم این امکان را دارید که این آموزش‌ها را به سادگی دریافت کنید. حرفه‌ای‌ترین نرم افزارهای موشن گرافیک مانند افتر افکت رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارند و شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزشی موشن گرافی به زبان ساده که بسیار کوتاه هم هستند، به مهارت ساخت مجهزترین ویدیوهای تبلیغاتی مجهز می‌شوید و می‌توانید صدها ویدیوی تبلیغاتی خوب و موثر برای کسب و کار خود تهیه کنید.

نکات مهم برای تولید یک ویدیو مناسب برای کسب و کارها در آموزش تک

آموزش‌های سایت تک و ورود به دنیای ویدیو مارکتینگ

ما در سایت آموزشی تک یکی از بهترین ‌بسته‌های آموزشی موشن گرافیک را در قالب بسته‌ی صفر تا صد موشن گرافیک به شما ارائه می‌دهیم. این بسته‌ی آموزشی یکی از مقرون به صرفه‌ترین بسته‌های آموزشی این نرم افزار در بازار است که با استفاده از آن شما می‌توانید به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار با یکی از قوی‌ترین نرم‌افزارهای موجود در این حوزه را آموزش ببینید.

استفاده از این بسته‌ی آموزشی نه تنها به صاحبان کسب و کاری توصیه می‌شود که قصد استفاده از روش بازاریابی ویدیو مارکتینگ را دارند بلکه خود، یک منبع درآمد بسیار خوب برایتان محسوب می‌شود و شما می‌توانید از این مهارت، به عنوان یک منبع درآمد ثانویه استفاده کنید و برای سایر کسب و کارهای بزرگ و کوچک ویدیوهای تبلیغاتی بسازید. شما می‌توانید به راحتی این بسته را از سایت ما خریداری کرده و استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا