وب

متخصص وردپرس کیست و چطور می‌توانیم به یکی از آنها تبدیل شویم

در وردپرس همه فن حریف شوید

امروزه اگر جستجوی کوتاهی در سایت‌های استخدامی داشته باشید، متوجه می‌شوید یکی از مشاغلی که تقاضای زیادی برای آن وجود دارد، متخصص وردپرس است. کمتر کسی است که با وردپرس و کارایی‌های آن آشنایی نداشته باشد، اما شاید مهارت‌ها و شرح وظایف یک متخصص وردپرس برای بسیاری از افراد هنوز مجهول باشد. بنابراین در این مطلب از آموزش طراحی سایت قصد داریم در مورد این موقعیت شغلی، مهارت‌ها، بازار کار و سایر مسائل مربوط به آن بیشتر توضیح دهیم.

بررسی نکات مهم برای تبدیل شدن به یک متخصص وردپرس در آموزش تک

متخصص وردپرس کیست

قبل از تعریف این موقعیت شغلی، اجازه دهید ابتدا کمی در مورد وردپرس توضیح دهیم: وردپرس یک ابزار وبلاگ نویسی رایگان و منبع باز و یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مبتنی بر PHP و MySQL… است. در در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۲ درصد از ۱ میلیون وب سایت برتر دنیا، از این سیستم عامل استفاده می‌کردند و اکنون این مقدار در سال ۲۰۲۰ حتی به دو برابر رسیده است.

یکی از دلایل این همه گیری این است که بسیاری از افراد حتی بدون داشتن تخصص در PHP هم می‌توانند از وردپرس استفاده کنند و از آنجا که این  سیستم یک CMS منبع باز است، هر کسی با داشتن کمی مهارت ابتدایی در اینترنت می‌تواند از آن برای ساخت وب سایت استفاده کند. با این حال، مطمئناً کسی به آنها متخصص وردپرس نمی‌گوید. در حقیقت، بعضی از مخالفان وردپرس می‌گویند که این سیستم عامل استانداردهای توسعه وب را پایین آورده است و شرایطی را تحمیل کرده که دیگر مانند گذشته به متخصصان حرفه‌ای نیازی نباشد.

متخصص وردپرس کسی است که علاوه بر طراحی سایت با این سیستم، می‌تواند افزونه‌‌ها و ماژول‌های سفارشی لازم را نیز ایجاد کرده و قادر به انجام همه‌ی کارهای مربوط به وردپرس است و می‌تواند با تسلط بر پلاگین‌ها و مضامین مناسب، در انجام پروژه به شما کمک کند.  در نهایت متخصص وردپرس کسی است که وردپرس را می‌فهمد و با عملکردهای اصلی آن و نحوه‌ی کار تمام بخش‌هایش آشنا است.

مهارت‌های مورد نیاز برای یک متخصص وردپرس

برای آنکه کسی بتواند یک متخصص وردپرس باشد، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

مهارت‌های کامپیوتری

  1. آموزش PHP یا HyperText دیده باشد. طبق آمارها، تقریباً ۷۸٪ وب سایت‌ها مبتنی بر زبان برنامه نویسی PHP هستند و این زبان یک انتخاب عالی برای وردپرس است زیرا PHP با در نظر گرفتن نیازهای وب سایت طراحی شده است.
  2. از CSS و HTML اطلاع داشته باشد. یکی از آنها ستون یا چارچوب وب سایت است و دیگری رنگ آمیزی یا طراحی وب سایت است و به عنوان متخصص وردپرس باید از آنها مطلع باشید. حتی زمانی که به بخش ‌توسعه‌ی وب علاقه داشته باشید هم، اطلاعات اولیه در مورد HTML و CSS می‌تواند کمک کننده باشد.
  3. تسلط بر جاوا اسکریپت. جاوا اسکریپت برای متخصص وردپرس زمانی به کار می‌آید که بخواهد تم یا پلاگین ایجاد کند. جدا از این زبان، بهتر است به عنوان یک متخصص، با یک یا دو کتابخانه و چارچوب JS مانند Angular و JS نیز آشنا باشید.

ویژگی‌های یک متخصص وردپرس در آموزش تک

  1. تسلط بر فتوشاپ. فتوشاپ می‌تواند به شما در تبدیل فایل‌های PSD به HTML کمک کند. این نرم افزار یک ابزار Move دارد که برای تبدیل پرونده PSD استفاده می‌شود. علاوه بر این، شما به عنوان یک توسعه دهنده‌ی وب وردپرس، باید جنبه‌های مختلف Photoshop مانند انتخاب خودکار، اصلاح عکس و استفاده از لایه را نیز بدانید.
  2. تسلط به رمزگذاری BootStrap و MySQL: این دو، منبع حیات یک وب سایت موفق وردپرس هستند. تسلط به آنها به شما این امکان را می‌دهد که کد نویسی سایت را در کمترین زمان ممکن انجام دهید.
  3. به وب فریم نوشتن تسلط داشته باشید. برای سرعت بخشیدن به وب می‌توانید چارچوب‌ های وب را ادغام کرده و وب سایت‌هایی ایجاد کنید که عملکرد بالایی داشته و دارای کدهای تمیزتری هستند.

سایر مهارت‌ها

  1. مدیریت زمان بلد باشید. مدیریت زمان بسیار ضروری است. هیچ کس متخصص وردپرسی را نمی‌خواهد که به موضوع زمان اهمیت ندهد و کار را خیلی به تعویق بیندازد.
  2. مهارت‌های کسب و کاری: به عنوان یک متخصص وردپرس، شما باید دانش کافی در مورد روند بازار و نیازهای آن را داشته باشید. اگر پس از تلاش زیاد وب سایتی ایجاد کنید که نتواند توجه کاربران را به خود جلب کند، تمام زحمات شما از بین خواهد رفت.
  3. با اصول سئو آشنا باشید: سئو یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش بازدید سایت‌های ایجاد شده است و به عنوان یک متخصص سئو باید آنها را رعایت کنید.

چطور یک متخصص سئو شویم

برای آنکه به یک متخصص وردپرس تبدیل شوید باید از مراحل زیر پیروی کنید:

  • در درجه‌ی اول مهارت‌های فعلی خود را ارزیابی کنید و نقاطی که در آن ضعف دارید را یادداشت کنید.
  • در گام بعد باید تحت آموزش‌های حرفه‌ای قرار بگیرید. این بخش در تبدیل شدن به یک متخصص وردپرس اهمیت زیادی دارد. اینکه این آموزش‌ها را از کجا و چه کسی دریافت می‌کنید هم مهم است. اگر از منابع آموزشی اشتباه کنید، نمی‌توانید به یک متخصص حرفه‌ای تبدیل شوید. بعلاوه فراموش کردن اطلاعات آموزشی غلط بسیار دشوار است و مجبور هستید زمان زیادی با آنها سر کنید.
  • تمرین کنید. نکته‌ی بسیار مهم در تبدیل شدن به یک متخصص وردپرس تمرین زیاد است. شما باید مهارت‌هایی که در کلاس‌ها آموخته‌اید را مدام تمرین کنید. تمرین خود یک کلاس درس محسوب می‌شود و شما در حین کار نکاتی را یاد می‌گیرید که امکان یادگیری آنها در کلاس‌ها وجود ندارد.

چگونه به یک متخصص سئو تبدیل شویم؟ | آموزش تک

با سایت آموزش تک متخصص وردپرس شوید

به عنوان یک متخصص وردپرس شما به دنیای گسترده‌ای از بازار کار متصل می‌شوید و می‌توانید پروژه‌های زیادی بگیرید و کسب و کار خوبی داشته باشید. بسته‌ی آموزش صفر تا صد طراحی سایت ما در سایت آموزش تک از شما یک متخصص وردپرس می‌سازد. همه‌ی آموزش‌هایی که برای متخصص شدن نیاز دارید در این بسته‌ی آموزشی وجود خواهد داشت و می‌توانید بلافاصله و به صورت کاملاً مستقل در این بازار پروژه گرفته و کسب درآمد کنید. شما می‌توانید این بسته‌ی آموزشی را از سایت خریداری کرده و آن را در خانه آموزش ببینید و اگر هر سوالی در مورد آموزش‌های آن برایتان ایجاد شد با متخصصین مجموعه تماس بگیرید تا برایتان رفع اشکال شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا