انیمیشن و سه بعدی

تعرفه ساخت موشن گرافیک چقدر است؟

تعرفه ساخت موشن گرافیک چقدر است؟             

با وجود توسعه و گسترش داده ها در مورد های متعدد ازجمله هنر، اکثری از اشخاص هرچند بصورت ناآگاهانه تفاوت چندانی دربین دو هنر تجسمی برنامه کودک و موشن گرافیک قائل نمیشوند. ولی برخلاف باورعموم، برنامه کودک و موشن گرافیک در موضوع ها و سرفصل‌های متعدد با یکدیگر تفاوت‌های عمده‌ ای دارا هستند که درک کردن تفاوت برنامه کودک و موشن گرافیک به افرادی که در عرصه های دارای ارتباط شغلی مانند تبلیغات عمل دارا‌هستند، می‌تواند امداد شایانی بکند. در این مقاله از آموزش تک ابتدا قصد داریم به تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک بپردازیم و سپس تعرفه ساخت  و آموزش موشن گرافیک بپردازیم. با ما همراه باشید.

تعرفه ساخت موشن گرافیک: تمایزهای تاریخی برنامه خردسالان و موشن گرافیک

نمی توان با قاطعیت تاریخ ریز تولد موشن و یا انمیشن را گزینش کرد به این دلیل‌که در زمان مورخ اشخاص مختلفی، آثار و عمل های گوناگونی در این مورد‌ها داشته‌اند ولی بطور بدون شوخی و لازم به ذکر این “جرج ملیس” فرانسوی بود که در اوایل قرن بیستم میلادی با اثر”سفری به ماه” انیمیشنی با سبک استاپ موشن تولید کرد.

البته درباره ی موشن گرافیک، علیرغم فعالیتهایی در سالیان ۱۸۰۰، او‌لین توشه”جان ویتنی” آمریکایی در میانه قرن بیستم میلادی بود که از عبارت موشن گرافیک به کار گرفت و اولی موشن گرافیک را نیز درشرکتی به همین اسم تهیه و تنظیم کرد. در ده سال ۱۹۳۰ با رنگی شدن برنامه کودک ‌ها و صداگذاری آنها، زمانه طلایی در‌این عرصه ابتدا شد.

این فرآیند رو به پرورش هرچند با فراز و نشیب‌هایی مانند مبارزه جهانی و چالش‌های اقتصادی قرن بیستم که باعث به خسارت‌های بسیار به استودیوهای برنامه کودکان سازی شد تا پنجاه سال آن گاه هم ادامه داشت.  از ده سال ۱۹۸۰ رفته رفته برنامه کودکان سازی سنتی رو به افول گذاشت تا اینکه در هزاره سوم مجدداً با ورود کارتون کامپیوتری و نگاه بدون شوخی خیس سرمایه گذاران به برنامه خردسالان، مجدد شاهد پیشرفت کارتن ‌ها بوده ایم.

از طرفی موشن گرافیک نیز بسته به پیشرفت تکنولوژی، مسیر رو به رشدی را طی کرده و همواره تعلق بیشتری به تکنولوژی نسبت به برنامه خردسالان داشته میباشد. امروزه با فهم و شعور اهمیت موشن گرافی بوسیله فیلمسازان، صاحبان کسب و عمل، سخنرانان و مربیان فرهنگی آموزشی، موشن گرافی‌ها اهمیت دوچندانی نسبت به ده سال‌های پیش پیدا کرده اند.

تعرفه ساخت موشن گرافیک: تفاوتهای فنی و ساختاری موشن گرافی و برنامه خردسالان

موشن گرافیک پیچیدگی های کارتن را ندارد. بیش تر با مفاهیم انتزاعی، رنگها، حجمها و انواع هندسی قابل تفکیک می باشد. دو برهان تاثیرگذار در آن صداگذاری و تکان المان‌ها می‌باشد. ولی درمورد کارتون مسئله به مراتب پیچیده‌­خیس می باشد. در آن شخصیت پردازی، ماجرا، صحنه پردازی و… نقش اساسی را ایفا میکنند. در موشن گرافیک الزامی برای شخصیت سازی و جانبخشی نیست ولی در برنامه خردسالان کاراکترها نقش گزینش کننده ای ایفا میکنند.

فیلم‌های انیمیشنی طولانی تر نتایج تخیلات و اید­ه­ پردازی­‌های کارگردان میباشند اما موشن‌ گرافیک‌ها بیش تر در باب یک مراحل یا این که توضیح یک تلاش علمی،اقتصادی، تجاری و… آیتم به کارگیری قرار میگیرند. معمولا در موشن گرافیک‌ها یک راوی و نفر سوم نقش مهمی دارا است ولی در برنامه کودکان قصه بوسیله رابطه ها و اتفاقات در میان شخصیتها پیش برده میشود. برنامه خردسالان ‌های سینمایی زمان اکران طولانی دارا هستند درحالیکه موشن گرافیک در بازه زمانی زمانه یک سری ثانیه و یا این که نهایتا یکسری دقیقه ای تنظیم می‌گردد. همینطور برنامه خردسالان­‌ها قابلیت و امکان ادامه دار بودن و سریالی شدن دارا هستند در حالیکه موشن­ گرافیک‌ها چنین شاخصی ندارند.

تعرفه ساخت موشن گرافیک چقدر است؟

ساختار موشن گرافیک با انیمیشن متفاوت است

تعرفه ساخت موشن گرافیک: اختلاف در انگیزه و محتوا موشن گرافیک و برنامه خردسالان

برنامه خردسالان عمدتا قالب سینمایی دارا ‌هستند و مهمترین هدفشان سرگرمی می‌باشد و پیامشان را بصورت غیرمستقیم و با المان ‌های سینمایی و داستانی به مخاطب میرسانند. در حالیکه موشن گرافیک‌ها وسیع ترین هدفشان فضای وب، تلویزیون و تالار های همایش و کنفرانس می‌باشند و مفاهیم و پیام‌های خویش را به شکلی بدیهی و صریح و قابل ادراک (برخی حتی با ارائه آمار و ارقام) به مخاطب می‌رسانند. موشن گرافیک‌ها حتی‌د‌ر سرویس صنعت فیلم‌سازی نیز قرار می‌گیرند و تبلیغ، تیزرسازی و ایجاد موشن گرافی برای تیتراژ را عهده دار میگردند.

در بخش تجاری و تبلیغ یک مال یا این که مارک، موشن گرافیک ها میتوانند بخاطر اقتصادی تر بودن نسبت به بخش اعظمی از طریق‌های تبلیغاتی و همینطور طریق انتقال پیام موثرتر، آیتم استعمال قرار بگیرند و در حین زمان دو تا پنج دقیقه اکران خویش به عبارتی بازدهی را داشته باشند که یک گرد هم آیی سخنرانی و یا این که کنفرانس تعدادی ساعته داراست.

تعرفه ساخت موشن گرافیک: تفاوت در مخاطبین برنامه کودکان و موشن گرافیک

برنامه کودکان­‌ها بعلت کشش داستانی و داشتن کاراکتر، طیف گسترده‌تری از جامعه را بعنوان مخاطب دربرمی گیرند اما موشن گرافیک ها بعلت داشتن زمینه و ایده‌های مشخص و معلوم، برای اشخاص محدودتری دیدنی می باشند. هرچند موشن گرافیک ها اکثرا برای مخاطب عام ایجاد گردیده اند البته مخاطبین کمتری نسبت به کارتون دارا ‌هستند.

کارتن ها یا انیمیشن ها خاطر پیچش‌ های داستانی و معنایی که دارا هستند می‌توانند مخاطب مختص نیز داشته باشند. همینطور بطور معمولی، برنامه خردسالان ها بعلت داشتن خصیصه مشغول کنندگی در جذب مخاطب با رد‌ه‌های سنی متفاوت از موشن گرافیک ها پیشی می گیرند. اما موشن گرافیک ها بعلت داده ها محور بودن و آمارمحور بودن برای مخاطب خردسال چندان جذابیتی ندارند.

مخاطبین انیمیشن و موشن گرافیک باهم متفاوت هستند

تعرفه ساخت موشن گرافیک: سفارش ویدئو موشن گرافیک

شما برای پیشنهاد موشن گرافیک در مسئله های گوناگون نخست می بایست نیاز، مراد و انگیزه خویش را معین فرمایید. بعد از آن باتوجه به میزان دارایی‌ای که برای آن در لحاظ گرفته اید مبادرت به پیشنهاد عمل نمائید. موشن گرافیک‌ها گونه های مختلفی دارا‌هستند که هرکدام از آنان برای هدف های مختلفی مطلوب میباشند. به صورت نمونه یک موشن گرافیک تبلیغاتی برای یک متاع جنس محور بسیار متعدد خیس از یک موشن گرافیک پیام رسان همگانی می باشد. گزینش دسته موشن گرافیک نسبت به انگیزه آن موضوعی هست که می‌توانید آن را بر عهده مجموعه تولید کننده بگذارید.

مطمعنا یک گروه رشته‌ای و دارنده تجربه در این باره، می‌داند که کدام شیوه را برای ایجاد موشن گرافیک شما گزینش نماید.شما می بایست قبلی از توصیه موشن گرافیک نخست به‌این سوال ها جواب دهید: انگیزه شما از تهیه و تنظیم موشن گرافیک چه می‌باشد؟ شما بایستی بدانید که موشن گرافیک را برای چه منظوری می خواهید. در واقع انگیزه کلی شما چه چیزی است؟ تبلیغ مارک، معرفی سرویس ها و تولید ها یا این که دانایی دادن به مخاطب؟

برای تعرفه ساخت موشن‌گرافیک این موشن گرافیک را از روش چه رسانه‌ای پخش نمائید؟

مقتضیات و موقعیت رسانه‌های گوناگون باهم تفاوت داراست. از این رو با دقت به وضعیت هریک، می بایست از المانهای سمعی و بصری قابل قبولی را در ایجاد موشن گرافیک بکار پیروزی. به عنوان مثال حالت و مقررات ایجاد یک موشن گرافیک برای پخش در تلویزیون بسیار متعدد خیس از یک کانال اجتماعی هست.

برای دانستن تعرفه ساخت موشن‌گرافیک ویدئو موشن شما در چه قضیه‌ای هست؟

جواب این سوال اگرچه واضح می‌باشد البته می بایست به صورت واضح و دقیق به آن جواب بدهید.

در رابطه با تعرفه ساخت موشن‌گرافیک چه مواردی برای شما مهم است؟

شما میخواهید به چه نکاتی در موشن گرافیک اشاره شود؟ شما می بایست نکات و المانهایی را که برای شما اهمیت داراست تا بدون شک در موشن گرافیک حیث بشود را از قبلی معلوم نمائید.

در رابطه با تعرفه ساخت موشن‌گرافیک مدت زمان ویدئو شما چقدر است؟

شما بایستی معلوم نمایید که می خواهید موشن گرافیک شما یکسری ثانیه یا این که دقیقه باشد. می توانید به طریق حدودی زمانه لازم را انتخاب نمایید و مبادرت به توصیه ایجاد موشن گرافیک فرمائید.

برای تعرفه ساخت موشن‌گرافیک دارایی و بودجه ی مورد نظر شما چقدر است؟

شما می بایست نخست مشخص و معلوم نمایید که می خواهید برای تولید موشن گرافیک متبوع خویش چقدر هزینه نمائید. در صورتی‌که هزینه آن برای شما مهم هست، در آغاز خصوصی به تعرفه ایجاد موشن گرافیک بزنید. از انجا که هزینه ایجاد موشن گرافیک با روزگار آن ارتباط بی واسطه داراست، شما می بایست با یک تعادلی را دربین این دو برقرار فرمائید.

موشن گرافیک سبک های مختلفی دارد

در‌این نوشته ی علمی به تبیین چگونگی احتساب تعرفه ساخت موشن گرافیک و شیوه نرخ‌گذاري آن میپردازیم. شاید برای شما که فعلا در حالا مطالعه این مقاله میباشید، این سوال های اتفاق افتاده باشد که تعرفه ساخت موشن گرافیک چقدر می‌باشد و چه‌گونه احتساب می‌گردد؟ چرا ارزش‌های موسسات گوناگون در تولید موشن گرافیک باهم تفاوت دارا‌هستند؟ بر چه شالوده و معیاری این هزینه‌ها به حساب آوردن میشوند؟ تعرفه‌های اشکال موشن گرافیک و تیزهای تبلیغاتی چه میباشد و آیا در اصل تعرفه خاصی برای این مراد موجود هست؟

تعرفه ساخت موشن‌گرافیک و الزامات آن

در رابطه با تعرفه ساخت موشن گرافیک باید بگوییم موشن گرافیک که در معنای گرافیک متحرک میباشد، یک کدام از ابزار تبلیغاتی مهم در رسانه های تصویری می باشد. در صورتی‌که میخواهید با اهمیت و منزلت موشن گرافیک در تبلیغات آشنا بشوید توصیه می‌کنم خصوصی به نوشته‌ی علمی موشن گرافیک و اهمیت آن در تبلیغات بزنید.

موشن گرافیک اساسا مشابه کارتن میباشد البته تفاوت های متعددی با آن داراست. موشن گرافیک در واقع یک فیلم ویدئویی کوتاه می‌باشد که با جنبش دادن المانهای گرافیکی به وسیله قابل انعطاف افزارهای گوناگون کامپیوتری، ساخته می‌شود. براین اساس برای تولید یک موشن گرافیک شما بایستی علاوه بر داشتن یک ذهن گشوده برای ایده پردازی سناریوی فعالیت، به گونه های قابل انعطاف افزارهای ما یحتاج برای ایجاد موشن گرافیک مسلط باشید.

تعرفه ساخت موشن‌گرافیک و سبک های آن

از طرفی موشن گرافیک ها اشکال و سبک های مختلفی دارا هستند که هریک خصوصیت های خویش را دارند. طراح موشن گرافیک بایستی تجربه لازم را در به کارگیری به جا و درست هرمورد از سبک های پباده سازی موشن گرافیک داشته باشد. با اعتنا به سبک های متفاوت، شما ممکن می‌باشد به امکانات مختلفی مانند دوربین عکاسی و فیلم برداری و همینطور وسایل ضبط صدا نیاز پیدا فرمایید. بنابراین تعرفه ساخت موشن گرافیک می تواند با توجه به سبک آن متفاوت باشد.

الزامات مورد نیاز برای ساخت موشن گرافیک:
-داشتن فرضی گشوده و خلق کننده برای ایده پردازی
-احاطه به اشکال قابل انعطاف افزارهای ما یحتاج
-داشتن تجربه و احاطه در به کار گیری از سبک های متعدد
-امکانات فیلمبرداری، عکاسی و ضبط صدا

فعلا که با الزامات تولید یک موشن گرافیک آشنا شدید بهتر میتوانیم به روش نرخ‌گذاري تعرفه ساخت موشن گرافیک بپردازیم.

تعرفه ساخت موشن‌گرافیک به چه عواملی وابسته است؟

در رابطه با تعرفه ساخت موشن گرافیک قبل از مطالعه کردن این بخش بهتر میباشد بدانید پباده سازی و ایجاد یک موشن گرافیک فرآیند مختلفی دارا است. از هنگامی که یک فعالیت به وسیله صاحبکار تعریف ‌و ‌تمجید می‌شود. تعرفه ساخت موشن گرافیک بستگی به جور پروژه و هدف ها آن داراست. انگیزه از ایجاد یک موشن گرافیک ممکن می‌باشد تبلیغاتی، دانایی دهنده، فستیوال‌ای یا این که هر چیز دیگری باشد. جور پروژه و هدف ها صاحبکار همه بر روی هزینه و زمانه ایجاد یک موشن گرافیک تاثیر گذار می‌باشند.

به عنوان مثال ممکن میباشد باتوجه به موضوعیت فعالیت و سبک آن، نیاز به گوینده (نریشن) باشد یا این که نباشد. به تبع هزینه ها و تعرفه های ایجاد یک موشن گرافیک همدم گوینده طولانی تر خواهد بود. به این ترتیب تعرفه ساخت موشن گرافیک بستگی به مواقعی همچون داشتن گوینده، دوبعدی یا این که سه بعدی بودن عمل، زمانه ما یحتاج برای ایجاد و مدل نمایش دارا است.

هزینه تولید یک ویدئو موشن به عوامل زیادی بستگی دارد

فهرست دست اندرکاران مهم در تعرفه ساخت موشن‌گرافیک

از کلیه این سخن های میتوان این نوع فهمید که تعرفه ساخت موشن گرافیک به کارداران متعددی بستگی داراست که به صورت خلاصه در ذیل فهرست گردیده اند:

-سبک پروژه و الزامات آن که با اعتنا به هدف ها فعالیت انتخاب می شود
-به کار گیری از مورد ها یگانه مانند تولید نوا مخصوص یا این که استعمال از گوینده صدا آشنا
-استفاده کردن از وسایل مختلف و گوناگون
-مدت زمان مورد نیاز برای ساخت ویدئو نهایی

تعرفه ساخت موشن‌گرافیک به چه صورت محاسبه می شود؟

تعرفه ساخت موشن گرافیک با برآورد و در حیث به چنگ آوردن تمامی مسائل، چه‌طور به حساب آوردن می‌شود؟ جواب بدین سوال اگرچه در کار طاقت فرسا میباشد البته به واقع یک واژه می‌باشد “ثانیه‌ای” !

تعرفه ساخت موشن گرافیک و این دست پروژه ها با در حیث به چنگ آوردن تمام جوانب فعالیت، به شکل ثانیه‌ای احتساب می شود و به مشتری توصیه میگردد. این احتساب ارزش معمولا بعداز برگزاری گرد هم آیی‌ای که میان صاحبکار و اجراکننده طرح فیس می گیرد، انجام می گردد. تمام عواملی که در نصیب گذشته بیان شد مد لحاظ قرار میگیرد و در به حساب آوردن بها برآورد میگردند.

تعرفه ساخت موشن‌گرافیک و تولید آن

همانگونه که تا اینجا متوجه گردیده‌اید دست اندرکاران اکثری در تعرفه ساخت موشن گرافیک موجود است که در هر پروژه ای میتوانند متغییر باشند. به این ترتیب اساسا نمیتوانیم تعرفه مساخت موشن گرافیک را به صورت مشخص اعلام کنیم. با این تفاسیر انجمن صنفی طراحان کشور ایران مبادرت به نرخ‌گذاري موشن گرافیک نموده است.

اگرچه این بها یک چیز اثبات نمی‌تواند باشد ولی در سال ۱۳۹۷، این انجمن پولی حدود ثانیه‌ای ۷۳ هزار تومان را برای تولید موشن گرافیک در لحاظ گرفته بود. موشن گرافیک ها معمولا ذیل یک دقیقه فرصت دارند، از این رو تعرفه ساخت موشن گرافیک ۶۰ ثانیه ای حدود ۴ میلیون ۴۲۰ هزار تومان می‌باشد. البته حقیقت این است نمی توانیم تعرفه ساخت موشن گرافیک را به صورت دقیق اعلام کنیم.

اما برای اعلام دقیق تر و بروز تر تعرفه‌ی طراحی گرافیک متحرک به آدرس http://tariffs.imgda.ir/  مراجعه کنید  و شرایط پروژه  خودتون رو انتخاب کنید و قیمت رو مشاهده کنید 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا