وب

تنظیمات قالب در وردپرس – نکات مهمی که درباره تنظیمات وردپرس باید بدانید

آشنایی با تنظیمات قالب وردپرس

انجام دادن تنظیمات قالب در وردپرس اصولی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید تا سایت شما خراب نشده و یا دچار اختلال نشود. در ابتدا باید به شما بگوییم که نصب برخی افزونه‌ها بر روی وردپرس ممکن است در تنظیمات سایت شما تاثیر گذار باشد و ویژگی‌های متفاوتی را به آن اضافه کند. برخی از افزونه‌ها می‌توانند بر روی ظاهر سایت شما نیز تاثیر گذار باشند که محلی برای جلب توجه مخاطب است، در دوره آموزشی طراحی سایت یا آموزش طراحی قالب وردپرس ما پنل تنظیمات قالب رو به صورت حرفه ای پیاده سازی کردیم.

تنظیمات قالب در وردپرس

برای اینکه بتوانید تنظیمات قالب وردپرس را به خوبی انجام دهید، در ابتدا باید هر قسمت بخش تنظیمات را به خوبی بشناسید. تنظیمات قالب در وردپرس بخش‌های بسیار زیادی دارد که با استفاده از هر کدام می‌توانید تغییرات مورد نیاز را بر روی قالب پیاده سازی کنید. هر بخش می‌تواند ویژگی‌های متفاوتی را به قالب وردپرس شما حذف و یا اضافه کند و بخش‌های دیگر نیز تغییرات را در کدها اعمال می‌کنند. این بخش‌ها را در ادامه به طور کامل معرفی می‌کنیم.

بخش هویت سایت یا قالب

همانطور که می‌دانید هویت از یک اسم و یا لوگو به کاربران منتقل می‌شود و شما باید برای برند خود یک هویت منحصر به فرد داشته باشید. داشتن یک لوگو و یا اسم، باعث می‌شود که اعتماد کاربران بیشتر از قبل شود و باید بدانید که اعتماد کاربران به سایت‌هایی که نه اسمی و نه لوگویی دارند، بسیار کمتر است. پس از اینکه یک لوگوی مناسبی را طراحی کردید، نوبت به این می‌رسد که آن را بارگذاری کنید که در بخش بارگذاری این کار قابل انجام است.

در ابتدا باید به بخش هویت سایت رفته و سپس به بخش بارگذاری بروید. بعد از بارگذاری لوگو می‌توانید عنوان سایت خود را انتخاب کرده و یک توضیح کوتاه نیز درباره سایت خود بنویسید. حواستان باشد که توضیحاتی که به سایت اضافه می‌کنید، مربوط به کار شما باشد.

رنگ‌‌های قالب

دیگر بخشی که مستقیما با مخاطب در ارتباط است و در زیبایی سایت شما و رابط کاربری آن نیز تاثیر دارد، بخش رنگ‌های قالب است. در این بخش می‌توانید رنگ‌ قسمت‌های مختلفی از قالب خود را تعیین کنید که با توجه کار و برند شما باشد. اکثر کاربران پس از اینکه وارد سایت شما می‌شوند، به رنگ‌بندی و استایل سایت شما دقت بسیاری می‌کنند. در بخش سفارشی سازی قالب می‌توانید، رنگ پس‌زمینه، رنگ متن سربرگ، ستون کناری و رنگ پس‌زمینه‌ی سربرگ را با توجه به نیازهای خود تغییر دهید.

تصویر سربرگ

تصویر سربرگ قالب نیز یکی دیگر از مواردی است که با استفاده از آن می‌توانید برند خود را به کاربران معرفی کنید. تصویر سر برگ پس از ورود کاربران به سایت برای آن‌ها نمایش داده می‌شود و اگر می‌خواهید آن را تغییر دهید و یا یک تصویر جدید بارگذاری کنید، از بخش تصویر سربرگ این کار قابل انجام است. همچنین اگر هیچ تصویر سربرگی را نمی‌خواهید، امکان حذف تصویر از این نقطه نیز وجود دارد.

فهرست‌‌های قالب

اگر اطلاعاتی درباره فهرست‌های قالب وردپرس ندارید، در ادامه این فهرست‌ها را معرفی می‌کنیم تا به خوبی با آن‌ها آشنا شوید.

فهرست وردپرس چیست؟

در فهرست‌های وردپرس یک لیست از لینک‌های داخلی و خارجی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان به محتواهای دیگری از سایت رفت. لینک‌های داخلی، همانطور که از نامشان پیداست به سایت خودمان بر می‌گردند و لینک‌های خارجی به سایت‌های دیگر پیوند می‌خورند. این لینک‌ها اغلب در قسمت فهرست قرار می‌گیرند و دسترسی کاربران به دیگر بخش‌های سایت را آسان‌تر می‌کنند.

سفارشی‌سازی فهرست‌ها

همانطور که گفتیم این بخش محل قرارگیری لینک‌های داخلی و خارجی است که با استفاده از آن می‌توان کاربران را به بخش‌های مختلفی از هدایت کرد. فهرست‌ها را می‌توان بر اساس تازگی محتوا، انتخاب محتوا و قدیمی‌ترین محتوا دسته بندی کرد.

ابزارک‌‌ها

ابزارک‌ها بخش مهمی در تنظیمات قالب در وردپرس هستند که با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌توانید امکانات زیادی را به سایت خود اضافه کنید. تغییراتی در بخش ابزارک اعمال می‌کنید، در اکثر مواقع در بخش فوتر و یا ستون کناری افزوده می‌شود که بستگی به قالبی که استفاده می‌کنید نیز دارد. توجه کنید که برخی از قالب‌ها از ابزارک پشتیبانی نمی‌کنند و در صورتی که می‌توانید در قالب دیگری کارهای خود را انجام دهید، بهتر است که قالب خود را تغییر دهید و یا در بخش افزونه‌ها، افزونه ابزارک‌ها را نصب کنید.

تنظیم برگه‌‌ی خانه

در این بخش می‌توانید تغییرات مورد نیاز برای برگه‌ی خانه را انجام دهید که تاثیر آن بر روی صفحه اصلی سایت انجام می‌شود.

برگه‌‌ی خانه

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید؛ شما در این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که در صفحه‌ی اول سایت شما آخرین مطالب نمایش داده شود یا فقط یک برگه به نمایش دربیاید.

CSS اضافه

بخش CSS برای افرادی است که به این زبان آشنایی دارند. این زبان از کدهای متفاوتی تشکیل شده است که با استفاده از آن می‌توان ظاهر سایت خود را سفارشی سازی کرد.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت آموزش تک با شما همراه بودیم و اطلاعاتی را درباره تنظیمات قالب در وردپرس در اختیارتان قرار دادیم. با توجه به اینکه وردپرس پلتفرمی است که برای یادگیری آن باید زمان زیادی را به صورت تجربی صرف کنید و یا راه آسان‌تر آن را که آموزش است را در پیش بگیرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از بسته‌های آموزشی وب سایت آموزش تک غافل نشوید، زیرا این بسته‌ها، وردپرس و چندید نرم افزار کاربردی دیگر را به صورت تخصصی در چند ساعت به شما آموزش می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا