انیمیشن و سه بعدی

موشن گرافیک برای اینستاگرام | آشنایی کاربردهای موشن گرافیک برای استوری و پست

موشن گرافیک برای اینستاگرام

موشن گرافیک از دو واژه موشن به معنای حرکت و گرافیک ساخته شده است و به زبان ساده گرافیکی است که دارای حرکت می‌باشد و برای انتقال پیام از قبلیت‌های هر دو آن‌ها استفاده می‎شود. به طور معمول، در موشن گرافیک از عکس‌های واقعی استفاده نمی‌کنند و از طرح‌های گرافیکی ساخته شده توسط برنامه‌های فتوشاپ و ایلاستریتور استفاده می‌کنند. ارائه محتوا به صورت موشن گرافیک، به دلیل داشتن حرکت و صدا، جذابیت بیشتری دارد و محتواهای مورد نظر شما را به راحتی به مخاطب ارائه می‌کند. در ادامه کاربردهای موشن گرافیک برای اینستاگرام را بیان می‌کنیم.

موشن گرافیک چیست

از زمان ورود موشن گرافیک‌ها به صحنه، بحث بسیار گسترده‌ای برای تفاوت آن‌ها با انیمیشن‌ها به وجود آمد که ممکن است هنوز هم ادامه داشته باشد. در موشن گرافیک، صدا و تصویر به شکل بسیار ایده‌آلی با یکدیگر ترکیب شده‌اند. در واقع این روش راهی برای ارتباط با بیننده است و به داستان عمق می‌دهد.

از موشن گرافیک برای اینستاگرام، به عنوان روشی برای ساخت ویدیو‌های تبلیغاتی، معرفی، انتقال محتواها، عناوین و … استفاده می‌کنند. در واقع موشن گرافیک‌ها، فیلم‌های هدف‌مندی هستند که برای اشتراک‌گذاری اطلاعات از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در این فیلم‌ها از آهنگی در پس زمینه و یا صدای یک فرد برای انتقال قدرتمند‌تر پیام استفاده می‌کنند. البته دقت داشته باشید که برای انتقال موضوعات بسیار مهم نیازی به استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های فانتزی ندارید و حتی در برخی موارد، می‌توانید از ساده‌ترین طرح‌ها استفاده کنید تا یک داستان را به روشی مستقیم‌تر نشان دهید، در حالی کلیت داستان تغییر نکرده و معنا و مفهوم آن را به خوبی حفظ کرده‌اید. به طور مثال برای فیلم‌های آگاهی دهنده، انگیزشی و … می‌توانید از موشن‌های بسیار ساده استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که برای ساخت اکثر پست‌های اینستاگرام و مخصوصا فیلم‌های تبلیغاتی، بهتر است از موشن‌ گرافیکی با طرح‌های زیبا و جذاب استفاده کنید.

استفاده از موشن گرافیک برای فیلم‌های توضیح دهنده بسیار مناسب است و به طور مثال برای معرفی برخی از محصولات خود، در پیچ اینستاگرام‌تان، از این روش استفاده کنید و مطمئن باشید که بهترین نتیجه را از آن خواهید برد.

کاربردهای موشن گرافیک برای اینستاگرام

کاربردهای موشن گرافیک برای اینستاگرام بسیار گسترده می‌باشد و با استفاده از آن، علاوه بر قابلیت ساخت پست و استوری، می‌توانید به راحتی تیزرهای تبلیغاتی بسیار جذابی را طراحی کنید. داشتن تیزرهای جذاب می‌توانند به راحتی نگاه تمامی کاربران اینستاگرام را به صفحه شما جذب کند. امروزه استفاده از موشن گرافیک برای این صفحه مجازی بسیار زیاد شده است و افراد بسیار زیادی از این قابلیت استفاده می‌کنند. همچنین این روش، می‌تواند به ایجاد اعتماد در مشتریان نیز کمک بسیار زیادی کند تا شما بتوانید فالوورهای بیشتری را جذب کنید و بازدید سایت خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید.

مزایای استفاده از موشن گرافیک برای اینستاگرام

یکی از دلایل افزایش روز افزونه استفاده از موشن گرافیک برای اینستاگرام، مزایای بسیار زیاد آن است. این فیلم‌های ساده می‌توانند به راحتی در روند کسب و کاری افراد مختلف تاثیر بگذارند بدون اینکه حتی از آن اطلاعات با خبر شوند. در ادامه برخی از مزایای استفاده از موشن گرافیک برای اینستاگرام را بیان می‌کنیم.

هزینه ساخت بسیار پایین

یکی از اصلی‌ترین دلایل استفاده از موشن گرافیک، تبلیغات بهتر و تاثیرگذارتر می‌باشد و همچنین یکی از مهم‌ترین پارامترهای مهم برای تبلیغات نیز هزینه‌های آن می‌باشد. این موضوع حتی می‌تواند در برخی موارد تعیین کننده نوع تبلیغات نیز باشد و به همین دلیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین لازم است بگوییم که اگر زمان کمی برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی و یا هر نوع دیگر دارید، استفاده از موشن گرافیک می‌تواند بسیار به صرفه‌تر از ساخت یک فیلم واقعی برای شما باشد. همچنین با استفاده از این روش، دیگر دغدغه‌های اجاره استودیو و یا قرارداد بستن با یک گروه فیلم‌سازی و یا … را ندارید.

تاثیرگذاری بهتر موشن گرافیک

شاید موشن گرافیک قدرتی به اندازه فیلم‌های واقعی نداشته باشد اما با این حال، فیلم‌های واقعی هم دارای معایب خود هستند. همچنین در موشن گرافیک، شما می‌توانید با استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های بسیار جذاب، به راحتی محصول خود را در ذهن مخاطبان خود ثبت کنید و تاثیر بسیار زیادی بر روی آن‌ها داشته باشید.

ابزارهای ساخت موشن گرافیک برای اینستاگرام

امروزه با توجه به افزایش میزان استفاده از موشن گرافیک برای اینستاگرام و همچین بازخورد بسیار عالی آن، افراد بسیار زیادی رو به استفاده از این نحوه تولید محتوا آورده‌اند. برای ساخت یک موشن گرافیک ایده‌آل، شما می‌توانید از ابزارهای بسیار زیادی استفاده کنید که در ادامه برخی از محبوب‌ترین‌های آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید بهرین‌های آن‌ها را در آموزش تک، یاد بگیرید.

  • Adobe After Effects
  • Adobe Premier
  • Adobe PhotoShop
  • Adobe Illustrator
  • Adobe Anime
  • Nuke
  • ۳D MAX
  • Houdini
  • Maya
  • Syntheyes

شرایط یک موشن گرافیک مناسب برای اینستاگرام

مسلما یم موشن گرافیک مناسب برای اینستاگرام، باید دارای شرایط خاصی باشد تا بتواند تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد. در ادامه برخی از این شرایط که برای ساخت یک موشن گرافیک خوب باید آن را رعایت کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

  • زبان تصویری مناسب
  • مشخص بودن هدف موشن
  • استفاده از طرح و انیمیشن‌های یکسان
  • لحن و بیان مناسب برای پیام
  • محدوده زمانی مشخص
  • روایت کردن تنها یک داستان در یک موشن
  • استفاده از صدا و یا موسیقی مناسب
  • استفاده از جلوه‌های صوتی
  • طراحی کل صحنه
  • صحنه‌های مناسب برای متن
  • استفاده از یک انیماتور حرفه‌ای

سخن پایانی

در این مطلب از وب‌سایت آموزش تک، شرایط، کاربردها و مزایای موشن گرافیک برای اینستاگرام را به شما عزیزان معرفی کردیم. در دنیای امروزه و با پیشرفت‌های به شدت سریع تکنولوژی، برای بهره‌بری بهتر و کسب درآمد بیشتر، باید سوار بر این موج شوید و بتوانید از آن به خوبی استفاده کنید. موشن گرافیک یکی از روش‌های مناسب برای تبلیغات و افزایش درآمد شما می‌باشد و با استفاده از آن می‌توانید به راحتی و با هزینه‌های بسیار کمتر، محصولات خود را معرفی و یا تبلیغ کنید و یا همچنین می‌توانید سایر محتواهای مد نظر خودتان را نیز به مخاطبان خود ارائه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا