انیمیشن و سه بعدی

تبدیل شدن به یک ویرایشگر ویدئو و هنرمند موشن گرافیک

 

راهنمای علاقه مندان برای تبدیل شدن به یک ویرایشگر ویدئو و هنرمند موشن گرافیک

فرصت های زیادی برای یک طراح موشن گرافیک و یا یک ویرایشگر ویدئو در جهان خلاق وجود دارد. ما در جهانی زندگی می کنیم که محتوای ویدئویی در همه جا هست و به دلیل وجود رسانه های اجتماعی و سایت های ویدئویی همچون یوتیوب و ویمو نشانه ای از کاهش این روندِ در حال رشد وجود ندارد.

بنابراین، شاید هم اکنون زمان آن است که یک درِ جدیدی باز کنید و راه خود را در جهان طراحی موشن گرافیک و ویرایش ویدئو پیدا کنید. اگر تصمیم خود را گرفته اید، می توانید چندین کار انجام دهید تا خیلی سریع به پیش بروید. در اینجا ۵ راه برای شروع سریع ویرایش ویدئو ، طراحی و آموزش موشن گرافیک ارائه شده است.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

موشن گرافیک

توجه داشته باشید که …

ساده ترین راه برای جا پیدا کردن در دنیای طراحی موشن گرافیک و ویرایش ویدئو، نگاهِ دقیق به رویداد هایی است که در حال حاضر در جهان روی می دهد. این به این معنی است که زمان بگذارید و به تماشای ویدیو هایی از همه نوع، از فیلم هایی با بودجه ی زیاد تا ویدیو های اینترنتی، و از تبلیغات انیمیشن و موشن گرافیک تا پروژه های انیمیشن بپردازید.

تماشا کنید که چگونه سازندگان تصمیم گیری می کنند که چه کاری انجام دهند و چه چیزی انجام ندهند. یادداشت هایی جمع آوری کنید مربوط به چیزهایی که فکر می کنید کار می کند و چیزهایی که کار نمی کند. به دنبال روند و الگوهایی باشید که به احتمال زیاد “قوانین” و بهترین روش هایی هستند که اکثر ویراستاران و طراحان موشن گرافیک با آن ها زندگی می کنند.

پس از مدت کوتاهی، این مهارت را کسب می کنید که هر ویدیوی موشن گرافیک یا انیمیشنی را که می بینید تجزیه و تحلیل کنید، و این یک راه عالی برای شروع یادگیری موشن گرافیک است.

موشن گرافیک

با دیدن و انجام کار های مختلف، موشن گرافیک  را یاد بگیرید

یکی از چیزهای فوق العاده در مورد ورود به زمینه های ویرایش ویدئو و طراحی موشن گرافیک، منابع یادگیری رایگان فراوان است که می توانید به صورت آنلاین آن ها را پیدا کنید. مطمئنا، می توانید برای یادگیری این چیزها به آموزشگاه بروید، اما خبر خوب این است که شما می توانید فقط از تماشای کار دیگران یاد بگیرید.

جستجوی چنین مواردی در YouTube نتایج خوب زیادی را نشان خواهد داد. همچنین می توانید از سایت هایی مانند Motion Array بازدید کنید و کتابخانه ی آموزش رایگان آن ها را مشاهده کنید. آنها بخش های آموزشی After Effects را برای طراحان موشن گرافیک، و بخش های آموزشی Premiere Pro را نیز برای ویراستاران ویدئو دارند.

هر دو بخش ویرایش ویدئو و طراحی موشن گرافیک، در حال رشد هستند و آموزش های بیشتری به طور منظم اضافه می شوند. شما می توانید به دنبال آموزش هایی مانند “Easy Type On Animations With After Effects”  و “۱۰ Things I Wish I Knew About After Effects” در بخش آموزش After Effects بگردید. در بخش Premiere Pro Tutorials موضوعاتی مانند “Creating Premiere Title Templates” و “۵ Tips To Help You Edit Faster In Premiere Pro” را پیدا خواهید کرد.

در حالی که تماشای فیلم های موشن گرافیک، یک راه عالی برای پیشرفت در طراحی و ویرایش خواهد بود، انجام برخی از پروژه ها با کمک آموزش ها، شما را به سطح بالاتری می برد.

موشن گرافیک

یک قالب را امتحان کنید

قالب اساسا یک پروژه ی از پیش ساخته شده است که کاربر می تواند آن را تنظیم کند، هر چه می خواهد به آن اضافه کند و یا آن را به دلخواه تغییر دهد. شما می توانید قالب موشن گرافیک را به عنوان یک راه حل سریع برای یک پروژه و یا به عنوان یک استارتر برای چیزی بزرگتر در نظر بگیرید.

هنگامی که در ابتدا، کار ویرایش و موشن گرافیک را شروع می کنید، داشتن یک قالب می تواند یک کمک بزرگی باشد. و همچنین می تواند یک ابزار یادگیری عالی نیز باشد.

به عنوان مثال، Motion Array انواع زیادی از قالب های Premiere Pro را ارائه می دهد. شما می توانید به سادگی فیلم های نسخه ی نمایشی را به عنوان راهی برای شروع کار انتخاب کنید و طرح های خود را در آن جایگزین کنید. همچنین می توانید با انتخاب موسیقی دلخواه خود، آن را کاملا تغییر دهید. این یک راه عالی برای یادگیری ویرایش است.

Motion Array همچنین قالب های After Effects را نیز ارائه می دهد که می توانید آن ها را دانلود کنید و اصول حرکت های اولیه در After Effects را یاد بگیرید. شما می توانید قالب های transitional device و قالب های افکت های مختلف را دانلود کنید و سعی کنید اصول آن ها را درک کنید. همچنین می توانید تغییرات کوچکی را در یک قالب افتر افکت انجام دهید و یا آن ها را از هم جدا کرده و دوباره بازسازی کنید و ببینید که چطور کار می کنند. کار با یک موشن گرافیک که شخص دیگری ساخته است، به شما این فرصت را می دهد که ببینید چگونه هنرمندان و ویراستاران کار می کنند.

موشن گرافیک

برخی از قوانین را بشکنید سپس آن ها را یاد بگیرند

قوانین ممکن است خسته کننده باشند. اما، اگر آن ها را بشکنید چه اتفاقی می افتد؟

ویرایش ویدئو و طراحی موشن گرافیک هر دو زمینه های خلاقی هستند، اما روش های متداول و درستی نیز وجود دارد که برای بسیاری از کارها موثر است.

به عنوان مثال، قوانین بسیاری مربوط به زاویه دوربین و انتخاب شات وجود دارد.

در مورد موشن گرافیک، راه های زیادی برای انیمیشن سازی و متحرک کردن برخی چیزها وجود دارد. به عنوان مثال، ویرایش فریم های کلیدی به طور کلی یک انیمیشن واقع گرایانه را ارائه می دهد.

از آموزش ها، مقالات، کتاب ها و محتوا ها برای یادگیری قوانین استفاده کنید. هنگامی که درک خوبی از عملکرد آن ها پیدا کردید، پس از آن می توانید این قوانین و تجربیات را پیچیده تر کنید و روش های جدیدی برای انجام دادن کارها را امتحان کنید.

موشن گرافیک

هنگامی که شروع به طراحی موشن گرافیک و ویرایش ویدئو می کنید، تنها چند قدم با یک پروژه ی بزرگ فاصله دارید که شامل محتوا های زیاد، فرمت فایل های مختلف و تغییرات زیادی است.

قبل از این که در یک پروژه ی بزرگ موشن گرافیک با حجم زیادی از اطلاعات گم شوید، می توانید راهی برای سازماندهی آن ها پیدا کنید. به این معنی که ساختار پروژه را در داخل نرم افزار انتخابی خود بسازید، چه نرم افزار افتر افکت، Premiere Pro یا برنامه ی دیگری باشد. پوشه هایی را برای انواع فایل ها ایجاد کنید و همه چیز را در جایی که آسان تر پیدا می کنید، قرار دهید.

فضای کاری دیجیتال خود را به نحوی طراحی کنید که برای شما آسان تر و کاربردی تر باشد. شما می توانید یک فضای کاری سفارشی را در بسیاری از نرم افزارها، از جمله مجموعه ی Adobe Creative Cloud ایجاد کنید. در نتیجه، زمانی که به آن ها نیاز دارید، به راحتی آن ها را پیدا می کنید.

یادداشت داشته باشید. شاید یک قلم و کاغذ داشته باشید. و یا شاید تمایل به استفاده از نرم افزار برای این کار داشته باشید. مهم نیست که چگونه یادداشت ها و تغییرات خود را پیگیری کنید، اما مطمئن شوید که از یک سیستم استفاده می کنید که قابل درک و قابل اتکا باشد.

این ها تنها برخی از راه هایی هستند که شما می توانید در شروع راه خود به دنیای طراحی موشن گرافیک و ویرایش ویدئو استفاده کنید. همه ی چیزی که نیاز دارید وجود دارد. آموزش ها، قالب ها، و بسیاری از طرح های الهام بخش. فقط شروع کنید و از آن ها استفاده کنید و سریع تر از آن چه که باور دارید پیشرفت خواهید کرد.

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. خیلی خوب بود، ممنون
    اما باید بدونیم بازار کار موشن گرافیک رو چجوری پیدا کنیم، وقتی یک موشن گرافیست شدیم، چگونه وارد بازار کار بشیم و از کجا شروع کنیم.

    1. در دوره جامع آموزش موشن گرافیک اگر شرکت کرده باشید ؛ میدونید که قابلیت آپدیت رو داره و در اپدیت ها آینده به این مسایل خواهیم پرداخت ؛ بررسی خواهیم کرد که از کجا شروع کنیم به چه چیزیهای احتیاج داریم تا بهتر دیده بشیم , چطور نیاز های مشتری رو تبدیل به سناریو و ایده کنیم و از این دسته از مباحث ؛ که در اپدیت ها بهش اشاره خواهیم کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا