وب

وردپرس کار خوب کیست و چه مهارت‌هایی باید در این زمینه داشته باشد

وردپرس، بهترین بستر برای مدیریت محتوا

وردپرس، یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا ( cms ) است و در سالیان اخیر، محبوبیت بسیار زیادی در بستر وب پیدا کرده است. این محبوبیت به قدری است که امروزه تقریبا می‌توان گفت بیشتر سایت‌ها چه در ایران و چه در جهان، با استفاده از این سیستم طراحی و تولید شده‌اند. این سیستم با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP طراحی شده است و تمامی کدهای آن برای همه آشکار است. به طوری که هر وردپرس کار می‌تواند با استفاده از آن‌ها، به راحتی پروژه خود را پیش ببرد.

مهارت‌هایی که یک وردپرس کار باید داشته باشد | آموزش تک

این سیستم مزایای بسیار زیادی دارد و ابزارهای مختلفی را در اختیار  کاربران خود قرار می‌دهد تا بتوانند به راحتی محتواهای خود را برروی فضای وب پیاده سازی کنند. همین امر نیز سبب شده تا برای کار با آن، نیاز به آموزش‌هایی باشد و وب‌مستران مهارت‌های خاصی داشته باشند که در این مطلب قصد داریم آن‌ها را بررسی کنیم.

وردپرس کار کیست؟

معمولا به تمامی افرادی که کارشان طراحی و یا سخت افزونه و قالب برای وردپرس و یا طراحی سایت با استفاده از این بستر است، وردپرس کار گفته می‎شود. این دسته از افراد در واقع گروهی هستند که روی هسته اصلی وردپرس کار نمی‌کنند، بلکه با استفاده از توابع و قلاب‌های وردپرس کار می‌کنند.

البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که برخی از افراد نیز هستند که به صورت مستقیم بر روی هسته وردپرس کار می‌کنند و به نوعی توسعه دهنده اصلی وردپرس محسوب می‎شوند. دقت داشته باشید که این توصعه دهندگان معمولا برای هدف‌های شخصی نیست و در توسعه هسته وردپرس نقش مفیدی دارند. بلکه بیشتر برای پیشبرد اهداف گروه وردپرس کار می‌کنند.

مهارت‌هایی که یک وردپرس کار باید داشته باشد

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که با استفاده از آن، بسیاری از کسب و کارها برای افزایش در آمد خود، از آن استفاده می‌کنند. عملا وردپرس توانسته با فراهم کردن ابزارهای مختلف، بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، بستری را فراهم کند تا بتوانید سایت‌های موفق را تولید کنید.

آشنایی با گام‌های تبدیل شدن به یک وردپرس کار حرفه در آموزش تک

البته برای این که بتوانید به یک وردپرس کار حرفه‌ای تبدیل شوید، باید مهارت‌های خاصی داشته باشید. در واقع تمامی این مهارت‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین سایت‌ها را طراحی کنید. در ادامه هر یک از این مهارت‌ها را بیان می‌کنیم.

آشنایی با اصطلاحات و کاربردهای بخش‌های مختلف وردپرس

یکی از نکات بسیار مهم برای شروع هر کاری، آشنایی با اصطلاحات و کاربرد ابزارهای مختلف آن است. در واقع شما باید بتوانید تمامی این اصطلاحات را بشناسید و آن‌ها را درک کنید. وردپرس نیز از این قاعده مستثنا نیست و دارای اصطلاحات مختلفی است. برای این که بتوانید در این زمینه به یک متخصص تبدیل شوید، باید با تمامی ابزارها مانند پست‌ها، افزونه‌ها، قالب‌های وردپرس و … آشنایی داشته باشید تا در زمان راه اندازی پروژه خود به مشکلی بر نخورید.

برای این امر، شما می‌توانید به سایت اصلی وردپرس مراجعه کنید و دفترچه راهنمایی که این مجموعه برای شما فراهم کرده‌اند را مطالعه کنید. در این دفترچه تمامی ابزارهای مختلف وردپرس به صورت کامل توضیح داده  شده است و می‌تواند برای یک راهنمای بسیار خوب برای شروع کار شما باشد. دقت داشته باشید که این مهارت را نباید به هیچ عنوان دست کم بگیرید، زیرا به عنوان خشت اول شناخته می‎شود و در صورتی که نتوانید به درستی با اصطلاحات مختلف وردپرس آشنایی پیدا کنید، مطمئن در ادامه به مشکلات زیادی بر می‌خورید.

شناخت مبانی اصلی وردپرس

در صورتی که بخواهید به صورت اصولی به یک وردپرس کار حرفه‌ای تبدیل شود، باید از مبانی ابتدایی شروع کنید. وردپرس از زبان‌های برنامه نویسی مختلفی کمک می‌گیرد تا یک خروجی بسیار عالی برای شما به نمایش بگذارد.

نکات مهم برای تبدیل شدن به یک وب مستر حرفه درر آموزش تک

برای این کار شما باید به زبان‌های PHP، HTML و CSS اشنایی داشته باشید. البته برای این منظور نیازی به تسلط کامل نیست و در صورتی که آشنایی سطحی با آن‌ها داشته باشید کافی است. به همین دلیل، نیازی نیست در دوره‌های گران قیمت شرکت کنید. تنها کمی جست و جو در بستر وب فارسی و یا یوتیوب برای این زمینه کافی است. برای یادگیری این موارد، می‌توانید در دوره‌های رایگان مجموعه آموزش تک شرکت کنید.

آشنایی کامل با افزونه‌ها و پلاگین‌های وردپرس

همانطور که بیان شد، وردپرس برای راحت‌تر شدن طراحی سایت، افزونه‌ها و پلاگین‌های بسیار زیادی را برای وردپرس کار ها فراهم کرده است. این افزونه‌ها از بخش انبار افزونه‌های وردپرس در دسترس و قابل دانلود است. البته قبل از این که بخواهید هر یک از آن‌ها را دانلود کنید، باید به خوبی با آن‌ها آشنایی داشته باشید و امکانات آن را بدانید.

به این نکته هم دقت داشته باشید که هر متخصص وردپرس، باید بتواند افزونه‌های مختلف را بنویسید، زیرا در برخی از پروژه‌ها، ممکن است به امکاناتی نیاز داشته باشید که در هیچ افزونه‌ای وجود نداشته باشد و شما مجبور شوید خودتان اقدام به کد نویسی کنید.

آشنایی با سئو و بهینه سازی سایت

سسئو یا همان بهینه سایت برای موتورهای جست و جو به فرایندی گفته می‎شود که با استفاده از روش‌های مختلف یک سایت بهینه سازی می‎شود و در نتایج جستجو گوگل در جایگاه بهتری ظاهر می‎شود. به همین دلیل، باید با مفاهیم  این زمینه نیز آشنایی داشته باشید. در صورتی که نتوانید سایت خود را به شکل اصولی سئو کنید، هیچ نتایجی از آن نخواهید گرفت و حتی ممکن است سایت‌تان نیز افت قابل لمسی داشته باشد.

سئو چیست؟ آموزش تک

آموزش تک، بستری مناسب برای تبدیل شدن به یک وردپرس کار

در این مطلب از وب‌سایت آموزش تک، با بررسی نکات و مهارت‌هایی که یک وردپرس کار باید داشته باشد همراه شما بودیم. وردپرس در سالیان اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و تقریبا بیشتر سایت‌های طراحی شده در دنیای امروزی، با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا تولید می‎شود. اگر شما هم می‌خواهید با این سیستم آشنایی پیدا کنید، می‌توانید در دوره صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس شرکت کنید. در این دوره تمامی مهارت‌هایی که در این زمینه لازم است به شما آموزش داده می‎شود و می‌توانید به راحتی وارد بازار کار شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا