طراحی و گرافیک

آموزش کامل ساخت وب سایت

ساخت وب سایت امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و لزوم استفاده از آن در زمینه های مختلف زندگی بسیار نمود پیدا کرده است.افراد مختلف با هر حرفه ای که داشته باشند معمولا از شبکه های اجتماعی مختلف برای معرفی و ایجاد کسب و کار و شغل خود استفاده می نماید. به همین دلیل شبکه های اجتماعی که امروزه از طرفداران و کاربران بسیار زیادی بهره مند شده هستند اینستاگرام و همچنین تلگرام می باشد که افراد مختلف می‌توانند از طریق این شبکه های اجتماعی به جذب مشتری و معرفی کسب و کار خود در سطح کشور و حتی در سطح جوامع بین‌المللی بپردازند.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

اما چیزی که مشخص است شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک ابزار محدود به حساب آمده و مورد استفاده قرار می گیرد و افرادی که از این شبکه های اجتماعی جهت معرفی و رونق کسب و کار خود استفاده می کنند چون کنترل کاملی بر روی آن نداشته و همچنین شبکه ممکن است در هر لحظه دچار عیب و نقص مختلفی مانند فیلترینگ و یا عدم دسترسی گردند که در حال حاضر نیز انواع مختلفی از مشکلات را شاهد هستیم.

همچنین با توجه به شرایط بد سیاسی و منطقه موجود ممکن است این شبکه اجتماعی کشور ما را تحریم کرده و دیگر کاربران موجود در کشورمان نتوانند به صورت کامل یا برخی از امکانات موجود در این شبکه‌ها را مورد استفاده قرار دهند که باز هم این مشکل به نوعی نقص به حساب می آید.

شبکه اجتماعی اینستاگرام

اگر بخواهیم در مورد شبکه اجتماعی اینستاگرام سخن بگوییم که در این شبکه امکان فروش محصولات به صورت آنلاین وجود دارد اما از آنجایی که پرداخت آنلاین در داخل کشور عزیزمان ایران مورد تحریم واقع شده است برخی از امکانات و قابلیتها در داخل کشور عزیزمان ایران در دسترس نیست و امکان انجام این کار وجود ندارد.

علاوه بر همه مشکلات که گفته شد شبکه‌های اجتماعی مختلف به دلیل وجود نداشتن ساختار رسمی زیاد گزینه مناسبی نیستند در صورتی که قصد ایجاد رونق و معرفی هرچه بهتر کسب و کار خود را دارید بهتر است به فکر ساخت وبسایت به صورت رسمی برای کسب و کار خود باشید.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

البته باید این موضوع را اشاره کنیم که شما می‌توانید در کنار ساخت وب سایت رسمی برای کسب و کار خود از شبکه های اجتماعی برای جذب و ارتباط با مشتریان هدف خود کمک گرفته و به نوعی با استفاده از شبکه های اجتماعی به بازاریابی بپردازید. افرادی که از ساخت وب سایت دارند اطلاعات کافی در زمینه ساخت وبسایت ندارند می توانند این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و اطلاعات کافی را در این زمینه کسب نمایند. ما در این مقاله سعی کردیم کلیه مواردی که برای ساخت وب سایت به آن نیاز دارید را در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:

آموزش ساخت وب سایت از طریق اینترنت

اولین مرحله در زمینه ساخت وب سایت ایجاد و خرید یک دامنه رسمی می باشد. دامنه ها در انواع مختلف و پسوند های مختلفی قابل تهیه هستند که از جمله مهمترین آنها می توان به پسوند های COM، NET، ORG IR، IN، TR  اشاره نمود. در مورد هر یک از این دامنه ها باید بگویم که شرایط و قیمتهای آنها با توجه به نوع دامنه ها متغیر می باشد. بعد از اینکه دامنه مورد نظر را برای ساخت وب سایت مورد نظر خود را خریداری نموده اید بگونه ای قدم اول در زمینه ساخت وب سایت را برداشته اید و می توانید مراحل بعدی کار را انجام دهید.

تبلیغات شما با خرید دامنه وب سایت آدرس آی پی سرور مورد نظر سایت خود را جهت جستجو در اختیار کاربر مورد نظر خود قرار داده و بعد از اینکه کاربران آدرس دامنه شما را در مرورگر مورد نظر خود وارد می‌کنند محتویات قرار گرفته شده در سایت شما در اختیار مشتری برای بازدید کننده شما قرار خواهد گرفت. مرحله بعدی بعد از خرید دامنه در زمینه ساخت وب سایت تهیه فضای مورد نیاز برای قرار دادن و تبادل فایل ها درون آن فضا می باشد تا از این طریق می توانید صفحات مورد نظر خود را در اختیار مشتریان و بازدیدکنندگان و همچنین موتورهای جستجوگر قرار دهید.

انواع دامنه (Domain)

در حالت کلی کلیه فایل ها و داده هایی که قرار است بر روی سایت شما قرار می گیرند بر روی این فضا قرار داده می شوند که به اصطلاح به این فضا هاست گفته می‌شود. از نظر تقسیم بندی سیاست قسمت کوچکتر از فضای در نظر گرفته شده در یک سرور است و همچنین یک سرور می تواند به تعداد زیادی هاست تقسیم شود و معمولا هر یک از سایت ها بر روی یک هاست فضا سازی می شوند. م

عمولا هنگام ساخت وب سایت مورد نظر، سرور و پهنای باند و همچنین فضای هاست در نظر گرفته می‌شود که کاربری که قصد ساخت وب سایت را دارد می‌تواند از این منابع در طول یک ماه استفاده کند و در صورتی که تبادل اطلاعات و کاربران و در چه فعالیت کاربر بیش از منابع تخصیص یافته شده باشد باید این منابع را ارتقا دهد چیزی که مشخص است مطمئنا ارتقاء هاست به امکانات و مشخصات قوی‌تر هزینه بیشتری را در زمینه ساخت وب سایت به وجود خواهد آورد. در زمینه ساخت وبسایت بعد از آن که دامنه هاست مورد نظر خود برای صفحات مورد نظرتان را تهیه و ایجاد شد شما می توانید اطلاعات و داده های مورد نظرتان را در اختیار کاربران و مشتریان قرار دهید.

وب سایت ثابت یا همان استاتیک

یکی از انواع پرکاربرد ساخت وب سایت، ساخت وب سایت ثابت می باشد و همچنین سایت های دارای صفحات به تعداد محدودی میباشند. این سایت ها معمولا برای کسب و کارهای کوچک مورد استفاده قرار گرفته و در این دسته از کسب و کار ها طبقه بندی می شوند و معمولا افرادی که نسبت به ساخت وب سایت استاتیک یا ثابت اقدام می نمایند فقط هدف از راه اندازی و ساخت وب سایت صرفاً معرفی محصولات و خدمات و یا کسب و کار مورد نظر ایشان است که در نتیجه بازدید کننده و مشتریان آنها با کسب و کار موردنظر آشنا شده و از طریق راه های ارتباطی که در سایت وجود دارد با صاحب کسب و کار ارتباط برقرار نمایند.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

معمولاً زمانی که به ساخت وب سایت ثابت اقدام می‌شود این سایت کاملا کدنویسی شده طراحی و برنامه ریزی می گردد و برای طراحی و پردازش آنها از پایگاه داده استفاده نمی گردد. متداول ترین زبان های برنامه نویسی برای ساخت وب سایت استاتیک یا ثابت زبان های برنامه نویسی مانند HTML، CSS، JS و غیره هستند. یکی از مهمترین معایب ساخت وب سایت ثابت یا استاتیک این است که در صورتی که قصد داشته باشد تا صفحه جدیدی برای وب سایت مورد نظر خود طراحی نمایید باید آن صفحه را به صورت تمام و کمال کد نویسی کنید و از زبان های برنامه نویسی پیچیده استفاده کنید که این کار می‌تواند تا حدود زیادی دشوار بوده و زمان زیادی را از کاربر دریافت نماید. یکی از مهمترین مزایای ساخت وب سایت ثابت و استاتیک هزینه پایین ساخت چنین سایت هایی می باشد.

برنامه نویسی وب و طراحی سایت

وب سایت داینامیک یا همان پویا

یکی دیگر از انواع وبسایت ها که می توان در زمینه ساخت وب سایت از آنها استفاده کرد و دارای محبوبیت و کاربرد های بیشتری در مقایسه با سایت های استاتیک هستند سایت های داینامیک می باشند. در زمانی که قصد ساخت وب سایت داریم و می خواهیم یک سایت داینامیک بالا بیاوریم می توانیم صفحات بسیار زیادی را در این سایت بارگذاری کرده برای ساخت این صفحات از سیستمهای مختلف سایت ساز استفاده نماییم.

ساخت وب سایت

ساخت انواع سایت

معمولاً در انواع مختلف سایت های داینامیک داده ها و فایل های مورد نظر کاربر احتیاج به تجزیه و تحلیل کامل دارند و از همین رو برای ساخت سایت های داینامیک و پویا از زبان های برنامه نویسی کاربردی تری استفاده می گردد. کاربر با استفاده از زبان برنامه نویسی مورد نظر خود حامی وظایف و تبادل اطلاعات مورد نظر و داده هایی که قرار است در سایت قرار داده شود را به صورت کاملاً برنامه نویسی شده تعیین می نماید. از جمله مهمترین کاربرد های ساخت وب سایت داینامیک می توان به استفاده از این سایتها در زمینه ی فروش اینترنتی محصولات و ارائه آنلاین خدمات اشاره نمود.

در چنین زمانی که یک فرد وارد چنین سایتی می شود مراحل مختلف ثبت سفارش و بررسی سفارش پرداخت وجه مورد نظر برای ثبت سفارش و همچنین تاییدیه پرداخت و نهایی شدن محصول را به صورت مرحله به مرحله پشت سر می‌گذارد که تمامی مراحل در زمان ساخت وب سایت به صورت اصولی برنامه نویسی شده است. سیستم مدیریت محتوا در ساخت وب سایت های داینامیک به گونه ای طراحی می شود که بسیار کاربردی و در عین حال ساده و آسان بوده و پیچیدگی زیادی برای کاربر ایجاد نماید و کاربر می تواند بدون داشتن نیاز به دانش فنی در زمینه برنامه نویسی و کد نویسی با استفاده از سیستم مدیریت محتوا به مدیریت سایت مورد نظر خود بپردازند.

وب سایت و سایت ساز اختصاصی

زمان های پیش می آید که در هنگام ساخت وب سایت یک فرد در نظر دارد تا یک سیستم کاملا اختصاصی برای سایت خود طراحی کند و در این هنگام نیاز است که یک سایت اختصاصی برای سایت در نظر گرفته شود جهت استفاده از سایت ساز اختصاصی نیز مانند هر سایت دیگری احتیاج به یک دامنه و هاست مورد نظر دارید تا با قرار کردن سایت اختصاصی بر روی هاست و نصب کامل این سیستم امکان مدیریت و ساخت وب سایت برای کاربر فراهم گردد.

در چنین مواردی معمولا تمامی مراحل طراحی از ۰ تا ۱۰۰ شامل انواع مختلف برنامه نویسی و کد نویسی ها و همچنین تمامی مراحل گرافیکی و بهینه سازی و سئو سایت به صورت کامل طراحی می گردد پشتیبانی از این سیستم نیز به صورت کاملا اختصاصی بوده و می‌توان برای آن قرار داد تنها در صورتی که قرارداد به اتمام رسید می توان آن را تمدید نمود. و استفاده از پشتیبانی صرفاً جهت برطرف کردن هرگونه مشکل احتمالی و یا راهنمایی جهت مسائلی که با آنها آشنایی کافی نداریم می باشد.

ساخت وب سایت

طراحی سایت

در زمانی که احتیاج داریم تا در هنگام ساخت وبسایت امکانات جدیدی را به سایت اضافه نمایید باید به منبع کامل سیستم دسترسی داشته باشیم و دسترسی باید به صورت کامل امکان پذیر باشد و مشکلی که اینجاست که معمولاً بیشتر مواقع منبع امن سورس به صورت کامل و متن باز در اختیار کاربر قرار گرفته می شود و همین مسئله سبب می گردد که تنها سازنده اولیه سیستم و سایت ساز اختصاصی بتواند امکانات و آپشن های موجود بر روی سایت را ارتقا داده و به آنها بیفزاید و یا از آنها کم نماید.

چیزی که مشخص است امکاناتی که بعداً به آنها احتیاج پیدا می کند و نیاز است که بر روی سایت مورد نظر شما در زمان ساخت وب سایت افزوده گردد جز قرارداد شما با سازنده اولیه سیستم نبوده و برای افزودن آنها به سایت مورد نظرتان مطمئنا باید هزینه بالای پرداخت کنند چرا که تمامی این سیستم‌ها و امکانات اضافی به صورت اختصاصی در هنگام ساخت وب سایت برای شما برنامه نویسی و کد نویسی می گردند.

معمولا از ساخت وب سایت به صورت اختصاصی توسط تیم های کوچک انجام می گردد و از همین رو امنیت سایت ها و تست امنیتی به شکل کامل و درست انجام نمی پذیرد و از همین رو هم می تواند بسیار زیاد از نظر هکرها و خرابکاران مورد هجوم قرار گرفته و با پیدا شدن کوچکترین مشکل و باگی امنیت کل سیستم زیر سوال برود.

وب سایت به صورت کاملا مجانی و رایگان

ساخت وب سایت

ساخت سایت به صورت رایگان

این سیستم ها به صورت متن باز در اختیار کاربران قرار می گیرد و کاربران می توانند با استفاده از آنها به ساخت وب سایت مورد نظر خود به صورت کاملاً رایگان و مجانی و بدون هیچ نوع پرداخت هزینه ای بپردازند. از جمله مهمترین نمونه های سایت ساز های رایگان می توان به وردپرس که بسیار مناسب برای سایت های منابع طبیعی و فروشگاه می باشد و همچنین دروپال که برای انواع مختلف سایت‌ها کاربری دارد.

همچنین جوملا که برای سایت های خبری و شرکتی بسیار ایده آل است و اپن کارت که در حدود زیادی برای سایت های فروشگاهی کاربرد دارد و موارد دیگر این چنینی اشاره نمود. در میان سیستم های نام برده شده برای ساخت وبسایت وردپرس از محبوبیت و کاربرد بسیار بیشتری بهره مند می باشد و دلیل این محبوبیت امکانات و اختیارات بیشتری که در اختیار کاربران قرار می گیرد می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا