وب

راهنمای به روز رسانی وردپرس، پلاگین ها و تم ها – بخش سوم

در بخش اول این مقاله، به لزوم آپدیت کردن وردپرس، پلاگین ها و تم ها پرداخته شد؛ همچنین روش به روز رسانی وردپرس با یک کلیک شرح داده شد. در بخش دوم نیز به روش خودکار به روز رسانی وردپرس و روش دستی به روز رسانی وردپرس پرداخته شد. در این بخش از مقاله، به روز رسانی تم و پلاگین ها به عنوان مبحث پایانی آپدیت وردپرس، شرح داده خواهد شد.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

به روز رسانی پلاگین ها و تم ها

به روز رسانی هسته ی وردپرس مهم است، اما مهم است که تم ها و پلاگین هایی که استفاده می کنید را نیز به روز کنید، زیرا یک باگ در یکی از پلاگین ها و یا قالب وردپرس، می تواند تمام نصب شما را تحت تأثیر قرار دهد.

به روز رسانی با یک کلیک

همانند خودِ وردپرس، شما می توانید پلاگین ها و تم ها را نیز با یک کلیک آپدیت کنید. برای انجام این کار، به قسمت «به روز رسانی ها / Updates» در پنل مدیریت خود بروید.

اگر افزونه ها یا تم هایی وجود داشته باشد، که بتوان آن ها را به روز کرد، در این جا نشان داده می شود (درست زیر بخشی که به شما می گوید که نسخه جدیدی از وردپرس در دسترس است یا نه).

برای به روز رسانی پلاگین ها، آن ها را انتخاب کنید و بر روی دکمه Update Plugins کلیک کنید. همین کار را می توان برای تم ها نیز انجام داد: آن ها را انتخاب کنید و روی دکمه ی Update Themes کلیک کنید.

به روز رسانی وردپرس

درست همان طور که در مورد به روز رسانی وردپرس دیدید، چه برای پلاگین ها و چه برای تم ها نیز، به یک صفحه ی دیگر هدایت خواهید شد که به شما در مورد پیشرفت های به روز رسانی اطلاع خواهد داد.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

توجه داشته باشید که برای پلاگین ها، بخش دیگری نیز وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا با یک کلیک به روز رسانی را انجام دهید: بخش « پلاگین های نصب شده / Installed Plugins» در داشبورد. اگر یک افزونه را بتوان به روز کرد، یک پیام با یک لینک برای به روز رسانی خودکار، درست در زیر آن ظاهر می شود. حتی می توانید تمام پلاگین های خود را انتخاب کنید و Update را از لیست کشویی انتخاب کرده تا پلاگین های مورد نظر خود را به صورت دسته ای به روز رسانی کنید.

به روز رسانی وردپرس

به روز رسانی های خودکار

در بالا دیدیم که خودِ وردپرس می تواند به طور خودکار و بدون نیاز به انجام هیچ کاری به روز شود. این کار کاملا کاربردی است و اگر طرفدار به روز رسانی خودکار هستید خوشحال خواهید شد که وردپرس همچنین می تواند پلاگین ها و تم های خود را نیز به صورت خودکار به روز کند.

به روز رسانی خودکار برای پلاگین ها و تم ها به طور پیش فرض غیر فعال است. برای فعال کردن آن، مانند آن چه که برای به روز رسانی های هسته ی وردپرس انجام دادیم، می توانید یک فیلتر را به فایل functions.php قالب و یا افزونه اضافه کنید.

با این حال، بر خلاف خود وردپرس، شما نمی توانید به روز رسانی خودکار برای پلاگین ها و تم ها را با یک ثابت / constant در فایل wp-config.php فعال کنید: برای پلاگین ها و یا تم ها، شما هیچ انتخاب دیگری ندارید و باید از فیلتر ها استفاده کنید.

به روز رسانی پلاگین ها و تم ها به صورت دستی

مانند وردپرس، به روز رسانی پلاگین ها و تم ها با روش یک کلیک ترجیح داده می شود. اما می توانید آن ها را به صورت دستی نیز به روز کنید. در برخی موارد، شما هیچ انتخاب دیگری نخواهید داشت: برای مثال، اگر یک افزونه در WordPress.org موجود نباشد، وردپرس نمی تواند روش به روز رسانی با یک کلیک را برای شما فراهم کند.

برای به روز رسانی پلاگین به صورت دستی، با دانلود نسخه ی جدید آن از WordPress.org یا از صفحه ی وب رسمی پلاگین، در صورت وجود، شروع کنید. در بیشتر موارد، یک فایل فشرده دریافت خواهید کرد، فایل را از حالت فشرده خارج کنید. و سپس، پلاگین را غیرفعال کنید تا از اشکالات احتمالی جلوگیری شود.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اگر افزونه فقط یک فایل باشد، فایل جدید پلاگین را با به طور مستقیم در زیر شاخه ی wp-plugins افزونه ها آپلود کرده و جایگزین کنید. اما بیشتر پلاگین ها به صورت تعدادی فایل در یک پوشه ذخیره می شوند؛ در این صورت، محتویات نسخه جدید را در پوشه ی قدیمی آپلود کرده و جایگزین فایل های موجود کنید. سپس پلاگین را دوباره فعال کنید.

به روز رسانی دستی تم نیز مشابه همین روشی است که برای افزونه ها انجام دادیم، دانلود نسخه جدید و باز کردن فایل فشرده.

اگر در حال حاضر از قالبی که می خواهید به روز رسانی کنید استفاده کنید، باید با فعال کردن یک قالب دیگر، آن را غیر فعال کنید. سپس محتوای نسخه جدید را بر روی نسخه ی قدیمی آپلود کنید و فایل های قدیمی را جایگزین کنید. اکنون می توانید این قالب را دوباره فعال کنید.

یک کلمه در مورد روش به روز رسانی با یک کلیک و به روز رسانی خودکار

وردپرس نمی تواند بررسی کند که آیا نسخه جدید برای تمام پلاگین ها و قالب های مورد استفاده ی شما در دسترس است یا خیر. هر روز، ورد پرس چک می کند که آیا آپدیت برای آن هایی که در WordPress.org در دسترس هستند وجود دارد یا نه.

اگر یک افزونه یا یک قالب در این پلتفرم وجود نداشته باشد، وردپرس نمی تواند روش به روز رسانی با یک کلیک را به شما پیشنهاد کند و به روز رسانی خودکار نیز برای این حالت کار نخواهد کرد.

برای این که بتوانید وردپرس، پلاگین یا قالب را به طور خودکار به روز رسانی کنید، CMS باید اجازه ی نوشتن در فایل ها را داشته باشد. به عبارت دیگر، فایل های وردپرس باید متعلق به کاربر وب سرور باشند، یا این که کاربر باید اجازه ی نوشتن این فایل ها را داشته باشد.

ابزار ها و سرویس ها ی به روز رسانی

در بحث به روز رسانی ها، اگر ترجیح می دهید از یک پلاگین استفاده کنید، WP Updates Settings یک پلاگین مفید است که به شما در مورد گزینه های مورد بحث در بالا کمک می کند.

به روز رسانی وردپرس

همچنین چندین سرویس و ابزار شخص ثالث وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا به روز رسانی ها را مدیریت کنید. ManageWP، InfiniteWP، WP Remote، MainWP و حتی میزبان های مدیریت میزبانی مانند Plesk 12’s WordPress Toolkit مکانیسم های خود را برای مدیریت به روز رسانی ها دارند.

نتیجه گیری

همان طور که می بینید، بیش از یک راه برای به روز رسانی وجود دارد. همیشه باید با یک کلیک و یا روش خودکار به روز رسانی کنید زیرا ساده تر، سریع تر و دارای احتمال اشتباه کمتری هستند. با این حال، به روز رسانی به صورت دستی هنوز هم یکی از گزینه ها است، و گاهی اوقات تنها گزینه است، بنابراین مهم است بدانید که چگونه این کار را انجام دهید.

اگر می خواهید همیشه آخرین نسخه از وردپرس، پلاگین ها و تم ها را داشته باشد به روز رسانی خودکار یک روش عملی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا