انیمیشن و سه بعدی

۶ اسکریپت افتر افکت که باید داشته باشید

۶ اسکریپت افتر افکت که باید داشته باشید

استفاده از اسکریپت ها در افتر افکت / After Effects یک روش بسیار عالی برای طراحی موشن گرافیک و انیمیشن و … است. بسیاری از کارهای سخت، با استفاده از یک اسکریپت عالی افتر افکت، بسیار آسان می شوند.

بنابراین، امروز قصد داریم برخی از اسکریپت های جالب و مفید افتر افکت  ( آموزش موشن گرافیک ) را معرفی کنیم که هر روز استفاده می کنیم تا کارآیی را افزایش داده و طراحی های بهتر  و حرفه ای تری در افتر افکت انجام دهیم.

اسکریپت افتر افکت Reposition Anchor Point

افتر افکت

قرار دادن دوباره ی نقطه ی لنگر بر روی یک لایه می تواند کمی دشوار باشد. به ویژه اگر شما قبلا لایه را در جایی که می خواهید قرار داده باشید. اما این اسکریپت کوچک و کارآمد Reposition Anchor Point کار را آسان می کند.

فقط کافی است که این اسکریپت را در افتر افکت بارگذاری کنید، لایه یا لایه هایی را که می خواهید نقطه لنگر جدید بدهید، انتخاب کنید، و از رفرنس بصری برای تنظیم نقطه لنگر جدید استفاده کنید.

کنترل پنل، به شما ۹ گزینه ی نقطه ی لنگر می دهد. که شامل مرکز لایه، ۴ گوشه و مرکز هر طرف (بالا، پایین، چپ و راست) است. روی فلش مربوطه کلیک کنید و کار شما انجام می شود.

این اسکریپت با نسخه های مختلف افتر افکت سازگار است. بنابراین، شما گزینه های زیادی برای کار با آن دارید.

اگرچه ساده به نظر می رسد اما از این که چگونه این اسکریپت کوچک، برای شما در استفاده های روزانه مفید خواهد بود، شگفت زده خواهید شد.

اسکریپت افتر افکت True Comp Duplicator

افتر افکت

تا به حال آیا این اتفاق برای شما افتاده است؟ شما یک comp عالی با تمام لایه هایی که نیاز دارید و یک انیمیشن عالی ایجاد می کنید. سپس می خواهید این comp را کپی کنید، اما هنگامی که می خواهید لایه های خاصی را جایگزین کنید، آن ها در نسخه ی اصلی نیز جایگزین می شوند. و این خیلی آزار دهنده است.

خب، اسکریپت True Comp Duplicator این مشکل را برای شما حل می کند. اسکریپتTrue Comp Duplicator به جای فقط داپلیکیت ساختار کلی Comp، یک داپلیکیت کامل از تمام لایه ها از جمله زیر کامپوزیت ها / sub-comps را نیز انجام می دهد. و همچنین ساختار پوشه بر اساس نسخه ی اصلی نیز داپلیکیت می شود. بهترین روش برای توصیف این اسکریپت، این است که بگوییم، یک داپلیکیت یا کپی کامل از کل comp می سازد.

این مورد، یکی از آن اسکریپت هایی است که تا روزی که از آن استفاده نکنید، نمی دانید چه کاربرد و کارآیی خوبی دارد. اما هنگامی که شما از آن استفاده کردید، تعجب خواهید کرد که چگونه تا به حال از آن استفاده نکرده اید. اسکریپت True Comp Duplicator با نسخه های مختلف افتر افکت سازگار است.

افتر افکت

اسکریپت افتر افکت ft-Toolbar 2

افتر افکت

در هنگام کار با افتر افکت، ممکن است موارد زیادی وجود داشته باشد که اغلب از آن ها در افتر افکت استفاده می کنید، مانند افکت های خاصی که خیلی استفاده می کنید، عباراتی که شما معمولا اعمال می کنید، و preset های انیمیشنی که به طور مرتب استفاده می کنید.

چیزی که باعث می شود اسکریپت ft-Toolbar 2 بسیار سودمند باشد، یک نوار ابزار سفارشی برای همه ابزار هایی است که خیلی رایج و مورد استفاده هستند. با استفاده از ft-Toolbar 2، می توانید ۷ نوع مختلف دکمه را برای استفاده از این ویژگی ها و همچنین موارد دیگری مانند: یک لانچر اسکریپت / script launcher، یک command loader، یک ویرایشگر جاوا اسکریپت و یک operating system terminal command loader تنظیم کنید.

نوار ابزار سفارشی خود را با ابزار هایی که به طور مرتب استفاده می کنید بسازید و حتی یک نوار ابزار مختلف برای انواع مختلف دستورات ایجاد کنید. یکی از بهترین راه های صرفه جویی در زمان در افتر افکت این است که همه ی چیز هایی را که نیاز دارید درست در دست خود داشته باشید.

با استفاده از این اسکریپت نوار ابزار مفید، نیازی به جستجو برای دستورات رایج وجود ندارد. همچنین می توانید پیکربندی نوار ابزار خاص خود را اکسپورت کنید و در ماشین های مختلف استفاده کنید.

اسکریپت افتر افکت Ease and Wizz

افتر افکت

حتما در مورد اهمیت استفاده از ease ها در انیمیشن های خود می دانید. این یکی از اولین گام ها برای تغییر از یک انیماتور مبتدی به یک طراح حرفه ای است. Ease ها، یک احساس گرانش و فیزیک را به انیمیشن ها خود می دهند و از این رو فوق العاده مهم هستند.

افتر افکت یک تابع پیش فرض به نام “easy ease” دارد که برخی از سطوح ease را به انیمیشن ها اعمال می کند. حتی می توان از ویرایشگر گرافیکی نیز استفاده کرد. اما این کار خیلی زود خسته کننده می شود. و گاهی اوقات سخت است که پارامتر ها را به صورت دقیق تنظیم کنید.

بنابراین، Ease & Wizz ، بیشترِ این قابلیت ها را در یک اسکریپت مفید قرار داده که بدون دردسر، به شما امکان دسترسی به دسته ای از دستورات را می دهد.

اسکریپت Ease & Wizz اساسا یک ابزار نوشتن عبارات پیچیده برای ease ها است که همه ی کار ها را در پشت صحنه و از طریق یک کنترل پانل ساده انجام می دهد.

لایه ای که می خواهید عبارت را به آن اعمال کنید را انتخاب کنید و سپس نوع ease را بر اساس تعدادی از گزینه های preset انتخاب کنید، in، out و یا هر دو را و همچنین فریم کلیدی مورد نظر را انتخاب کنید، و کار شما انجام می شود. البته Ease & Wizz قابلیت های دیگری هم دارد.

اسکریپت افتر افکت Add Parented Null to Selected Layers

افتر افکت

یک اسکریپت ساده ی دیگر با یک نام بسیار توصیفی: Add Parented Null to Selected Layers. آیا می توانید حدس بزنید که چه کاری انجام می دهد؟

انجام Parenting یکی مواردی است که در افتر افکت خیلی اتفاق می افتد و به نظر نمی رسد که برای آن، یک اسکریپت نیاز داشته باشید. اما زمانی که شما نیاز دارید این کار را برای ۱۰ یا ۲۰ لایه به یک null انجام دهید، قضیه فرق می کند. فرایند انجام این کار، به صورت خیلی زیاد، خسته کننده و غیر ممکن می شود.

اما شما می توانید به سادگی این اسکریپت را بارگذاری کنید، لایه های مورد نظر را انتخاب کنید و کلیک کنید تا همه ی کارها انجام شود.

اسکریپت افتر افکت rd: Pre-compose

افتر افکت

ممکن است بگویید ” افتر افکت یک تابع pre-compose دارد “. درست است اما یک سری ویژگی های کلیدی در rd: Pre-compose ads وجود دارد که در کادر محاوره ای pre-comp افتر افکت، وجود ندارد. و آن توانایی trim در pre-comp جدید به مدت زمان لایه، با دسته های اختیاری است.

این اسکریپت کوچک یک قابلیت ظریف را فراهم می کند که شما را از انجام آزار دهنده ی trim دستی نجات می دهد.

افتر افکت

همه ی این اسکریپت ها در هنگام کار با افتر افکت مفید خواهند بود. بعضی از آن ها خلاقیت بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند، و بعضی فقط سبب صرفه جویی در وقت می شوند، اما هر کدام به نوعی مفید هستند.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا