انیمیشن و سه بعدی

آموزش موشن گرافیک رایگان

آموزش موشن گرافیک رایگان 

علم موشن گرافیک زیر مجموعه ای از علم گرافیک می باشد.در این مقاله از آموزش تک قصد داریم شما را بیشتر با علم موشن گرافیک آشنا کنیم و با یکی دیگر از مقاله های آموزش موشن گرافیک به تکنیک ها و مهارت هایی که یک موشن گرافیست نیاز دارد تا بتواند ویدئوهای بسیار جالب بسازد می پردازیم. با ما همراه باشید.

در واقع شما با آموزش موشن گرافیک یاد می گیرید المان ها و آیکون هایی که با استفاده از علم گرافیک می سازید را در موشن گرافیک به حرکت درآورید. اولین بار کسی که واژه ی موشن گرافیک را وارد فرهنگ لغت کرد کسی نبود جز جان ویتنی معروف. جان ویتنی یک مخترع و انیماتور وآهنگساز آمریکایی می باشد. بسیاری جان ویتنی را پدر انیمیشن کامپیوتری می دانند. جان ویتنی با همراهی برادرش در دهه های ۴۰ و ۵۰ میلادی تلاش های فراوانی در زمینه تولید آثار انیمیشن کامپیوتری نمود . شرکت motion graphic Inc را تاسیس کرد. در واقع می توانیم در رابطه با آموزش موشن گرافیک بگوییم این شرکت اولین شرکت متخصص در حوزه علم موشن گرافیک می باشد.

آموزش موشن گرافیک و تاریخچه آن

برای آموزش موشن گرافیک و یک موشن گرافیست شدن بد نیست اطلاعاتی در رابطه با تاریخچه ی این علم داشته باشید. در ابتدای امر آموزش موشن گرافیک از این علم برای به حرکت درآوردن لوگو ها استفاده می شد و در بسیاری از فیلم ها و سریال ها و یا همچنین شبکه های تلویزیونی برای آن که بتوانند لوگوی خود را متحرک کنند از علم موشن گرافیک بهره جستند. با گذشت زمان آموزش موشن گرافیک وسیع تر و فراگیر تر شد و از این علم در زمینه ها و حرفه های بسیاری از جمله سینما استفاده شد. در واقع برای به وجود آوردن صحنه های جذاب کامپیوتری و همچنین جلوه های ویژه از علم موشن گرافیک در سینما استفاده شد.

حال امروزه مشاهده می کنیم علم موشن گرافیک و آموزش موشن گرافیک بسیار وسیع تر و پرکاربرد تر شده است و از این علم در حرفه های گوناگون استفاده می شود. امروزه بسیاری از شرکت ها و برند ها برای امور تبلیغاتی خود به دنبال تولید و ساخت تیزرهای تبلیغاتی با استفاده از علم موشن گرافیک می باشند. هم چنین باید ذکر کنیم امروزه راه برای آموزش موشن گرافیک و یک موشن گرافیست حرفه ای شدن به دلیل وجود نرم افزار های قدرتمند و گوناگون فعال در این حوزه بسیار هموار تر شده است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

چرا آموزش موشن گرافیک؟

همان طور که می دانید ارتباط تصویری همراه با کلام جذاب تاثیر بسیار بیشتری در مخاطب می گذارد تا اینکه بخواهید پیام را تنها به صورت متن به مخاطب بفهمانید. آموزش موشن گرافیک به این دلیل مفید و کاربردی است چرا که با تولید یک ویدئوی جذاب موشن شما می توانید بسیار بهتر و قوی تر با مخاطب ارتباط برقرار کنید و مفهوم و پیام خود را اینگونه بهتر می توانید به او منتقل کنید. عکس و متن و صدا سه راه بازاریابی می باشند. و اگر بتوانید این سه ابزار را برای رساندن پیام به مخاطب با هم و درکنار هم استفاده کنید بسیار بهتر می باشد.

آموزش موشن گرافیک رایگان

آموزش موشن گرافیک و علم موشن گرافیک در رابطه با همین موضوع می باشد شما با ترکیب تصاویر و نوشته ها و همچنین یک صداگذاری جذاب و گیرا می توانید یک ویدئو موشن بسیار پیشرفته و سطح بالا تولید کنید تا تاثیرات مثبت آن را در مخاطب مشاهده نمایید.

مطابق با تحقیقات انجام شده یک دقیقه ویدئو موشن با ۱٫۸ میلیون کلمه ارزشی برابر دارد و انسان ها به طور ذاتی جذب تصاویر می شوند تا نوشته ها. جالب است بدانید مغز انسان پیام های بصری را بهتر و بیشتر درک می کند و حال اگر در این میان تصاویری که حاوی پیام برای مخاطب هستند به صورت متحرک باشند در این صورت گیرایی مخاطب بسیار افزایش می باید. آموزش موشن گرافیک و علم موشن گرافیک به همین مسائل توجه نشان می دهد و همین تفاسیر موجب شده است بسیاری از افراد به آموزش موشن گرافیک علاقه مند شوند.

آموزش موشن گرافیک چه کاربرد هایی دارد؟

همان طور که گفتیم علم موشن گرافیک تولید ویدئو هایی با انیمیشن های کامپیوتری و تصاویر متحرک با صدا گذاری های جذاب و گیرا می باشد. اگر دقت کرده باشید تیزر های تبلیغاتی که با استفاده از علم موشن گرافیک ساخته می شوند به دلیل آن که از جلوه های بصری بسیار زیبایی بهره می گیرند خیلی سریع تر روی مخاطب تاثیر می گذارند و توجه مخاطب را جل می کنند.

بنابراین آموزش موشن گرافیک و علم موشن گرافیک به دلیل مینیمال بودن و همچنین نشانه محور بودن کاربرد های فراوانی در تبلیغ برندینگ و هم چنین کاربرد های بسیاری در صنعت فیلم سازی دارد. اگر از اصول آموزش موشن گرافیک و این علم به خوبی استفاده شود در تبلیغات برندینگ با به کارگیری رنگ های متناسب و همچنین صداگذاری مناسب موجب خواهید شد ویدئوی موشن شما بسیار جالب توجه واقع شود و حتی تصویر لوگوی برند تبلیغ شده نیز در ذهن مخاطب ثبت شود. امروزه نیز شاهد هستیم در بسیاری از شبکه های تلویزیونی برای آن که لوگوی یک شبکه خاص شود از موشن گرافیک در ساخت آن استفاده شده است.

بنابراین با توجه به آنچه گفته شد می توانیم بگوییم بهترین و موثر ترین راه برای تبلیغات و بازاریابی که از تکنولوژی روز بهره مند می باشد علم موشن گرافیک است که به تولید ویدئو های موشن با تصاویر و انیمیت های متحرک همراه با صداگذاری جذاب است. اما تبلیغات و سینما تنها کاربرد آموزش موشن گرافیک نیست و از این علم در زمینه های آموزشی نیز می توان بهره وری کرد.

آموزش موشن گرافیک در ایران چگونه است؟

در ایران برای آموزش موشن گرافیک می توانید در دوره ها و کلاس هایی که در سراسر ایران برگزار می شود شرکت کنید. در کشور ما اغلب از علم موشن گرافیک برای تیتراژهای تلویزیونی و یا تیزرهای تبلیغاتی استفاده می شود و درآمد نسبتا خوب این شغل موجب شده است بسیاری از جوانان به سوی آموزش موشن گرافیک کشیده شوند.

برای آموزش موشن گرافیک چه نرم افزار هایی وجود دارد؟

همان طور که گفتیم برای آموزش موشن گرافیک نرم افزار های قدرتمند و گوناگونی وجود دارد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

• Adobe premier
یکی از نرم افزار های قدرتمند شرکت ادوبی برای آموزش موشن گرافیک همین نرم افزار می باشد که برای تدوین فیلم مورد استفاده قرار می گیرد و تدوین گران حرفه ای از این نرم افزار استفاده می کنند. در آموزش موشن گرافیک دو بعدی نیز می توانید از این نرم افزار کمک بگیرید.

• Adobe after effects
یکی دیگر از نرم افزار های شرکت ادوبی برای آموزش موشن گرافیک افترافکت است که برای ساخت کی فریم ها و جلوه های ویژه در ویدئو های موشن از آن استفاده می شود. در واقع می توانیم بگوییم قدرتمندترین نرم افزار گرافیکی افترافکت می باشد. که با استفاده از امکانات بی نظیر و بسیار زیاد آن می توانید ویدئو موشن های جذاب تولید کنید.

• Apple Motion
اپل موشن نرم افزار اختصاصی شرکت اپل برای تولید ویدئو های موشن گرافیک سه بعدی است. کاربران علاقه مند به این شرکت می توانند برای آموزش موشن گرافیک از اپل موشن استفاده کنند.

• Autodesk MAYA
یکی از قدرتمند ترین نرم افزار های آموزش موشن گرافیک در تولید و ساخت تصاویر و ویدئو های سه بعدی این نرم افزار می باشد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش موشن گرافیک پروژه محور

مهارت های آموزش موشن گرافیک

در کشور های خارجی آموزش موشن گرافیک یک رشته ی تخصصی زیر مجموعه ی رشته ی گرافیک است که به هنرجویان آموزش داده می شود. درکشور ما نیز برای آموزش موشن گرافیک از کلاس ها و دوره های مختلفی استفاده می شود که توسط اساتید مجرب برگزار می شوند. اما در ادامه مقاله آموزش موشن گرافیک قصد داریم مهارت هایی را برای شما بگوییم که نقش اساسی در یک موشن گرافیست شدن حرفه ای و آموزش موشن گرافیک دارند.

۱-داشتن مهارت گرافیکی بالا

همان طور که می دانید علم موشن گرافیک از دو لغت موشن و گرافیک تشکیل شده است. برای تولید ویدئو های حرفه ای موشن باید درک و مهارت بالایی در زمینه علم گرافیک داشته باشید. برای آموزش موشن گرافیک باید به خوبی بتوانید تصویر سازی کنید و تصویر های ساخته شده در ذهن خود را روی کاغذ و همچنین در نرم افزار های مربوط پیاده سازی کنید. باید به مباحث اولیه علم گرافیک تسلط کامل داشته باشید یعنی باید بدانید کدام تصاویر برای کدام موضوع ها متناسب می باشند و همچنین بتوانید طراحی تصاویر را خودتان انجام دهید. برای آن که طراحی تصاویر را به خوبی انجام دهید باید مهارت و دستی در گرافیک داشته باشید و این اولین مهارت برای آموزش موشن گرافیک است.

۲- انیمیشن را درک کنید

دومین اصل آموزش موشن گرافیک این است که مفهوم انیمیشن را به خوبی درک کنید. درک مفاهیم انیمیشن سازی و گرافیک متحرک کمک بسیاری زیادی می تواند به شما در یادگیری و تولید ویدئو های موشن بکند. در واقع موشن گرافیک یعنی المان ها و تصاویر را متحرک کنید و انیمیشن یعنی تصاویری که با موشن گرافیک متحرک کرده اید پشت هم حرکت دهید تا به مخاطب حس حرکت را القا کند. بنابراین باید بگوییم یکی از اصل های آموزش موشن گرافیک این است که شما مفاهیم انیمیشن را به خوبی درک کرده و آموخته باشید. با درک مفاهیم انیمیشن شما می توانید ویدئو های بهتری در علم موشن گرافیک تولید کنید چرا که مفاهیم انیمیشن و علم موشن گرافیک در واقع مانند زنجیر به یکدیگر متصل شده اند و شما باید تمام حلقه های زنجیر را به خوبی درک کنید

۳- خلق طراحی سه بعدی

سومین مهارتی که برای آموزش موشن گرافیک باید به کار بگیرید ایجاد و خلق طراحی ها و مفاهیم سه بعدی است. امروزه با رشد سریع علم موشن گرافیک شاهد آن هستیم که این علم از دو بعدی بودن خارج می شود و بیشتر به سمت سه بعدی بودن می رود. بنابراین شما به عنوان یک موشن گرافیست حرفه ای باید بتوانید طراحی ها و تصاویر سه بعدی خلق کنید.

۴-مهارت تایپو گرافی

یکی دیگر از مهارت های لازم برای آموزش موشن گرافیک مهارت چیدمان حروف با زبان تصویر است یعنی باید حروف به کار رفته در ویدئو موشن خود را به گونه ای کنار هم بچینید که دارای جذابیت بصری باشد و موجب جلب توجه مخاطب شود. مهارت تایپو گرافی می تواند کمک بسیاری خوبی باشد تا شما مسیر آموزش موشن گرافیک را بهتر و هموار تر طی کنید.

۵- فلسفه ی رنگ ها

یکی از اصول بسیار مهم و پر کاربرد در آموزش موشن گرافی فلسفه ی رنگ ها می باشد. شما باید هر رنگ را به خوبی بشناسید و درک کنید. باید بدانید هر رنگ در چه مکان و متناسب با چه موضوعی به کار می رود. هر طراح موشن باید به خوبی به فلسفه ی رنگ ها آگاه باشد. هر چقدر رنگ هایی که در یک ویدئوی موشن گرافی به کار می روند درست و به جا باشند آن ویدئو از جذابیت بصری بسیار بیشتری برخوردار است و موجب جلب توجه مخاطب می شود.

۶- خلاق بودن

در آموزش موشن گرافیک خلاق باشید. همواره برای تولید ویدئو های موشن گرافیک خود از ایده های جدید بهره بگیرید و خلاقیت های گوناگون را استفاده کنید. مثلا بگویید اگر فلان تصویر را اینگونه قرار دهم چه می شود و راه حل خود را امتحان کنید.

۷- یادگیری اصول فنی

تکنیک ها و اصول فنی علم موشن گرافیک را فرا بگیرید. در آموزش موشن گرافیک باید بیاموزید هر تکنیک چگونه است و در کجا به کار می رود. باید اصول کار کردن با نرم افزار های تخصصی علم موشن گرافیک را بیاموزید یعنی باید به تمام اصول و یا بهتر بگوییم راه و چاه نرم افزاری که از آن استفاده می کنید و تمام بخش هایش مسلط باشید.

۸- کار تیمی را تجربه کنید

یک ویدئوی موشن زمانی موفق می شود که تاثیرگذاری بسیار خوبی در مخاطب داشته باشد. برای آن که بتوانید به چنین هدفی برسید در آموزش موشن گرافیک باید کار تیمی را تجربه کنید و در جمع باشید. از ایده ها و تفکر دیگران کمک بگیرید.

۹-کار منحصر بفرد انجام دهید

یک موشن گرافیست حرفه ای کسی است که کارش را به صورت منحصر بفرد و تک انجام دهد. در آموزش موشن گرافیک می توانید از ایده های دیگر موشن گرافیست ها کمک بگیرید اما هرگز کپی نکنید. سبک کاری خود را داشته باشید و اجازه دهید کار های موشن شما خاص باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا