انیمیشن و سه بعدی

پروژه های تیمی در ادوبی افتر افکت: آن چه باید بدانید!

پروژه های تیمی در ادوبی افتر افکت: آن چه باید بدانید!

با آخرین به روز رسانی های ادوبی افتر افکت / Adobe After Effects و ادوبی پریمایر پرو / Adobe Premiere Pro ، یک ویژگی جدید از این برند، به نام پروژه های تیمی / Team Projects ارائه شد. شاید یکی از بزرگترین به روز رسانی ها در این بسته های نرم افزاری، از جمله افتر افکت، همین مورد باشد، اما پروژه ی تیمی ادوبی واقعا چه چیزی است و چه کاربردی دارد؟

افتر افکت

خُب، پروژه های تیمی، در زمانی که با گروهی از همکاران خود، در یک پروژه کار می کنید، مقدار زیادی از زمان و انرژی تان را ذخیره می کند. ما در این مقاله، قصد داریم به چگونگی کارکرد آن برای افتر افکت، آن چه نیاز داریم، و برخی از مسائل مربوط به آن نیز نگاهی کنیم.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم :آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت 

شروع کار با پروژه های تیمی در افتر افکت

برای شروع لازم است بدانیم که، پروژه ی تیمی برای همه ی اعضای خلاق فضای ابری / Creative Cloud members در دسترس نیست. برای استفاده از این ویژگی، شما باید یک فضای ابری خلاق / Creative Cloud ، برای حساب تیم ها داشته باشید. در حالی که یک حساب معمولی Creative Cloud ، ۴۹ دلار در ماه برای افراد است، Creative Cloud برای حساب کاربری تیمی، ۶۹ دلار در ماه است. البته چند امتیاز برای حساب تیمی وجود دارد، مانند: فضای بیشتر برای ذخیره سازی فایل برای تیم (۱۰۰ گیگا بایت) و۲۴/۷  پشتیبانی فنی. اما پروژه های تیمی ممکن است بهترین دلیل برای انتخاب این تغییر باشد.

همچنین شما باید بدانید که در پروژه ی تیمی افتر افکت، در نسخه ی بتا، ممکن است چندین مورد و اشکالاتی وجود داشته باشد. همچنین، این امتیاز فقط برای After Effects، Premiere Pro و Prelude در دسترس است. و مشخص نیست که آیا Adobe در آینده برنامه های خود را به همه ی نرم افزار ها اضافه خواهد کرد، اما وقتی که این ویژگی به اندازه ی کافی محبوبیت به دست آورده باشد، هیچ دلیلی برای فکر کردن به این موضوع وجود ندارد.

پروژه ی تیمی افتر افکت چگونه کار می کند؟

هنگامی که شما یک پروژه ی تیمی را در افتر افکت راه اندازی می کنید، با انتخاب «پروژه ی تیمی جدید / New Team Project » شروع می کنید و سپس از شما خواسته می شود که آدرس های ایمیل خود را برای هر یک از اعضای تیم خود اضافه کنید. البته آدرس های ایمیل بعدا نیز می توانند اضافه شوند.

افتر افکت

می توانید کار بر روی پروژه ی افتر افکت خود را شروع کنید، یا اگر شما به یک پروژه ی تیمی می پیوندید، می توانید با انتخاب «دریافت آخرین تغییرات / Get Latest Changes » در پانل تیم، خود را با آن پروژه همگام سازی کنید.

هنگامی که فایل های به روز شده ی افتر افکت را دریافت کردید، می توانید شروع به ایجاد تغییرات خود در پروژه کنید. هنگامی که آماده بودید، می توانید بر روی “اشتراک تغییرات من / Share My Changes ” کلیک کنید تا همگام سازی با فضای ابری انجام شود تا دیگران نیز بتوانند تغییرات ایجاد شده را ببینند. شما همچنین می توانید یادداشت و نظرات خود را در مورد تغییرات ایجاد شده، ارسال کنید.

در مورد فایل و مدیریت مغایرت ها نیز، ادوبی افتر افکت گام هایی را ایجاد کرده است که پروژه های تیمی را تبدیل به یک راه حل مناسب برای گروه ها می سازد. اول، آن ها یک سیستم پروکسی مبتنی بر فضای ابری ساخته اند. این سیستم به کاربران اجازه می دهد تا فیلم ها / footage را در یک درایو محلی ذخیره کنند. تا زمانی که اعضای دیگرِ تیم نیز بتوانند همان فیلم ها را در درایو محلیِ خود داشته باشند، پروکسی ها با استقرار و حذف مسائل مربوط به رسانه های آفلاین این موضوع را مدیریت می کنند. در عین حال، کاربران می توانند در صورت انتخاب، از فضای ذخیره سازی مشترک نیز استفاده کنند.

ادوبی افتر افکت همچنین ابزار های مدیریت مغایرت ها را نیز ساخته است. اگر شما یک تغییر در پروژه ارائه دهید، که با تغییر دیگری که ارائه شده است، مغایرت داشته باشد، این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که پروژه ها را ادغام کنید، و تغییرات خودتان را بر روی دیگری ذخیره کنید، یا یک نسخه از تغییرات خود را در درایو محلی خود ذخیره کنید تا بتوانید دوباره به آن مراجعه کنید.

افتر افکت

علاوه بر این، ادوبی افتر افکت، تاریخچه ی تغییرات نسخه های مختلف را پس از ارسال آن ها در پوشه ی Team Project ذخیره می کند. این یک امتیاز بزرگ است که شما را از نیاز به داشتن نسخه های تکراری، نجات می دهد و یا حداقل به عنوان پشتیبان در خدمتِ پروژه ی تیمی است تا در صورتی مشکلی برای دستگاه شما پیش آمد، پروژه ی تیمی از آسیب در امان باشد.

در حقیقت، امتیاز دیگری که در مورد پشتیبان گیری ابری وجود دارد، این است که شما می توانید با هر دستگاه دیگری با افتر افکت کار کنید و همچنان به فایل های خود دسترسی پیدا کرده و زمانی که می توانید به فایل های رسانه دسترسی پیدا کنید، می توانید شروع به کار بر روی پروژه ی تیمی افتر افکت کنید. این ویژگی OS Agnostic است، بنابراین مهم نیست که آیا شما با مک یا کامپیوتر کار می کنید، می توانید در هر زمان دستگاه خود را تغییر دهید.

نکاتی قابل توجه در مورد پروژه های تیمی افتر افکت

نظرات و باز خورد ها در مورد پروژه های تیمی، اکثرا مثبت بوده اند و کاربران بیان می کنند که چه مقدار در زمان صرفه جویی شده است و این ابزار چقدر مهم و مفید بوده است. به نظر می رسد ادوبی افتر افکت تلاش زیادی برای ایجاد یکپارچه سازی آن می کند.

در موارد خاص، ممکن است یک کاربر به طور تصادفی از یک پروژه تیمی خارج شود، و به پوشه ی پروژه ی تیمی دسترسی نداشته باشد. و از آن جا که این ساختار، مبتنی بر فضای ابری است، از دست دادن اینترنت، در حقیقت به این معنی است که شما نمی توانید تغییراتی را در پوشه ی پروژه ی تیمی ذخیره کنید.

افتر افکت

علاوه بر این، شما نمی توانید پروژه ی تیمی را به صورت محلی ذخیره کنید، بنابراین اگر شما از شبکه قطع شوید، باید پروژه ی خود را به یک پروژه ی افتر افکت استاندارد تبدیل کنید تا بتوانید آن را به صورت محلی ذخیره کنید. اما مشخص نیست که پس از تبدیل به یک پروژه معمولی، آیا راهی وجود دارد که تغییرات خود را دوباره در پروژه ی تیمی ادغام کنید.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم :آموزش جامع دوئیک 

در نهایت، پروژه ی تیمی ممکن است برای تیم شما مناسب باشد، اما مراقب باشید که این مسائل ممکن است گاهی اتفاق بیافتد. بنابراین، اما به هر حال، به نظر می رسد ادوبی افتر افکت، هر کاری که می تواند را انجام می دهد، تا این کار را به صورت عالی انجام می دهد، تا بتوانند مشکلات کوچک را نیز حل کند. با این وجود، باید به این نکات توجه داشت.

ویژگی های پروژه ی تیمی ادوبی افتر افکت ممکن است به انقلابی در صنعت موشن گرافیک و افتر افکت و دیگر نرم افزار های ادوبی منجر شود، و حتی برنامه های کاربردی بیشتری در آینده عرضه شوند. اما در نهایت، در حال حاضر این به کاربران بستگی دارد که آن را امتحان کنند و ویژگی های مثبت و نقاط قوت و نقص های آن را بررسی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا