انیمیشن و سه بعدی

تفاوت های بین ادوبی افتر افکت و ادوبی پریمیر در چیست؟

تفاوت های بین ادوبی افتر افکت / Adobe After Effects و ادوبی پریمیر پرو / Adobe Premiere Pro در چیست؟

  • آیا باید ویدیو های خود را در افتر افکت ویرایش کنید یا پریمیر پرو؟
  • آیا می توان از افتر افکت برای ویرایش ویدیوها استفاده کرد؟

این سوالات، سوالاتی رایج هستند که برای سازندگان تازه کار ویدیو ( موشن گرافیک )پیش می آید. Premiere Pro و After Effects مانند Word و Excel هستند! هر دو توسط یک شرکت ساخته شده اند، اما برای مقاصد مختلف تولید شده و استفاده می شوند. علاوه بر این، شما می توانید آن ها را با هم نیز استفاده کنید! ( آمورش موشن گرافیک )

در این جا تفاوت بین Adobe Premiere Pro و After Effects شرح داده شده است و همچنین بررسی می شود که کدام یک از برنامه ها را باید برای مقاصد مختلف استفاده کنید.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

افتر افکت

ادوبی پریمیر پرو / Adobe Premiere Pro

  • Adobe Premiere Pro برنامه ای برای ویرایش ویدیو است. قابلیت کلیدی ادوبی پریمیر این است که کلیپ های ویدئویی را همراه با هم ویرایش می کند. این ویدیو ها می توانند یک مصاحبه با bRoll، یک فیلم روایت گونه، یک ویدیو موزیک، و یا هر نوع دیگری از ویدئو باشد، Premiere Pro برنامه ای است که برای همه این موارد مناسب است.
  • Premiere Pro بسیاری از ویژگی های دیگر را نیز دارد؛ مانند اضافه کردن متن، ویرایش صوتی و اضافه کردن افکت.
  • برای ویرایش همزمان ویدئو و صدا، استفاده از جدول زمانی Premiere Pro بهتر از جدول زمانی افتر افکت است. ترمیم یا در اصطلاح، تریم کردن کلیپ ها و حرکت دادن آن ها در جدول زمانی پریمیر بسیار آسان تر از استفاده از تایم لاین افتر افکت برای اهداف ویرایش ویدیو است.

افتر افکت

ادوبی افتر افکت / Adobe After Effects

  • افتر افکت یک نرم افزار موشن گرافیک دیجیتال، جلوه های بصری و ترکیب بندی است.
  • افتر افکت ابزاری برای عناوین، شکل ها، انیمیشن های دو بعدی، و اضافه کردن جلوه های ویژه است.
  • با این که شما می توانید حرکت متن، تصاویر، و هر لایه دیگری را در Adobe Premiere Pro ایجاد کنید، این قبیل کار ها در افتر افکت خیلی ساده تر است.

بنابراین اگر می خواهید یک ویدیو را ویرایش می کنید، از Adobe Premiere Pro استفاده کنید. و اگر می خواهید یک توالی عنوان یا موشن گرافیک ایجاد کنید یا جلوه های پیشرفته به ویدیوی خود اضافه کنید، باید از افتر افکت که مناسب این قبیل کار ها است، استفاده کنید.

تفاوت های متعددی درباره ی ویرایش در این دو برنامه وجود دارد، اما می توان گفت واضح ترین تفاوت مربوط به جدول زمانی است. Premiere دارای یک پانل جدول زمانی بسیار دقیق است که برای یک پروژه، قابلیت های زیادی برای حرکت در زمان و ویرایش محتوای فایل ویدیو فراهم می کند.

افتر افکت

اما افتر افکت گزینه های کمتری برای کار با کلیپ های متعدد دارد و بیشتر برای کار با اجزای ترکیب بندی و البته به شیوه ای راحت تر و کاربر پسند تر طراحی شده است.

افتر افکت

امروزه، بخش صوتی یک محصول ویدئویی به همان اندازه جنبه بصری می تواند مهم باشد؛ میکسر صوتی کلیپ در Premiere یک ابزار حرفه ای است که برای کنترل دقیق خروجی های صوتی پروژه طراحی شده است و توانایی استفاده از پلاگین استاندارد VST3 را نیز دارد. از آن جا که افتر افکت عمدتا یک برنامه کامپوزیت، یا ترکیب بندی است، فاقد چنین ظرافت هایی مانند Premiere در مورد ابزار های صوتی است. البته این موضوع، به معنای سطح پایین بودن افتر افکت نیست، بلکه این دو نرم افزار فقط تمرکز متفاوتی دارند و کاربرد و اهداف آن ها متفاوت است.

افتر افکت

وقتی که نوبت به کار با ماسک ها می رسد، جایی است که افتر افکت نسبت به پریمیر برتری دارد. توانایی ایجاد ماسک هایی است که در امتداد صحنه دنبال می شوند و در حقیقت یک جزء اساسی روش کار افتر افکت است و دلیل این است که چرا افتر افکت برای ایجاد افکت و ترکیب بندی بسیار مناسب است. هیچ کدام از این افکت ها در Premiere به آسانی قابل دسترسی نیستند و حتی اضافه کردن آن ها هرگز به آسانی و سهولت برای استفاده از رابط کاربری طراحی شده امکان پذیر نخواهد بود.

افتر افکت

مجموعه ی ابزار های ویژه در افتر افکت برای اعمال جلوه های کنترل حرکت، کنترل رنگ، تار شدن انتقال سایه ها و عنوان ها، بسیار گسترده است؛ در حالی که Premiere تنها برخی از آن ها را دارد، روشن است که در این جا نیز افتر افکت برتری دارد و رویکرد متفاوتی که هر برنامه در نظر گرفته است را مشخص می کند و همین رویکرد متفاوت تعیین می کند که برای چه هدفی، کدام نرم افزار را باید استفاده کرد. Premiere عمدتا یک برنامه ویرایشی است، و به صورتی طراحی شده است تا با استفاده از آن، سریعترین، کارآمد ترین و با کیفیت ترین ویرایش غیر خطی یک پروژه امکان پذیر شود. با این حال، افتر افکت، برنامه ای است که برای افکت ها و جلوه های ویژه، طراحی و ساخته شده است.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

چرا باید از هر دو نرم افزار Premiere Pro و افتر افکت استفاده کرد؟

پاسخ این سوال ممکن است واضح باشد، بسیاری از پروژه های ویدیویی به استفاده از هر دو نرم افزار ادوبی پریمیر پرو و ادوبی افتر افکت نیاز دارند.

مثلا باید ویدیو را در Premiere Pro ویرایش کرد و سپس عناوین را با استفاده از افتر افکت به آن اضافه کرد. و یا این که صوت را باید در Premiere Pro ویرایش کرد و سپس از افتر افکت برای ایجاد یک موشن گرافیک از چیزهایی که در ویدیو وجود دارند استفاده کرد.

در این راستا، با استفاده از ادوبی داینامیک لینک / Adobe Dynamic Link، می توان به صورت همزمان از هر دو برنامه استفاده کرد. با استفاده از این نرم افزار، آن ها با هم در ارتباط مستقیم قرار می گیرند، بنابراین می توان کلیپ های موجود در Premiere Pro را به راحتی در افتر افکت ویرایش کرد؛ بدون این که نیاز به اکسپورت و دوباره اکسپورت مجدد داشته باشند.

البته به تازگی Adobe Premiere Pro پنل Essential Graphics Panel را اضافه کرده است که روشی جدید برای ایجاد عناوین است. این ویژگی باعث می شود امکانِ ایجاد موشن گرافیک با کیفیت توسط افتر افکت را در خودِ Premiere Pro به آسانی فراهم شود.

با این حال، افتر افکت بهترین گزینه برای موشن گرافیک ها و جلوه های بصری پیچیده است.

مهم نیست که چقدر تازه کار یا حرفه ای باشید، اگر تا کنون از این دو نرم افزار استفاده نکرده اید، کار با Premiere Pro و افتر افکت را شروع کنید. اگر تنها از یکی از این دو نرم افزار استفاده می کنید، کار با دیگری را نیز شروع کنید تا پی ببرید که چقدر کار ها ساده تر می شوند و چگونه پروژه های شما حرفه ای تر و با کیفیت تر به پایان می رسند.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا