انیمیشن و سه بعدی

مزایای افترافکت | هر آنچه که باید در مورد این نرم افزار کاربردی بدانید

افترافکت، برنامه‌ای کاربردی در دنیا دیجیتال

در دنیای دیجیتال، نرم افزارهای بسیار زیادی هستند که می‌توانند به کمک طراحان بیایند و برای ساخت جلوه‌های ویژه ویدیویی، موشن گرافیک و … کاربرد داشته باشند. ادوبی افترافکت یکی از همین برنامه‌های کاربردی است که می‌تواند کمک‌های بسیار زیادی در دنیا دیجیتال به متخصصین این حرفه بکند. در ادامه این مطلب، مزایای افترافکت را بررسی می‌کنیم.

افترافکت چیست؟

افترافکت یکی از برنامه‌هایی است که به طور گسترده در دنیای دیجیتال استفاده می‎شود و معمولا برای ساخت موشن گرافیک، افکت‌های بصری و کامپوزیشن‌های مختلف کاربرد دارد. این برنامه توسط مجموعه ادوبی توسعه یافته و با استفاده از آن می‌توان افکت‌های بسیار زیاد و متنوعی به ویدیوها داده که در واقع این امر یکی از مزایای افترافکت است.

اصلی‌ترین کاربرد این برنامه، ویرایش و بهبود کیفیت ویدئوهاست. از افترافکت برای فرایندهای پس از تولید فیلم نیز استفاده می‌کنند. علاوه بر تمامی این موارد، این برنامه به طراحان این امکان را می‌دهد تا بتوانند لگوها، کارتون‌ها و آبجکت‌های مختلف را متحرک کنند. طراحان با استفاده از مزایای افترافکت می‌توانند، طرح‌های بسیار خلاقانه‌ای ایجاد کنند.

آشنایی با مزایای افترافکت

مزایای افترافکت بسیار گسترده است، در واقع این برنامه، به نوعی برای کمک به طراحان، هنرمندان و ویراستارانی تولید و طراحی شده است که به دنبال خلق ویدیو‌هایی با کیفیت خوب هستند و می‌خواهند افکت‌های واقعی و خلاقانه‌ای را در طرح‌هایشان ایجاد کنند.

یکی از اصلی‌ترین مزایای افترافکت امکان استفاده از آن برای ویرایش هر نوع ویدیو یا کلیپ است. با استفاده از این برنامه، می‌توانید متن‌های متحرکی را به ویدیو‌های خود اضافه کنید. به عبارتی دیگر، افترافکت به شما کمک می‌کند تا بتوانید پروژه‌های خود را حرفه‌ای‌تر و راحت‌تر از برنامه‌های دیگر مدیریت کنید.

یکی دیگر از مزایای افترافکت ابزاری به نام Roto Brush است که فرایند تغییر بک گراند و اصلاح آن را برای طراحان ساده می‌کند. قبل از این ابزار، ویرایش پس زمینه بسیار دشوار بود اما حالا کاربران می‌توانند با چند کلیک و مقداری حوصله، پس زمینه ویدیوهای خود را به سرعت تغییر دهند.

آشنایی با پلاگین‌های افترافکت

برنامه افترافکت پلاگین‌های بسیار زیادی دارد که این موضوع به طراحان اجازه می‌دهد تا پروژه‌های خود را راحت‌تر انجام دهند. وجود پلاگین‌های متنوع در این برنامه در واقع یکی از اصلی‌ترین مزایای افترافکت است. به طور مثال، سیستم‌های ذرات برای افکت‌های واقع‌ گرایانه برای باران، برف، آتش، و سایر موارد یک پلاگین بسیار محبوب است.

از بهترین پلاگین‌های افترافکت، می‌توان به افزونه‌های سه بعدی این برنامه اشاره کرد. افترافکت بدون استفاده از پلاگین و به تنهایی، می‌تواند افکت‌های سه بعدی را رندر کند اما برخی از این پلاگین‌های سه بعدی، می‌توانند از لایه‌های دو بعدی استفاده کنند.

به غیر از این موارد بیان شده، پلاگین‌های دیگری برای تبدیل کردن ویدیو به فیلم و یا کارتون، شبیه ساز دود، آتش یا آب، سیستم‌های ذرات، حرکت آهسته، ایجاد چارت‌های متحرک، نمودارها و دیگر داده‌های تجسمی، محاسبه حرکت سه بعدی دوربین دی یک سکانس دو بعدی، حذف کننده نویزها، نورها و خطوط اضافه، اضافه کردن اصلاحات رنگی و دیگر بهبودهای محیط کاری و … وجود دارد. به عنوان نمونه، برای معرفی برخی از محبوب‌ترین پلاگین‌های افترافکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • Element 3D
  • Optical flare
  • Twitch
  • Animation Composer
  • Plexus
  • Newton
  • Particular

متحرک سازی موشن گرافیک‌ها

یکی دیگر از مزایای افترافکت امکان متحرک ساختن موشن‌های تولید شده است. در واقع، با استفاده از این نرم افزار، نه تنها می‌توانید موشن‌های زیبایی خلق کنید، بلکه می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف آن‌ها را متحرک کنید و تاثیر آن‌ها را بر روی بیننده بیشتر کنید.

رشد شغلی با استفاده از افترافکت

یکی از مزایای افترافکت امکان رشد شغلی با استفاده از آن است. این نرم افزار پلتفرمی را برای کاربران فراهم می‌‌کند تا بتوانند مهارت‌های خود را افزایش بدهند و بعدها با استفاده از همین مهارت‌ها، مسیر شغلی خود را هم تغییر بدهند. در سالیان اخیر، استفاده از افترافکت با رشد بسیار زیادی مواجه شده است و بسیاری از شرکت‌ها متخصصان این برنامه را استخدام می‌کنند تا برای کسب و کار آن‌ها طرح‌های مختلفی را خلق کنند.

تبلیغات یکی از اصلی‌ترین موضوعات برای گسترش کسب و کار است و در طی سالیان اخیر، تغییرات بسیار زیادی کرده است. امروزه استفاده از انیمیشن‌ها برای تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات شرکت‌ها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. به همین، دلیل، با استفاده از نرم افزاری مانند افترافکت، می‌توان کسب و کار خود را بهبود ببخشید.

مزایای افترافکت چگونه باعث آسان‌تر شدن کارها می‎شود؟

همانطور که بیان شد، مزایای افترافکت بسیار زیاد است و با استفاده از قابلیت‌ها و ابزارهای موجود در آن، کاربران می‌توانند طرح‌های خود را راحت‌تر و ساده‌تر اجرا کنند. البته باید توجه داشته باشید که کار با این نرم افزار، نیاز به دانش خاصی در این زمینه می‌باشد و مسلما در اولین دید، برای مبتدیان نرم افزار چالش برانگیز باشد. اما ابزارها و قابلیت‌های ویرایشی موجود در افترافکت، آن را به یک نرم افزار جذاب و البته مهم برای طراحان تبدیل کرده است.

یکی از اصلی‌ترین مزایای افترافکت ابزاری به نام Camera Tracking است که به کاربران کمک می‌کند تا ویدیوهای اصلی را ویرایش و اصلاح کنند، هر نوع متنی که بخواهند به آن اضافه کنند و یا این که ویدئوی دیگری را ویدئوی اصلی اضافه کنند.

سخن پایانی

در این مطلب از وب‌سایت آموزش تک، مزایای افترافکت را بیان کردیم. این نرم افزار، به عنوان یکی از پرکاربردترین و قدرت‌مندترین برنامه‌ها است که با داشتن ابزارها و قابلیت‌های متنوع، به کاربران خود این اجازه را می‌دهد تا بتوانند طرح‌های خلاقانه‌ای تولید کنند.

البته باید دقت داشته باشید که وجود همین ابزارهای متنوع، یادگیری و استفاده از افترافکت را مقداری دشوار کرده است. اگر شما هم می‌خواهید یک بار برای همیشه به یک متخصص افترافکت تبدیل شوید، می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری مجموعه ما شرکت کنید. با استفاده از این دوره‌ها می‌توانید به صورت تخصصی با صفر تا صد افترافکت آشنا شوید و با استفاده از مهارت‌های خود، وارد بازار کار پرتقاضای طراحی موشن گرافیک، ویرایش ویدیوها و … شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا