وب

افزونه‌‌های کش در وردپرس | چگونه سرعت سایت وردپرسی خود را افزایش دهیم

افزونه‌های کش در وردپرس ؛ فرشته نجات

کش وردپرس به زبان ساده شامل فایل‌هایی است که به طور موقت در حافظه سیستم یا تلفن همراه شما ذخیره خواهدشد تا بتوانید بعداً آن را به راحتی بازیابی ودریافت کنید. اگر می‌خواهید سرعت بارگذاری در سایت خود را افزایش دهید، یکی از بهترین کارها نصب افزونه‌‌های کش در وردپرس است. در این مطلب قصد داریم در رابطه با افزونه‌های کش وردپرس صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

انواع کش و افزونه‌‌های کش در وردپرس

رایج‌ترین کش در سایت‌های وردپرس کش کردن صفحات(Page Caching) است. در این حالت یک نسخه HTML استاتیک (ثابت) از صفحات سایت شما تولید شده و روی سرور‌های شما ذخیره خواهد شد. کش‌ها انواع دیگری نیز دارند که می‌توان در سایت‌های وردپرسی استفاده کرد ؛ در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

  1. کش کردن دیتابیس (Database Caching)
  2. کش کردن مرورگر (Browser Caching)
  3. کش کردن شی‌ (Object Caching)

بهترین افزونه‌‌های کش در وردپرس

همان طورکه اشاره کردیم کش‌های مختلفی وجود درند که میتوان از بهترین افزونه‌های کش در وردپرس بسته به نوع سرور و نرم افزارهای نصب شده در سرورها استفاده کرد. بنابراین باید از افزونه‌های موجود یکی را که سازگار با سرور شما بوده استفاده کنید که کارایی و سرعت بهتری برای سایت شما داشته باشد.

۱٫       افزونه کش مرغ مگس خوار(Hummingbird)

افزونه مرغ مگس خوار از بهترین افزونه‌های کش در وردپرس است که توسط WPMUDev تهیه و توسعه داده شده است. علاوه بر کش کردن هرچیزی که برای افزایش سرعت سایت وردپرسی نیاز باشد، در این افزونه جمع آوری شده که براساس اطلاعات فروش ثبت شده است.

افزونه مرغ مگس خوار نزد علاقه مندان از محبوب‌ترین افزونه‌های کش به شمار می‌رود. این افزونه نه تنها در سریع‌تر شدن سایت به شما کمک کرده بلکه در افزایش امتیازتان در Google Page Speed ​​Insights نیز کارایی دارد. ویژگی‌های این افزونه عبارت اند از:

  1. بهینه سازی کدها ومنابع سایتتان
  2. فشرده سازی وترکیب کردن فایل‌های CSS ,JS وHTML
  3. مدیریت فشره سازیGZIP
  4. کش کردن صفحات، کش سرور و RSS

۲٫     افزونه WP Rocket

افزونه راکت یکی از محبوب‌ترین افزونه‌‌های پولی و افزایش سرعت سایت وردپرس است. دلیل فروش بالای این افزونه نسبت به رقیبان خود تنظیمات ساده آن می‎باشد که به محض دانلود و فعال کردن این افزونه در سایت عملیات کش وراه اندازی شروع می‌شود.

ویژگی‌‌های این افزونه عبارت انداز:

  1. افزایش سرعت وردپرس به صورت آسان
  2. بهینه سازی دیتابیس و فونت‌های گوگل
  3. بارگذاری تنبل تصاویر(یعنی تصاویر سایت در زمان استفاده کاربران بارگذاری می‌شود.)
  4. فشرده سازی وترکیب کردن فایل‌‌های CSS،JS وHTML

 

۳٫    افزونه w3 total cache

افزونه w3 total cache از محبوب‌ترین افزونه‌های کش در وردپرس بوده که امکانات بی نظیری را به صورت رایگان برای شما فراهم می‌کند. لازم به ذکر هست این افزونه کمی پیچیده است که برای مبتدی‌ها  اندکی دشوار بوده و رابط کابری تقریب سختی را دارد. این افزونه با بیش از یک میلیون دانلود جزء دسته بهترین افزونه‌‌های رایگان محبوب به شمار می‌رود. ویژگی‌‌های این افزونه عبارت اند از:

  1. بهبود کارایی سایت
  2. فشرده سازی و کش صفحات
  3. پشتیبانی از تکنولوژی AMP گوگل وSSL
  4. تا ۸۰٪ صرفه جویی در پهنای باند

 

۴٫     افزونه Wp Super Cache

یکی از افزونه‌های کش در وردپرس که رایگان و دارای تنظیمات ساده بوده که بیش از ۲ میلیون دانلود را داشته است. این افزونه رقیب قدرتمندی برای افزونه w3 total cache بوده به طوری که کابران جهت استفاده برسردوراهی قرار می‌گیرند.

این افزونه تمام کش‌ها  (کش دیتابیس، کش مرورگر و کش شی‌ء)را فراهم کرده و با رابط کاربری ساده ای که دارد می‌توانید با چند کلیک ساده آن را راه اندازی کنید.

این افزونه به سه روش(آسان، پیشرفته و Wp Super Caching) فایل‌ها را کش میکند.

ویژگی‌‌های این افزونه عبارت اند از:

  1. پشتیبانی ازCDN
  2. کنترل کش برای موبایل
  3. دارای قابلیت Debug(رفع اشکال)
  4. تنظیم زمان انقضای کش‌ها

 

۵٫     افزونه WP Fastest Cache

افزونه WP Fastest Cache یکی از بهترین افزونه‌‌های کش در وردپرس که به دلیل تظیمات آسان آن تبدیل به ساده‌ترین افزونه شده است. این افزون بیش از ۷۰۰ هزار نصب داشته که در نسخه‌‌های رایگان این نسخه برخی از قسمت‌‌های آن برای کاربران غیرفعال می‌باشد.

ویژگی‌‌های این افزونه عبارت اند از:

  1. فشرده سازی فایل‌‌های CSS و HTML
  2. پشتیبانی از CSS و CDN
  3. امکان غیر فعال سازی ایموجی‌‌های وردپرس

ویژگی‌‌های نسخه پولی(Pro) این افزونه عبارت اند از:

  1. بهینه سازی تصاویر
  2. ابزار‌های کش (مانند کش موبایل ودیگر کش‌ها )
  3. پاک کردن دیتابیس

 

۶٫     افزونه Comet Cache

افزونه Comet Cache یکی دیگر از افزونه‌های کش در وردپرس که رایگان بوده و ۶۰ هزار نصب فعال داشته است.این افزونه به دلیل رابط کاربری بسیار ساده ای که دارد برای مبتدی‌‌های بسیار مناسب است.

البته نسخه ی رایگان این افزونه قابلیت‌‌های محدودتری دارد که ممکن است دستتان در استفاده کمی بسته باشد. ویژگی‌‌های این افزونه عبارت اند از:

  1. نشان دادن آمار سایت
  2. رابط کاربری ساده
  3. تنظیم زمان جهت پاک کردن کش‌ها
  4. فشرده سازیGZIP برای Apache

 

 

 

 

۷٫    افزونه Lite Speed Cache

افزونه  Lite Speed Cache یکی از افزونه‌های کش در وردپرس که توانایی این را دارد که کش را به محیطی جذاب وسرگرم کننده در بیاورد.

این افزونه قابلیت بروزرسانی سریع نیز دارد ؛ تنظیمات پیش فرض آن برای بسیاری از سایت‌ها  قابل استفاده می‌باشد، و در عین حال رابط کاربری جامعی را در اختیار شما قرار می‎دهد.

ویژگی‌‌های این افزونه عبارت اند از:

  1. سازگار با CDN
  2. توانایی بهینه سازی پایگاه داده
  3. کم حجم کردن CSS و HTML
  4. امکان کش صفحات کاربران و مدیران سایت

از این افزونه‌‌های کش در وردپرس کدام را انتخاب کنیم

حال برای شما سوال پیش می‌آید که از بین این همه افزونه کدام را برای سایت خود انتخاب کنیم که نیازمندی‌های سایتتان را در برگرفته و سایتی پر سرعت داشته باشید؛ همچنین اگر مبتدی هستید و نمی‌دانید که چطور از این افزونه‌ها  استفاده کنید، میتوانید به دوره ی آموزش صفر تاصد وردپرس سایت ما یعنی آموزش تک سری بزنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا