وب

صفحه ی ۴۰۴ در یک وب سایت وردپرس

صفحه ی ۴۰۴ در واقع یک پیام خطا است که برای صفحاتی که در وب سایت وجود ندارند، نمایش داده می شود. یک صفحه ی ۴۰۴ معمولا “صفحه یافت نشد” را فرا می خواند؛ در این جا همچنین می توانید نمونه های صفحه ۴۰۴ جالب را ببینید که سفارشی شده اند، تا به بازدید کنندگان تجربه بهتری بدهند.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

صفحه ی 404 صفحه ی 404 صفحه ی 404 صفحه ی 404

در این پست، به بررسی این که چرا یک صفحه ی ۴۰۴ می تواند یک مشکل برای صاحبان وب سایت باشد و چگونگی تعمیر آن ها پرداخته می شود.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

صفحه ی ۴۰۴ چگونه برای صاحبان وب سایت مشکل ایجاد می کند؟

علاوه بر ایجاد دردسر برای بازدید کنندگان وب سایت، ترافیک زیاد به صفحه ی ۴۰۴ می تواند در واقع نشانه ای از یک مشکل اساسی باشد. اگر تعداد افراد زیادی به طور مکرر و بارها به صفحه ی ۴۰۴ بر بخورند، به این معنی است که یک کاربر عادی در جستجوی محتوا نیست؛ بلکه ممکن است یک ربات به دنبال آسیب رساندن و سو استفاده از سایت شما باشد.

توجه داشته باشید که اگر از یک پلاگین امنیتی وردپرس مانند iThemes Security استفاده کنید، می توانید اعلان هایی را فعال کنید تا افرادی را که به صفحه ی ۴۰۴ در وب سایت شما بر می خورند، نمایش دهد.

چگونه صفحه ی ۴۰۴ را تعمیر کنیم؟

چند راه برای تعمیر یک صفحه ۴۰۴ وجود دارد، از جمله استفاده از یک پلاگین امنیتی.

  1. با یک پلاگین امنیتی وردپرس، مشکل صفحه ی ۴۰۴ را حل کنید.

صفحه ی 404

پلاگین امنیتی iThemes یک ویژگی فقط برای مدیریت صفحه ی ۴۰۴ دارد. قابلیل تشخیص صفحه ی ۴۰۴، گزارشی به کاربر می دهد که شامل افرادی است که تعداد زیادی از صفحات غیر موجود را هدف قرار می دهد و تعداد زیادی خطای ۴۰۴ را می بیند. فرض بر این است که یک کاربر که در یک دوره کوتاه مدت خطای ۴۰۴ را تجربه می کند، به دنبال مورد خاصی، احتمالا آسیب رساندن است و به این ترتیب آن ها را محدود می کند.

این افزونه همچنین مزیت اضافی دیگری برای کمک به پیدا کردن مشکلات پنهان دارد. مشکلاتی که سبب خطاهای ۴۰۴ در قسمت های ناشناخته سایت شما می شود زیرا تمام خطاها در صفحه ی View Logs ذخیره می شوند. پس از فعال شدن این ویژگی، چندین گزینه برای پیکربندی آن خواهید داشت.

تعیین دقایق به خاطر سپردن خطای صفحه ی ۴۰۴ (دوره بررسی)

ویژگی دقایق به یاد داشتن خطای ۴۰۴ به شما اجازه می دهد تا زمانی را تعیین کنید که در طی آن، سیستم باید فراموش کند که کاربری وارد صفحه ی ۴۰۴ شده است. به این معنی که اگر یک کاربر، در مدت زمانی که تنظیم کرده اید، ۲۰ بار (یا مقداری که در بخش Threshold تنظیم شده است) وارد صفحه ی ۴۰۴ شود، آن کاربر محدود یا در اصطلاح، قفل می شود.

صفحه ی 404

آستانه ی خطا /  Error Threshold

آستانه ی خطا، تعداد خطا هایی است (در فواصل زمانی دوره بررسی) که باعث قفل شدن می شود. تنظیم صفر (۰) برای ضبط خطای ۴۰۴ به معنی قفل نکردن کاربران است. این حالت می تواند برای عیب یابی محتوا یا بررسی خطا های دیگر مفید باشد. عدد پیش فرض برای آستانه ی خطا، ۲۰ است.

صفحه ی 404

لیست سفید فایل / دایرکتوری ۴۰۴

از این لیست سفید برای جلوگیری از ضبط خطای صفحه ی ۴۰۴ عادی استفاده می شود. اگر می دانید یک فایل عادی در سایت شما از دست رفته است و شما نمی خواهید آن را به عنوان قفل کننده به حساب آورید، آن فایل یا دایرکتوری را در این بخش وارد کنید. در ایجاد این لیست، باید مسیر کامل را با “/” شروع کنید.

صفحه ی 404

انواع فایل های نادیده گرفته شده

این نوع از فایل ها که در این جا آمده است، به عنوان صفحه ی ۴۰۴ ثبت می شود اما به قفل شدن منجر نمی شود.

صفحه ی 404

  1. از ریدایرکت ها یا هدایت کننده های ۳۰۱ برای حل مشکل صفحه ی ۴۰۴ استفاده کنید

برای هدایت صفحات شخصی در وب سایت خود، از ریدایرکت های ۳۰۱ و ۳۰۲ استفاده کنید. یک ریدایرکت در حقیقت مسیر لینک درخواست شده را تغییر می دهد. ریدایرکت ۳۰۱ یک هدایت کننده ی دائمی است و یک ریدایرکت ۳۰۲ یک هدایت کننده ی موقت است. این ریدایرکت ها به سرور می گوید که ترافیک را به محل جدیدی هدایت کند. آن ها همچنین به بازدید کنندگان وب سایت و موتورهای جستجو می گویند که محتوا منتقل شده است. یک راه آسان برای انجام این کار استفاده از فایل های .htaccess است.

یک فایل .htaccess فایلی پنهان است که معمولا در پوشه public_html وب سایت شما قرار دارد. ممکن است فایل .htaccess وب سایت شما، از قبل، حاوی تنظیمات مهمی باشد. اگر فایل .htaccess شما دارای تنظیماتی باشد، کد جدید را باید به آنچه که قبلا وجود دارد اضافه کنید. فایل های .htaccess موجود را حذف نکنید مگر آن که فایل خالی باشد و یا کاملا مطمئن هستید که حذف کد های قبلی، مشکلی ایجاد نمی کند.

اگر در تنظیمات .htaccess مشکلی دارید، درنگ نکنید و با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید. برخی از تنظیمات سفارشی .htaccess ممکن است به تخصص یک توسعه دهنده ی وب نیاز داشته باشند، اما ما می توانیم به شما در مورد بسیاری از سوالات .htaccess کمک کنیم.

برای ویرایش فایل .htaccess باید فایل را دوباره بسازید و با استفاده از SFTP آن را روی سرور آپلود کنید. قبل از هر گونه تغییر در فایل های پیکربندی، به شدت توصیه می شود که یک نسخه ی پشتیبان تهیه کنید. پس از تصمیم به ایجاد فایل htaccess خود، این مراحل ساده را دنبال کنید:

  • از طریق SFTP به سرور خود وارد شوید.
  • فایل htaccess خود را پیدا کرده و دانلود کنید. این فایل معمولا در پوشه محتوا قرار می گیرد. اگر شما فایل .htaccess را ندارید، می توانید یک فایل با نام .htaccess در رایانه ی خود بسازید و تنظیمات خود را در آن ایجاد کنید.
  • فایل را از طریق ویرایش گر متن دلخواه خود باز کنید
  • این خطوط را به فایل خود اضافه کنید:
  • سپس تنظیمات جدید خود را در فایل .htaccess کپی و پیست کنید و فایل را ذخیره کنید.
  • این فایل را به همان دایرکتوری که فایل اصلی .htaccess را از آن جا گرفته اید، آپلود کنید.
  • کار خود را با رفتن به وب سایت خود و مشاهده صفحاتی که می خواستید تغییر دهید، تست کنید.

ریدایرکت صفحات وب و کل وب سایت برای حل مشکل صفحه ی ۴۰۴

برای استفاده از این کد، /old.html را با مسیر دایرکتوری صفحه قدیمی و http://www.mysite.com/new.html را با آدرس صفحه ی جدید خود، جایگزین کنید. با این کار، هر بازدید کننده ای که بخواهد به mysite.com/old.html دسترسی داشته باشد، به mysite.com/new.html هدایت خواهد شد.

همچنین می توانید کل یک وب سایت را به روش زیر هدایت کنید.

این روش اغلب برای تغییر دامنه ی موجود به دامنه ی جدید استفاده می شود.

امیدواریم با استفاده از روش های بالا، بتوانید مشکل صفحه ی ۴۰۴ را در وب سایت خود حل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا