وب

افزونه های فرم ساز در وردپرس چه کار می‌کنند و بهترین‌هایشان کدام‌اند؟

افزونه های فرم ساز در وردپرس ؛ ابزاری قدرتمند برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران

با به‌روز شدن دنیا و فراگیری اینترنت، دسترسی آسان به سایت‌ها رواج پیدا کرده است و خیلی از افراد برای خودشان یا کسب و کار‌های کوچک و بزرگشان یک سایت اینترنتی آماده کرده‌اند. افزونه های فرم ساز در وردپرس برای افرادی مختلفی که از cms وردپرس برای طراحی و پشتیبانی سایت خود استفاده می‌کنند، یکی از مهمترین ابزار‌ها است. درحقیقت این ابزار مهم به ما کمک می‌کند تا اطلاعات موردنیاز و ضروری مشتری یا کاربران سایت خود را از آنها بگیریم و بانک اطلاعاتی مشتریان خود را کامل‌تر کنیم. در این مقاله قصد داریم چندتا از معروف‌ترین افزونه‌های فرم ساز در وردپرس باهم بررسی کنیم.

بررسی بهترین افزونه های فرم ساز در وردپرس در آموزش تک

افزونه فرم ساز نینجا

افزونه نینجا احتمالا محبوب‌ترین افزونه های فرم ساز در وردپرس است و البته این موضوع بی‌دلیل نیست. درواقع این افزونه به دلیل کارکرد فوق‌العاده آسان و راحت برای کاربران بسیار جذاب است. در فرآیند استفاده از این افزونه شما هم می‌توانید از فرم‌های آماده و پیشفرض آن استفاده کنید و هم می‌توانید خودتان با استفاده از ابزار‌هایی که این افزونه بی‌نظیر در اختیارتان می‌گذارد، باسلیقه و انتخاب خودتان فرم موردنیازتان را طراحی کنید. نگران نباشید برای طراحی فرم دلخواهتان به هیچ دانش کدنویسی نیاز ندارید. درواقع این افزونه برای شما محیطی فراهم کرده است که می‌توانید با کشیدن المان‌ها مختلف و انداختن آنها در جای دلخواه، فرم موردنظر خود را طراحی کنید.

زیبا و قابل استفاده در همه‌جا

افزونه نینجا علاوه بر محیط کاربری آسان، ظاهر بسیار شکیل و حرفه‌ای هم دارد. این افزونه از نگاه کاربران ابتدایی و غیرحرفه‌ای نمود نمی‌کند و با اینکه لازم نیست شما طرح‌های گرافیکی خاصی برای آن تولید کنید، اما ظاهر چشم‌نواز و قابل قبولی دارد. دیگر ویژگی این افزونه ایجاد فرم‌های پرداخت حرفه‌ای است. درواقع شما در هر صفحه‌ای از سایتتان که مایل باشید می‌توانید از فرم‌های پرداخت مختلف افزونه نینجا به شکل‌های مختلف استفاده کنید.

ویژگی‌های افزونه نینجا | آموزش تک

افزونه فرم ساز WPForms

این افزونه از پرطرفدارترین‌ افزونه های فرم ساز در وردپرس در میان کاربران وردپرس است. افزونه WPForms با قابلیت‌های فراوانی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد خیال آنها را از بابت مسائل مختلفی مانند دریافت درست و اصولی اطلاعات کاربران از آنها راحت می‌کند. یکی از دلایل محبوبیت این افزونه وجود نسخه رایگان آن در سطح وب است، اشتباه نکنید این نسخه تقلبی نیست. درحقیقت شرکت ارائه دهنده و پشتیبانی آن از این افزونه ۲ نسخه را راهی بازار وب کرده است، یکی نسخه رایگان و دیگری پولی. نسخه پولی همه امکانات موجود را برای استفاده کاربر در اختیارش می‌گذارد و نسخه رایگان کمی محدودتر از نسخه پولی است و بعضی از امکانات و ویژگی‌های نسخه پولی را ندارد.

سیستم ارائه اطلاعات مفید

این افزونه بیشتر مخصوص کسانی است که می‌خواهند نظارت بالایی روی کاربران سایتشان داشته باشند. درواقع درمیان افزونه های فرم ساز در وردپرس ، افزونه فرم ساز WPForms قادر است که اطلاعات جمع‌آوری شده از کاربران را نه تنها به‌صورت تکی و جداجدا بلکه به صورت تجمیع شده و به صورت اطلاعات آماری در اختیار ادمین یا مالک سایت بگذارند، این ویژگی به صاحب سایت در جهت شناخت جامعه هدف و مشتریانش بسیار کمک می‌کند.

کمک به سئو

افزونه WPForms هیچ ناسازگاری با موارد موردنیاز برای بهینه بودن سایت ندارد. گوگل در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که اگر صفحاتی از سایت شما در صفحات با اندازه‌های مختلف مثل موبایل قابل خواندن نباشد و به اصطلاح ریسپانسیو نباشد، آنها را ایندکس نمی‌کند و آن صفحات از سایت شما گوگل رتبه نمی‌گیرند. افزونه WPForms دارای ویژگی ریسپانسیو است و در صفحات مختلف اندازه‌اش متناسب با آن فرق می‌کند و برای گوگل قابل خواندن است.

بررسی ویژگی‌های افزونه WPform در آموزش تک

افزونه فرم ساز Gravity Forms

یکی از بهترین افزونه‌های پولی و غیررایگان درمیان افزونه های فرم ساز در وردپرس ، بدون شک افزونه Gravity Forms است. این افزونه به دلیل قابلیت‌های خاصی که دارد موجب شده است که بعضی از کاربران حاضر به پرداخت بهای نه چندان ارزانش برای استفاده از آن بشوند. درواقع شما برای دانلود قانونی و استفاده رسمی از این افزونه باید ۵۹ دلار به شرکت پشتیبانی آن بپردازید. اما چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود بعضی کاربران به جای استفاده از افزونه‌های فرم ساز رایگان، از این افزونه استفاده کنند.

قابلیت دریافت انواع اطلاعات

درحقیقت افزونه Gravity Forms برای ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف که از سایت وردپرسی استفاده می‌کنند و نیاز به دریافت اطلاعات مراجعین و کاربران سایتشان برای ثبت‌نام در زمینه خاصی دارند، خیلی مناسب است و یکی از بهترین انتخاب‌ها از افزونه های فرم ساز در وردپرس است. این افزونه علاوه بر دریافت انواع متون و اعداد، قابلیت دریافت فایل‌های مختلف عکس یا و PDF را نیز دارد. مثلا سازمان‌های مختلف برای دریافت عکس شناسنامه یا کارت ملی اشخاص متاقضی نیاز به دریافت ایمیل ندارند و می‌توانند با استفاده از این افزونه در همان صفحه فرم موردنظرشان این اطلاعات را از افراد دریافت کنند.

دسترسی آسان

رابط کاربری آسان و قابل فهم این افزونه موجب می‌شود که کاربران بتوانند به راحتی فرم موردنیاز خود را با استفاده از این افزونه درست کنند و اگر خیلی عجله داشتند از فرم‌های پیش‌ساخته که از ابتدا در آن وجود دارد بهره گیرند. درضمن وجه تمایز این افزونه درمیان افزونه های فرم ساز در وردپرس این است که کاربران می‌توانند با رفتن به قسمت تنظیمات، قابلیت ارسال ایمیل یا SMS از طرف افزونه به صاحب سایت را فعال کنند و با این کار ادمین سایت بدون نیاز به چک کردن مرتب پنل وردپرس می‌تواند از تعداد افرادی که فرم را پر کرده‌اند باخبر بشود.

آشنایی با افزونه های فرم ساز در وردپرس در آموزش تک

حرف آخر درمورد افزونه های فرم ساز در وردپرس

در این مقاله ۳ تا از معروف‌ترین افزونه‌ها در زمینه افزونه های فرم ساز در وردپرس معرفی کردیم که به احتمال خیلی زیاد یکی از این سه تمام نیاز‌های شما را برطرف می‌کند و نیازی به جست و جوی بیشتر در این زمینه ندارید. اگر آشنایی کافی با وردپرس ندارید و می‌خواهید به صورت آسان ولی کامل آن را بی‌آموزید توصیه می‌کنیم که حتما از دوره ۰ تا ۱۰۰ آموزش وردپرس سایت آموزش تک استفاده کنید، این دوره به راحتی فهم کاملی از وردپرس و محیطش به شما می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا