وب

فونت‌های خوب برای وردپرس | آشنایی با اهمیت و تاثیر فونت در یک سایت

فونت، جلا دهنده ساختار وب‌سایت‌ها

یکی از اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین چالش‌ها، برای وبمسترها انتخاب یک فونت مناسب برای سایت است. فونت می‌تواند ساختار یک سایت را جلا دهد و جذابیت آن را دو چندان کند. البته با توجه به این که آموزش طراحی سایت و وب فارسی تعداد فونت‌های زیادی برای طراحان وب ندارد، انتخاب برای وبمسترها کمی سخت می‎شود. اما با این حال، حتی همین تعداد کم فونت‌ها نیز می‌تواند تاثیر زیادی در زیبا شدن طرح شما داشته باشد. در این مطلب قصد دارید تا فونت‌های خوب برای وردپرس را به شما معرفی کنیم تا به راحتی بتوانید این چالش را حل کنید.

آشنایی با فونت‌های خوب برای وردپرس در آموزش تک

چرا باید از فونت‌های خوب برای وردپرس استفاده کرد؟

یکی از بیشترین عناصری که در هر وب‌سایتی از آن استفاده می‎شود، متن است. به همین دلیل، اگر این متن دارای ظاهری زیبا نباشد، سایت شما در ذهن کاربر خوشایند نخواهد بود. انتخاب میان فونت‌های خوب برای وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا کاربران بیشتری را به سایت خود جذب کنید و رغبت آن‌ها را به مطالعه مقالات خود بیشتر کنید.

اگر سایت شما محتوا محور است و کاربران باید زمان زیادی را صرف مطالعه مقالات وب‌سایت شما کنند، حتما باید فونتی را انتخاب کنید که خوانایی بالایی داشته باشد. با این کار کاربران از مطالعه مطالب شما لذت می‌برند و مطالب را بدون خستگی مطالعه می‌کنند.

چرا باید از فونت‌های خوب برای وردپرس استفاده کرد؟

البته لازم به ذکر است که تنها معیار برای انتخاب میان فونت‌های خوب وردپرس زیبایی نیست و شما باشد به خوانایی آن نیز توجه زیادی داشته باشد. پس اگر بخواهید دلایل مهم برای انتخاب فونت را بیان کنیم، می‌توانید به مواردی همچون زیبایی صفحات و خوانایی بیشتر آن‌ها اشاره کنیم.

معرفی فونت‌های خوب برای وردپرس

همانطور که بیان شد، انتخاب فونت‌های خوب برای وردپرس می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبان داشته باشد و نظرات آن‌ها را به سایت جلب کند. به همین دلیل، در ادامه برخی از فونت‌های خوب وردپرس را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهترین آن‌ها را برای سایت خود انتخاب کنید. البته باید در نظر داشته باشید که تمامی این فونت‌ها رایگان نیستند و برای استفاده موارد غیر رایگان، باید مبلغ اندکی را بپردازید که در برابر میزان تاثیری که بر روی سایت شما دارند، می‌تواند گفت هزینه‌ای کاملا معقول دارند.

فونت فارسی وزیر

یکی از بهترین فونت‌های فارسی برای وردپرس، فونت فارسی وزیر است. از این فونت می‌توانید برای صفحات مختلف وب‌سایت خود استفاده کنید و خوانایی و زیبایی مثال زدنی را ایجاد کنید. فونت وزیر در ۶ وزن مختلف آماده شده است و وب مستران می‌توانند از آن‌ها برای قسمت‌های مختلف سایت خود مانند عناوین، فهرست‌ها، نوشته‌ها و … استفاده کنند. این فونت به صورت رایگان آماده شده و شما می‌توانید به راحتی آن را از صفحه ناشر این فونت دریافت کنید. همچنین در صورت تمایل، می‌توانید از این فونت حمایت مالی نیز انجام دهید.

فونت شبنم

یکی دیگر از فونت‌های خوب برای وردپرس شبنم است. این فونت که بر مبنای فونت وزیر طراحی شده، دارای ساختاری زیبا و خوانا است و برای طراحی آن نیز از قلم یکان الگو گرفته شده است. وب مستران می‌توانند این فونت را به صورت کاملا رایگان دانلود کنند و از آن برای طراحی وب سایت خود استفاده کنند. این فونت در نسخه‌هایی شامل حروف لاتین Roboto و بدون حروف لاتین آماده شده و تمامی ارقام فارسی نیز در بسته فشرده فونت موجود می‌باشد.

فونت فارسی ایران سنس

فونت ایرانی ایران سنس یکی از پر طرفدارترین فونت‌های فارسی است و بزرگ‌ترین شرکت‌های ایرانی مانند دیجی کالا؛ کافه بازار و … از آن استفاده می‌کنند. فونت فارسی ایران سنس نیر در ۶ قلم مختلف طراحی شده است. این فونت رایگان نیست و برای استفاده از آن باید مبلغ کمی را بپردازید.

آشنایی با فونت فارسی ایران سنس در آموزش تک

البته لازم به ذکر است که نسخه‌های رایگان آن نیز در بستر وب فارسی وجود دارد و با کمی جست و جو می‌توانید آن‌ها را استفاده کنید که البته ما اکیدا این موضوع را پیشنهاد نمی‌دهیم و بهتر است حتما آن را از سایت اصلی ایران سنس خریداری کنید. برای خرید فونت ایران سنس اینجا کلیک کنید.

فونت ایران یکان

یکی دیگر از فونت‌های خوب برای وردپرس و طراحی سایت، فونت ایران یکان است. این فونت نیز یکی دیگر از فونت‌های پرطرفدار ایرانی است و از خوانایی بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. ایران یکان تا به حال در چندین نسخه مختلف منتشر شده و هم اکنون شما می‌توانید نسخه ۳ آن را استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که این فونت نیز رایگان نبوده و برای استفاده از آن باید مبلغ ناچیزی را بپردازید. ایران یکان در ۸ وزن مختلف طراحی شده که امکان استفاده از آن را در بخش‌های مختلف سایت به وب مستران می‌دهد.

آیا می‌توان یک سایت را بدون است از فونت بارگذاری کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، در صورتی که شما فونتی را برای نوشته‌های سایت خود انتخاب نکنید، صفحات شما با فونت پیش فرض وب بارگذاری می‌شود که ظاهری بسیار ساده و ناخوانا دارد. به همین دلیل بهتر است حتما برای انتخاب فونت مناسب، زمان بگذارید.

نحوه نصب فونت فارسی در وردپرس

پس از آشنایی با فونت‌های خوب برای وردپرس و سایت، بهتر است با روش نصب آن‌ها نیز آشنا شوید. به طور پیش فرض وردپرس از فونت‌های فارسی پشتیبانی نمی‌کند و شما باید تغییرات لازم را برای فارسی شدن آن انجام دهید. برای این امر می‌توانید به بخش آموزش طراحی قالب وردپرس ما مراجعه کنید.

محوه نصب فونت‌های خوب برای وردپرس در آموزش تک

آموزش تک، گزینه‌ای مناسب برای یادگیری وردپرس

در این مطلب از وب‌سایت آموزش تک، قصد داشتیم تا شما را با فونت‌های خوب برای وردپرس آشنا کنیم. فونت‌ها می‌توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی ظاهر سایت شما داشته باشند و کاربران بیشتری را به آن حلب کنند. متاسفانه فونت‌های فارسی زیادی در بستر وب وجود ندارد اما با این حال همین تعداد محدود نیز می‌توانند به خوبی پاسخگوی نیازهای شما باشند و مطالب شما را خواناتر و بهتر به نمایش بگذارند.

اگر قصد یادگیری وردپرس را دارید، با ثبت نام در دوره‌های آموزشی مجموعه ما می‌توانید صفر تا صد کار با وردپرس را یاد بگیرید و از آن برای افزایش درآمد خود استفاده کنید. آموزش‌های موجود در مجموعه ما با استفاده از بهترین اساتید تهیه شده‌اند و تمامی مطالب لازم برای تبدیل شدن به یک وبمستر حرفه‌ای در آن‌ها بیان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا