انیمیشن و سه بعدی

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن در چیست؟

در جهان فیلم های متحرک، همیشه بحث در مورد تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن وجود دارد. اگر بخشی از هیچ یک از این دنیا ها نیستید، احتمالا نمی دانید که این تفاوت ها چه هستند. خیلی رایج است که یک طراح موشن گرافیک ( آموزش موشن گرافیک )، با یک انیماتور اشتباه گرفته شود، حتی اگر روی کارتون ها کار نکرده باشد

حقیقت این است که در بسیاری از موارد، به خصوص در تبلیغات، یک قطعه از محتوا می تواند از هر دو طراحی موشن گرافیک و انیمیشن استفاده کند. اما به منظور توضیح تفاوت بین این دو، به تفاوت اهداف موشن گرافیک و انیمیشن نگاهی خواهیم داشت.

یکی از جنبه های گیج کننده ی این موضوع این است که چگونه ویراستاران گرافیک آنلاین از اصطلاح “انیمیشن” برای به حرکت در آوردن هم اشکال و هم داده ها استفاده می کنند.

این اصطلاح صحیح است، اما خط میان موشن گرافیک و انیمیشن را فقط بسیار تارتر می کند. در هر دو موشن گرافیک و انیمیشن، هنگامی که تصویر متحرک به صورت متحرک در می آید، به آن “متحرک” و یا animated گفته می شود. البته برخی به جای استفاده از واژه animated از اصطلاح “give it movement” استفاده می کنند.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

انیمیشن پیاده روی پسر - هشت فریم راه رفتن + 1 استاتیک - شخصیت / فریم های جداگانه کارتونی
انیمیشن پیاده روی پسر – هشت فریم راه رفتن + ۱ استاتیک – شخصیت / فریم های جداگانه کارتونی

موشن گرافیک و انیمیشن، چه جنبه های مشترکی دارند؟

قبل از اینکه به تفاوت بین این دو بپردازیم، بگذارید نگاهی به شباهت های آنها بیاندازیم. این کار به شما کمک خواهد کرد تا بدانید چرا به صورت کاملا رایج، در مکالمات عادی، موشن گرافیک را با انیمیشن اشتباه می گیرند و یا حتی آن ها را به جای هم دیگر به کار می برند.

هر دو موشن گرافیک و انیمیشن، فرم های هنری هستند که در آن اشیاء یا شخصیت ها حرکت می کنند. این هنر گرفتن یک تصویر استاتیک و آوردن آن به زندگی است.

هر دو فرم هنری از یک نوع نرم افزار برای دستیابی به نتایج مورد نیاز خود استفاده می کنند؛ مانند مایا، افترافکت و موارد دیگر. موشن گرافیک و انیمیشن هر دو از دوازده اصل انیمیشن پیروی می کنند.

این اصول، مجموعه ای از قوانین بصری هستند که به هنرمندان کمک می کنند تا به شیوه ای کاملا طبیعی به اشیاء جان ببخشند. در حقیقت، دوازده اصل برای هر نوع حرکت اعمال می شود؛ انواع حرکت از پریدن گرفته تا غلتیدن و جهیدن، که از طریق فرآیند آن، متحرک به حرکت در می آید، از این اصل های دوازده گانه پیروی می کنند.

این به این معناست که، می توان گفت موشن گرافیک و انیمیشن در واقع مکمل یکدیگر هستند.

موشن گرافیک و انیمیشن
موشن گرافیک و انیمیشن

تفاوت های بین موشن گرافیک و انیمیشن

حالا اجازه دهید به تفاوت های بین موشن گرافیک و انیمیشن بپردازیم

تفاوت اصلی بین موشن گرافیک و انیمیشن در جنبه داستان سرایی است

بهترین روش برای توضیح چگونگی تفاوت میان موشن گرافیک و انیمیشن این است که آنها را از طریق داستان هایی که هر کدام به دنبال گفتن آن هستند، ببینند.

یک انیمیشن به طور کلی نمایشی بصری از یک داستان با شخصیت ها و یک خط داستان است که در آن، فعالیت ها به اوج می رسد و سپس نتیجه حاصل می شود. این انیمیشن می تواند یک انیمیشن کوتاه، یک فیلم انیمیشن بلند دیزنی و یا یک نمایش با شخصیت های متحرک که داستان را می گویند، باشد.

موشن گرافیک بیشتر در مورد جان دادن به چیزی است که معمولا هیچ جانی ندارند. به عنوان مثال شکل های داخل نمایش و پس زمینه یک ویدیوی توضیحی. استفاده دیگر برای موشن گرافیک، برای توضیح یک فرایند است. به عنوان مثال، روش تولید محصول و سپس ارسال آن برای مشتریان.

موشن گرافیک
موشن گرافیک

تفاوت بین طراحی گرافیک و تصویر

روش دیگر برای پرداختن به تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن، این است که موشن گرافیک بیشتر به کار طراحان گرافیک مربوط می شود در حالی که انیمیشن بیشتر شبیه به تصویر است.

طراحان گرافیک یک مفهوم را از طریق تصاویر توضیح می دهند، و طراحان موشن گرافیک همان کار را اما با حرکت می کنند. تصویرگر ها یک داستان بصری ایجاد می کنند و انیماتورها داستان زندگی را به نمایش می گذارند.

هنگامی که سخن از تصمیم یک مشتری در میان باشد، برای این که مشخص شود که آیا آنها نیاز به یک انیماتور دارند و یا یک طراح موشن گرافیک، آنها باید دقیقا آن چیزی را که می خواهند تجزیه و تحلیل کنند و کار را بر این اساس به پایان برسانند.

اگر آنچه که آنها نیاز دارند یک ارائه بصری جذاب در مورد فروش سال گذشته باشد، پس یک طراح موشن گرافیک دقیقا همان چیزی است که آنها نیاز دارند.

اگر آنها یک داستان متحرک احساسی بخواهند درباره این که چگونه محصولاتشان زندگی مردم را تغییر می دهد، یک انیماتور مناسب تر خواهد بود.

در هر صورت، طراح موشن گرافیک به طور مستقیم با یک طراح گرافیک کار می کند یا هر دو یک نفر هستند.

از سوی دیگر، انیماتور نیز یک تصویرگر خواهد بود و یا این که با یک تصویر گر کار می کند. در یک آژانس خلاقیت، این نقش ها معمولا جداگانه هستند.

بخش انیمیشن، تصویرگرانی دارد که کار هنری را طراحی می کند؛ در حالی که انیماتور ها از نرم افزار استفاده می کنند تا به این تصاویر زندگی ببخشند.

بازی تاس، ساخته شده با پس زمینه جریان ذرات
بازی تاس، ساخته شده با پس زمینه جریان ذرات

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن از دیدگاه های بصری

برای بیان تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن، باید به یاد داشت که یک نقش طراحی دیگر نیز وجود دارد که گاهی اوقات در جهان انیمیشن و موشن گرافیک دخیل است. این نقش، جلوه های بصری است. برای افرادی که در قلمرو طراحی قرار نگرفته اند، اشتباه گرفتن موشن گرافیک با جلوه های بصری دور از انتظار نیست. اما در هر حال، حرکت دادن به چیزی، یک اثر یا جلوه بصری است.

واقعیت این است که جلوه های بصری چیزی کاملا متفاوت هستند. نقش یک اثر هنری بصری، افزودن غنای بصری به هر قطعه کاری، انیمیشن و یا فیلم زندگی واقعی است. هنرمندانِ جلوه های بصری، با اضافه کردن باران، رنگ آمیزی آسمان، و یا تاکید روی منبع نور، به فضای صحنه ها حس اضافه می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا