وب

افزونه ووکامرس چیست – چگونه باید این افزونه را بر روی ورد پرس نصب نمود

فروشگاه‌های اینترنتی

افزونه ووکامرس چیست؟ رشد قابل توجه فروشگاه‌های اینترنتی در صنف‌های مختلف و استقبال مشتریان از خرید آنلاین باعث شده است افراد بیشتری به راه اندازی فروشگاه‌های اینترنتی تمایل داشته باشند. برای راه اندازی یک فروشگاه  آنلاین، به یک سیستم فروشگاه ساز نیاز دارید. استقبال فروشندگان و خریداران از فروشگاه‌های آنلاین باعث شد فروشگاه سازهای متنوعی شکل بگیرد که بعضی از آن‌ها رایگان هستند و برخی دیگر هزینه دارند.

در بین این فروشگاه‌سازها، سیستم مدیریت محتوای وردپرس، افزونه‌ای به نام ووکامرس را معرفی می‌کند که قابلیت ساخت فروشگاه‌های مختلفی اینترنتی را دارد. افزونه ووکامرس در دل وردپرس قرار می‌گیرد و با آن می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی و مدیریت کنید.

افزونه ووکامرس

ووکامرس حاصل تلاش یک تیم قدرتمند و حرفه‌ای در سال ۲۰۱۱ میلادی است که با پیشرفت‌هایی روز به روز خود، محبوبیت و شهرت بسیاری کسب کرده است. افزونه ووکامرس نیز مانند سیستم مدیریت محتوای وردپرس، رایگان و مبتنی بر متن است. استفاده از این افزونه بسیار ساده است و به هیچ گونه کدنویسی احتیاح ندارد؛ به همین دلیل مبتدی‌ها نیز مانند افراد حرفه‌ای می‌توانند یک فروشگاه مطلوب و جذاب را در سطح وب ایجاد کنند.

افزونه ووکامرس یک سیستم مدیریت محتوای مجزا نیست بلکه یک افزونه با امکانات بسیار گسترده است و شاید علت محبوبیت زیاد آن همین باشد. شما به راحتی می‌توانید این افزونه را در بستر وردپرس نصب کنید و از قابلیت فروش محصولات و ارائه خدمات آن استفاده کنید. علاوه بر فروش محصولات فیزیکی و دیجیتالی می‌توانید به طور کامل فروشگاه خود را کنترل و مدیریت کنید.

ویژگی‌ها و امکانات افزونه ووکامرس

افزونه ووکامرس ویژگی‌ها و امکانات جالب توجهی دارد که آن را نسبت به دیگر فروشگاه سازها متمایز کرده است. با اینکه ووکامرس یک افزونه و نه یک سیستم محتوای مجزا است، خود افزونه‌های متعددی دارد که قابلیت‌های بیشتری را به فروشگاه اینترنتی شما اضافه می‌کند. با افزودن این امکانات، می‌توانید نیاز فروشگاه آنلاین خود را برطرف یا آن را تکمیل کنید. این افزونه‌ها به صورت رایگان و پرمیوم وجود دارد و می‌توان آن‌ها را برحسب نیاز انتخاب کرد. در ادامه به برخی از ویژگی‌های ووکامرس اشاره می‌کنیم:

  • ارائه و فروش هر نوع محصولات فیزیکی، مجازی و خدمات
  • افزودن دسته‌ها، برچسب‌ها و ویژگی‌های محصول
  • نمایش امکان نرخ‌دهی و امتیازدهی به محصولات
  • شخصی‌سازی موقعیت فروشگاه
  • ذخیره‌سازی و فیلتر کردن محصولات
  • قابلیت فارسی سازی و راست‌چین
  • مدیریت ساده و آسان
  • پشتیبانی بیش از ۸۰ درصد قالب‌های مورد استفاده برای وردپرس
  • قابلیت فروش در همه کشورها یا یک کشور خاص
  • قابلیت استفاده از درگاه‌های پرداخت بانکی مختلف
  • قابلیت مشاهده جزییات کامل خرید
  • قابلیت درج کد تخفیف و برگزاری جشنواره‌های متنوع فروش
  • قابلیت نقد و بررسی محصولات توسط خریداران
  • امکان درج بی نهایت محصول با تصاویر بسیار به صورت گالری

مقایسه افزونه ووکامرس و دیگر فروشگاه‌سازها

برای ساخت فروشگاه آنلاین انتخاب‌های متعدی پیش روی شما قرار می‌گیرد. با بررسی هر یک از آن‌ها و مقایسه با دیگر گزینه‌ها قادر خواهید بود بهترین گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. ووکامرس ، پرستاشاپ، اپن کارت، مجنتو و شاپیفای از محبوب‌ترین فروشگاه‌سازهای آنلاین هستند که بیشترین کاربران را به خود اختصاص داده اند. تا کنون با افزونه ووکامرس آشنا شدید. حال به مقایسه آن با دیگر فروشگاه‌سازها می‌پردازیم؛

مقایسه بهترین فروشگاه سازهای رایگان و حرفه‌ای نشان می‌دهد که  ووکامرس بهترین سیستم فروشگاه ساز رایگان و کد باز  است. مزیت ووکامرس، افزونه وردپرس بودن آن است که به راحتی می‌تواند یک فروشگاه اینترنتی کامل را بدون نیاز به دانش فنی و با تمامی امکانات راه اندازی کنید. طراحی ووکامرس و شاپیفای را می‌توان بسیار ساده و کاربرپسند توصیف کرد که نسبت به مجنتو ساده‌تری دارند. ووکامرس امکانات خوبی برای بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو  روی وردپرس دارد و بنا بر ارزیابی‌ها می‌توان به ووکامرس رتبه سئو  ۹۸ از ۱۰۰ را اختصاص داد که نسبت به پرستاشاپ و اپن کارت وضعیت بسیار بهتری دارد.

قالب‌ها و افزونه‌های جانبی ووکامرس در مقایسه با سایر فروشگاه‌سازها بسیار زیاد است و همین قابلیت باعث توسعه و گسترش بسیار راحت فروشگاه‌های اینترنتی در بستر وردپرس شده است. با استفاده از افزونه ووکامرس می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را بدون نیاز به دانش فنی و تخصصی راه اندازی کنید. آموزش‌های رایگان موجود برای این افزونه به سادگی در دسترس است و می‌توانید از آن‌ها در صورت بروز مشکل و یا وجود سوال استفاده کنید.

استفاده از افزونه ووکامرس

ووکامرس افزونه‌ای بسیار جذاب با قابلیت استفاده آسان است که امکان ساخت فروشگاه را در بستر وردپرس ایجاد می‌کند. بنابراین پیش از نصب و راه اندازی ووکامرس لازم است وردپرس را روی هاست خود نصب کرده باشید. به این ترتیب که ابتدا باید یک دامنه برای خود خریداری کنید. قدم بعدی خرید هاست است که باید مناسب ووکامرس باشد. حال شما می‌توانید قالب وردپرس خود را طراحی کنید. قالب انتخابی شما می‌تواند متوسط یا اختصاصی باشد که هزینه آن نیز متفاوت خواهد بود.

افزودن امکانات مورد نیاز و همینطور سفارشی سازی ووکامرس از طریق افزونه انجام می‌شود. مشابه طراحی قالب وردپرس، قالب ووکامرس را نیز می‌توان به صورت افزونه آماده  یا اختصاصی  انتخاب کنید که هزینه هرکدام نیز متفاوت است. اگر افزونه اختصاصی را انتخاب کنید، هزینه با توجه به امکانات و حجم پروژه‌ها برآورد می‌شود. برای مدیریت و کنترل فروشگاه خود، نیاز است یک پشتیبان وردپرس در اختیار داشته باشید  تا مشکلات فروشگاه را برطرف کند. علاوه بر آن  یک توسعه دهنده برای افزودن امکانات نیز مورد نیاز است.

سخن پایانی

دنیای امروز با توجه به نقش اینترنت در زندگی روزمره دچار تغییر و تحول فراوانی شده است که افراد را  به سمت مشاغل اینترنتی سوق خواهد داد. سیستم مدیریت و محتوای وردپرس با توسعه کسب و کارهای اینترنتی، از افزونه‌ ووکامرس رونمایی کرد که مورد استقبال زیادی واقع شد. نکته جالب برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی این است که می‌توانید آن را در کنار سایت معمولی خود را داشته باشید. با ووکامرس و افزونه‌های متعدد آن نیاز فروشگاه خود را برطرف یا تکمیل کنید و کسب و کار خود را رونق دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا