وب

وردپرس و بازاریابی | چطور می‌توان از وردپرس برای بیشتر دیده شدن استفاده کرد

نقش وردپرس در بازاریابی

بیش از ۷۵ میلیون وب سایت‌ با سیستم عامل وردپرس کار می‌کنند که در حدود ۳۰ درصد از وب سایت‌های کل جهان را تشکیل می‌دهند. امکانات و بخش‌های مختلفی در وردپرس وجود دارد که آن را به یک پلت فرم بسیار موفق تبدیل کرده است. به عنوان یک کسب و کار دیجیتالی، بازاریابی بخش بسیار مهمی از فعالیت‌های شماست و خبر خوب این که وردپرس کمک زیادی به بهبود این بخش می‌کند. وردپرس و بازاریابی ارتباط بسیار خوبی باهم دارند و شما می‌توانید به راحتی از این سیستم عامل در معرفی هر چه بیشتر محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنید. در ادامه این مطلب از آموزش طراحی سایت توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید این کار را انجام دهید.

آشنایی با نکات مهم وردپرس و بازاریابی در آموزش تک

سایت‌های ریسپانسیو وردپرس و بازاریابی

بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی در وردپرس یکی از امکاناتی که می‌توانید از آن در بازاریابی استفاده کنید، تم‌های وردپرسی پاسخگو هستند. منظور از تم‌های پاسخگو یا ریسپانسیو، قالب‌هایی هستند که در دستگاه‌های مختلف مانند لب تاب یا تلفن همراه به درستی باز می‌شوند و بخش‌های مختلف سایت دچار تغییر و جابه‌جایی نمی‌شوند. موتورهای جستجوی گوگل، عاشق این صفحات ریسپانسیو هستند و کاری می‌کنند که آنها به جایگاه بسیار خوبی در صفحات جستجو دست پیدا کرده و در نتیجه بهتر دیده شوند. مجموعه‌ای از قالب‌های وردپرسی وجود دارد که به شما در بازاریابی کمک کرده و کاری می‌کنند که بیشتر دیده شوید.

بارگیری سریع سایت و بازاریابی

یکی از مهمترین مسائل مربوط به وردپرس و بازاریابی یک سایت فروشگاهی، سرعت بالا آمدن صفحات مختلف است. سایت‌هایی که سرعت بارگذاری پایینی دارند، جایگاه بسیار پایینی در صفحات جستجو پیدا می‌کنند. سایت‌های فروشگاهی به دلیل وجود تصاویر زیادِ محصولات، می‌توانند بسیار سنگین شوند و بارگذاری آنها زمان زیادی ببرد.

اینجاست که یکی دیگر از مزایای وردپرس و بازاریابی به میان می‌آید. افزونه‌های زیادی در وردپرس وجود دارند مانند WP Smush Image Compression که به مدیریت فایل‌ها و درنتیجه افزایش سرعت بارگیری سایت کمک می‌کنند. اگر سایت شما سرعت بارگذاری پایینی داشته باشد، مهم نیست از چه تکنیکی برای بازاریابی استفاده می‌کنید، با این حال کاربران به سراغ شما نخواهند آمد.

Rich Snippets و بازاریابی

سرویس Rich Snippets یکی از سرویس‌های گوگل و یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش بازدید سایت شماست. اما بازاریابان اغلب خیلی کم از آن استفاده می‌کنند زیرا به کدنویسی مختصری نیاز دارد. خوشبختانه، یک روش ساده‌تر برای ایجاد Rich Snippets در وردپرس و بازاریابی بهتر و موثرتر وجود دارد. افزونه‌ی All in One Schema Rich Snippets یک افزونه‌ی بسیار مناسب در این راستاست. به کمک این افزونه می‌توانید کد Rich Snippet را در هر صفحه یا پستی که می‌خواهید وارد کنید و با این کار، حجم زیادی از ترافیک برای سایت خود ایجاد کنید.

مزایای استفاده از وردپرس برای بازریابی در آموزش تک

سرعت بالای کار با وردپرس و بازاریابی

یکی از مهمترین نکات در مورد وردپرس و بازاریابی این است که این سیستم عامل، سرعت مناسب انجام امور را ایجاد می‌کند. سایت‌های رقیب با سرعت بسیار بالایی در حال فعالیت هستند و شما نباید از این جریان عقب بمانید. از آنجایی که کار با وردپرس و مدیریت سایت به وسیله‌ی آن بسیار آسان است، سرعت کارتان بالا می‌رود و در نتیجه می‌توانید از جریان رقابت‌های بازار عقب نمانید. جدا از روشی که برای بازاریابی انتخاب می‌کنید سرعت اقدام شما نیز باید بالا باشد. در غیر این صورت مخاطبین هدف خود را از دست می‌دهید.

استفاده از کال تو اکشن

یکی از مهمترین امکانات وردپرس برای بازاریابی، قرار دادن کال تو اکشن یا اقدام به عمل‌ در صفحات مختلف سایت است. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در دنیای بازاریابی دیجیتالی می‌توانید مرتکب شوید، بی‌توجهی به کال تو اکشن‌ها است. بسیاری از افراد آن را در صفحات اصلی خود قرار می‌دهند اما از صفحات وبلاگی غافل می‌شوند. با این حال صفحات وبلاگ بهترین مکان برای قرار دادن این دستورها هستند. در واقع کال تو اکشن یکی از مهمترین بخش‌های تعاملی وردپرس و بازاریابی است‌ و اگر می‌‌خواهید تمام صفحات سایتتان دیده شود نباید از آنها غافل شوید.

افزونه‌های وردپرس برای بازاریابی

یکی از نکات مهم دیگر در مورد وردپرس و بازاریابی، دسترسی به انواعی از افزونه‌های کاربردی برای انجام طیف وسیعی از  امور است. یکی از بخش‌های همی که می‌توان به وسیله‌ی افزونه‌های وردپرسی تحت پوشش قرار داد، بخش بازاریابی است.  افزونه‌های زیادی برای این بخش در وردپرس وجود دارد که دو مورد از معروفترین آنها افزونه‌ی AffiliateWP و افزونه Smart Notification، افزونه ارسال نوتیفیکیشن هوشمند وردپرس است که در ادامه بیشتر در مورد آنها توضیح می‌دهیم.

افزونه Smart Notification

یکی از بهترین روش‌های بازاریابی ارسال نوتیفیکیشن‌‌های تبلیغاتی در مورد محصولات و خدمات مختلف است که به کمک افزونه‌ی Smart Notification می‌توانید این کار را مدیریت کرده و انجام دهید. به کمک این افزونه، ارسال نوتیفیکیشن‌های وب سایتی و موبایلی از همه‌ی پلتفرم‌ها قابل انجام است و شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی این کار را انجام دهید.

آشنایی با امکانات وردپرس در آموزش تک

افزونه‌ی AffiliateWP

این افزونه یکی از قدرتمندترین افزونه‌های وردپرسی در راستای بازاریابی محصولات و خدمات است. استفاده از این روش در عین تاثیرگذاری بالا بسیار موثر است. در افزونه‌ی AffiliateWP شما می‌توانید انواعی از بنرهای گرافیکی، تصاویر متحرک و متن‌های تبلیغاتی آماده کنید و آن را در اختیار بازاریابان خود قرار دهید تا برایتان تبلیغات کنند و در ازای آن پورسانت دریافت کنند. این روش بازاریابی یکی از موفق‌ترین و نتیجه‌بخش‌ترین روش‌های بازاریابی است و به شما این امکان را می‌دهد که بازاریابان خود را رتبه بندی کرده و سطح کمیسیون خاصی برای هر کدام تعیین کنید. در واقع این افزونه با مدیریت مجموعه‌ی بازاریابان به تبلیغ هر چه بیشتر محصولات و خدمات شما کمک می‌کند.

آموزش‌های سایت تک برای وردپرس و بازاریابی

اگر می‌خواهید در مورد ارتباط وردپرس و بازاریابی بیشتر بدانید، و اینکه این سیستم عامل چه کمکی می‌تواند در این راستا به شما کمک کند، به دوره‌ی آموزش صفر تا صد طراحی سایت ما در گروه آموزشی تک نیاز خواهید داشت. در این بسته‌ی آموزشی اطلاعات بسیار کاملی در مورد استفاده از وردپرس و کار با آن در اختیارتان قرار می‌گیرد و شما یاد می‌گیرید که چطور می‌توانید از بخش‌های مختلف آن در جهت معرفی هر چه بیشتر محصولات و خدمات خود استفاده کنید. برای خرید این بسته‌ی آموزشی می‌توانید به صورت آنلاین از طریق سایت ما اقدام نموده و همین حالا آموزش خود را در منزل آغاز کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا