انیمیشن و سه بعدی

نکات طلایی در زمینه پیش نیازهای افترافکت

برای اینکه بتوانیم نرم افزار افترافکت ( موشن گرافیک) را به خوبی یاد بگیریم نیاز است که پیش نیازهای افترافکت را به طور دقیق رعایت کنیم. در واقع ما باید بتوانیم با اصطلاحات مهمی که در این نرم افزار و در طول کار فراهم شده است به طور دقیق آشنا شویم. در این مقاله قصد داریم نگاهی ریزتر به پروسه ساخت یک انیمیشن داشته باشیم. و به طور دقیق بررسی کنیم ( آموزش موشن گرافیک)که آیا نکات ریز در ساخت یک انیمیشن می تواند مهم باشد یا خیر؟ با ما همراه باشید.

مهمترین پیش نیازهای افترافکت

یکی از موضوعاتی که در پیش نیازهای افترافکت باید بررسی شود وکتورها و پیکسل ها هستند در واقع در دنیای واقعی هنرهای دیجیتالی همیشه رتبه خوبی داشته اند و این موضوع سبب شده است که همیشه بین پیکسل ها و وکتورها تردید ایجاد شود و ندانیم که کدام یک باید مورد استفاده قرار بگیرد. می دانیم که به طور کلی فتوشاپ تصاویر گرافیکی خود را مبتنی بر پیکسل ها می سازد و این امر سبب شده است که عده ای معتقد باشند که پیکسل ها بهتر از وکتورها هستند حال نرم افزار ایلاستریتور مبتنی بر وکتور فعالیت می کند و به این ترتیب دوگانگی در این مسیر فراهم شده است. حال اگر شما می خواهید با نرم افزار افترافکت کار کنید قطعاً با یکی از این دو گزینه راحت تر خواهید بود.

از یاد نبرید که پیکسل و یا وکتور هر یک دارای مزایای خاصی هستند که برای مورد بررسی قرار بگیرد و شاید همه چیز به موقعیت پروژه شما بستگی داشته باشد.

این موضوع را کمی بسط می دهیم. مثلاً فرض کنید که شما قرار است یک گرادیانت خلق نمایید، در این مسیر استفاده از نرم افزار فتوشاپ بسیار مهم است زیرا اجازه می دهد که طیف رنگی صحیحی ایجاد شده و البته این طیف بسیار نرم تر خواهد بود. این موضوع در مسیر ساخت ویدیو در موشن گرافیک فرق دارد و شاید نیاز باشد که دوربین ها به تصاویر بسیار نزدیکتر شوند و در این صورت سبب می شود که تصویر ایجاد شده بی کیفیت باشد و البته تار دیده شود. حال اگر به جای پیکسل از وکتور استفاده شود این موضوع به سادگی حل می شود. در واقع شما باید پروژه های زیادی انجام دهید تا بتوانید متوجه شوید که استفاده از وکتور بهتر است و یا پیکسل اما باید بدانیم که یادگیری هر دو گزینه یکی از مهم ترین پیش نیازهای افترافکت محسوب می شود.

پیش نیازهای افترافکت

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

پیش نیازهای افترافکت در زمینه حالت های رنگی

هرگز بدون اطلاعات دقیق وارد حالت های رنگی نشوید. در واقع بخش color mode از بخش های بسیار مهم در نرم افزار افترافکت محسوب می شود که اجازه می دهد بتوانید ایده های بزرگ را به مرحله عمل برسانید. در لیست پیش نیازهای افترافکت یادگیری حالت های رنگی بسیار مهم است و نباید به آن سطحی نگاه شود. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که تصویر را با رنگ خاصی در نرم افزار ایلاستریتور ساخته اید اما وقتی آن را وارد نرم افزار افترافکت می کنید متوجه می شوید که رنگ تصویر مورد نظر تغییر کرده است. در واقع دلیل این موضوع این است که تصویر شما در حالت پیش فرض قرار دارد به عنوان مثال در نرم افزار ایلاستریتور پیش فرضی که برای تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد CMYK است اما پیش فرضی که برای نرم افزار افترافکت دیده می شود RGB است و این تفاوت سبب می شود که تغییر رنگ حاصل شود. بنابراین در یادگیری پیش نیازهای افترافکت این گزینه بسیار مهم است و باید مورد بررسی قرار بگیرد. در نظر داشته باشید که شما پس از ورود یک تصویر می بایست آن را به صورت پیش فرض افترافکت در آورید تا تصاویر با کیفیت عالی نمایش داده شده و رنگ تصویر نیز تغییر نکند. حالت های رنگی در پنل رنگی نرم افزار افترافکت بسیار متنوع هستند و هر یک برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

در نظر داشته باشید که به طور کلی هر یک از حالت های رنگی می بایست در وضعیت نرمالی انتخاب شود و هر نوع افراط در این مسیر مشکل ساز خواهد بود.

پیش نیازهای افترافکت

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

چطور پیش نیازهای افترافکت را یاد بگیرم؟

در این بخش می خواهیم بررسی کنیم که روش های صحیح یادگیری پیش نیازهای افترافکت چیست. در ابتدا بهتر است که حوزه خود را مشخص نمایید در واقع بررسی کنید که کدام بخش می تواند برای شما ارزشمند تر باشد و علاقه بیشتری به آن دارید. در این مسیر زمینه های رنگی می تواند شروع خوبی باشد، هر یک از حالات رنگی را به صورت مجزا دسته بندی کنید و بر روی یک قالب خاص اعمال نمایید، نترسید مورد تمسخر قرار نخواهید گرفت، این ها تنها یک مسیر تمرین هستند تا بتوانیم به طور دقیق هر بخش را از بخش دیگر تشخیص دهیم. در پیش نیازهای افترافکت حالت های رنگی موضوع مهمی است زیرا اگر ترکیبهای رنگ به درستی صورت نگیرد نمی تواند گزینه خوبی محسوب شود.

موضوع دیگری که در خصوص پیش نیازهای افترافکت دیده می شود بخش های دو گانه است، مثلاً گاه نیاز است که از گزینه پیکسل استفاده کنیم و گاه نیاز است که بخش دیگر را برای وکتور تغییر دهیم به این ترتیب پروژه ما یک پروژه چند منظوره محسوب می شود و سبب می شود تا بتوانیم به طور دقیق ایده ای که در ذهن خودمان است را بررسی کنیم. از یاد نبرید که آموزش پیش نیازهای افترافکت باید به طور اصولی صورت پذیرد و پیش از اینکه یک پروژه بزرگ آغاز شود نیاز است که این قوانین پیش نیازهای افترافکت به طور دقیق بررسی شود و مشخص شود که هر بخش می تواند چه کمکی به ما کند. اینطور که شواهد نشان می دهد بدون در نظر گرفتن پیش نیازهای افترافکت پروژه بسیار طولانی خواهد بود و یا سبب می شود که با شکست روبرو شویم.

پیش نیازهای افترافکت

منبع :موشن گرافیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا